/fotboll/osk/forum/4419.aspx/fotboll/osk/forum/4419.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Helsingborg Nordens Millwall
2010-11-16 21:55
Vilka svenska klubbar kan anses var storklubbar? Det finns tre klubbar IMO.

1. Helsingborgs IF - Är för tillfället störst trots några floppar dom senaste åren. har historiskt sett alltid varit en topp klubb, har mycket fans och mest pengar.
har fått fram några av sveriges absolut bästa spelare genom tiderna och har grym supporterkultur.

2. AIK - Har sjukt mycket fans för att vara i sverige, gjorde en jätte säsong förra men har inga riktiga meriter förutom CL gruppspel där dom iof gjorde sverige stolta fast dom torskade och fast jag hatar dom! saknar stjärnor både historiskt sett och i nuvarade truppen

3. IFK Göteborg - har en gång i tiden varit störst men är nu helt borta och kan inte räknas som en storklubb varken sportsligt eller ekonomiskt. och har desutom extremt lite folk på matcherna. dom måste ha den mest missskötta klubben i sverige. lever helt klart på gamla meriter men har fått fram stora spelare genom åren.

sen finns det lag som kan vara med i toppen för tillfället men som aldrig skulle kunna ta över som "storklubb", DIF, Bajen & MFF, Gais. klubbar som Elfsborg och Kalmar ska inte räknas in dom håller helt enkelt inte, dom är bara bra för att dom andra underpresterar och inte ser till att köpa i sönder smålagen som i stora ligor.

Vad anser ni? Mvh.
Örebro Storm_90
2010-11-16 21:54
detta är inget rykte utan en tanke jag fick. Vad tror ni om det här: Nordin till MFF
i ett rakt byte mot Durmaz och Hamad inga pengar imellan. Vad tror ni är det rimligt?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-11-16 21:36
Sharbel Touma tror jag har passerat zenit för länge sedan. Han lär dessutom bli klar för Syrianska kvickare än kvickast.
Örebro Sirbinho
2010-11-16 21:31
Nånting att vara med och hugga på kanske?
Örebro Brinkewall
2010-11-16 21:28
Meddelandet
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Hejdå vingel-Astrit)
2010-11-16 21:24
Trist att det inte blev nått royal league :( Hade sett fram emot matcher mot t.ex Rosenborg o FCK i vår. Jag hoppas ÖSK istället planerar in några träningsmatcher mot kvalificerat motstånd som ett led i förberedelserna för både Allsvenskan och Europa League.
Örebro Grohl
2010-11-16 20:49
5-6 miljoner.. Lyckas vi knyta Peter Larsson för en rimlig % av den summan månntro? Jag känner att mittbacksfrågan bör vara den absolut mest akuta i dagens läge (förutsatt att Anselmo redan är kontaktad och uppsmekt i verbal brygga). Firma Wikström/Almebäck är grym, men ja... Hade varit jävligt nice med stenhård konkurrens på den platsen
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-16 20:37
Kan killen i länken vara något för ÖSK? Han skulle behöva flytta ut på "landet" för att få lugn o ro.

Farsen/
Det är väl senaste årens driftöverskott, 5-6 miljoner ÖSK kan nagga av. Gäller att hitta Bosmanspelare och TA BETALT för spelare som lämnar.
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-16 20:35
Om Sixten drar så kan vi glömma Magnus Pehrsson.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-11-16 20:31
Hur mycket kapital finns det till förvärv? Spelarinvest lägger väl inte in nåt just nu? Väntar Sjögren på att en försäljning?
Örebro Skadeh
2010-11-16 19:21
Juho Mäkelä 15 mål på 22 matcher med internationell erfarenhet. Han har bra målsinne och bra tempo som största egenskaper. Man kan ju inte säga att Kim Olsen var direkt snabb. Visa nu Sjögren var bordet ska stå och satsa lite!
Örebro Karlssson
2010-11-16 17:44
Juho Mäkelä låter som en minst sagt intressant spelare! Att han är bosman gör det inte sämre och det låter som en spelare som Sixten skulle älska att ha som toppforward. 15 mål på 22 matcher är ett riktigt bra facit och den erfarenhet han har av europa-spel skulle va otroligt nyttigt inför kommande kval för EuropaLeague. Hoppas verkligen vi lyckas knyta till oss honom.

En annan spelare som skulle kunna vara intressant är Alexander Kacaniklic. Ett svenskt utlandsproffs som befann sig i Liverpools reservlag för ett år sedan. Numera spelar han i Fulhams reservlag och tränar då och då med a-laget vad jag har förstått. Han beskrivs som en passningsskicklig spelare med bra teknik och hyffsat snabb. En tänkbar ersättare för Porokara. Jag vet inte hur nära han är att slå sig in i a-laget, men det brukar ju vara populärt att låna ut spelare som är på gränsen precis som City gjorde med Guidetti. Så ett lån av honom kanske kan vara något.
2010-11-16 17:32
Schella//

Juho Mäkelä (HJK Helsingfors 1,90cm lång, 27 år och 15 mål på 22 matcher denna säsong. Har erfarenhet av 2 Europa League matcher och 3 UEFA Champions League matcher. Har spelat i Heart FC på Skottland och FC Thun i Schweiz. 7 A-landslags matcher för Finland).
Örebro rirobban
2010-11-16 17:27
Schella//
Han är 27 år och på gränsen till landslaget.
Örebro Schella
2010-11-16 17:27
Rirobban//
personligen vet jag inget om honom men hört att han ska vara bra. hur gammal är han?
läste i aftonlaskan här om vecka att han jagades av flera allsvenska klubbar..
2010-11-16 17:26
Lanto förlänger med Gefle
Örebro rirobban
2010-11-16 17:24
Schella//
Jag anser att vi kan vinna guldet om vi får in den finska ligans skyttekung i från det finska mästarlaget HJK, nämligen Juho Mäkelä. Den 190 cm långe anfallaren skulle vara perfekt i centerrollen. Att han är bosman och att vi har Sixten gör också att det borde passa perfekt.

Jag skrev min fråga till Sjögren och Karlsson såhär:

"Hejsan!
Vill först tacka för ett härligt år (2010).

Tänkte fråga om ni har haft någon koll på den finländske anfallaren Juho Mäkelä i finska mästarlaget HJK? Tror han skulle vara perfekt som targetplayer i ÖSK. Att han är bosman borde också göra det hela bättre.

(Hoppas han nu inte hinner värvas av någon innan)"
AIK Saywee
2010-11-16 17:20
Vem eller vilka har slarvat bort Anttonen, som kan kasta sveriges längsta inkast och som är en svartvit profil som ändå , är en av de flesta andra, som är intresserad av pengart!!!

MONEY TALKS :(((((
Örebro Schella
2010-11-16 17:14
rirobban// bra tänkt. lika bra att ta anselmo då;)
2010-11-16 17:13
Saywee //

Glömde länken :P.
Örebro rirobban
2010-11-16 17:12
Jag ser inte Kusi Asare som en targetplayer med sina 178 cm. Visserligen kanske inte längden spelar så stor roll, men jag vill ha en target som kan vinna luftduellerna pågrund av sin längd.
2010-11-16 17:11
Saywee//

Efter elva säsonger vill Patrik Anttonen lämna Örebro. Med risk för massiv spelarflykt är han orolig för klubbens framtid.

Örebro Schella
2010-11-16 17:07
öis björn anklev??
AIK Saywee
2010-11-16 17:05
Att Patrik Anttonen, vill (VILL?) lämna Örebro och ÖSK, nu i detta läge är för mig mycket förvånande ... jag önskar bara att veta orsaken till detta, men kommer nog aldrig att få det riktiga svaret ....

... att han är öppen för ... "ja allting" är inget gott betyg för en ÖSK- kämpe som håller allsvensk klass, men vem vet vad som hände eller inte händer bakom kulissserna ...

GOK!!!
2010-11-16 16:59
Grohl//
Börjar inte Zavadil komma till åren? Men om han fortfarande håller bra klass så vore det ju ett bra nyförvärv.
Örebro Grohl
2010-11-16 16:56
Schella//

Gott å se ännu en som uppmärksammar Peter Larssons prekära kontraktssituation i FCK. Även på lån skulle det vara ett helt fantastiskt nyförvärv för oss, det går inte att säga annat.

Sen angående att ÖIS "bryter" kontraktet med sina 15 spelare... Zavadil, är han något att sikta in sig på i dagens läge?
2010-11-16 16:54
Rudolf Blodstrupmoen//

Peking nästa för Anttonen?
2010-11-16 16:51
Anttonen lämnar ÖSK men inte nödvändigtvis Allsvenskan.
AIK Saywee
2010-11-16 16:37
KALLE HOLMBERG!!!
AIK Saywee
2010-11-16 16:30
Förresten, ursäkta Kalle, jag är lite seg, liksom andra i novemberdeget ...

VÄLKOMMEN, MYCKET VÄLKOMMEN till ÖSK!!
Annons: