/fotboll/osk/forum/4448.aspx/fotboll/osk/forum/4448.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse, Astrit & Per)
2010-11-12 12:48
Saywee//

Det är bra att inte chansa med ekonomin. Bara inte Bedoya, Almebäck & Astvald drar också. Jag tror ÖSK tror att det räker med att kunna locka med att de får spela Europa League. Det räcker inte! Lönen måste motsvara ett toplag. Tydligen har inte ÖSK råd att vara ett toplag?
Örebro rirobban
2010-11-12 12:44
Man får hoppas att vi underviker nedflyttning nästa säsong. Hur fan kan man tappa Astrit!? Det är en bedrövlig styrelse vi har alltså. Men samtidigt verkar Astrit väldigt pengakär. Han fick chansen av ÖSK efter mycket skadeproblem, men ger inte klubben något tillbaka för den chansen. Almebäck är ett lysande exempel på en spelare med hjärtat på rätt ställe.

Men med så många spelare väck så måste det finnas löneutrymme för att värva några kontraktslösa spelare (Anselmo, Arneng eller Mourad).
Örebro Pintorp (Bevara Berra)
2010-11-12 12:43
Men vafan. Ska vi ställa upp med Ungdom nästa år eller? Det blir ju inga kvar.
AIK Saywee
2010-11-12 12:40
ÖSK-KRILLE, ja risken finns faktiskt, eftersom många spelare avvaktar sin framtid och funderar på, hur klubben skall satsa på "dem själva" och laget som helhet?

Tror förstås att det är bra att säkra ekonomin i klubben och vara försiktig, men i dagens snabba samhälle, är det mycket "riskabelt" att vänta för länge med satsningar.

Edit och jag funderar, men hoppas på en gyllene framtid!
2010-11-12 12:32
Saywee//

Jag tor det kan bli en "AIK:are"! Jag sitter och väntar på att Nordin ska lämna också!
AIK Saywee
2010-11-12 12:30
Kan man inte komma överens med talangerna, först Berra sedan Astrit, detta blir blir en mycket spännande silly season, men vi får inte göra en "AIK´are" dvs förändra för mycket!

Vem är det som "styr" ...

... eleganterna mot guldet?
2010-11-12 12:26
Astrit Ajdarevic är förlorad för ÖSK. Fan vad trött man blir!
AIK Saywee
2010-11-12 12:06
ÖSK-KRILLE, 11:33, Exakt.

Men jag orkar inte älta detta elände mer, utan försöker se framåt och hoppas på skärpning i framtiden ..... avseende sådant!
2010-11-12 11:33
Saywee//

Jag tyckte det var mycket underligt att det inte var någon som tacka Berra när han gick av planen mot Trelleborg.
2010-11-12 11:25
Erik Nilsson nobbar Ljungskile.
AIK Saywee
2010-11-12 11:05
Marta (hane) 10:53, ja, det är mycket sorgligt att den kanske "tas ned", men vem vet, en återkomst kanske inte är omöjlig ...

.... "avtackningen" (eller snarare brist på) av Berra på Vångavallen gjorde mig både förvånad, bedrövad och förbannad, vad är det för jädra stil av "ledningen" ?!?!

Lycka till i framtiden Berra, du kan nå högst :))))
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-11-12 10:53
Hmm är det dags att ändra min slogan nu... Sorgligt att ta ner den...
2010-11-12 10:47
Haginge/wirtanen/björnkvixt. Eller så bara Wirre och Björnkvist. Ska vi släppa fram våra talanger så kanske vi borde börja nu och inte satsa på Hagge? När säsongen kommer innehålla fler matcher och rimligtvis borde kräva fler kvalitativa spelare så kanske det ändå är bra om vi har ytterliagre allroundspelare. Hagge är ju en städgumma precis som wirre som kan täcka upp och sällan gör en dålig match. Frågan är om Hagge kan gå in och göra detta även utan att känna att han tillhör grundelvan.

Som städgumma har ju även Per fungerat ett tag. Dock har vi ju ingen som kan fungera som alternativ mittback av dessa förutom Boris då? Men att slänga in honom i Europakval pga skada på Wiken skulle kännas sådär.... hmmm det är mycke nu!
2010-11-12 10:28
Rallyfinnen/
Där ligger vi säkert bra till på de flesta plan, och antar att han skulle passa in som han beskrivs. Enda som smolkar är väl just att han har så många efter sig, vilket trissar upp lön. Antingen är vi tydliga med att vi vill ha honom eller jobbar vi på andra spår. Halvdan satsning på en sådan kille ger nog inget.
AIK Saywee
2010-11-12 10:24
Jag hoppas verkligen och tror dessutom att kanske ÖSK´s "ansvariga" läser på detta forum.

Om inte, så borde de göra detta!

För jag känner efter så många år här, att det finns så många skribenter som är mycket kunninga om spelare och vilka som skulle passa i vårt guldbygge.

RVP, stilla dig lite, det kommer nog snart ett lite hetare rykte, även om jag idag inte känner till något inside. Fast det vore konstigt om det inte kommer något innan advent, jul eller nyår :)

För därefter börjar ju 2011 års underbara och spännande Allsvenska närma sig och träningsmatcerna står inför dörren, oavsett fönstren är öppna eller stängda.

Vi närmar oss våren och Allsvensk premiär för varje dag :)
Örebro deportivista
2010-11-12 09:35
Tycker att många av de namn som nämns verkar vettiga. Haginge (och eventuellt Frempong) får gärna komma "hem", Anselmo skulle passa ÖSK rätt bra, och naturligtvis hoppas man att så få som möjligt lämnar. BRA att behålla Oscar J ett år till, om han får vara skadefri så kan det vara Wikströms arvtagare.

Naturligtvis så skulle jag helst vilja se att Anttonen stannar, men det finns både en god och en "ond" anledning att vänta ut hans beslut. Den goda är att jag tycker att ÖSK kan ge en sådan lojal spelare chansen att testa sina vingar utomlands, och med tanke på hur ekonomin ser ut i fotbollseuropa så är det bara som Bosman som det kommer vara en möjlighet. Den onda är att Antonnen fortfarande är skadebenägen, och inte någon som man kan räkna med spelar samtliga matcher en hel säsong, så man måste ändå ha en acceptabel backup på högerbacken (Wirtanen? Haginge? Någon från u-truppen?)

Skulle det visa sig (vilket är ganska troligt) att Anttonen inte är högvilt i fotbollseuropa så är han naturligtvis välkommen att stanna, med ett kontrakt som ligger inom ÖSK:s ekonomiska ramar.

Örebro Rallyfinnen
2010-11-12 09:23
Det skulle väl inte vara någon större skräll om ÖSK var intresserade och även intressanta för denna spelare?
Örebro Jonte R
2010-11-12 08:16
Förutom att krita nya kontrakt med Gerzic och Astrit skulle jag gärna se att vi övertalade Anttonen att stanna, tycker han tillför mycket och är en av Allsvenskans bästa högerbackar.

När det gäller nyförvärv skulle Anselmo vara en perfekt ersättare till Paulinho. Det skulle innebära att vi fick en mer målfarlig spelare som kan stå för 10-15 mål under en säsong vilket vi behöver om vi ska ta ytterligare ett steg och vara med och slåss om guldet.

Vi behöver också i mina ögon en till anfallare som backup till Anselmo och där finns det en hel del lovande unga spelare i lägre divisioner som jag hoppas att ÖSK väljer att gå vidare med.

När det gäller vänsterkanten så försvinner Porokara och då är den kanten väldigt tom. Min önskan är att hämta hem James Frempong och att värva Josef Ibrahim från BK Forward.

Som backup till Anttonen eller om han försvinner tycker jag Haginge är spelaren att hämta tillbaka. Han kan även vara en backup på mittbacksplatsen.

Om Bassombeng visar upp en bättre attityd tycker jag att ÖSK gör rätt som försöker att skriva nytt kontrakt med honom han håller hög allsvensk klass när han är på rätt humör.
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-11-12 08:04
Saknar för övrigt en ordentlig Silly Season med diskussioner spekulationer och allt som tillkommer, men det kanske kommer.
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-11-12 07:53
Hoppas vi kan signa Anselmo, tror verkligen han kan tillföra något bra till ÖSK
Örebro ÖSK-Janne
2010-11-12 07:44
Jag har ju också tyckt att Anselmo är en lite "bekväm" spelare men på HBK:s forum har de bara gott att säga om honom, bla: "Tycker tyvärr att det bara är Anselmo som har levererat där. Han har dessutom gått och blivit en sjukt mycket bättre lagspelare, och bättre på att kämpa. Han får i min värld vara vår bäst betalda spelare, han är vår bästa måskytt igen. Men då måste han få spela." Jag tror det vore en kanonvärvning för oss.
Örebro jocke.
2010-11-12 07:09
Jag tror att anselmo skulle kunna passa bra för oss, han har ändå visat att han kan göra 15 mål i allsvenskan och det är något som vi verkligen behöver, visst är det lite oroande att han inte lyckats nåt vidare på sistone - men vi vet alla att spelare behöver förtroende för att lyckas. Värvades till halmstad för 3 miljoner så man måste väl ändå säga att det blir en billig affär för oss, även om han säkerligen vill ha nån slags sign-on bonus och en ganska hög lön.
Örebro Sekt. E
2010-11-11 22:51
ÖSK-SUPPORTERN// Har lite svårt att hålla med dig. Ser fler skillnader mellan Astrit och Kim. Bl a att Kim är en mer utpräglad huvudspelare och att han drog på sig mycket uppmärksamhet i boxen så att kanterna fick utrymme. Astrit känns mer som en lirare. Sedan visade Kim mycket stort hjärta. Det kan säkert Astrit göra framöver också.
Örebro den oumbärlige
2010-11-11 22:49
Med Olsen såg vi inget djupledsspel med Paulinho såg vi inge vidare targetspel. Jag tror att Anselmo är mer allaround, behärskar bägge bättre tillsammans än vad Astrit gör som central anfallare. Visst Astrit har kanske känsligare fot och bättre fysik men ändå.

Det som oroar är att Anselmo spelat i så jäkla många klubbar. Ska man lita på Wikipedia har han varit i totalt 13 klubbar sedan 98. Det är mer än ett klubbyte per säsong.
Örebro Chipset
2010-11-11 22:46
Frågan på varför Anselmo inte fått spela får nog Lasse och Janne svara på. Jag har alltid tyckt att han visat oerhörd klass så fort kan kommit in eller fått spela. HBK-supportrar har ju också muttrat om att han fått spela för lite. Anselmo har ju också bra meriter med mycket speltid i Brasilianska högsta ligan.

Anselmo skulle vara en bra "gratisvärvning" som definitivt skulle kunna tillföra vårat lag något. Mitt frågetecken är arbetskapaciten som krävs i vår targetroll. I övrigt tror jag han passar perfekt.
Örebro Grohl
2010-11-11 22:05
http://www.svenskafans.com/fotboll/Elva-hemvandare-i-januari-379445.aspx

Spontant känns ju Peter Larsson, Fredrik Stoor och Erton Fejhulazu extremt intressanta för oss. Peter Larsson vore ju lysande t.o.m. på lån
Örebro Grohl
2010-11-11 22:01
För ett år sen var han ansedd som en av Allsvenskans bästa spelare. Jag kan tänka mig att han har blivit bänkad för att han inte ville skriva nytt kontrakt. För mig är det självklart, ta hit Anselmo!

Sen tycker jag inte att vi ska nöja oss med en spelare till på den positionen, in med något ungt! Gärna Ken Fagerberg eller Emir Kujovic =)
Örebro ÖSK-SUPPORTERN
2010-11-11 21:45
Sen har han ju inte fått jätte mycket matchträning heller, men om han är duktig så får han väl upp lite tempo genom en möjlig Royal League...

//den oumbärlige

Den enda riktiga skillnaden mellan Olsen och Astrit är att astrit har mycket bättre speluppfattning och har hästlängder bättre bollkontroll och det är väl det man söker.. En target player som är duktig med boll. Olsen har bara varit target och Paulinho har inte varit så jättestark i det sista momentet
Örebro DaSa
2010-11-11 21:10
Jag är också lite tudelad angående Anselmo. Han är ju rätt så gammal och jag har fått intrycket att han är lite divig. Men fördelen med honom är att han är rätt så målfarlig och antagligen en rätt så billig lösning.
Örebro Pintorp (Bevara Berra)
2010-11-11 21:09
Rösta på Sammy: http://svenskfotboll.se/arkiv/svensk-fotboll/2010/11/rosta-fram-arets-mal-2010/
Annons: