/fotboll/osk/forum/4434.aspx/fotboll/osk/forum/4434.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
IFK Norrköping jazzman
2010-11-14 10:31
Jag har försökt förklara det här, men alla mina inlägg blir raderade. Jag försöker på nytt.

Jag har viss insyn.

Siffrorna som NA och Expressen nämner stämmer inte. De ligger extremt långt ifrån sanningen. Däremot gynnar det somliga att den typen av siffror sprids.

Exempelvis:
1. Agenten - som verkar kunna leverera guld och gröna skogar.
2. ÖSK - som verkar ha agerat högst förnuftigt.
3. MFF - se ovan.
ev även 4. IFK Norrköping - som snabbt byter om från superettan till allsvensk kostym

Faktum kvarstår likafullt. Siffrorna är helt felaktiga och inte i närheten verkligheten. Signing feen är som alla förstår inte på sex miljoner kronor. Lika lite tänkte ÖSK ge Astrit en signing fee på fyra miljoner, det förstår väl vem som helst? Stryk en nolla och ni närmar er den verkliga summan.

Något som förmodligen kommer att meddelas i NT och Folkbladet i morgon.
Länktips: www.gopeking.net
Örebro Stelig
2010-11-14 10:01
Det är väl det sign-on bonus är till för, del av lönen som döpts om till nått annat för att övriga spelare inte ska kunna säga att en spelare tjänar mycket mer.

Sen till alla S/S kritiska skribenter här inne, är allt Sjögren o co fel eller kan det vara nått som kallas agenter inblandade när det ska skrivas kontrakt?
Tex Nordin, vill han tjäna pengar dom sista åren som proffs så kommer han inte skriva nytt kontrakt vad än Örebro erbjuder, för nästa år går han gratis och får en fet Sign-on bonus med nått hollänskt lag eller varför inte 30 millar av Norrköping..

Sen håller jag inte S/S bakom ryggen, dom har säkert sina brister och det finns säkert många bättre lämpade man kan ersätta dom med.
Örebro Knix
2010-11-14 09:52
Meddelandet
Örebro Knix
2010-11-14 09:44
Dejmon!
Det är inte bara löner till Alagsspelare i den statistik du kollat om löner i
Allsvenskan. T ex. så har BP en avde största ungdomssatsningarna i
Sverige. AIK betalar löner för Väsby, Hammarby för sitt div 1 lag, Mff för hela organisatione fö stadion m.m Häcken har Gothiacup.

ÖSK ligger nog i mitten av klubbarna med löner.
Bra att de inte tii endast 1 spelare betalar sådana hutlös (Huntlöner) som Norrköping. Vad säger övriga spelare då.
Örebro Grixx
2010-11-14 09:43
Skulle vara intressant var man befinner sig i diskussionerna med Nordin.
Även vilka spelare man funderar på och spec vilka man har förfrågningar ute på.

Dumbeslutet att inte lösa det med Anttonen känns som det värsta jag varit med om i klubben.
Örebro Grixx
2010-11-14 09:36
Jag kan också tycka att om man har/haft sådana svårigheter (Sköldmark) så är det inget att ta upp. Små problem/rykten eller fakta, jag vet inte men ganska onödigt.

Örebro Dejmon
2010-11-14 02:43
S E
Nej såklart inte men i detta fall tycker jag det ordet får en viss betydelse. Sen är jag inte direkt utbildad juridist, som du KANSKE är, men jag får uppfattningen att just den delen handlar om hur vi ska behandla varandra på forumet, alltså andra skribenter, även om det givetvis inte är ok att behandla andra människor i samhället respektlöst eller kränkande. Även om jag personligen anser att ordet kränkning är otroligt urvattnat efter missbruk av sånna som dig bl.a.

Skitsamma. Svara gärna om du känner för det men jag har sagt mitt i denna disskussion. Känns inte relaterat till ÖSK eller fotboll alls. Om du nu störde dig på det inlägget så mycket borde du kanske rapporterat det till någon ansvarig istället. Inte för jag förstår poängen men ändå.

tillägg: förresten är det ju relaterat till forumet i sig och det finns ju en viss poäng i att vi förstår vad reglerna handlar om..
Örebro S E
2010-11-14 02:28
Dejmon// Så om man använder ordet "kanske" så får man skriva vad man vill?

Gött, bra att veta!
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-14 02:27
Fan Peking fans sitter i sin fantasivärld som vi satt i 2004(i början av det året) :). Guld och gröna skogar! Det ska bli kul och följa deras återtåg! Det känns som det kommer spåra ur rätt som det är.
Örebro Dejmon
2010-11-14 02:14
ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
Miljoners miljarder har dom tillgångar på!! Hoppas dom köper upp Peking, Degen och Gurkorna och använder spelarna som städare på ÖSK's kanslitoaletter och gör parkeringsplats av deras arenor! :D
Örebro Dejmon
2010-11-14 02:10
S E
Tagga ner. Alla verkar bli kränkta av allt i dagens samhälle.

Han skrev KANSKE i en frågeställning. Det var inte ett påstående.
Tur att inte du är nån form av moderator här då skulle vi ju knappast kunna skriva nått. Hej Nordkorea!

Avgå S/S!
2010-11-14 01:51
I kväll spelade Henok Goitom från start i Almería - för första gången i sin nya tröja med namnet på ryggen skrivet på tigrinska. D

De tyckte ja va coolt!
Örebro S E
2010-11-14 01:42
ÖSK-Karl//

Jag vill påminna dig om reglerna här:

"Som i det dagliga livet ska vi behandla varandra med respekt. Rasism, förolämpning, hot, elaka provokationer,kränkning etc. tolereras inte här. Observera att detta även gäller för er som bemöter ett sådant inlägg."

Att kränka Sköldmark med att säga att han håller på med sitt 12 stegsprogram är en kränkning och nu när jag har bemött det så borde vi båda bli bannade i någon månad.

Men reglerna kanske inte gäller alla?

2010-11-14 00:59
ÖSK-Karl//

Tänk dig när spelarinvest får rätt skattetvisten! Hur mycket pengar lär de sitta inne på!? :)
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-14 00:56
Ruggigt synd att Spelarinvest måste ligga lågt för den sketna skattetvisten. Hade varit riktigt kul men framförallt bra om vi kunnat kontrat med att plocka Bamberg. Hoppas de riktigt stora investerarna i ÖSK blivit uppretade så de går in med tillräckligt med pengar för det ändå.

Det skall svida att plocka spelare från Örebro. Även om det bara är reserver.

Degerfors hoppas jag lärt sin läxa så de vet vem de skall sälja sin nästa talang till.
2010-11-14 00:37
Fan vad Pekingarna är stöddiga bara för de har gått upp och att Peter (storhetsvansinnet!) Hunt gått in med sina miljoner! Vad har de för garantier att pengarna finns? Obol lyckades lura hela idrottssverige på en jävla massa pengar. Det som verkar för bra för att vara sant, är ofta det!
2010-11-14 00:31
Dejmon//

Väl skrivet, ibland tänker folk kortare än näsan räcker. Men för mig är bara Astrit en liten del av alla skitkontrakt Sjögren får fram och inte fram.

Kan bara inte fatta hur gurkan gled in i ÖSK. Det verkar ju som han medvetet saboterar för klubben, eller också är han enbart korkad. Praktikanten fattar jag heller inte vad han sysslar med (Sköldmark). Han kanske har fullt upp med sitt tolvstegsprogram?
Örebro Dejmon
2010-11-14 00:20
apskallen. Zlatan är väl inte heller direkt vindsnabb? Inga jämförelser dem emellan i övrigt men man kan ju ha egenskaper som väger upp.

Uppenbarligen är han såpass bra att peking är villiga att betala sign on på 6mkr och en väldigt fin lön. Man ska även ha i åtanke att Liverpool var villiga att köpa loss han från en ganska anonym tillvaro i Falkenberg för ca 10mkr samt att även MFF och ÖSK var beredda att offra ca 6mkr för honom så någon dussinspelare är han knappast. Även om han såklart kan bli både flipp och flopp som det ser ut nu.

Jag är fortfarande oerhört besviken på hanteringen av kontraktet i sommras och under hösten.

Givetvis är det, som folk skriver i kommentarer på NA nu, jättebra att inte ÖSK går in och budar över peking i det läget vi hamnade i men det hade inte ens behövts om våra sunkiga förhandlare kunnat göra sitt jobb ordentligt!

Så jäkla sjukt att Sjögren och co. nu får kredd från alla för att dom är så duktiga och inte äventyrar ekonomin m.m.! Fattar ingen att det är deras fel helt och hållet att peking ens kunnat gått in och bjuda på Astrit efter ett halvår?!?

Sopor!
2010-11-13 23:49
peking//

Tror du blandar ihop saker. Det är väl inte många som kritiserar Astrit. Han var en bra inhoppare för oss. Den som de allra flesta kritiserar är vår sportchef beroende på en mängd saker. Men lägga ut mellan 6-10 miljoner för en kille som inte spelat en hel AS-match verkar oerhört korkat.

Tror ingen här inne hade tackat nej till dom pengarna.
Örebro apskallen
2010-11-13 23:47
Är lite kluven kring Astrit. Han har till skillnad från Astvald och Porokara en oerhört viktig egenskap, att kunna göra mål, men samtidigt är han en i övrigt sämre fotbollsspelare än dessa. Det känns trots allt som att det blev bra till slut, jag tror inte Astrit kan ta det sista steget upp i kvalitet, han är helt enkelt för långsam, och då är han inte värd de pengarna.
Örebro widemarsh
2010-11-13 23:16
peking!// Skulle tro att siffrorna i NA stämmer, killen som har skrivit artikeln är väl nära polare med Astrits agent vad jag har förstått.
2010-11-13 22:51
peking! //

Astrit kommer bli en bra spelare men hans ego är större än den klubben han spelar för.Hur mycket får han betalt? en korv med bröd och en pucko? Lite mer borde det vara :)
Örebro Kraków
2010-11-13 22:50
Ingen har sagt att Astrit är en skitspelare, men han är (var) ingen startspelare för oss. Det enda folk har fördömt är hans karaktär.
IFK Norrköping peking!
2010-11-13 22:45
Är det såpass bittert att tappa astrit? Är inte han en skitspelare enligt er?
IFK Norrköping peking!
2010-11-13 22:44
boys, när ska ni lära er att astrit inte får 200 000 k i månaden.
2010-11-13 22:37
ÖSK-Karl//

Bamberg har nog inga 200.000 i månaden. Men han har nog en bra lön i alla fall. Med de löner peking betalar ut så är det nog ett lokalt fyllo som får träna laget! Han får 1 back öl i veckan som betalning :).
2010-11-13 22:32
Om det stämmer att Peking betalat 10 miljoner för Astrit, då kan man verkligen fundera över hur mycket Bamberg kommer att kräva för att signa ett nytt kontrakt med dem.
2010-11-13 22:00
Dejmon//

Pekings Inmarschlåt är inte att leka med :).
2010-11-13 21:33
Dejmon//

Haha! Byfåne från Motala! Haha!
Örebro Dejmon
2010-11-13 21:26
ÖSK KRILLE
Annars har dom ju den här, hyfsat lokala förmågan. Endast 34 år och med en hel del banjokusiner som säkert kan köra sin arbetsträning inom kamraternas regi. Blir en fin besparing för kusinerna från landet!

Se även "Östgötska i parlamentet". (Voup me henderna! Jag skrattar ihjäl mig!!!) :D
Annons: