/fotboll/osk/forum/4412.aspx/fotboll/osk/forum/4412.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sekt. E
2010-11-22 14:32
Stoor vore kanon!
Örebro Krontorps
2010-11-22 14:29
//Farside
Nej sluta skoja med oss, står inte han under kontrakt?
Örebro bison
2010-11-22 14:27
P.O// snackar vi månadslön för A-lagsspelarna i Japan?
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-22 14:24
Gerzic avslöjar: ''ÖSK har fått bud på mig''
Örebro Farside
2010-11-22 14:09
Tror att en bomb kan slå ner precis när som helst!
Fredrik Stoor såg jag med egna ögon äta lunch med vad jag tror var hans agent och Sjögren inne i centrala Örebro idag.

Må bomben brisera!
Örebro pemo
2010-11-22 14:01
Oavsett hur stor talang Berra är ( var ) kommer jag i alla fall att sakna Anttonen betydligt mer.
När tiderna nu är som de är får vi nog se mer av varan "värva Bossman"
Ingen köper loss svenska spelare till fantasipriser när det är klubbarnas marknad. Se Porokara.
Med detta resonemang utgår jag ifrån att både Nordin och Bedoya spelar kvar i ett år till. Enda anledningen att värva och betala för en kontrakterad spelare är väl om det finns en extrem skyttekung i sommar, som övriga europa slåss om. Men varken Avdic eller Gerndt verkar vara så heta på den "stora" fotbollsmarknaden.
FAtcit (avgå Sjögren!)
2010-11-22 13:13
NÅgon mer än jag som har problem med forumet och matchtröjan?
FAtcit (avgå Sjögren!)
2010-11-22 13:10
Jungo Fujimoto verkar ju riktigt bra om det är han som lirar på youtube klippet?!

Men värdet på honom är ju inte i Ösk;s klass direkt (antagligen inte lönen heller)... Men löser någon honom så blir det ju en grym tillgång!
Örebro Dejmon (pessimist) avgå alla!
2010-11-22 12:56
Pintorp
Nu är ju inte jag Sjögren men om frågan skulle dyka upp är jag ganska säker på att svaret kommer bli detsamma som i media. Alltså att ÖSK jobbar på en förlängning av Basse's kontrakt, och där är var de står just nu. Samma dag som det blir klart med hur det blir kommer det nog garanterat presenteras info.. Tror jag iallafall.
Örebro P.O
2010-11-22 12:51
Skadeh//

Shimizu S-Pulse hade 2009 en lönepost på 5.9miljoner dollar.
Jungo Fujimoto skulle om han är en "professional A" spelare tjäna minst 4.8miljoner Yen (406000SEK). Så jag tror inte svenska lag har råd att plocka sånna lirare, tyvärr.
2010-11-22 12:49
Saywee
Jag förstår inte riktigt dina senaste inlägg.. Hur tolkar du in att Berra inte var önskvärd i klubben? Han blev ju erbjuden en förlängning, det skulle han väl inte blivit om han inte var önskvärd?

Sen förstår jag inte riktigt den frågan ang. Berras nya kontraktsförslag heller. Utan att veta vad han tjänat innan, om lönen han hade var rimlig (eller hur man nu ska uttrycka sig), är det ju omöjligt att dra några slutsatser om vad det skulle betyda att han inte fått löneförhöjning i det nya kontraksförslaget. Om han nu inte fått det.. Eller är det en självklarhet att man ska bli erbjuden högre lön varje gång man förhandlar om en förlängning?
2010-11-22 12:42
"Varför förlängs inte kontrakt med spelare tidigare?
(Johannes)
– I princip försöker vi vara ute i god tid (1,5 år före avtalets utgång) för de spelare vi vet vi behöver i en framtida spelartrupp men i de flesta fall så är det spelaren som vill avvakta eller att spelaren sätter för höga ekonomiska krav som vi inte kan matcha."

Förutsatt att detta stämmer så tar det udden av endel av den kritik, iaf jag, riktat mot Sjögren och arbetet med kontrakt. Detsamma gäller frågan om Astrits avtal, där svaret var att spelaren själv ville avvakta (även om jag givetvis fortfarande tycker kontraktet var dåligt utformat från början).

Sen är ju frågan hur säkra vi kan vara på att detta inte bara är "standardsvar"? Nu när jag tänker på det kan det väl egentligen inte vara så att de ansvariga väntar in i det sista med att ta kontakt med spelare med utgående kontrakt? I vissa fall kanske man agerat fel men i det stora hela måste dom väl försöka vara ute i god tid? Har, bl.a. jag, förstorat upp detta pga. nått enskilt misstag?
AIK Saywee
2010-11-22 12:35
bison, behövs inte PMa om vem som bestämmer, scouting, förhandlingar, förvärv etc. Beträffande den outgrundliga anledningen funderar även jag, varför var inte Berra önskvärd i ett framtida ÖSK?

Jag tycker att det har fungerat bra, till och med riktigt skapligt, hittills, men är lite orolig inför framtiden ... kontinuiteten och vem som gör vad i organisationen, vem bestämmer vad och varför har vi sportchefer överhuvudtaget?

...organisationer ändras hela tiden och allt fortare, men jag vill helt enkelt gärna uppleva ett guld med de svartvita eleganterna :)

Himla skitmåndag, ursäkta, jag loggar ur, borde göra som björnen, sova till takdroppet i mars, när talgoxen tutar igång den allsvenska premiären.
Örebro Pintorp
2010-11-22 12:28
Fan att jag missade att skicka in frågor till Sjögren. Hoppas att nån annan frågat om Basse kontra förlängning.
Örebro widemarsh
2010-11-22 12:25
Kul och välförtjänt att Nordin fick en plats i "Årets allsvenska elva 2010"
Örebro widemarsh
2010-11-22 12:23
Skadeh// Tycker över huvud taget att Asien, eller främst Japan och Sydkorea är en spännande marknad. När deras landslag spelar är det full fart, och stenhård kampvilja i 90+ minuter. Även bra teknik hos många.

Men det är en helt outforskad marknad för svenska klubbar, kan inte minnas att vi haft någon Öst-asiat i Allsvenskan? Den japanska ligan håller nog bättre klass än Allsvenskan och jag tror även den sydkoreanska kan vara bättre. Är spelarna därifrån för dyra kanske. Vill dom inte till Sverige, eller har klubbarna bara inte tänkt på den delen av världen?
Örebro bison
2010-11-22 12:22
Saywee// Jag är nog lite trög, förstår vem du menar ligger bakom, men faktiskt inte den outgrundliga anledningen. Du får gärna skicka ett PM om du inte vill skriva ut något på forumet.

Örebro Skadeh
2010-11-22 12:11
Jungo Fujimoto är 26 år och har gjort 13 mål och 9 assist på 29 matcher, från sin vänsterytter position. Han spelar i den Japanska ligan, och som ni vet så behövs inte några jättesummor för att lösa spelare därifrån, om dom vill spela i Europa och har utgående kontrakt eller väldigt lite kvar på kontraktet.

Som spelare är han väldigt duktig fotbollspelare, med både teknik, skott och i passningsavseende. Det finns endel spelare som blommat ut i Europa, t.ex Honda. Jag tror denne japan kan passa som handen i hansken hos oss faktiskt!
AIK Saywee
2010-11-22 12:03
OK, bison, då är vi två som saknar Berra och samtidigt vet vi, vem som inte önskade att han skulle finnas kvar som möjlig gigant ...

... av någon outgrundling anledning???

Sjögrens svar i frågan är ganska tydlig trots lite omskrivningar.
Örebro bison
2010-11-22 11:58
Saywee// Du skriver även om hur Berra har blivit behandlad, det här har det dykt upp kommentarer på forumet om tidigare, har själv ingen kunskap om det. Kanske är så att du med den informationen ser Berras beslut i ett annat sken.

När det gäller 2009 håller jag med dig, då jag antar att du menar de avslutande matcherna där Nobbe och Anttonen gick före Berra.

Kommer sakna Berra då jag tror han kan bli nåt riktigt stort i fotbollen. Samtidigt kan jag för Berras skull tycka det är bra att han kommer till en annan klubb där han kan få glänsa i startelvan.

Edit: Har läst ditt inlägg en gång till och tror att vi egentligen diskuterar 2 olika saker. Jag tycker det är helt rätt att inte sportchefen lovar bort speltid utan tränarens goda minne. Däremot borde Berra fått fler chanser i svartvitt, där är vi överens.
AIK Saywee
2010-11-22 11:38
Tar en mer komprimerad variant som jag försöker tolka lite djupare, vad ligger bakom denna text?

"Berra är och kommer förbli en profil som jag kommer sakna, och jag vet att han kommer bli en bra spelare, men tråkigt nog inte hos oss. Som sagt vi ville ha kvar Berra men han tog själv beslutet att gå vidare av ovan beskrvna anledning"

Vi ville ha kvar ... vilka vi?

Det är ju så övertydligt och det var väl därför du, Grohl, tog upp att det uppenbart handlade om Sixten, utan att jag själv behövde skriva hans namn tidigare, eller?

Enade blir vi starkare, jag vet det, det är odiskutabelt!
AIK Saywee
2010-11-22 11:13
bison, du har nog läst mitt inlägg, men vill inte förstå ...

Självklart tar en tränare ALLTID ut bästa laget och riskerar inte att spela med sjuka eller skadade spelare, eller de som inte platsar kommunikativt, eller med favoritspelare, oavsett vad de presterar.

Det finns så himla mycket löjlig prestige i en organisation, men det är tyvärr inte så många som bryr sig om detta löjliga fenomen.

Jag vil ha ett starkt och enat ÖSK som drar åt samma håll och når framgångar, gärna ett SM-Guld!
Örebro bison
2010-11-22 11:07
Saywee// "Sjögren verkar ha fått krypa för Sixten". Känns väl rimligt att det är tränaren och inte nån annan som tar ut laget.
Om tränaren inte anser att en spelare platsar i startelvan och spelaren i fråga, i det här fallet Berra, kräver mer speltid så är det väl ärligare och en bättre kommunikation att stå för det.
AIK Saywee
2010-11-22 10:55
Grohl, tja, kanske det är så, men hur länge tänker Sixten vara kvari klubben och hur långt fram i tiden tänker han behålla detta svartvita mittbackslås.

Är någon av spelarna i mittbackslåset skadade eller avstängda, vem kan då tänkas får förtroende?

Hur ser framtiden ut, finns det unga talanger, eller skall vi ge dom till våra allsvenska konkurrenter?

Vill Sixten vara kvar till guldet 2015 med samma blixtlås?

OK, jag vill ärligt skriva att jag tippade Wikström som den bästa i årets ÖSK, och det står jag för, men Almebäck varierar lite och ingen blir yngre, år efter år.

Behandlingen av den lojale, utvecklingsbare, fine kille som Berra är, är riktigt bedrövlig och jag förstår vem som ligger bakom detta!

Ursäkta att jag tänder till, men det är så förbaskat dåligt att inte ge Berra chansen, de gånger det funnits möjlighet till detta!

Sjögren verkar ha fått krypa för Sixten om jag skall skriva i klarspåk!

Kommunikation, ÖSK, kommunikation!!!!!
Örebro Grohl
2010-11-22 10:48
För övrigt lite löjlig kommentar från Sjögren ang. Haginge. Att skylla på att han har kontrakt med DIF spelar ingen som helst roll när hans klubb har konstaterat att dom är villiga att i princip skänka bort honom. Detta då han inte är önskvärd längre
Örebro Grohl
2010-11-22 10:41
// Saywee

Det är väl ganska uppenbart att Sixten vill ha kvar sitt mittbackslås, som ju i princip hållt samma enormt höga klass som Helsingborg och Malmös dito. Att börja erbjuda Berra mer speltid än i år hade varit konstigt och därför väljer han att byta klubb. Inga konstigheter egentligen
AIK Saywee
2010-11-22 10:32
Sjögren börjar leverera lite svar på våra frågor, det är på sin tid, synd att inte klubben (sportcheferna) m.fl, m.fl. agerat kommunikativt mera och tidigare, vad kan det heta ,"proaktivt" .... kring vissa frågor.

Jag väljer ut ett svar där jag själv även har mycket insiderinformation.

"Stämmer det att ”Berra” bara blev erbjuden samma lön han hade och varför göra sig av med en supporterprofil?
(Anders)
– Vill inte gå in på vilka villkor han blev erbjuden. Ekonomin var inte viktig för Berra, det viktiga för honom var att få speltid vilket han såg skulle bli samma svårighet till kommande säsong. Berra är och kommer förbli en profil som jag kommer sakna, och jag vet att han kommer bli en bra spelare, men tråkigt nog inte hos oss. Som sagt vi ville ha kvar Berra men han tog själv beslutet att gå vidare av ovan beskrvna anledning."

Detta får mig att tro (snudd på att veta) att det var en annan som bestämde ... än Sjögren ?

Inte ovanligt, men bedrövligt, just i detta fall !!

AIK Saywee
2010-11-22 10:09
Tänker fortfarande lite på framtiden och ev förändringar, vi vet ju inte vilka som kan tänkas lämna ... helt plötsligt står vi kanske inför ett nytt scenario .... någon lämnar truppen "för ett tag" (säljs, inte förlänger, långtidsskadas) och då måste kanske någon annan komma till ...?

Frågor frågor frågor

GOK!
Örebro bison
2010-11-22 09:54
Kalle// En klubb som inför en Lex Porokara borde rimligtvis då också förbjudas att värva Bosmanspelare själva.
Med tanke på att samtliga värvningar ÖSK presenterat i år varit gratis tycker jag vi ska ta det lite lugnt med stenkastningen.
AIK Saywee
2010-11-22 09:40
Det har varit riktigt intressant att läsa alla tips, förslag och önskningar om olika tänkbara och möjliga framtida svartvita eleganter här en tid.

Mängder av namn har figurerat här, dock var det väl väldigt få, som "tjötat" om William och Kalle?

De är dock mycket välkomna, båda två och det är nog ganska bra att de tidigt kan "socialiceras" in i laget och dessutom deltaga i träningar, träningsmatcher och helt enkelt vara bra inspelade innan den allsvenska premiären.

Undrar dock om det inte brinner en stubin, för det är väl inte färdigvärvat, eller vill man avvakta med att se hur seriestarten går och komplettera eller förstärka i den/de lagdelar där det kanske kommer att behövas?

Ibland är det smart att vänta lite, men ur "inspelnings-synpunkt" är det ju kanske bättre om det blir klart i tid ......
Annons: