/fotboll/osk/forum/441.aspx/fotboll/osk/forum/441.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Benny Böckling(obotlig optimist)
2016-11-06 21:27
"Om man tittar på matchen så är den inte så jäkla dålig som alla säger”.
Efter 1-5 mot Östersund.

"Supernöjd att matchen lever till sista sparken"
Efter 2-1 torsk mot Elfsborg

Förstår att efter den här hösten så har Axén blivit tvungen att se muntert på livet trots en jävla massa förluster. Får försöka göra detsamma jag själv. Annars går jag under.

Nä åhh så skönt att säsongen är över. Den här sexiga niondeplatsen för andra året i rad kommer jag minnas med glädje i gungstolen:)

Let the silly begin
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-11-06 20:24
Moberg om framtiden
Örebro Hagge till landslaget
2016-11-06 19:20
@Brandao:

Tror inte riktigt vi kan sätta Astrit i samma fack som Björnqvist och Broberg, han är ju faktiskt bra.
Örebro backseat driver
2016-11-06 18:36
Jag tror på positiv kontinuitet, dvs på sådant som kan klassas som bra även om det ännu inte kan betraktas som fulländat. Jag tror att Axén absolut står för positiv kontinuitet för ÖSK! Precis som Janne Andersson gjorde för Peking innan 2015.
2016-11-06 18:27
Kan nån förklara för mig varför Axén har ett sånt aktat namn inom fotbollssverige?

Är det bara för att han är "go" mot spelarna och spelar så självsäker och härlig på varenda pk?

För som fotbollstränare är han sanslöst överskattad och forsätter hans styre kommer han skickar ner ÖSK i superettan precis som han gjorde med GAIS.

Styr upp det här sjunkande skeppet nu Åström..
Örebro Pedretti
2016-11-06 18:20
Robert Laul pratar om "flippar och floppar" i årets allsvenska och när han pratar om "flippar" så pratar han gott om Östersund och säger att deras supporterförening falkarna jobbar för inkludering. Vilket är jättebra! Men det är det han säger i meningarna efter som jag hänger upp mig på. Här har ni spalten i dess helhet.

"Fansen med supporterföreningen ”Falkarna” i spetsen. I stället för att driva på rivalitet och hat jobbar de med en inkluderande och välkomnande attityd. Allsvensk fotboll är så laddad på planen att rivaliteten inte behöver göras till hat på läktaren. Bland fans till flera allsvenska föreningar finns idag en utpräglad hatkultur, till och med runt Örebro och Elfsborg. ÖFK och ”Falkarna” jobbar för en annan supporterkultur, klubben är den första i allsvenskan HBTQ-certifiera sig samtidigt som där drivs en rad andra projekt för mångfald, integration och socialt ansvarstagande."

"Bland fans till flera allsvenska föreningar finns idag en utpräglad hatkultur, till och med runt Örebro och Elfsborg. " - Urklippt ur spalten ovanför

Med hatkultur syftar han på bråket Astrit hade med några högljudda och missnöjda supportrar? För om vi ska väga positivt mot negativt så tycker jag att vi är så inkluderande som man kan bli. Vi har hjälpt flyktingar att få kolla på fotboll, vi har Svartvita i Stockholm som är allsvenskans snällaste supporterförening och den generella känslan på Västra Stå de gånger jag har varit där i år (inte lika många som jag har velat) har varit god!

Synd bara att det negativa som skett på planen har smittat av sig lite grann på läktarna. Men sådan är fotbollen.

Så Laul bör nog dubbelkolla det han skriver innan han säger att det finns utpräglade hatkulturer hos Örebro Sportklubbs supportrar.
Och Elfsborgs för den delen, inte har jag märkt någon hatkultur hos dem.

P.S
Han hoppas att Konstgräs förbjuds inom en snar framtid;det kommer inte hända.
Örebro Brandao
2016-11-06 18:07
Tror nog spelare som Astrit , Björnqvist och Broberg borde krita på sina kontrakt illa kvickt... Tror inte många lag i dom högre divisionerna vill ha dom .. jävla hybrisspelare..
Örebro Chris P. Bacon
2016-11-06 17:50
@Pedretti:
I TV-avtalspengar skiljer det 800 000 mellan 6:an och 9:an, mellan 7:an och 9:an 400 000. Prispengar från förbundet vet jag ej.
Örebro öörebrooo
2016-11-06 17:48
Jag tror att vi älskar personen Alexander Axen. men tränaren Axen är inte mannen som kommer leda oss till topplaceringar år efter år. Visst han är bra på att få spelare att må bra och är en viktig grundsten för att spelare just ska välja vår klubb. Men det är ju uppenbart att han inte KAN sätta försvarspel över en hel säsong, bara att kolla på hans meriter i Gais.

Alexander har kontrakt över nästa säsong också, att ge honom sparken skulle vara ganska dyrt, och det är bättre att pengarna läggs på annat.

Jag tycker han ska få nästa säsong, att kunna fixa till försvaret och förstärka laget med rätt spelare. Skulle vi däremot inte klara av nästa säsongs målsättning så borde styrelsen inte förlänga med Alexander.

Örebro Chris P. Bacon
2016-11-06 17:37
Visst fan var det klappruttne Pandzic och hans gäng som dömde bort oss borta mot Elfsborg även förra året? Han har ju uppenbarligen något emot ÖSK.

Jaja, man får väl glädjas åt att vi fick en niondeplats och därmed två hemmamatcher i cupen. Men annars är det bara att glömma den här skitsäsongen. Vi var alltså trea, 4 poäng efter serieledarna vid EM-uppehållet...
Örebro ÖSK-Boldt
2016-11-06 17:33
Det är ju bara glömma den här skithösten o ladda om. Däremot får man ta lärdom av den. Axen måste vara ärlig också och påvisa dom som inte håller på en högre nivå , så vi kan scouta rätt. Självklart kommer vår ekonomi alltid spela in. Men på det sättet vi själva släppt poäng och initiativ i år känns ofta onödigt. Vi borde kunna bättre. Förhoppningsvis som man alltid tror och önskar, är att vi kommer växa och lyfta mot toppen än mer. Möjligheten finns helt klart om vi kan vårda det bra och utveckla det otäckt lägsta i vår fotbollsnivå. Då jävlar är det dax för ädel valör. Alltid för ÖSK i med och motvind, det finns liksom inget annat. Vi är Svartvitt !
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro BK Fåfängan
2016-11-06 17:29
@Fy bubblan!:

Varannan dag vill jag ha kvar honom, varannan dag inte. Och det är inte på grund av kroppspråk eller liknande utan för att vi inte får ut lika mycket av honom när vi inte har djupledsgående spelare i övrigt.
Örebro Fy bubblan!
2016-11-06 17:22
@BK Fåfängan:

Du vill ej ha kvar storebror Ajdarevic?
Örebro Fy bubblan!
2016-11-06 17:22
Någon får gärna rätta mig om jag har fel men ser det ut så här:

Kontrakterade minst över nästa säsong:
MV. Jansson
B: Almebäck, Haginge, Hines-Ike, Lorentszon, Valgardson
MF: Gerzic, Omoh, Besara, Alfred Ajdarevic, Sema, Ayaz
A: Sköld, Lundberg

Utgående:
MV: Fagerström
B: Ring, Björnqvist, Moberg, Ekstrand-Hamrén
MF: Åhman Persson, Nordmark, Broberg
A: Astrit Ajdarervic
Örebro Vinnartradition
2016-11-06 17:19
De närmsta veckorna blir intressanta att följa. Det bör inte ta särskilt långt tid innan vi får veta vilka av de med utgående kontrakt som blir kvar.
Örebro BK Fåfängan
2016-11-06 17:18
Släpp samtliga med utgående kontrakt till nästa säsong förutom RÅP, som får spela mittback. In med två startspelare på ytterbacksplatserna och minst en ny startspelare som är ren anfallare.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-11-06 17:11
3 poäng från lägsta målsättningen (topp 6) så det är ju inte katastrofalt långt ifrån

Besara får spela mer centralt idag och syns mer.

Astrit är inte bra just nu. Löper inte ens med i kontringarna trots att han har bra utgångsläge. Fint inhopp av lillbrorsan iaf. Hade dock förväntat mig Omoh eftersom vi hade att lita mer på individuella prestationer efter utvisningen.

Om det är något jag önskar ÖSK kunde ändra på i framtiden så är det att spela med betydligt högre passningstempo i det etablerade spelet, med färre tillslag på bollen. Nästan alla spelare skall stanna upp bollen, ha ett par tillslag och sedan slå en långsam passning. Många tillbakaspel istället för att försöka vända upp bollen. Diesel-fotboll emellanåt.

Elfsborg hade betydligt högre fart i sitt anfallsspel.
Örebro Vinnartradition
2016-11-06 17:11
@Asbjörn#10:

Tänkte också på det. Synd att vi inte lyckades kvittera på slutet. Hade vi gjort det hade vi fått Hammarby.

Men, men, vi får som sagt möta Häcken hemma i alla fall.
Örebro Pedretti
2016-11-06 17:10
Hur mycket pengar går vi miste om i positionspengar nu när vi kom nia istället för sjua/sexa
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Asbjörn#10
2016-11-06 17:06
Om man redan nu ska blicka framåt så knep vi åtminstone den sista seedade platsen till cupens gruppspel till våren som innebär två hemmamatcher, inklusive mötet mot det andraseedade motståndet.

Tyvärr så fick vi dock nu Häcken i vår grupp istället för Hammarby eller J-Södra.
Örebro Vinnartradition
2016-11-06 17:00
Vi sålde spelare i somras för att det ska löna sig på sikt.

Nästa år tar vi guldet!
2016-11-06 16:55
Helvete vad skönt att den här miserabla säsongen är över.

Niondeplats alltså det är pinsamt.

Avgå Axén
Örebro Fy bubblan!
2016-11-06 16:55
En seger på sista tio matcherna
Missade målsättning med hela tre positioner.

Gissar att Axén sitter säkert för att alla tycker han är så "skön".
Ytterligare en säsong i mellanmjölkens förlovade land.

Örebro Brandao
2016-11-06 16:42
Varför får inte Omho spela !?
Örebro BK Fåfängan
2016-11-06 16:40
Tycker ändå Besara har sett bättre ut idag än på flera matcher. Och RÅP får gärna stanna som mittback.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Fy bubblan!
2016-11-06 16:39
Fantastiskt mål av Nordin
Örebro Brandao
2016-11-06 16:38
Vi har varit otroligt dåliga sista tiden.. hade det vare 10 matcher till hade vi åkt ur...

Är Axén rätt man att leda ÖSK?
Örebro pemo
2016-11-06 16:32
Tack för kaffet.
Örebro Fy bubblan!
2016-11-06 16:30
Östersund-Gefle 1-4.

Jag som trodde att Östersund var Real Madrid.
Örebro Fy bubblan!
2016-11-06 16:29
Just nu är vi alltså nia och missar målsättning med tre positioner. Inte bra alls.
Annons: