/fotboll/osk/forum/4411.aspx/fotboll/osk/forum/4411.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Krontorps
2010-11-28 18:35
//ÖSK-Karl
Men ÖSK har ju inga skenande lönekostnader, snarare tvärtom (för låga) enligt många.
Sen tycker jag också att man borde bli lite hårdare i hanteringen av spelare med utgående kontrakt. Vill man sitta ut sitt kontrakt så ska det kännas också.

Örebro Schella
2010-11-28 18:21
ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK) // jag skulle inte säga nej till robert åhman.persson
Örebro Fatcit
2010-11-28 18:07
LAGRELLS FEL! att lönerna har ökat i AS.

Att några klubbar, exempelvis AIK, är nära konkurs men ändå klarar elitlicensen på lånade pengar är fan skandal. Att de sedan trissar upp lönerna med just lånade pengar gör att Örebro och andra klubbar måste riskera sin ekonomi för tillgodose de högre krav som Spelarna sätter på respektive klubb!

AIK kommer att bli som Irland och då kommer vi andra klubbar att få betala!
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-28 18:01
Stieger//

Håller helt med om att den situationen inte skall behövas. Men med en "svag" klubbledning vilket inte ÖSK är ensamma att ha så skenar ju lönekostnaden. Det är få spelare i AS som är värda sina löner, flera av dessa spelar nog i ÖSK som alltså är värda sina löner).

Man kan inte annat än tycka synd om t.ex TFF som fick släppa Drugge som bosman, eller HBK med Anselmo.

AIK är ju rena skräckexemplet med högsta spelarlönerna i AS. Är det någon mer än Bangura vi vill se därifrån i ÖSK? Jag tror de går i KK inom 2 år.

Fortfarande kan jag inte tro att man erbjöd Astrit hela kassan. Snacka om lotteri.

Örebro DaSa
2010-11-28 17:56
ÖSK-Karl/ Håller med dig angående kontraktsstrategin att bänka dem när de har ett år kvar. Tycker också att man skall vara tydlig mot spelaren när han värvas att det är det som gäller.

Brus-Nilsson/ Säger inte så mycket när du skriver att han är bättre än Porokara:)
Örebro Brus-Nilsson
2010-11-28 17:49
DaSa//
Jag har bara sett honom 1 gång i sommar, mor Syrianska Kerburan. Han hoppade in i 2:a halvlek.....snabb och teknisk. Jag bedömer honom som en vänsteranfallare/mittfältare och anser honom absolut inte sämre än Porokara.
Örebro Steiger
2010-11-28 17:48
ÖSK-Karl AVGÅ SS//

I sak håller jag med dig. Klavertrampet var att basunera ut flerårigt kontrakt på Astrit när det inte var så, utan endast en option. Cabrera-affären är i sig hårresande,,

När det gäller 6 milj så var uppgiften att ÖSK och Malmö låg på samma nivå och att MFF lagt sig på 6 milj. Obekräftat i och för sig, men i så fall var det bra att dessa pengar aldrig lades på en bänkspelare.

Jag håller med dig i övrigt, även om jag inte är lika krass när det gäller spelare som har ett år kvar. Med smartare kontraktsupplägg och en mer aktiv ledning skall inte den situationen uppstå.
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-28 17:30
Jag kan bara inte tro på att ÖSK skulle ha erbjudit Astrit 6 miljoner, varifrån kommer den siffran? Verkar vansinnigt att tömma kassan på en spelare som inte orkar 90 minuter. Att MFF erbjudit 6 miljoner är väl mer rimligt.

Däremot tycker jag fortfarande att det var oerhört klantigt av Sjögren att gå ut med långtidskontrakt rakt i fejan på oss fans. Exakt samma sak med Olsen.

Men det värsta var att skicka Porokara ensam med den kända skurken till Israel.

Spelare som inte förlänger 1 år när de bara har 1 år kvar tycker jag skall placeras på läktaren av samtliga AS-klubbar. Om de inte blir sålda under vinterfönstret så klart. Bara att skriva in en klausul hur mycket pengar klubbarna skall ha för att släppa dem utanför Sverige.

Aldrig att Porokara och Bedoya riskerar sina landslagsplatser. Samma sak med andra, de vet mycket väl att de inte är så heta efter 1 år på läktaren.

Klubbarna måste sätta ned foten mot den skenande lönesättningen och att de väntar ut att bli bosman.
Örebro DaSa
2010-11-28 16:50
Uhlan/ Grymt om det stämmer!

Ngn som kan beskriva honom som spelare?! Vad jag har förstått så är han en teknisk mittfältare. Men passar han bäst på en kant eller centralt i en Nordin roll?!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Värva alla)
2010-11-28 16:21
Uhlan// Fyfan vad bra!! :D :D
Örebro Uhlan
2010-11-28 16:19
Imorgon kommer sportklubben presentera en ny spelare, Josef Ibrahim !!
Örebro Steiger
2010-11-28 15:51
Fatcit//

Klart att man ifrågasätta Astrit. Jämför med t,ex Astvald så är han inte komplett som spelare som honom på långa vägar, trots att de är i samma ålder.

Återigen. I elva matcher, varav tre var från start, levererade han ett spelmål och ett straffmål. Straffen var han snabb att rycka åt sig trots att han inte var ordinarie straffläggare.

Var i ligger storheten i detta?

I samma elva matcher hoppade Per Johanssson in ett par gånger och levererade ett mål på färre spelade minuter än Astrit. Han hoppade dock inte runt, snodde straffar och hojtade med fansen för att sen lämna klubben. Dessutom har han en bättre grundfysik.

Astrit kan bli en riktigt bra fotbollspelare OM han lär sig att göra jobbet ordentligt. Då menar jag träning, träning och åter träning. Det verkar dessvärre inte vara Astrits styrka. Att bara gå på talang räcker en bit men absolut inte hela vägen.

Jag står fast vid att han är bättre på att marknadsföra sig själv än att spela fotboll. I det ljuset har han ju fått jackpot.

Så i fallet Astrit klagar jag faktiskt inte på Sjögren. & Co. Jag hävdar att de gjorde rätt. Samt att Astrit fått ett bra avtal med IFK Norrköping.

Alla nöjda och glada (utom Pekingfans i slutet av året då de inser vad de köpt..)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Värva alla)
2010-11-28 15:50
Mechelen ratar Basse. Återstår att se om han blir kvar i sportklubben.
Örebro Fatcit
2010-11-28 14:35
Nu har jag inte skrivit på ett tag så jag tar igen det nu... För er som inte orkar läsa så kan ni hoppa över allt till sista raden! =)

Min känsla är att Astrit varit populär här i Ösk. Även efter hans val om att lämna. Kritiken har istället gått till sportcheferna.

Vissa har dock kritiserat Astrit för att "kyssa klubbmärket" och sedan lämna för en stor rival!

Men TJENA! Kritiken mot sportcheferna är befogad då de framför allt har ljugit för oss supportrar och hävdat att man har ett långtidskontrakt med Astrit.

Dock anser jag att all kritik mot Astrit är obefogad! Han spelade BARA 13 matcher för oss. Han levererade mål och blev uppskattad av fansen, något han verkligen uppskattade och visade detta tillbaks genom sång och dans. När sedan sportcheferna och Sixten inte kan garantera att någon på mittfältet lämnar till nästa säsong ger sig IFK in i bilden med ett STORT kontraktsförslag. Detta i en klubb där han har större chans att få spela!

Som jag ser det är nog William en bättre spelare på sikt. Kanske inte redan idag men kanske imorgon. Astrit saknade speeden, vilket är den fysiskt svåraste saken att träna upp (efter längden ha ha)... William har det, men saknar A-lags matcher. Dock behöver nog William ett år på sig...

IFK åker ur och alla är glada!
Örebro Brinkewall
2010-11-28 13:32
Efter att ha sett Ekwall vs Lundh så är jag övertygad om att det enbart var pengarna som fick Astrit att välja Peking. Rätt kul att se hur svarslös han var när de påpekade om att Peking inte ens har en tränare...

Rätt glädjande också att höra att han inte anser ÖSK vara illa ute nu när några spelare lämnat, utan han säger att klubben säkerligen kommer värva några riktigt bra spelare. Även om spelare i klubben inte vet allt, så har de säkert lite koll på vad som händer på värvningsfronten och vad för spelare som varit/är aktuella.
Örebro Steiger
2010-11-28 13:22
DaSa//

Jag lägger inte så stor vikt vid vad Astrit sa i intervjun ang ÖSK. Jag ser det som en efterhandskonstruktion för att berättiga sin transfer, inget annat.

Örebro Steiger
2010-11-28 13:20
barabbas//

Jag har alltid varit kritisk till Astrit och har aldrig förstått hypen runt honom. Ta bort målen mot Elfsborg och han blir högst ordinär. Men visst kan han bli bra i framtiden..

Jag är dock glad över att ÖSK inte la flera miljoner på honom redan från första dagen. Jag lägger hellre de pengarna på att försöka förlänga Nordins och Bedoyas kontrakt.
Örebro DaSa
2010-11-28 13:09
Undrar om ÖSK kommer att följa uppvad Astrit sa i intervjun hos Ekwall & Lundh? Vore ju bra att veta vad so gjorde att han inte kände att alla i klubben inte ville ha honom så att det inte återupprepas. Det kan ju vara ett missförtånd att ngn har varit otydlig.
Örebro DaSa
2010-11-28 13:07
Volyes// Är väl ingen regel att man behöver uttala sig, men har man rent mjöl i påsen så brukar man försvara sig.

Slö tittar på Inter-Parma, såg att Volvo gör reklam där. Letar ÖSK efter en storsponsor eller vill vi ha många små istället? För tillfället känns det som ett bättre upplägg att inte lägga alla ägg i samma korg.
Örebro DaSa
2010-11-28 13:01
barabbas// Summan 10 miljoner har dementerats men inte 9.8 miljoner. Alla vettiga personer förstår att Norrköping dementerar, för ni kommer få svårt att förlänga kontrakt och värva nya spelare nu när ni har lagt den ekonomiska ribban. Men jag tror mycket väl att ni kan få igen pengarna som ni har lagt på Astrit vid en framtida försäljning, killen har absolut potential.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-11-28 12:52
barabbas/ Jag tror han skulle få svårt att platsa i ÖSK men varit en god ersättare/reserv på mittfältet/anfallet. Att han har potential råder ingen tvekan om men att chansa och ge honom allt han vill ha är inte rimligt. Jag tror många ville ha kvar honom men inte till vilket pris som helst, och absolut inte för 10 miljoner.
barabbas
2010-11-28 12:35
Steiger

Det som gör att det är lite svårt att tro på är att IFK:s ordförande fick gå in med 20 miljoner för ett år sen för att rädda klubbens existens, samtidigt som nyförvärven plockades bland kontraktslösa spelare i divison 1. Var skulle alla dessa pengar ha kommit ifårn egentligen? OK att det blir mer intäkter i Allsvenskan och att det finns gubbar med pengar och intresse av att investera.

Detta då utöver att summan har dementerats av alla inblandade, både officiellt och inofficiellt. ÖSK har ju också sagt att de inte tror att det var pengarna som avgjorde. Klart det kan ha skiljt lite på marginalen (Astrit är ju mer värd för IFK än för ÖSK eftersom han lär platsa i vår startelva), men knappast 4 miljoner.

Sen kan man ju undra varför ni tycker att ÖSK alls borde ha förlängt med Astrit om han nu är en sån diva och inte orkar springa..
Örebro Steiger
2010-11-28 12:17
barabbas//

Jag har det från en källa nära er klubb så det är inte Expressen som är källan. Beloppet stämmer. För att vara exakt så tror jag summan landade på 9,8 milj så visst kan ni dementera 10 milj, men avrundningen är korrekt. (Astrit själv bekräftar det mellan raderna i TV programmet också).

Det är däremot lite spännande att se hur snabbt ni i Norrköping kastar er in och dementerar allt som har med Astrit och pengar att göra. Är ni nervösa för sanningen?

Personligen så har jag släppt det för länge sedan och kommenterade bara hans inlägg i Ekwall & Lundh. Som jag sa tidigare, Jag är övertygad om att William Atashkadeh är en bättre värvning är Astrit i dag.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-11-28 12:13
barabbas/Jag har inte mördat någon i alla fall. Tycker Astrit drog jackpot. Grattis till honom. Porokara väntade ut sitt kontrakt som alla visste. Den som gjorde fel i den frågan är ju Sixten som spelat honom match efter match trots att han varit riktigt usel. Helt obegripligt faktiskt. Nordin får gärna lämna om det blir till ett bra pris. Självklart kommer han bli illa omtyckt om han inte förlänger och gör som Porokara. Ska Nordin dra nånstans borde han göra det nu. Det tror jag de flesta accepterar.
Örebro rirobban
2010-11-28 12:13
Bassombeng (som kanske också lämnar) har visat att han är en grym spelare. Han skapar lägen hela tiden.
Örebro rirobban
2010-11-28 12:11
barabbas//
Porokara sågades långt innan han lämnade. Är bara riksmedia som skrivit upp honom trots mycket dåliga insatser denna säsong.
barabbas
2010-11-28 12:07
Steiger

Har du fått det bekräftat av någon som har läst Expressen?
Skämt åsido - alla fattar ju att IFK inte har 10 miljoner till en spelare i lön även om de skulle vilja.

Rätt komiskt för övrigt att ni tycker att ni måste begå karaktärsmord på alla spelare som lämnar er klubb.. Först Astrit och sen Porokara. Nordin var nog inte så bra i år han heller (någon gång kommer han att sluta spela för Örebro, så bäst att börja såga redan nu).
Örebro Schella
2010-11-28 12:07
ryktas om att ösk ska göra sin första stora värvning imorgon någon som vet vem det är?
Örebro Steiger
2010-11-28 12:00
Skägget//

Ingen kommer betala miljoner för Astrit utom Norrköping...

Malmö FF F.d. sportchef på Roys
2010-11-28 11:54
Farsen fortsätter (igen)

IFK Norrköping är mästare på att skita i det blå skåpet. Minns du inte förra gången de var uppe? Värvningen av Amuneke och det delade ledarskapet mellan Jingblad och Cratz? De gör samma misstag igen. IFK siktar på allt som rör sig just nu.
Annons: