/fotboll/osk/forum/4451.aspx/fotboll/osk/forum/4451.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-12 22:17
K.Carlos//

Jag tycker inte heller att man ska riskera ekonomin men det är Sjögren konstiga sätt att skriva kontrakt som är frågan här! Sedan att man väntar ett halvår innan man börjar förhandlar. Då kan andra klubbar redan ha tagit kontakt. Sedan verkar det som att det är en snefördelning med lönerna vad jag kan förstå.

Jag tror prestationslön vore på sin plats! Om det inte redan finns det i ÖSK?
Örebro Schella
2010-11-12 22:13
har tittat lite på de andra allsvenska lagens trupper. finns ju en del intressanta spelare vi borde kunna locka över ganska billigt eller som bosman.

AIK:
Kevin Walker
Pontus Engblom
BP:
Serge-Junior Ngouali
Dalil Benyahia
Nabil Bahoui
DIF:
Patrik Haginge
Philip Hellqvist
Christer Youssef
Kaspar Hämäläinen (förmodligen något dyrare, men han är ju trots allt finne:) )
IFE:
Jesper Florén
Elmin Kurbegovic
GAIS:
Mervan Celik
GEFLE:
Jonathan Hellström
Omar Jawo
Jonas Lantto
James Frempong
Jakob Orlov
IFK GBG:
Karl Svensson
Petter Björnlund
Tobias Sana
William Atashkadeh
HBK:
Anselmo
Markus Gustafson
Christian Järdler
Anel Raskaj
Alexander Prent
Emil Salomonsson
Emir Kujovic
HIF:
Abdul Khalili
Erik Sundin (om gerndt/jönnson mot förmodan blir kvar)
BKH:
Erik Friberg
Dominic Chatto
KFF:
Emin Nouri
Erik Israelsson
MFF:
Pontus Jansson
Alex "misshandla taxichaffis" Nilsson
MAIF:
Jesper Westerberg
Patrick Osiako (dyr men riktigt bra)
David Löfquist
TFF:
Magnus Andersson
Marcus Pode
Joakim Sjöhage
ÅFF:
Christoffer Karlsson
Oscar Möller
Anton Tinnerholm

Vad tycker ni? någon vi borde värva? personligen tycker jag att det finns många intressanta namn. dock inte i försvaret.
Vilka möjliga "hemvändare" från utlandet kan bli aktuella? stoor? p.larsson? någon som vet fler?
tänkte ta å kolla lite på superettan trupperna också för att se om det finns några intressanta kap, återkommer med det senare
Örebro Kid dynamite
2010-11-12 22:12
Den oumbärlige 22:00

Givetvis ska det finnas nån form av samspel mellan de olika delarna i organisationen. Sportchefen blir på något sätt spindeln i nätet och har åtaganden mot såväl styrelse som truppen. Tränaren kan ju givetvis lämna önskemål på vilka spelare eller spelartyper som han vill ha, men jag tror det är svårt för sportchefen att ha influenser på vilka som tränaren väljer att ställa upp med. En person som Sixten, som verkar ha en hög (stark?) integritet är det nog omöjligt för vilken sportchef som helst att påverka.
Örebro Steiger
2010-11-12 22:10
Äsch, se lite positivt på tillvaron.

Nästa säsong så gör Berger succé och Ajdarevic får en skada på hälsenan
som håller honom borta från resten av säsongen.

Anledningen?

En tuff tackling från Nordback i säsongens tredje match mellan ÖSK och Norrköping.

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen.
Det finns fler talanger därute som vi inte vet något om. Kom ihåg att ingen av oss hade en aning om vem Astrit var så sent som i juni i år.

JAG TROR PÅ MITT ÖSK OCH VÄGRAR VIKA NER MIG!!
Örebro K.Carlos
2010-11-12 22:09
När sådant här händer så ser man hur stor del av supportrarna som har Ove Lindqvist mentalitet, som tur var har inte Sjögren &:co det. Bara för att vi är en toppklubb gällande det sportsliga så är vi ingen toppklubb ekonomiskt sett, det är en rejäl skillnad.
Örebro Kid dynamite
2010-11-12 22:08
ÖSK-Karl

Du verkar ha koll på siffrorna så jag litar på dig.

Med lönenivåer på den nivån så känns det som att man kanske borde lägga Kihlens lön på att få till ett långt kontrakt med både Nordin, Bedoya och Alven. Kanske kan man annars locka dessa herrar med en procentsats på försäljning eller en miniminivå för en övergång. Jag vill helt enkelt att man ser till att vi får till långa kontrakt med de spelare som kan tänkas inbringa en större summa pengar vid en försäljning. Tanken ska givetvis inte vara att skriva ett fyraårskontrakt med dem och se till att de spelar ut det, snarast att de får ett långt kontrakt och blir sålda med en god mängd tid kvar i klubben.

Har dålig koll på kontraktssituationen i klubben just nu, men Astvald blir väl ockå fri att gå efter kommande säsong? Någon som vet?
Örebro den oumbärlige
2010-11-12 22:07
Tillägg: Jag är fortfarande väldigt kritisk till hur man skrev kontraktet från början med Astrid (Det är rätt stavat). Tror man kunde gjort det bättre, första gången jag ser en ung talang bara sticka sådär efter framgångsrika första halvhår pga. en klausul. Det händer bara i ÖSK.
2010-11-12 22:07
Vad säger spelarinvest om denna spelarflykt? Vad säger sponsorer? Någon måste ju reagera?
2010-11-12 22:02
Vem fan är det som bestämmer dessa skeva löner? Det är ju helt snefördelat!
Örebro den oumbärlige
2010-11-12 22:00
Vad menar man då, det är klart de flesta uppblåsta talanger kräver garanterad speltid. Det gjorde säkert Zlatan också när han gick till Barca. Men han fick sitta på bänken en del i alla fall.

Det jag menar är att en sportchef ALLTID ska se till klubbens bästa. Han ska övertyga spelaren, få honom att skriva på - hur han gör bryr jag mig inte så länge det gynnar klubben.

Det här är elitfotboll. Ingen är garanterad startplats. Står det på en lapp att Wikström ska starta varje match? Nej han är bäst på sin position därför startar han. (Wikström har de facto varit bättre än Almebäck hela hösten)

Sen får jag inte känslan att Sjögren och Sixten jobbar som ett team. Dessa två positioner kräver verkligen ett avancerat samarbete. Timmar av snack varje dag egentligen. Sportchefen ska kunna influera Tränaren och vice versa. Det ska inte bara vara Sixten som kör rubbet vad gäller laget och Sjögren vad gäller nyförvärv och försäljning.

Om Sixten drar är det på sin plats att värva nytt TEAM. En sportchef och tränare som känner varandra och fungerar ihop.

Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-12 21:58
Kid dynamite//

Du skall också veta att Kihlen tillhört det översta löneskiktet i ÖSK, 58.000:-/månad. Samtidigt som Nordin har 33.000:-/månad. Men Nordin var nöjd för innan hade han minimilönen.
Örebro Kid dynamite
2010-11-12 21:42
BoP 20:35

Håller med dig fullständigt. Vi får nog hoppas på att sälja Nordin och Bedoya nu i vinter alt sälja den ene och på så sätt få råd med en ordentlig förlängning med den andre.

Jag är själv rätt kluven vad gäller Kihlen. Han är ju verkligen viktig för ÖSK när han är som bäst, men samtidigt så har vi spelare på bänken som är på väg upp och behöver få speltid om de ska vara intresserade av en fortsättning. Vi kan nog vara rätt säkra på att vi aldrig kommer få in några transferpengar för Kihlen och jag tror nog att det kan vara läge för Dennis och Berger att få spela. Som sagt, jag är inte säker, men det känns onödigt att binda upp en lönepost på Kihlberg när vi har andra positioner som borde prioriteras nu när vi blivit av med såväl högerback som center.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-11-12 21:41
"...men dessvärre hade han erfarenhet av Sixten."
Frågetecken x 50.
Det är väl lika bra att vi gör oss av med Sixten på en gång då som inte matchar en otränad Astrit mer på bekostnad av Nordin,Bedoya och Kihlen? Jisses.
Örebro Bempa no:10
2010-11-12 21:38
oj jag glömde sköldmark som sagt det luktar TORSK i ösks styrelse och även på fotbolls planen 2011 fram mot kvalplats 2011
Örebro Bempa no:10
2010-11-12 21:35
Jaja bra jobbat Ösk och jag som just skulle betala in 10000 kr för mina 3 st års abonnemang och jag undrar om fler tänker som jag gör nu. Ne ta bort den där jävla gurkan som sitter som pösmunk och tror att spelarna spelar för kaffe pengar som de gjorde på hans tid som spelare dvs på 1800 talet i ösk.och tyvärr verkar alla mina bistra profitsior falla in och snälla alla som skriver in i sina nick vilka ösk skall signa sluta nu ...för det verkar vara så att sjögren läser allt här inne och alla förslag på förlängning verkar bara gå åt fel håll så skriv upp dem som skall sparkas;))
Örebro Chipset
2010-11-12 21:26
Längst ner på denna artikel står följande:
"– Vi hade gärna behållit honom, det hade vi. Men det är inte nog med att förlora Paulinho och Ajdarevic - i rejäl farozon är också både Roni Porokara och Nordin Gerzic."

Är detta en felcitering eller en klantig ihopslagning av två meningar? Borde ju vara det sistnämnda. Så kan man ju knappast säga.

Örebro Fatcit (avgå Sjögren!)
2010-11-12 21:22
Någon skrev på Aftonbladet "trevlig helg kubaner"... efter artikeln om Astrit till Norrköping. Citatet andas sarkasm, men också någon sorts förståelse för vad man känner som supporter.

Då går Sjögren ut och lugnar alla kritiker och oroliga Örebro supportrar med "Ibland har man tur".

TACK!!!

Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-11-12 21:21
Om Astrit lämnade enbart pga. att han inte garanterades speltid då sitter problemet hos tränaren, inte hos sportchefen.
Garanti får han ingenstans men dessvärre hade han erfarenhet av Sixten.
AIK Saywee
2010-11-12 21:17
Om några år har vi kanske 16 sportchefer, varav 5 på bänken ..

... men bara några enstaka spelare ;)
AIK Saywee
2010-11-12 21:16
BOP, 20:35, din frågeställning är mycket berättigad!

Jag börjar bli orolig inför framtiden, trots min obotliga optimism ....?
Örebro Stephan
2010-11-12 21:14
Astrit? Var det inte han som hoppade och dansade med klacken i sista matchen? Snackar vi inte om samma kille som sjung och skrattade som en nyförälskad fjortonåring? Kanske såg fel.

Äääh, lägg ner med att klaga på Sjögren. Visst är han inte någon Borg a la Malmö men ge han en chans i vinter. Astrit kan vi glömma nu, killen fick sin tid i rampljuset här i Örebro där han fick synas i TV och göra sina kaptenshälsningar.
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse, Astrit & Per)
2010-11-12 21:01
Det finns en grupp på facebook som heter "Vi som vill att ÖSK:s sportchef Lennart Sjögren ska avgå". Gå med om ni vill!
Örebro den oumbärlige
2010-11-12 20:59
jepovic// Varför MFF inte tog Astrit handlar nog om hans löneanspråk. Jag tror er ledning kollat blint på antalet poäng Astrit gjort under hösten, spelmässigt höll han inte från start iaf - fysiken främst då - spelsinnet har han.

Som sagt, jag tror Ajdarevic har potential att bli väldigt bra. Men då ska mycket gå rätt - synd för honom då det gick väldigt mycket rätt för honom i ÖSK. Det är ingen självklarhet att det blir på samma vis hos er.

Dessutom; kom bara ihåg när han pussar klubbmärket nästa år att han gjorde samma sak några månader innan fast hos oss.
Örebro den oumbärlige
2010-11-12 20:56
BoP// Håller med fullständigt. Ingen kommer skriva på. Och oavsett om vi ökar vår budget så kommer det ta väldigt lång tid att komma upp Elfsborgs nivåer som ändå kan jämföras med oss.

Därför är det viktigt med en smart Sportchef som inte viker en tum. Någon som inte förlitar sig på agenter, TUR och annat strunt. Jag menar, han ska ha klubbens bästa i åtanke, inte spelarens. Visst kan det låta fult men så ska det vara. Om Astrit lämnade enbart pga. att han inte garanterades speltid som Sjögren hävdar är det ju snudd på Kalle Anka. Vill du ha spelaren gör du allt för att få honom, punkt slut. Presterar han får han spela.
2010-11-12 20:51
Fan ÖSK rasa på bra 5 dagar! Vi får se hur lång tid det tar att bygga upp ett Europa cup lag?
IFK Norrköping jepovic
2010-11-12 20:42
// bison

Astrit verkar veta vem som ska träna IFK 2011, men han vet inte vem som tränar ÖSK 2011. Er ledning verkar väldigt yrvaken måste jag säga. MFF, landets bästa klubb just nu, visade intresse och ändå valde Astrit en nykomling. Så det handlade nog mycket om speltid och att känna förtroende.
Örebro Bastard on Parade
2010-11-12 20:35
Vet spelarna något som vi inte vet? Astrit säger att han har ambitionen att vara en vinnare... och så lämnar han serietrean för en nykomling.

Nordin har tagit upp samma resonemang tidigare: att han vill vinna.

Nu tappar vi spelare efter spelare och fler kommer försvinna. Jag tror inte att vare sig Nordin eller Alejandro förlänger sitt kontrakt så dem måste vi sälja om vi ska ha betalt. Vi har inte råd att tappa fler viktiga spelare och inte få betalt för dem.

Lönebudgeten MÅSTE bli större om vi ska ha några ambitioner att tillhöra toppen år efter år. Att vi lyckats i år med en sådan budget är ju för att många utav våra nyckelspelare sitter på snart utgående kontrakt och signats i ett skede där de inte haft samma viktiga roll.

Det blir en viktig silly season för Sjögren och co. Ska bli intressanta att se hur alla förändringar påverkar spelet som kanske blivit så pass bra tack vare kontinuiteten.
Örebro Schella
2010-11-12 20:31
riktigt synd att judasen astrit lämnar trots att ösk i stort sett tog emot honom med öppna armar när ingen annan ville ha honom. tror dock vi kan få ett rätt spännande lag nästa år iaf. speciellt på mitten;)

Mv
John Alvbåge (självklar etta)
Simon Nurme/ Peter Rosendahl (ngn av dem, spelar ingen större roll, ska ändå inte spela)

Försvar
Michael Almebäck (given i startelvan)
Boris Lumbana (utlåning till s1?)
Magnus Wickström( given, trots åldern, inga andra alternativ.)
Oskar Johansson(utlåning till s1?)
Samuel Wowoah(samma som wickström)
Tommy Wirtanen(startspelare??)

Känns något tunt. saknar både ytterbackar och en mittback som skulle kunna byta av wiken. Berra snälla! Haginge(både ytter- och mittback)

Mittfält
Nordin Gerzic (förläng, visa ösk hjärta, klar startspelare)
Alejandro Bedoya (stanna! stjärna)
Magnus Khilberg (förläng med 1 år, spelar han hälften av matcherna är det bra)
Denis Abdulahi(utlåning s1)
Erik Nilsson (allt närmre startelvan, mitt/ytter? )
Gustaf Lundholm(utlåning s1)
Fredrik Nordback (tveksamt om han orkar i toppen, bra bredd?)
Johannes Skogholm (utlåning, s1? div1?)
Per Johansson( i mina ögon den som ska ta över defensiva jobbet på mitten)
Emil Berger (utlåning s1?)

Nyckeln är att åtminstone en av Nordin/Ale stannar. Per tar defensiven! in med en 3 länk om någon sticker, alternativt en bänkspelare. låna ut de unga som inte får spela.Adis Maglic in?

Anfall
Marcus Astvald (startspelare)
Simon Leonidsson (låna ut)
Eric Bassombeng (förläng! i sina bästa stunder riktigt underhållande)

Här ser det ytterst tunt ut. Anselmo in? kan ta Paulinhos roll väl. Basse stannar som innhoppare/ start då å då. Lantto in som vänsterytter? tror inte att leonidsson är i närheten av allsvensktopp så vi behöver nog 2 centrar och minst en ytter.(erik nilsson som backup)

2010-11-12 20:28
Jag vill skulle gärna se Magnus Erlingmark som sportchef i ÖSK! Han kan i alla fall det här med spelarkontrakt.
Örebro bison
2010-11-12 20:27
Jepovic// Då får vi enas om att vara oense. Nog är det ett nedköp att gå till en nykomling än att spela i laget som kom trea?

Då kan ni behålla Westberg så behåller vi Alven!
Annons: