/fotboll/osk/forum/4407.aspx/fotboll/osk/forum/4407.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro den oumbärlige
2010-11-22 19:20
Grohl// Håller med fullständigt. Hur fungerar medlemskap. Betalar man för ett år eller fram till årsskiftet?

Borde gå att betala på nätet, ÖSK borde utnyttja dessa möjligheter bättre.
Örebro Fatcit
2010-11-22 18:58
Jag måste säga att jag inte gillar agenter! Ösk är som en öppen måltavla för agenter att attackera med media som ammunition.
Örebro Grohl
2010-11-22 18:25
Jag började fundera lite på varför jag inte är medlem i ÖSK när jag bevisligen lägger en hel del tid och pengar på det. Kikade in på ÖSK´s hemsida och ser att det sedan ett halvår tillbaka är halva priset på alla medlemsavgifter, varför får man inte reda på sådant? (jag bor visserligen i GBG, men ändå)

Tänk en liten kampanj på t.ex. ÖSK´s facebooksida eller här på SF, alternativt utskick på stan i Örebro. Följ upp det med att man faktiskt har möjlighet att betala sin medlemsavgift direkt med kreditkort på hemsidan (skandal att det inte går faktiskt) så kan jag garantera att ÖSK har minst 1000 nya medlemmar på mindre än en månad.

EDIT: Sen vill jag ha en ÖSK-kaffemugg också, det måste dom börja sälja =)
Örebro Grixx
2010-11-22 18:10
Mycket i luften i dag. Spännande, luften dallrar trots att vintern är här...
Örebro Grohl
2010-11-22 18:08
Om det räcker med att vara intresserad av att gå till allsvenskan för att hamna på silly-listan så anser jag att Peter Larsson i FCK bör ligga där också! Värvar vi honom går jag med som stödmedlem i ÖSK direkt.

(Vet inte riktigt varför jag inte varit det tidigare, men med en månadsinkomst på 8000 får man sålla i utgifterna. Så fort jag börjar tjäna lite pengar lär nog inte spelarinvest ligga så långt bort det heller)
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-22 18:05
Axel Kjäll ny tränare i Forward.
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-22 17:52
DaSa//

Med tanke på ålder gissar jag på 10 miljoner för Nordin, förhoppningsvis något mer för Bedoya.
Örebro DaSa
2010-11-22 17:38
Stoor skulle vara riktigt trevlig att få hit, då får vi nästan vara tacksamma att Anttonen inte vill stanna. Känns som en Stoor i form är en bättre högerback, i alla fall defensivt.

Med risk att få äta upp detta senare, men jag tror inte att ÖSK kommer att komma överens med Anselmo. Det kostar på att värva etablerade allsvenska spelare som bosman.

Sen är det positivt att det kommit bud på Nordin, talar ju för att det kommer att komma fler bud samt att vi kan få en budgivning då det verkar vara flera intressenter. Jag är nöjd med 15 miljoner, vad tror ni?
2010-11-22 17:38
Schella//

Jag räknar kallt med att både Bedoya och Nordin kommer att bli sålda. Det är väl i januari utlandsfönstret öppnar?

Då behöver vi Bamberg. Zavadil får gärna komma också om ÖIS kursar. Amselmo har jag redan räknat med att han kommer ;)
Örebro Pintorp
2010-11-22 17:23
Dejmon: Du har en bra poäng där.
Örebro Nikki Sixx
2010-11-22 17:18
Ligger det något mer i ryktena om Stoor än att han kan tänka sig Allsvenskan och att ÖSK har blivit av med sin högerback? Soppa på en spik?

Förstå mig rätt. Jag skulle mer än gärna se Fredrik i ÖSK men undrar bara om det finns något mer konkret är den info som står i Silly artikeln
Örebro Schella
2010-11-22 17:14
sjögren skräll genom att ge oss stoor, p.larsson och anselmo inom en vecka
Örebro Ösk-Power
2010-11-22 16:15
Krävs nog 3-4 etablerade namn för att Nordin väljer att stanna. ÖSK har scoutat smart tidigare och jag hoppas vi kan leverera några toppspelare snart.

Stoor känns som en realistisk värvning och är ett större namn än Anttonen (trots sin historia) och har även en mer vinnarskalle.

Bamberg som nyligen har deklarerat att han inte väljer att fortsätta i IFK får ses som en annan potentiell lösning. Skulle lätt kunna ta plats i en ytterroll.

Hagninge kanske går att lösa för en billig penning och fungerar som en backup som mittback och utmärkt som högerback.

Anselmo har jag sett för lite, men vi behöver en central anfallare och eftersom han står utan kontrakt tycker jag vi ska utforska saken vidare, annars skulle en spelare som G. Mourad fungera utmärkt i centertanksrollen. Kontraktet går ut i mars 2011 där.

Beträffande Runnemo skulle han inte göra bort sig som en truppspelare, men är ingen man för en ev startelva. Touma kan vi glömma. Har har ryktesväg att han i princip är klar för Syrianska.

Min lista:
Stoor
Haginge
Bamberg
Anselmo ev.Mourad
Runnemo ev. Frempong?
2010-11-22 16:00
Nikki Sixx//

Av respekt för en helt trovärdig källa avvaktar jag in i det sista innan jag gör det. Skulle inte förvåna mig om "källan" själv skrev det här. Men mest hoppas jag att Sarp får till en intervju, vad jag förstår hänger det mest på tid och tolk.
2010-11-22 15:53
Krontorps//

Då skulle Copa del Sol eller någon liknande cup vara utmärkt. ÖSK måste matcha mot bra motstånd på fösäsongen.
Örebro Nikki Sixx
2010-11-22 15:52
//Karl

"- Jag måste lämna för att få speltid, säger Bertin Zé till NA."

Eftersom du väl (har för mig att du hintade om det innan sista matchen) sitter inne med den "verkliga sanningen" så kan du väl delge oss den?

2010-11-22 15:33
Jag hoppas Sarp kan få till en egen intervju med Berra så att den verkliga sanningen kommer fram. Han ville stanna i ÖSK, så är det, här har han flickvän och trivs i stan. Snacket om speltid kommer inte från Berra.
Örebro Krontorps
2010-11-22 15:24
//ÖSK KRILLE
Jag ser det som självklart att ÖSK kommer delta i någonting liknande under försäsongen, speciellt som vi kommer ha europaspel på schemat senare under året. Mariehamn i all ära men lite ordentligt motstånd behövs nog i år.
2010-11-22 14:59
Skulle det inte vara bra om ÖSK deltog i denna cup? Det är ju kvalificerat motstånd.
Örebro Skadeh
2010-11-22 14:55
Jo Stoor är under kontrakt, men hans agent har proklamerat att hans klient vill börja om i allsvenskan. Så runt 2-4 miljoner kommer han nog kosta att lösa från hans klubb, förmodligen för att han inte spelat a-lags fotboll i ca 1.5 år.
Skulle Stoor välja Ösk, som saknar högerback, vore han smart, då han får mycket speltid här!
Örebro Sekt. E
2010-11-22 14:32
Stoor vore kanon!
Örebro Krontorps
2010-11-22 14:29
//Farside
Nej sluta skoja med oss, står inte han under kontrakt?
Örebro bison
2010-11-22 14:27
P.O// snackar vi månadslön för A-lagsspelarna i Japan?
2010-11-22 14:24
Gerzic avslöjar: ''ÖSK har fått bud på mig''
Örebro Farside
2010-11-22 14:09
Tror att en bomb kan slå ner precis när som helst!
Fredrik Stoor såg jag med egna ögon äta lunch med vad jag tror var hans agent och Sjögren inne i centrala Örebro idag.

Må bomben brisera!
Örebro pemo
2010-11-22 14:01
Oavsett hur stor talang Berra är ( var ) kommer jag i alla fall att sakna Anttonen betydligt mer.
När tiderna nu är som de är får vi nog se mer av varan "värva Bossman"
Ingen köper loss svenska spelare till fantasipriser när det är klubbarnas marknad. Se Porokara.
Med detta resonemang utgår jag ifrån att både Nordin och Bedoya spelar kvar i ett år till. Enda anledningen att värva och betala för en kontrakterad spelare är väl om det finns en extrem skyttekung i sommar, som övriga europa slåss om. Men varken Avdic eller Gerndt verkar vara så heta på den "stora" fotbollsmarknaden.
FAtcit (avgå Sjögren!)
2010-11-22 13:13
NÅgon mer än jag som har problem med forumet och matchtröjan?
FAtcit (avgå Sjögren!)
2010-11-22 13:10
Jungo Fujimoto verkar ju riktigt bra om det är han som lirar på youtube klippet?!

Men värdet på honom är ju inte i Ösk;s klass direkt (antagligen inte lönen heller)... Men löser någon honom så blir det ju en grym tillgång!
Örebro Dejmon (pessimist) avgå alla!
2010-11-22 12:56
Pintorp
Nu är ju inte jag Sjögren men om frågan skulle dyka upp är jag ganska säker på att svaret kommer bli detsamma som i media. Alltså att ÖSK jobbar på en förlängning av Basse's kontrakt, och där är var de står just nu. Samma dag som det blir klart med hur det blir kommer det nog garanterat presenteras info.. Tror jag iallafall.
Örebro P.O
2010-11-22 12:51
Skadeh//

Shimizu S-Pulse hade 2009 en lönepost på 5.9miljoner dollar.
Jungo Fujimoto skulle om han är en "professional A" spelare tjäna minst 4.8miljoner Yen (406000SEK). Så jag tror inte svenska lag har råd att plocka sånna lirare, tyvärr.
Annons: