/fotboll/osk/forum/4435.aspx/fotboll/osk/forum/4435.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dejmon
2010-11-15 23:05
Runnemo.. Gäsp.. Undrar om vi inte ska satsa på doktorn igen också? Vi la väl ett ganska högt bud (i miljonklassen) till BP sist om jag inte minns fel men han hade ju ingen lust att lira i ett lag som bara harvar runt i botten.. Vilken osis för Sportchefen att han inte lyckades med den värvningen..
Örebro den oumbärlige
2010-11-15 22:57
Jag tror på Wirtanen. Som relativt ny på positionen var han inte sämre än Anttonen när han började spela där. Tror Sixten kommer pröva honom där under försäsongen för att avgöra om han verkligen håller.
Örebro Dejmon
2010-11-15 22:54
Jag fortsätter på den inslagna vägen..

"Alexander Gerndt vann pris för Årets allsvenska spelare "

ÖSK scoutade han ett bra tag efter vi mötte Visby Gute i Cupen för några år sen... När det så blev dags för kontraktsskrivande ryckte aik han framför nosen på oss.

Jag har väl viss förståelse för att ansvarige gav upp den kampen innan den ens börjat, man kan ju inte förvänta sig av vissa att agera snabbt och effektivt (innan vi presenterat spelaren ifråga för halva fotbollssverige), men varför plocka man inte in honom när han inte fick chansen i aik och valde att gå till Gefle? Antog man att man gjort ett dåligt jobb i scoutingen första gången för han inte fick chansen i aik? Ska sportchefen misskrediteras för även missade värvningar då om vi nu ska ge han credd för alla lyckade? Även de lyckade som han knappt haft nån del i alls själv.. (Vilket innefattar nästan alla..)

Bangura.. Varför agerade man inte snabbare i det fallet? Uppenbarligen var (ja nu vet vi ju med säkerhet men ändå..) han ju en stor talang eftersom aik hostade upp en kontraktförslag utan att ens bjuda in han på provträning.

Undrar vad hans värdering kan tänkas vara idag? 15mkr? Vem "bär ansvaret" för den missen?
Örebro Kid dynamite
2010-11-15 22:50
Lägger ut en fråga till skribenterna här. Jag har hört namnet Björnqvist nämnas vad gäller den vakanta högerbacksplatsen. Han kommer alltså från ÖSK Ungdom om jag förstår allt rätt. Vad är det för spelartyp? Ålder? Kan han tänkas ersätta Anttonen redan kommande säsong eller behöver vi förstärka?
Jag personligen vill nog inte se Wirtanen som första alternatv som högerback då han är tacksam att ha som hjälpgumma lite överallt. Jag gillar spelare som klarar många positioner, även om jag förstår hur otacksam uppgiften är.
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-15 22:40
gnipek//

Är du bitter för att ni lagt i stort sett alla era pengar på en reserv?

Faktum är att jag tror William är en bättre spelare än Astrit. Men naturligtvis skulle inte SS ha klantat bort honom för det. Det finns bara en vinnare och det är Astrit. Oj vad ni kommer att gnälla efter en bit in på säsongen.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-11-15 22:39
gnipek: japp,det stämmer. Marjasin pytsade in stålarna.
gnipek
2010-11-15 22:32
Rykten går att Atashkadeh fick 75 mille i signingfee av er.
Jag tror det är sant.
Örebro Ziggy S.
2010-11-15 22:22

Sekt. E// Absolut! Vi är överens om att våra värvningar varit bra. Vi är också överens om att det är bra att komma på en tredjeplats med vår ekonomi. (Det är väl knappast någon som kritiserar detta heller?)

Men om man väger för- och nackdelar mot varandra tycker jag att nackdelarna väger över. Att inte lyckas få ut en krona av en landslagsman, tappa en supertalang, missa grymma talanger i närområdet osv. gör att jag, och många med mig, vill se någon annan.

Mitt i allt det här har vi ju fått in två nya grymma talanger idag, vilket såklart är högst välkommet. Det utökar S/S plusskonto, men när det kommer till spelarförsäljning och kontraktsskrivande litar jag inte på duon för fem öre. Därför vill jag se en annan sportchef, gärna idag.
Örebro Matta
2010-11-15 22:20
Sirlando/

Tack!!!
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-15 22:17
Jag tror Runnemo kan bli en bra värvning.
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-11-15 22:13
Jag kritiserade dom som buade åt en som verkligen förtjänar att hyllas? Och då har inte jag alla hemma? Nej okej...
Malmö FF Paradiso
2010-11-15 22:07
Ropespin du verkar inte ha alla hemma efter vad du skrev på vårt forum så du kanske inte är den bästa att yttra sig om hur andra är.

Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-11-15 22:06
Ja men annat kan man väl inte förvänta sig av folk från Malmö, det är egentligen inte deras fel att dom är som dom är, stackarna!
2010-11-15 21:56
Vilken skit gala! Sedan tyckte jag det var otroligt osportsligt av malmöpubliken att bua ut Gerndt.
Örebro Sekt. E
2010-11-15 21:44
Tack Sirlando.
Örebro Grixx
2010-11-15 21:40
I det stora loppet är laget med störst publik som vinner titlar och placeringar.
Pengar är allt nu för tiden. Hanteringen av pengarna kan ske på olika sätt och ge olika resultat. Visst till och från spelar tur och otur in utan att slantarna kan påverka.

Det som nu skett i ÖSK är sjukt bra och mycket har vi tvångsnedflyttningen och nya arenan att tacka. De som knutits till laget/organisationen har fungerat tillsammans och byggt något från grunden.

Skulle det här fortsätta nästa år och nästa osv, så är det tusan mig otroligt. Ett rent under av skicklighet. Kanske är inte alla lika fantastiskt bra i organisationen men det fungerar i vart fall riktigt riktigt bra. Även solen har sina fläckar.

Snart kanske allt faller som ett korthus för det har ju allt annat gjort i fotbollssverige. Alla lag som varit i toppen har totalkvaddat och trillat ner i lägre div osv. Så det gäller säkert oss också. Några år till vore så kul att vara med men som vanligt så tar allt roligt slut någon dag.

...som sagt fortsätter det 1-3 år till så är det riktigt kul och tecken på att det vi har fungerar just nu, jämför gärna med andra lag.

I pengafrågan borde tex ett lag som AIK ha en överförmyndare för ett större slarv går inte att hitta i svensk fotboll, vare sig hos HeIF;-) eller Fuskarna.
Örebro Sekt. E
2010-11-15 21:39
Ziggy S.// Antar att jag delvis är mottagare. Du har så rätt i att en nyanserad diskussion är att föredra. Just därför skrev jag att jag tycker det är trist att S/S får, i mina ögon, mycket kritik för att de är just S/S. Jag lyfte fram att vi har värvat bra och har låga lönekostnader vilket känns prima för ett lag som slutade trea. När det kommer till försäljningar och vissa andra ageranden är också jag kritisk. Så egentligen är jag inte mer för än mot S/S men tycker att de ibland får ta på sig lite för mycket.
IFK Göteborg Sirlando
2010-11-15 21:29
Grattis till vad som kan vara nästa års stora utropstecken.
Att Mild släpper William så enkelt är totalt vansinne, men i ert fall så kommer det bli en riktigt bra värvning.
William är antagligen en av de absolut mest spännande spelarna som funnits i IFK Göteborg de senaste åren. Att man då lockar till sig honom gratis, är starkt jobbat.

Se till att behålla er trupp intakt till nästa år, så har ni en stor chans att ta er ut i Europa igen.

Lycka till!
Örebro Ziggy S.
2010-11-15 21:27
Ni som försvarar Sjögren gör det genom att peka på alla nyförvärv som gjorts. Men det är väl knappast någon av oss som kritiserar Sjögren för att inte gjort några värvningar? (Även om många har värvat sig själv, typ Alvbåge och Kihlberg. Även våran viktigaste spelare, Nordin, var det i princip Axén som värvade.)

Ni som försvarar honom, hur ställer ni er till kritiken om att vi inte fått betalt för en ända spelare? Om vi nu skall vara nyanserade tycker jag att det även är er uppgift att vara just nyanserade. Värvningarna har varit bra, kontraktsskrivande och spelarförsäljningar har varit komplett värdelösam, däri ligger kritiken från mig och många andra. Det är väl inte helt tokigt, eller?
Örebro den oumbärlige
2010-11-15 21:24
Nej jag menar, nomineringar av Tobias Hysen och Anders Svensson är ju totalt obegripliga.
Örebro Grixx
2010-11-15 21:20
Vilka kandidater man än skulle välja så tycker många något annat.
Örebro den oumbärlige
2010-11-15 21:19
I juryn sitter bl.a. Patrick Ekwall, Martin Dahlin och Jörgen Lennartsson - och även Erik Hamren vad jag förstått. Man ska inte ta priserna på allvar, herregud det är liksom förbundet i maskopi med TV4, kan det bli värre?
Örebro makkk
2010-11-15 21:17
Någon som vet om Björnqvist får kontrakt och blir uppflyttad u A-truppen till nästa säsong?
2010-11-15 21:16
Jag tycker allsvenskan ska ha sin egen gala! För detta är ju bara skit!
Örebro Conjuration
2010-11-15 21:12
Helt fel val av årets tränare. Conny i HIF förtjänade den mer - vinner man AS äevn om hela laget är Spaniens landslag så blir man ändå årets tränare. Varför är det ens en tävling?

Vem är det som sitter i juryn egentligen? Jag ska göra en egen fotbollsgala med värdiga vinnare istället.
2010-11-15 21:07
Marquis de Sade//

Sant, men det går ju aldrig att helgardera sig mot skador eller andra sjukdomar här i livet.
Örebro Marquis de Sade
2010-11-15 21:05
ÖSK-Karl (19.12)// Oavsett om en försäkring träder in och betalar lönen, så ska ju sign-on avgiften betalas ut av klubben - oavsett om spelaren är skadad eller inte. Den faller väl knappast under någon försäkring(eller?)
2010-11-15 20:56
Sekt.E//

Det med de nya kontrakten tror och hoppas jag du har rätt i.

Något jag reflekterat över under senaste veckans blåsväder är att ingen av "höjdarna" i klubben visat Sjögren något som helst stöd. Vare sig VD Jan Karlsson eller Ordföranden för Elitfotboll Björn Åqvist. Det ger mig förhoppning om att förändring är på gång.
Örebro Storm_90
2010-11-15 20:54
Brus-Nillson// Vilket syftar du på Vovens mål är ju med?
Örebro Brus-Nilsson
2010-11-15 20:51
Årets snyggaste mål inte ens uppe som kandidat på 4:ans usla gala....tvi....

Edit//
Jag var nog inte vid TV:n just under dessa sekunder då Wovvens mål var med, jag ber om ursäkt!
Annons: