/fotboll/osk/forum/4428.aspx/fotboll/osk/forum/4428.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2010-11-14 17:56
Skulason i Sundsvall vore en bra ersättare till Nordin.
Örebro rirobban
2010-11-14 17:46
La Roux//
Varför skulle det kännas bittert?
Som jag och några till skrivit tidigare, det är startspelarna som är bittra att tappa. Astrit var heller ingen ÖSK-spelare då han bröt kontraktet med dem.

Och handlar det om 60k i månaden så är Astrit absolut inte värd så mycket heller. Han har inte visat speciellt mycket i själva spelet, men en effektiv spelare när målchansen dyker upp. Samtidigt var Robin Staaf minst lika bra (bättre) på att göra mål på lite speltid.

Bitter kanske vi är om ett år då Astrit stänkt in 10 baljor och sätt till att Norrköping tar en fin mittenplacering. Men tills dess väljer jag att inte vara bitter över honom.
IFK Norrköping La Roux
2010-11-14 17:37
Dessutom vore inte 60k i månaden bland de högsta i allsvenskan heller för den delen.
IFK Norrköping La Roux
2010-11-14 17:36
Inga 10 miljoner om sagt... Då måste det kännas ännu bittrare? xD
Örebro Ordem e Progresso
2010-11-14 17:33
Kom igen då! Släpp något saftigt transferrykte nu! Det känns lite tråkigt idag...
IFK Norrköping jazzman
2010-11-14 17:08
"- Fantastiskt långt från sanningen, säger PSI-ordföranden Roger Ekström."

"- Vi tar givetvis ett ansvar för klubbens ekonomi och då går det inte att lägga de här pengarna på en enda spelare, säger Peter Hunt."

Saken utagerad.
AIK Saywee
2010-11-14 16:34
Grixx, ja vi får gissa vidare, men jag kan inte komma på nå´t han har gjort. Har i iallafall inte läst om några försäljningar a la Sköldmark ...

... han kanske har ett hemligt jobb ;)
Örebro den oumbärlige
2010-11-14 16:03
bobby moore/ Riddez är klar för Djurgården sedan några månader. Han går som bosman vad jag förstått.
Örebro Dejmon
2010-11-14 15:58
Var har Arneng byggt hus tro? Stockholm?
Örebro bobby moore
2010-11-14 15:52
en kort rapport från norska cup-finalen: joel riddez spelade hela matchen med den äran och slog inlägget fram till strömsgodsets 1-0-mål mot follo. strömsgodset kunde sedan dryga ut till 2-0 innan paus och riddez blev således norsk cupmästare. grattis joel - och skulle du få för dig att återvända är du välkommen! =)
Örebro Grixx
2010-11-14 15:43
Saywee// Kan vara ett AF-avtal eller något liknande från trygghetsstiftelsen pga tappat arb vilka betalar lön eller del av under något eller flera år?

Kanske är det blandade uppgifter och där försäljningsbiten träder in om det är aktuellt. Kanske Sjögren har huvudansvaret fortfarande????

Ähh som vanligt gissar vi tills någon kommer med mer eller annan inf. Det händer ju hela tiden att våra gissningar visar sig bli något annat.

Bomber är roligare att gissa på under silly. Jag verkligen satt och dumhoppades på Elmander:-D som en gigantisk bomb men hans sjukt snygga mål satte även mina dumtankar i skamvrån.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-11-14 15:33
Hade bara Sjögren fått till försäljningen av Porokara hade kritiken säkerligen varit mindre. Men det går inte att förlora ALLA spelare som bosman. Det måste finnas en spelaromsättning som ger avkastning.

Förhoppningsvis har han insett (2 år efter alla andra) att man ALDRIG ska/kan lita på Oliver Caberra. Att han sedan är snabb på att knyta de äldre spelarna i flera år som garanterat inte kommer ge någon avkastning är också befogat att kritisera.

Hans kontrakt med Ajdarevic, Belle och Flood var helt ok. Men om man ser att en spelare har potential kan det vara läge att omförhandla kontraktet i tidigt läge. Nu vet vi inte Sjögren försökt göra det..
AIK Saywee
2010-11-14 15:25
Vad jag funderar över lite grann, är vad Sköldmark har gjort hittills?

Kan bara inte komma på nå´t ......

... det är väl han som säljer?
Örebro den oumbärlige
2010-11-14 15:19
jepovic//

Att som utomstående titta på det här och dra sin slutsats är inte alls förnuftigt. Problemen med sportchefen går tillbaka längre än i fredags.

Jag tycker han gjort ett bra jobb med rekryteringen, inte det allra bästa men ett bra. Dock har försäljningar inte fungerat - alls. Men som sagt, han lär inte avgå i vinter och det förväntar jag mig inte heller. Denna Silly får avgöra - men han har att ta igen.
IFK Norrköping jepovic
2010-11-14 15:09
Ni kom trea bakom två lag med säkert dubbla er budget, och ni vill sparka sportchefen?? Verkar lite tossigt måste jag säga.

Silly är silly. Det är resultaten som ska snacka, och då har väl er ledning levererat mer per insatt krona än någon annan klubbs (utom kanske Mjällby).

Nu är ni i läget att ni har kommit trea med en ganska lite budget. Det betyder att det finns ett gäng spelare som har presterat betydligt bättre än de fått betalt för, om ni förstår vad jag menar. Självklart är de då hett villebråd på marknaden. Det är bra att andra vill ha era spelare. Och det går inte att tvinga till sig kontrakt, det har massor av klubbar provat med katastrofala resultat.

Jag tror tex knappast att Astrit skrivit på 3.5 år för 28 000 kr i månaden. Det var ett provspelskontrakt, och det borde förstås ledningen ha sagt direkt.
Örebro Kraków
2010-11-14 15:04
Å nej.. Wirtanen - Staaf - Astvald låter inte alltför kul. Får rysningar bara jag tänker på det.
Örebro den oumbärlige
2010-11-14 14:53
Walter, det låter inte tryggt ;P
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-14 14:53
DaSa//

Ja, det kan jag hålla med om. Jag tror mycket på Per Johansson, Erik Nilsson och Denis Abdulahi. Om Nordin försvinner så måste han ersättas.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-11-14 14:51
Är inte Staaf tillbaka från utlåningen? Han borde väl klassas som en startspelare tillsammans med Bassombeng och Astvald i dagsläget? Om vi bara ska ta de spelare som har kontrakt nästa år så är väl Wirtanen-Staaf-Astvald troligt anfall om det vore en allsvensk premiär
Örebro DaSa
2010-11-14 14:48
ÖSK KRILLE/ Nja, är det verkligen hård konkurrens?! Kanske om man kollar antalet mittfältare men kollar man vilka som har presterat i AS så är det ju bara starttrion Bedoya/Nordin/Kihlen och eventuellt Per J. Resterande är rätt så osäkra kort, men det är många med med potential t.ex. Denis som jag tror på. Sen om vi tappar Nordin så känns det som vi har brist på kreativa mittfältare.
Örebro DaSa
2010-11-14 14:45
Är även övertygad om att Sjögren kommer att lyckas värva nya spelare, det har han gjort bra förut. Det som han misslyckas med är att det är för många startspelare som försvinner i år. Jag tror inte att vi kommer att komma bättre än trea nästa år än vi får in bättre spelare på vänsteryttern, target, högerbacken och defensivmitt. Om sedan även Nordin försvinner så är det fem spelare i värsta fall som skall spelas in och eventuellt även en ny tränare. Då börjar vi prata AIK 2010...

I drömvärlden skulle vi ha sålt Roni förra året och värvat en bra ny vänsterytter samt förlängt med antagligen Nordin/Almebäck/ Bedoya (eller alla tre om vi skulla ha haft råd). Sen skulle vi även ha förlängt med Anttonen i somras samt skrivit ett riktigt kontrakt med Astrit. Då skulle vi enbart behövt skaffa en ny target samt en ny def.mitt i år och även sluppit genomlida samma sak nästa vinter. För att tappa Almebäck, Nordin och Bedoya utan ersättning nästa år kommer att svida...
Örebro rirobban
2010-11-14 14:40
Nu börjar det bli tjatigt med Astrit.

Sjögren dags att ge oss supportrar en bomb att diskutera här istället. Astrit var nog en kinapuff mot vad vi kommer att ta in tror jag. Kom igen, bjud oss på en enorm bomb:):)
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-14 14:39
Så här ser truppen ut just nu:

Målvakter:
John Alvbåge
Simon Nurme(?)
Peter Rosendal(?)

Försvarare:
Magnus Wikström
Tommy Wirtanen
Oskar Johansson
Michael Almebäck
Samuel Wowoah

Mittfältare:
Magnus Kihlberg
Fredrik Nordback
Gustaf Lundholm
Emil Berger
Per Johansson
Erik Nilsson
Alejandro Bedoya
Johannes Skoglund
Nordin Gerzic

Anfallare:
Eric Bassombeng
Marcus Astvald
Simon Leonidsson
Robin Staaf

På back och anfallssidan ser det tunt ut. Men snacka om konkurrens på mittfältet :).
Örebro DaSa
2010-11-14 14:37
jazzman// Och där kommer en dementi på dementin... Säkra källor säger att det handlar om 10 miljoner. Men som du kanske förstår så ligger det i Norrköpings intresse att dementera. Sen har jag för mig att Astrit sagt ngt om att han inte känner ngn press än han är 10-miljoners mannen. Han borde ju veta om ngn?!
Örebro Grixx
2010-11-14 14:11
Misstag har begåtts i klubben och kommer alltid vara så. Som sportchef går det inte att undvika. Förhoppningsvis lär man sig av misstagen och misstagen blir mindre.

Sedan sker det saker som ingen kunde förutsett eller känts väldigt osannolika.

Som vanligt blir det spekultioner och farhågor som byggs på tidigare misstag som vi gjort eller andra gjort. Det som gjorts bra glöms bort eller kunde varit ren otur. Supportrar blir som kvällspressen och vältrar sig i farhågor, rykten och negativa händelser. Vi är som pressdrevet och rör oss fort samtidigt som vi ger varandra vatten på kvarn. Modifierade småsanningar blir fakta och grundfundament i bygget av kritik.

Har man själv suttit med i besluten hade man vetat mer och kanske fattat exakt samma beslut som man i ett utanförskap i stället kritiserar.

Det är intressant med 6-10´s kommentarer som visar tecken på bra kontroll osv, om det stämmer vet vi inte. Vi får små ledtrådar genom våra kontaktnät men kan inte vara alla fakta styret har vid olika beslut.

Många positiva händelser kväser den mesta kritiken men om det är negativa händelser så tar sig brasan snabbt och bränner ner det mesta i sin väg.

Jag tror i det här fallet att Sjögren saknar lite av positivitet i sin kommunikation med alla. Han är lite väl sträv och kort när man tex är på medl.möten och ska försöka småprata vid fikat. Lite för mycket på sin vakt...men det är min egen åsikt och utan kunskap om hur han fungerar mot andra.
Örebro Steiger
2010-11-14 14:03
//Farsen fortsätter

Det är ju det jag menar. Astrit blev den effektivaste målgöraren på sina tre Elfsborgsmål. Ta bort dem och se på resterande instaser så är han betydligt beskedligare. OM han vore en så bra avslutare borde han gjort fler mål.

Sen är inte jag heller nöjd med allt som SS lyckats med. Kontraktsskrivningen med Astrit kunde naturligtvis startat tidigare t.ex. Jag gråter dock inte över att han går. Efter den heta debatten runt hans kontrakt efter Elfsborgsmatcherna har jag specialstuderat honom och jag är inte imponerad.

Han är bättre på att marknadsföra sig själv än att spela fotboll.

När det gäller nyförvärv så är Silly seaon lång. Vis av erfarenhet så kommer det dyka upp ett och annat nyförvärv vad det lider. Det är ju inte heller någon annan klubb som direkt har presenterat någon värvningsbomb heller (med undantag av Norrköping).
Örebro den oumbärlige
2010-11-14 14:01
Farsen fortsätter// Precis. Men dessutom att som Sixten, troligtvis bästa vän med Roni, säga att han ville stanna kvar för att "uppleva hösten med ÖSK" är ju ett skämt. Han ville ha en sign on free-bonus.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-11-14 13:53
den oumbärlige//
Är inte fallet Porokara lite unikt? Vilken annan klubb hade låtit en spelare med utgående kontrakt, och självklara planer på flytt, få så mycket speltid, med så dålig form dessutom. Och resan till Israel? Känns som ÖSK gick miste om upp emot 10 miljoner där. Vilket gör resonemanget om hans speltid ännu konstigare.

Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-11-14 13:46
Synd att Elanga är vänsterfotad. Utgående kontrakt.
Örebro den oumbärlige
2010-11-14 13:45
Det roligaste sagt av Sixten:

"- Porokara har vi vetat hela säsongen - och det har han sagt - att han vill röra på sig men att han ville stanna säsongen ut och få vara med om det vi haft på gång."

Vilket skämt egentligen.
Annons: