/fotboll/osk/forum/4425.aspx/fotboll/osk/forum/4425.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-11-15 19:14
Ur ett forumperspektiv kanske det blir tråkigt om silly season snart är över och nyårsbomberna kommer att sakna betydelse?

Ur ett annat perspektiv, är det ganska bra och det är möjligheterna att under en längre tid spela ihop ett "delvis nytt lag", i stället för att vi skulle få nya medspelare i sista sekund.

Attans, vad jag och talgoxen längtar efter ljusare dagar, takdropp, värme, grönt konstgräs och i första hand 2011 års träningsmatcher och därefter ALLSVENSK PREMIÄR!
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-15 19:12
den oumbärlige//

Ja, det får vi hoppas. Men många verkar onödigt skraja för att skador skall kosta en massa pengar. I själva verket så betalar ju Försäkringskassan ut pengar. Standardkontrakten är utformade så att klubben betalar mellanskillnaden de tre första månaderna, sedan träder en försäkring in och betalar.
Örebro DaSa
2010-11-15 19:09
Godzilla// Vem som helst klarar av att köpa spelare, det svåra är att sälja. Om du sedan drar bort alla miljoner som spelarinvest investerat från vinsten ÖSK har gjort de senaste åren så skulle jag gissa att vi också har gått back. Att vi hållit ned lönerna beror nog mycket på att spelarinvest gått in med en hög signing-fee vid övergångarna.

Men jag har gett cred till Sjögren förut att han har hållit ned lönerna, men i år kommer det inte gå längre p.g.a. en kombination av att vi presterade som ett topplag och att vi måste omförhandla flera kontrakt. Så nu står vi nog vid ett vägskäl där vi får välja om vi skall satsa för att förbli ett topp-5 lag eller om vi skall fortsätta vår långsiktiga strategi.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-11-15 19:07
Med tanke på Astrit-debaclet skulle det förvåna mig om någon liknande klausul finns i detta kontrakt. Bra jobb av Sjögren att fixa en sådan supertalang som sagt! Kommentarerna i IFK:s forum snuddar nästan vid samma bitterhet det fanns här för någon vecka sedan.
Örebro bison
2010-11-15 19:05
Djurgården kör med konstgräs på nya planen.
Örebro den oumbärlige
2010-11-15 19:04
ÖSK-Karl// Dessutom sägs det att Mild bara erbjöd William 1-års förlängning, han verkar alltså ha problem med skador. Hoppas han håller sig frisk.
2010-11-15 19:01
Av kommentarerna att dömma så är inte supportrarna i Göteborg så glada för att Mild tappade Atashkadeh till oss, verkar lovande!

Skulle bara vara kul att veta vad för klausuler det är i det mångåriga kontraktet. Känns som man hört det förut.
2010-11-15 18:51
Saywee//

Ha,ha, såg efternamnet först nu. Klockren kommentar ;) ;)
2010-11-15 18:48
Chipset//

Tar nog tid för Basse att hämta sig från chocken så han kan svara.

Från icke önskvärd till nytt kontraktförslag borde sätta myror i huvudet på de flesta.
Örebro S E
2010-11-15 18:47
Chipset// Ett skämt, ett skämt.
Örebro Chipset
2010-11-15 18:45
S E // Fan, vad taskigt!
Örebro Chipset
2010-11-15 18:45
Willys allsvenska debutmål var ju en enkel historia.
Örebro S E
2010-11-15 18:43
Saywee// Han kanske är på semester och det är Sköldmark som har gjort snabbtransfers medan han är borta ^^
Örebro Grixx
2010-11-15 18:40
Dagen känns helt ok och banar vägen för både förlängningar och nyförvärv med ambitioner.
Örebro crille.
Bra jobbat Sjögren !!!
AIK Saywee
Vad förvånad Sjögren skall bli när han kommer hem från semestern ;)

Nu är det ju drag under galoscherna ....

... fast jag vet inte, har han verkligen semester, nu i november?
Örebro dfsfdf
2010-11-15 18:35
Gott folk! Visst vore det tråkigt att torska Nordin eller Ale, absolut! Men, detta men! Vi har Emil Berger som kommer bli minst lika bra som de två. Glöm aldrig det!

För övrigt extremt trevligt med nya talanger. Har redan glömt Astrit.
Örebro Chipset
2010-11-15 18:32
Oj oj, tänk om vi får Willy, Holmberg och både Ibrahim och Yasin. Då har vi en armada av unga anfallstalanger. Det har vi inte haft sedan tidigt 90-tal. Nu tror jag visserligen att Holmberg är tänkt att etableras i ungdom i första hand men Forward-killarna och Willy kan anspirera på en startplats. Allt beroende på Bassombengs "ja tack" eller "nej tack".

Frågan är om Willy är tänkt att spela som nia eller som ytter. Vad det verkar så är han spelare som skulle kunna passa i rollen som nia.
AIK Saywee
2010-11-15 18:29
Dejmon, vad ska man tro på?

Tidningarna vill bara sälja, hur fel det än blir ...
Örebro Brus-Nilsson
2010-11-15 18:29
Klistrar in Saywee:s inlägg//

"Jag ser redan fram emot William´s första mål i den svartvita dressen, speakern ropar ut William och publiken svarar .... ??

... detta får vi nog träna på :)"

En 10-poängare!
Mitt förslag: William, the bömber!

2010-11-15 18:25
Dejmon//

Både Tomas Nordahl och Benny Lennartsson har uttalat att de inte kan tänka sig jobba heltid. Det var då jag föreslog Erlingmark.

Vad gäller Larsen så sitter han väl i styrelsen? Att plocka honom från vår huvudsponsor där han gör ett mycket bra jobb är nog inte så smart ;)
Örebro Bat Back
2010-11-15 18:23
Nicklas Bärkroth (Gais)
Har ryktats vara på väg från klubben, har länge setts som ett stort löfte men inte riktigt tagit nästa steg. Blivit "frånsprungen" av Tobias Sana och har haft svårt att ta en plats i laget. Kan användas som en del i en övergång med Gais spelare Johan Mårtensson.
Örebro Dejmon
2010-11-15 18:21
CaddE
Skadereducering käre du. Hur ofta hör du en klubb tala om vilka siffror det rör sig om vid en övergång egentligen?

Av det jag läst kan man konstatera några saker:
1. Vår sportchef sitter rejält i skiten p.g.a ett från början jättedåligt utformat kontrakt. För att rädda investeringen i talangen får klubben lov att hosta upp en alldeles för hög summa. 6 miljoner är siffran som nämnts. Jag är ganska glad att han inte tackade ja måste jag säga..

2. Er, vem det nu må vara som bär ansvar, sitter rejält i skiten då det läckts ut uppgifter som (garanterat) kommer påverka omförhandlanden av gamla kontrakt liksom underskrifter hos de nya spelare som ni MÅSTE värva för att hålla er kvar. Givetvis måste dom demetera kraftfullt hur mycket sanning det än ligger i siffrorna. I vanliga fall skulle klubben inte ens kommenterat men nu sitter man i ett läge då man iallafall kan säga till spelare man förhandlar med att uppgifterna är friserade, om det nu hjälper. Hehe..

3. Malmö var väldigt intresserade. "Hade koll" på spelaren ifråga under lång tid och var villiga att betala en väldigt hög summa för hans signatur (man är även osäker på Wiltons framtid i klubben). 6 miljoner viskas det om även här.

4. Italiens serie-a klubb drar sig ut p.g.a att man inte kan mäta sig med pekings bud.

Summan av kademumman: NT (er ledning) säger en sak, Expressen och NA säger en annan. De senare nämner en siffra och er ledning säger bara "kraftigt överdrivet". Jag väljer att tro på uppgifterna om både MFF's och ÖSK's bud och kan snabbt konstatera att rent sportsligt så vet vi båda vilka klubbar det skulle stå mellan. Ni bonnjävlar spelar i en helt annan liga, trots er "historia".

Ergo: pengarna spelade den avgörande rollen! Tror inte, vem det nu är som kommenterar det hela för er, ljuger i NT. Men han försöker minimera skadan. Precis som våran sportchef.. Alltså landar lönen på (han erkänner detta själv inderekt i artikeln du länkade om du kollar noga) 1 mille om året (4mkr) och sign on på 4mkr. 8mkr alltså. Skitinvestering och inte alls värt. Nu har jag sagt mitt om detta.
Örebro S E
2010-11-15 18:19
Kul att vi värvar en arme av unga spelare. Lite rutin nu också så...
Örebro bison
2010-11-15 18:14
Bat Back// Bärkeroth har kontrakt om jag inte minns helt fel.
Örebro bison
William verkar vara ett riktigt trevligt nyförvärv. Snabb, stark och teknisk.
Hoppas bara att det fleråriga kontraktet inte, som någon skrev nedan, är ett s.k. Astritkontrakt.
Örebro Bat Back
Vad tror ni om att ersätta Roni Porokara med Nicklas Bärkroth, kanske skulle fortsätta på IFK spåret.
Örebro TIC-TAC
2010-11-15 18:03
Kalle Holmberg är en av de talanger man hört och märkt i ungdomsfotbollen senaste åren. Känns väldigt spännande att se om han kan ta steget från talang. Är väl son till gamla hockey stjärnan Mikael Holmberg om jag inte minns fel. Rätt satsning så långt nu gäller det att ÖSK kan få dessa talanger att blomma ut och hoppas Sixten kan ändra sitt sätt och ge dessa killar speltid.
Det är trots allt speltid man utvecklas av inte bänksittande enligt mitt sätt att se det.
Örebro MrCrowly
2010-11-15 17:59
Meddelandet
Örebro Kubatown
2010-11-15 17:53
Jag vet att Kalle Holmberg som spelare är en effektiv målskytt främst som inhoppare. Han är bra en mot en och har ett bra skott, han är väldigt talangfull. Han påminner om Rasmus Jönsson i Hif.
Annons: