/fotboll/osk/forum/4400.aspx/fotboll/osk/forum/4400.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Fatcit (feta-citat)
2010-12-03 11:43
Okej sekt e och brinkewall... Jag skriver inte om att jag vill se ÖSK satsa allt på kommande säsong. Istället talar jag om långsiktiga lösningar. Det jag är oroad över är det faktum att vi inte är ekonomiskt lika starka som övre halvan.

Det krävs alltså att ÖSK börjar tjäna lite pengar på den här truppen om man inte ska vara "samma gamla" ÖSK igen. Om inte jolle ex ställer upp med någon miljon i Sponsor pengar.

Jag anser att ÖSK måste bli mer entreprenörer och satsa på personal som har kunskapen att ge ÖSK andra fördelar än de ekonomiska!
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-12-03 11:40
Lekiller//

Ja, det är där skon klämmer i första hand. Sedan anser jag att Sportchefen skall stå över tränaren, i ÖSK:s fall verkar/är det tvärtom.
AIK Saywee
2010-12-03 11:40
Jag tror egentligen att Sjögren är som många andra människor, jag behöver bara gå till mig själv, man gör bra "saker" och man gör dåliga "saker" och ibland gör man bara "saker".

Vet dessutom att jag tjötat tidigare om, att det troligtvis är så, att Sjögren inte alltid kan agera på egen hand, jag tror att han "styrs" lite av sin omgivning, dvs kassakistan, spelarna, fansen, media, ledningen, tränarna etc. etc. och de viktiga besluten om ÖSK, exempelvis hur spelartruppen skall formas är förhoppningsvis "demokratiskt fattade" ...?
Örebro Lekiller
2010-12-03 11:26
ÖSK-Karl/ Självklart!

Om det är Roni du tänker på så har jag skrivit det förut att jag tycker att det är en stor miss av Sjögren.

Hela den affären är ju ett skämt.

Örebro Brinkewall
2010-12-03 11:19
Sekt E; Bra skrivet, håller med till 100%
2010-12-03 11:19
Lekiller//

En bra början till en bra kassa är ju att ta betalt för t.ex landslagsspelare, eller?
Örebro Sekt. E
2010-12-03 11:15
Fatcit// Sant att Sjögren sagt så. Det tycker jag är bra sagt i ett förhandlingsläge. Men jag ser det inte som ett löfte utan som en avsiktsförklaring där han vill visa att klubben inte tänker lägga sig ner och dö i ett expansivt läge när Europa väntar. Hade han sagt att Nordin inte skulle spela för oss nästa säsong hade jag blivit orolig och undrat över ambitionsnivån i klubben. Ang Cabrera så är jag övertygad om att Sjögren & Co inte gör samma misstag två gånger utan fixar sina egna förhandlingar framöver. Allt annat skulle kännas inkompetent.

Jag är absolut inte odelat positiv till alla som jobbar i föreningen. Däremot är jag odelat negativ till att döma ut folk.
Örebro Lekiller
2010-12-03 11:14
Fatcit/// Hur fan vet du att den är tom?

Om den vore tom så skulle ÖSK:s elitlicens förmodligen vara i fara igen.

Självklart är den inte tom, dock så kör ÖSK numera stenhårt på att aldrig mera hamna i den ekonomiska sits där de var för 4-5 år sedan. Något som jag tror alla här inne aldrig vill uppleva igen.

De jobbar stenhårt med långsiktiga mål, mål som kanske utåt sett inte är de sexigaste men sjukt viktigt.

Man bygger inte en storklubb på 1-2 säsonger.

Alla måste också inse att i Örebro finns inte de stora ekonomiska resurserna. Därför så måste man arbete på andra sätt. Sätt som jag tror ledningen i ÖSK jobbar hårt på.

Visst, de skulle kunna gasa på som tokar och satsa allt på att ta SM-guld nästa säsong.

Men sen då??

Pengarna är kanske slut och säsongen efter rasar allt. Då är vi ju tillbaka på noll igen.

AIK Saywee
2010-12-03 11:13
Som vanligt funderar jag på vad som ligger bakom denna text ..

"- Vi har under en tid fört förhandlingar med Eric om en förlängning i ÖSK, men inte kommit till en överenskommelse."

Hur länge är "under en tid"?
Varför har man inte kommit överens?

Jaja, det är ingen mening med att älta detta, det är som det är ...

YNK - You Never Know
2010-12-03 11:13
Fatcit//

Jo,jo, undrar om han tänkt att låt Nordin gå som bosman sedan? Det har börjat sagts väl mycket av den mannen nu.
2010-12-03 11:05
Sekt E// det är helt riktigt :)

Nordin har ju sjögren sagt spelar i ÖSK nästa säsong! Jag har en förhoppning att Bedoya kanske blir såld och då är allt bra igen. Ingen mer kritik från min sida :) Men jag ser inte riktigt hur ÖSK ska lyckas sälja honom nu när Cabrera är indisponibel...
2010-12-03 11:01
Fatcit(avgå Sjögren)

Visst är det så, det gäller att se längre än näsan räcker.
AIK Saywee
2010-12-03 10:59
Fatcit 10:37, ... fast det är väl Sköldmark som säljer ;)
2010-12-03 10:58
Lekiller// kassakistan är ju tom. William och Berger hoppas jag jätte mycket på men när det då håller Nordin & Bedoya klass kanske de vill ha lite mer i lön och sen återstår ju också 9 andra spelare... Att sen referera till att ÖSK alltid kommer att ha svårt att behålla bra spelare är ju bara hemskt! Jag bygger ju åtminstone hela min kritik på att ÖSK nu verkligen har en chans att förändra sig. TA CHANSEN!!!
Örebro Sekt. E
2010-12-03 10:57
Fatcit// Tycker det är en förenkling att skriva att de som talar emot Sjögren är mer långsiktiga än de som inte gör det. Jag tror och hoppas att Sjögren & Co jobbar stenhårt på att förlänga med Bedoya och Nordin och om inte det går sälja dem i vinter. Däremot verkar det som att du redan nu bestämt dig att tro att Bedoya och Nordin spelar för oss nästa säsong för att sedan lämna gratis och att vi då bara har 30´ i månaden att erbjuda till eventuella ersättare.

Örebro ÖSK KRILLE (Signa Per)
2010-12-03 10:44
Farsen fortsätter (igen) //

Jo, det är inte förvånande att Berra och Basse drog. Med tanke på hur lite speltid de fått.

Anttonen är lite konstigt att man inte lyckas behålla. Han har ju varit klubben trogen sedan 1999 och att ÖSK ska spela i europa. Men det är ju klart att han kanske vill testa något nytt med tanke på att han är 30år.

Paulinho visse vi redan från första början att han inte skulle bli kvar.

Porokara är jag inte allt för ledsen över att han drar. Han dansade i alla fall en sommar :).
Örebro Lekiller
2010-12-03 10:37
Fatcit/ jadu, det är det nog ingen som kan svara på idag. Om man inte är spådam förstårs.

Vem vet vilka av de unga spelarna som finns i laget idag som blommar ut?

William, Berger m.fl.

Kanske gör Atsvald en kanon säsong och blir såld för 5-10 miljoner.

Kanske skadar Nordin sitt knä allvarligt och får ge upp sin karriär??

ÖSK kanske mot alla odds gör en kanon insats i Europa spelet och kammar hem lite pengar.

Vem vet hur mycket pengar Sjögren har i sin kassa kista inför nästa säsong.

Vi måste nog även inse att ÖSK kommer även i framtiden få väldigt svårt att behålla bra spelare i sitt lag. Så är ju verkligheten.
Örebro Fatcit (avgå Sjögren!)
2010-12-03 10:37
Signar Skögren nytt kontrakt, alt. säljer Nordin el Bedoya, är jag den första att erkänna att jag har haft fel om dessa herrar. Men ingen kortsiktig halvårslösnong eller talang värvning kommer att få mig att sluta vara kritisk!!!!
Örebro Fatcit (avgå Sjögren!)
2010-12-03 10:29
Jag tror att skillnaden mellan personer här på forumet är att vissa tänker kortsiktigt och andra tänker långsiktigt.

För många här, som inte är kritiska till Sjögren & Sköldmark, handlar det om, som Farsen fortsätter skriver, att de har löst ÖSK:s problem med en kortsiktig lösning. Typ paulinho, flood, Belle och astrit.

Nästa säsong går ju bra... Vi har ju stommen under kontrakt ett år till. Men vad händer efter nästa säsong? Kan inte någon Sjögren positiv person svara på det, när Nordin, Bedoya etc lämnar, hur ska Sjögren lösa det utan pengar och bara typ 30000 kr/mån i lön att erbjuda?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-12-03 10:24
ÖSK Krille/ Alltså Berra och Basse kan man väl förstå att de själva vill iväg. Inga nyheter direkt.

Anttonen kan man tycka är lite underligt. Inte för att man ska ge spelare hög lön bara för att de varit ÖSK trogna men i detta fall är det ju en av allsvenskans bästa högerback. Lite nyfiken på hur hans lön sett ut och hur mycket han vill ha.

Porokarafallet är väl alla överens om att det är mycket märkligt agerande från alla parter.

Paulinho var ju bara lån och självklart vill han tjäna pengar sina sista år på ett ställe där ÖSK inte har nån chans att konkurrera pengamässigt.

Håller med om Per. En spelare som kan gå in på många positioner och ge 110%.

Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-12-03 09:51
Jäkligt tråkigt att Basse drog till GAIS. Själv tycker jag det är lite underligt att ÖSK inte lyckas förlänga med spelare som hade utgående kontrakt denna säsong. Tänker på Anttonen, Berra, Basse mf. Kräver de astronomisk lön? Eller låter ÖSK dem att lämna utan att anstränga sig? Eller vill spelarna bort helt enkelt? Hoppas nu att ÖSK lyckas fölänga med Per Johansson.

Nu hoppas jag att Sjögren och co har någon etablerad spelare att presentera snart. Skulle vara kul om de lyckas få 2-3 spelare klara innan jul. Då kan i alla fall jag få lite julefrid :). Sedan skulle en riktig nyårsbomb inte heller vara så dumt ;).
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-12-03 08:54
Tycker inte det är så konstigt att det börjar puttra lite i grytan när vi tappar spelare på spelare som dessutom inte gett en enda krona till ÖSK, snarare tvärt om. Hur sugna är Spelarinvest på att i fortsättningen pumpa in pengar (vilket är den enda chansen till dyra nyförvärv?) när klubben kastar iväg dessa gratis efter 3 år? Sjögren har räddat sitt skinn förut när kritiken varit som värst, MEN då med inlånade spelare som Paulinho och några andra med korttidskontrakt. Väntar med spänning på vilken spektakulär spelare han lånar eller ger halvårskontrakt härnäst.

Bassombeng kommer absolut inte göra bort sig i GAIS. Kommer passa perfekt i deras kontringsfotboll på en kant. Synd att han sticker. Med en social coach som Axén kommer han trivas och vara samma spelare som han var för nåt år sedan.
Örebro jocke.
2010-12-03 07:03
Vi måste försöka se det här från lite olika synvinklar - vilka andra alternativ än att släppa dessa spelare som bosman hade vi i nuläget? (visst jag är medveten om att nya kontrakt kanske skulle skrivits tidigare). Hur skönt hade det varit om vi signat ett flerårskontrakt med porokara tidigare med tanke på säsongen han gjort i år? Det finns inte en chans att vi fått bra pengar för honom efter denna säsong, plus att vi hade haft en stor lönepost extra. Samma med berra, basse och astrit - skulle det vara värt att ha dessa spelare bundna till klubben och betala ut lön för att de skulle sitta på bänken? Ingen av dem har varit ordinarie i år och skulle nog inte bli det nästa år heller. Jag vill ärligt talat ha in en annan startspelare än basse på kanten, även om han glänst i sina ljusaste stunder. Vi skulle aldrig kunna sålt någon av dessa spelare i dagens läge, därför är enda möjligheten om man inte tror på dom som spelare för startelvan nästa år att släppa dom och att ersätta och värva BÄTTRE spelare till nästa år.

Visst jag är orolig också, det måste komma några spännande nyförvärv snart, men det kommer, det känner jag på mig!
Los_ches!
2010-12-03 02:16
Saywee//

Jag tog nog i så jag sket på mig, men det jag menar är att Basses inlägg och skott håller riktigt dålig klass. Visst, han drog gubbe på gubbe längs hela sidlinjen ända till hörnflaggan och det han gjorde då var att skänka bollen till en motståndare eller slå ett bedrövligt inlägg till ingenmansland.

Anledningen till att jag tror på Finland-spåret är väl att man inte har råd att ta in afrikanska talanger innan de försvinner helt gratis.
Spelare som inte är europeiska brukar ju behöva ett "omskolningsår" och ibland två, när vi endast skriver 3-års kontrakt och när vi (Sjögren) är pinsamt dåliga på att förlänga i tid så verkar vi endast gå med förluster..

Örebro Dejmon (pessimist) avgå alla!
2010-12-03 01:52
Saywee
Nej jag har varit de i alla år. Har alltid blivit besviken. Inför denna säsong sa jag till alla, för första gången, att allt kommer gå åt skogen! Jag håller mig till det.. :D

Måste lägga mig nu. Godnatt alla Svartvita kamrater!
2010-12-03 01:49
Saywee
Det kan du såklart inte. Men jag har ju hängt här på forumet i några år och jag brukar inte direkt lämna ut sånt som kan vara känsligt. Speciellt inte om det kan försvåra för mitt lag.. Fundera på det! Blir ju hysteriskt nyfiken! :)
AIK Saywee
2010-12-03 01:49
Dejmon, kan du inte bli optimist?

... och om "alla avgår" blir det ju ingenting kvar ;)
2010-12-03 01:45
Saywee
Jag tycker vi borde satsa allt krut på våra lokala talanger. Möjligen krydda med nån "Bedoya-liknande" värvning då och då. Dvs enbart plocka spelare utifrån som ses som STORA talanger och med bra moral. Alvbåge och Almebäck är alltså godkända! :)

..I en drömvärld..
AIK Saywee
2010-12-03 01:44
Dejmon, innan jag somnar, skall sova på saken, men hur kan jag lita på dig?
AIK Saywee
2010-12-03 01:41
Nej, jag loggar ur, vet att många blir irriterade bara de ser mitt nic, men jag kan inte alltid låta bli att tycka saker.

... å som vanligt, scrolla på om jag tjatar för mycket :)
Annons: