/fotboll/osk/forum/4464.aspx/fotboll/osk/forum/4464.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2010-11-05 14:21
Rudolf// Precis som den oumbärlige säger så är den största biten i SEFs "handlingsplan" att kopiera den engelska modellen med en ligaförening som ägs av klubbarna. SEF ska sköta Allsvenskan helt själv, äga produkten och varumärket, styra planering o regler, ja sköta ALLT på ett elitmässigt sätt istället för amatörmässigt som förbundet gör det.
Örebro Chipset
2010-11-05 14:08
Otroligt intressant artikel. Vi har en utav seriens billigaste trupper och ändå är den så pass bra. Mindre än halva kostnaden mot AIK:s och jag tror ingen vill byta.

Bara att applådera ÖSK! 5-stjärnigt jobb.
Trelleborg Stolpskottet
2010-11-05 14:03
Välkomna till Vångavallen alla ÖSK-fans.
Hoppas att det blir en rolig och underhållande match.
Ni har ju ert på det torra, så vi behöver de 3 poängen för att nå en så bra position som det bara går.
Vad beträffande "Berra"
Så är han välkommen till oss, vi behöver en bra och stabil mittback, och här hade förmodligen fått all speltid i världen.
Men ändå:
Lycka till med ert Europaspel.
Örebro den oumbärlige
2010-11-05 13:48
Rudolf// Det man vill göra i SEF är ju att ta över ansvaret för Allsvenskan från förbundet. Att klubbarna själva ska bestämma hur pengar och sånt ska fördelas, etc.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Signa Astrit)
2010-11-05 13:15
Saywee// Är rädd för att vi får dras med Lagrell&Co ett bra tag till. Dom verkar vara fastcementerade i berggrunden. SEF har tydligen tagit fram en omfattande handlingsplan för hur Svensk fotboll ska utvecklas så vi kan hävda oss internationellt. Jag hoppas att Förbundet tar till sig dom idéerna som SEF presenterar och ger klubbarna dom förutsättningar som krävs för att vi ska nå målen. Jag har inte sett själva handlingsplanen så jag vet inte om den är helt färdig eller ett utkast att jobba vidare med. Men det är förhoppningsfullt att se att någon förändring kanske är på g.
AIK Saywee
2010-11-05 13:02
Rudolf Blodsrupmoen//

Tackar för ett mycket bra inlägg 12.51, ett av höstsäsongens bästa faktiskt, ur min synvinkel, rakt på sak, ärligt och med flera önskninngar i framtiden.

Sådant klarar troligtvis inte Lagrell av, med sina "närmaste" utan svensk fotboll behöver förnyelse, bland de som bestämmer, snälla, låt valberedningen inte vara styrda ytterligare ett år!!!!!!
2010-11-05 12:51
Allsvenskan är Europas jämnaste liga. Skulle Helsingborg vinna Allsvenskan så blir dom det nionde laget att vinna guldet på elva år. Det är väl det eviga problemet att vinnarna alltid blir sönderköpta om det går för bra. Vi saknar helt enkelt nått lag som har tillräckliga ekonomiska muskler att stå emot proffslagens erbjudande. Men visst är det roligt att serien är jämn och oförutsägbar. Tyvärr så går det ut över kvalitén som är oroväckande låg. Det syns ju tydligt på Svenska lagens resultat i Europa på 2000-talet.
AIK Saywee
2010-11-05 12:44
Lilla silver-festandet är redan avklarat ...

... men det känns riktigt, bedrövligt tråkigt att inte kunna avtacka en strålande, lojal, fantastisk kille, en gingant, en talang på hemmaplan,

Berra, du finns alltid kvar i mina tankar, mitt hjärta och i min känsla, synd att inte klubbens ansvariga såg din potential, lycka till i framtiden var du än spelar ditt fantastiska spel!!!

BERRA!!!!!!!!!!!!!!!
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Astrit NU)
2010-11-05 12:42
Berra: BONNE CHANCE POUR L'AVENIR. VOUS ÊTES DÉJÀ DISPARU.
2010-11-05 12:38
Saywee//

Ja, det är så otroligt sorglikt och onödigt. Hur vanligt är det att två mittbackar går igenom en hel säsong utan skador och med så lite avstängningar. Självklart hade det varit enkelt att övertala Berra som ju också nu har flickvän i Örebro.

Det är bara bullshit av Sjögren.
AIK Saywee
2010-11-05 12:13
ÖSK-Karl, det blir inte festligt att fira av Berra i södra Sverige, tyvärr ett tråkigt avbräck, pga, ja vadå ...?

.... men de som ändå åker dit, till Trelleborg alltså, borde ju kunna hänga upp en fin banderoll, så att Berra verkligen känner att det som vi skrivit här på svartvitt om hur önskvärd han är eller borde varit ar sant!

BERRA, lycka till i framtiden!
2010-11-05 11:30
Saywee//

Men då kan du ju förfesta helt ensam med Sjöborg ;)
AIK Saywee
2010-11-05 09:46
Verkar kanske som att Berra äntligen får spela ...

... ALLA TILL VÅNGAVALLEN!

(så slipper Sjöborg bli själv :)
AIK Saywee
2010-11-05 09:44
Jag misstänker att framtiden kommer att handla om "hela organisationen".

En bra ekonomi, en bra organisation, bra sälj/köp av spelare, bra tränare, en bra spelartrupp på alla positioner, en bra support, bra underhållning med mycket publik hemma - men även borta ... etc etc

Vi är på gång, vi har redan flera av dessa "bra", men kan bli bättre :)
Örebro N:o 6-10
2010-11-05 09:35
Jag har noterat att Lantos namn har nämnts bland tänkbara ersättare till Porokara, jag måste säga att jag är förvånad, jag tycker att han liksom de flesta Gävlespelarna är en mycket medelmåttig allsvensk spelare. Det är nog snarare så att ett starkt ledarskap har lyckats få en medioker trupp att prestera så bra som de gjort. De spelare som sticker ut i Gävle tenderar ju att få svårt att platsa när de värvas någon annan stans. Ett lysande undantag är dock Gerndt som ju faktiskt blivit bättre sedan han kom till Helsingborg. Jag tror dock inte att Lanto skulle få den utvecklingen i Örebro, jag tycker han är för fysiskt svag som ytter i 4-3-3, passar nog bättre i en yttermittposition i ett 4-4-2.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-11-05 09:14
Hur har Dejan det med längden och hur är hans luftspel?
AIK Saywee
2010-11-05 09:12
ÖSK-Karl, 22.15

Oscar I och Oscar II, kungar i mål :)

Fast Alven är kungligast!!!
Örebro Conjuration
2010-11-05 02:56
Om nu Alvbåge lämnar oss så låter ju OScar i T-ham väldigt intressant! Är också nyfiken på Dejan Garaca i Malmö då som vill spela matcher, tror intresset vore ömsesidigt även om MFF ogärna släpper han.
Örebro cellblock
2010-11-05 01:22
Video från i måndags :)
Örebro Volyes
2010-11-05 00:27
Robin Jonssons kontrakt ska gå ut om 1 säsong med Örgryte. Med tanke på deras ekonomi (omförhandling av alla kontrakt, ny hemmaarena osv) så borde Robin vara en bra mittback för Örebro SK. Någon som har mer koll på han?

Överlag borde ögonen riktas mot Örgryte. Seif Kadhim är en ung anfallare som har en kort tid på kontraktet kvar. Sägs att det kan bli något utav han
Örebro Bempa no:10
2010-11-05 00:23
Jag tycker Ösk skall värva denna super back Matias Concha
2010-11-04 23:00
Coolt att Järn-Ladyn ska dela ut medaljerna till våra hjältar. Hoppas Der Bomber finns på plats också. Han förtjänar verkligen en medalj.
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Anttonen, Astrit & Per)
2010-11-04 22:22
Svenska Fotbollförbundets styrelse finns representerade på de arenor där medaljer kan komma att delas ut, enligt följande:

Malmö FF - Mjällby AIF: Lars-Åke Lagrell
Helsingborgs IF - Kalmar FF: Jörgen Eriksson
IF Elfsborg - GAIS: Gillis Persson
Trelleborgs FF – Örebro SK : Rose-Marie Frebran
2010-11-04 22:15
Som eventuell ersättare till Alvåge om han skulle bli såld borde ju Oscar i Tottenham vara högaktuell. En örebrokille som snart borde vara bosman.

Annars är ju som abdel skriver Oscar i Heif också en mycket bra målvakt, frågan är väl bara hur hans kontraktstid ser ut i så fall.
AIK Saywee
2010-11-04 21:46
Grixx, ta på dig skridskorna ;)

Men de svartvita målvakterna, på väg mot guldet, är viktiga och årets (hittills) nio torskar är hälften för många ....
Örebro Grixx
2010-11-04 21:32
Saywee har gått och blivit religiös ;-)

Det är svårt att ha en bra målvakt som Alvbåge och hoppas att en ung hungrig talang vill sitta på bänken. Det blir som att låta Bedoya, Astrit, Astvald sitta på bänken i 4 år...givande.

Inget fel på Weggen, även om han agerar lite för mycket på mållinjen. Inte helt utan framgång men kunde kanske röra sig mer även 2 meter ut. Utrusningar långt ut är han bra....men det är kanske historia;-)...det var ju ett tag sedan vi såg honom i en tävlingsmatch.

AIK Saywee
2010-11-04 21:17
Grixx, eller gud förbjude, skador, avstängningar etc etc ...
Örebro Grixx
2010-11-04 21:13
Weggen är vår coming man. Låt honom bara få några år på sig så tar han över efter kung Alve :-)

Njaee;-)...det är svårt att hitta en bättre andremålvakt än Weggen. Så fort vi har en yngre så tröttnar de att sitta på bänken medan Alvbåge står match efter match. Alternativt är att hitta en äldre som inte har några "ambitioner" att bli något...och då har vi Westman...och så länge han är så pass bra som han är och vill fortsätta så är det kanon.

...men vad skit händer om Alven får möjlighet igen nere i EU......eller mycket bra pröjs hos någon i AS.

Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2010-11-04 20:55
Saywee// Jag tror att adolfsbergsfostrade Oscar Berglund, nuvarande andramålis i Helsingborg, kanske kan vara nästa förstemålvakt efter Alvbåge. Han ska visst vara ruskigt bra och bara haft oturen att få stå tillbaka för ännu ruskigare målvakter. Först var han ju tvåa bakom Daniel Andersson och när Daniel Andersson tappade kvalitet med åldern så kom Per Hansson från ingenstans och dominerade och spelade till sig platsen i u21 landslaget.
AIK Saywee
2010-11-04 19:10
Jag vill beröra en "skör" men stor del av laget, ibland kallat "halva laget".

Märker inför en närmande "sil y a season" att de flesta lagdelar diskuteras/debbateras livligt, men ...

... hur ser det ut i framtiden beträffande eleganternas tänkbara målvakter?

Hur ser kontrakten ut, vilka kan tänkas vänta ut guldet, Alven är kung idag - men hur länge är han kvar och "tillgänglig", är Westman vår nästman, eller?

Jag har helt enkelt för dålig koll, är det någon som vet eller har fundringar?
Annons: