/fotboll/osk/forum/4414.aspx/fotboll/osk/forum/4414.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-11-26 17:35
Jag träffade i förra veckan en som är ledamot i Hallands läns fotbollsförbund och som nyligen läst boken "Va för jävla pack e ni", han berättade kortfattat om innehållet.

Boken verkar vara så intressant ur min synvinkel, så det får nog bli ett köp och lite helgläsning kring jul och nyår om vädret och väglaget fortsätter i samma bedrövliga stil som nu ....

PS kom att tänka på detta, eftersom Sportingbet verkar ha något slags erbjudande DS
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-26 15:58
Kronblom//

Det som fortfarande retar en är att ÖSK använde honom utan någon som helst kontroll på plats i Israel. Som det står i artikeln har ju Cabreras tvivelaktiga affärer pågått länge. Själv började jag säkert skriva om honom för över 2 år sedan.
Örebro Kronblom
2010-11-26 15:51
känns iaf skönt att Cabrera-röran är till ända,även om ÖSK inte har agerat fel så har det tagit för mycket fokus på årets säsong.Vet inte hur ni andra känt sig men personligen har Förbundets segdragna undersökning lämnat en olustig känsla(som det alltid gör när Förbundet är inblandat i ngt som har med ÖSK att göra).Regelverket kommer troligtvis ses över och klubbarna kommer tvingas ha bättre koll på relationerna mellan spelare och dess agent!
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2010-11-26 15:40
So long Cabrera!

Undrar om det finns någon möjlighet för ÖSK att kräva Cabrera på skadestånd för uteblivna intäkter i samband med detta!?
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-11-26 14:03
Ska bli intressant och nervöst att se vad utredningen visar om ÖSK:s roll i detta och vad de har känt till kring det hela...
Örebro Sekt. E
2010-11-26 13:56
Ojdå.
Örebro rirobban
2010-11-26 13:52
"Cabrera mister licensen efter fotbollskanalens och TV4:s avslöjande"
Örebro den oumbärlige
2010-11-26 13:21
Marta// Kan bara instämma. Cred till Sjögren.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-11-26 12:46
Klart sköna svar av Sjögren. Respekt och cred till honom för att han tar sig sådan tid att kommunicera och lämna genomarbetade svar till oss fans. Lite populistiskt angående Eidur, men får hoppas att han menar vad hans kriver...

Angående U-lag (frågan jag ställde) så tänkte jag främst på de senare åren med Sixten, där Sixten är väldigt motsträvig att, ens testa, det som föreslås av U-laget. Tycker att ÖSK kan bli hårdare om att kräva åtminstone tester för sina talanger. Visst är det bra att vi värvar lokalt, men om vi plockar in olika spelare från kringliggande lag, som ofta placerat sig sämre än Ungdom, utan att våga testa eget så kommer ju tankar från våra spelare komma kring varför man ska tillhöra ungdom över huvud taget (och då försvinner ju möjlighet att själva styra fostringen).

Att åtminstone våga testa spelare borde kunan fungera som sporre både för spelaren själv, men även för övriga i laget.

Gällande Björnqvist så tycker jag det är extra synd, då han varit den genomgående bästa spelaren på en position, där vi nu förlorat en spelare som vi enligt dtidiagre uttalanden saknar planering för. Varför då inte ens testa? Är rädd, att vi låter Daniel glida oss ur händerna för lättvindigt oavsett vad han svarar på den frågan.
Örebro den oumbärlige
2010-11-26 12:31
Pintorp % Conjuration. Jobba på
Örebro Pintorp
2010-11-26 09:36
Conjuration:

Nejdå! Mitt förslag är under arbete. Blir grymt. :D
hahne
2010-11-26 07:12
till oumbärlige....

Ddet finns det många spelare som inte gjort i tidiga år.. bland annat våran egen Nordin som vi alla älskar numera... Sise kanske skulle kunna bli nästa sådan:P dock dyr som du säger ...
Örebro Conjuration
2010-11-26 01:35
Btw, bara jag som kommer att ge järnet för att vinna t-shirt tävlingen? ;)
Örebro den oumbärlige
2010-11-26 00:18
Enligt rykten från Halland har Sise inte alltid prioriterat fotbollen utan gillat att underhålla sig själv genom utelivet. Vet inte om det är tillförlitligt men det är vad jag hört.

Å andra sidan tror jag inte ÖSK har råd att köpa loss honom, om nu inte han sitter på ett "Astritkontrakt" dvs. inget kontrakt.
Örebro Conjuration
2010-11-26 00:17
Doktorn såg ju sig själv som större än vad han egentligen var, har blivit mångas fall.
Hahne
2010-11-25 23:48
Nyförvärv? vad tror ni ?
Billy Berntsson? Dejn doslic? Daniel teorin?
Joakim Sjöhage?

Samt att ja gärna skulle se Joe Sise som center tanker lr han finnen många nämner om han nu är så bra ! Vill ha en spelare som kan få fast bollen där uppe men som även kan sätta bollarna.
Stoor skulle vara en drömvärvning men den kommer aldrig hända tror inte jag....
Örebro Fatcit
2010-11-25 22:59
ÖSK-Karl avgå SS//

Riktigt skoj =) Astrit kanske lärt sig av Rille Andersson som på sina glansdagar skrev ett 35 sidor långt kontraktsförslag till BK Forward med den finstilta texten "Tränarna tar ut 10 man till startelvan, jag tar ut den 11:e" gömd bland sidorna.

(Ber om ursäkt för eventuella fel i histioren!)
2010-11-25 22:48
DaSa//

Ja vem vill träna Norrköping som sparkar tränare titt som tätt? Kanske Astrit kunde bli spelande tränare, så mycket pengar som han kostat? ;)
2010-11-25 22:45
den oumbärlige//

Jag minns att jag var tokig när Sjögren skulle ha hit doktorn.

Sedan, näst efter Gary Sundgren har nog aldig Sverige haft en så dålig i landslaget som Guterstam.

Men nu får han väl återupta sina studier. Bäst för honom och fotbollen ;)
Örebro den oumbärlige
2010-11-25 22:09
doktorn Guterstam får inget nytt kontrakt. Kan man tänka sig, när han vann skytteligan och ÖSK ville ha han som nykomling i AS nekade han för att han inte ville spela i en "bottenklubb".

Istället gick han andra ligan i Belgien, sen till Hammarby? Sen BP och nu får han inte förlängt efter att man åkt ner i Superettan. Inget ont om honom, verkligen olyckligt, han blev ju dessutom uttagen till januariturnén - första gången det skett med spelare från Superettan.
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2010-11-25 22:07
Saywee// Som in med Boniek säger så kommer Hammar jobba på förbundet. Han blir riksinstruktör med ansvar för elittränarutbildningen.
AIK Saywee
2010-11-25 22:02
in med Boniek Maruti på plan//
aha, OK, tackar för info .... trodde att han kanske kunde tillföra något i ÖSK.

Jag gillar Hammar, en mycket duktig och fin "fotbollsmänniska"
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2010-11-25 21:27
saywee han har fått jobb på svenskafotbollsförbund eller något liknande :)
AIK Saywee
2010-11-25 20:50
Dubbelfel .....
AIK Saywee
2010-11-25 20:49
Urban Hammar, vad kan han tänkas göra i framtiden?
Örebro DaSa
2010-11-25 20:48
Haha, Norrköping har fått ngr nej tack så nu är det Janne Andersson som verkar vara huvudspåret. Han fick ju sparken från ÖIS nyligen...
Örebro widemarsh
2010-11-25 20:41
Rolig tävling, är det ett bidrag per person som gäller?
Har visserligen redan en tröjdesign som finns på läktaren, men det gör ju inget med en till ;)
Örebro DaSa
2010-11-25 20:41
Tråkigt om vi måste vänta på de etablerade värvningarna. Men man får väl hålla till godo med ytterligare ngt talangvärvningar:) Vore fint om vi kunde få Ibrahim.

Sen så hoppas jag verkligen inte att vi kommer att satsa på Wirtanen som högerback nästa säsong. Om så blir fallet så får vi hoppas jag att Sixten stannar för jag har svårt att se att ngn annan tränare vill spela honom. Tänk om både Nobbe och Wirtanen är med i startelvan i vår, då kan vi glömma medaljstriden:)
AIK Saywee
2010-11-25 20:35
Jag vägrar också oro, men det hjälper föga, alla mina år som ÖSK-supporter, med så många upplevelser får mina ständiga guldförhoppningar att naggas lite i kanten.

Men en dag, mina svartvita vänner, eller snarare en kväll, då skall vi fira och fira och fira .....

Heja SPORT!
AIK Saywee
2010-11-25 19:58
"Örebro-bas vägrar oro över spelarflykt"

... efter att läst detta anar jag en viss irritation över media från basen, men jag kan ha misstolkat det som återgavs, som dessutom kan ha varit vinklat.

Fast det kanske är bra att smyga lite bakom kulisserna, silly season tar nog mer fart, när dagarna åter blivit lite längre och talgoxen (en som inte flyttar) försöker sig på lite tappra ljud för att åter inge förhoppningar om sommar, sol, värme och allsvenska matcher :)

Vi får helt enkelt "stilla oss".
Annons: