/fotboll/osk/forum/4398.aspx/fotboll/osk/forum/4398.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-12-03 17:18
ÖSK-Karl: allt är inte svart eller vitt. Att vi har haft spelare som gått som bosman är givetvis inte bra men allt det övriga Sjögren gjort uppväger detta mer än väl. Ingen är ofelbar och Sjögren själv är säkerligen inte alls nöjd med att dessa spelare du räknat upp inte sålts. Men om spelaren själv inte vill eller en presumtiv klubb inte vill signa är väl sportchefens valmöjligheter hyfsat begränsade. Är det viktigare för dig att ÖSK säljer spelare och att Spelarinvest får tillbaka satsade pengar eller tom avkastning än bra tabellplaceringar och Europaspel? Om man måste välja? För den uppfattning jag har bildat mig om Sjögren gör gällande att han är mycket duktig på att hitta bra spelare som passar in i det spelsystem tränaren önskar lira men möjligen mindre bra lönsamma spelarförsäljningar. Men samtidigt, ska Sjögren stå på stan med megafon och bjuda ut tongivande spelare till högstbjudande? Ska han ta kontakt med klubbar och försöka få dem sålda? Den enda anledning du verkar ha för att skrika efter Sjögrens avgång verkar vara just den ekonomiska aspekten gällandes Spelarinvest. Den sportsliga prestationen verkar vara helt oväsentlig. Jag tycker att det är ett ganska märkligt resonemang.
Örebro MrCrowly
2010-12-03 17:09
ja nu e ja mé... :/
Örebro MrCrowly
2010-12-03 17:00
--------------------------------------------------------------
Basse och Berra var det ett paketpris på 3 miljoner. Anttonen bör ha kostat minst 500.000:-. Då är alltså minst 6.5 miljoner
------------------------------------------------------------
Får det till 3.5miljoner, paketpris på basse,berra 3mille är väl 3mille för båda? annars så e de ju inget paketpris.
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-12-03 17:00
Undrar hur mycket Rodevåg kostade?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-12-03 16:44
KATASTROF!
2010-12-03 16:26
Los_ches//

Ursäkta, men tillhör du dem som tror på att pengar växer på träd? För mig är den klantiga förlusten av pengarna för Porokara i det närmaste oförlåtligt.

Sedan är jag trött på att Sjögren ljuger oss fans i ansiktet, läs optionen med Kim Olsen och långvariga kontraktet med Astrit.
2010-12-03 16:06
Farsen fortsätter//

Även Anttonen, han värderades högt vid köpet av hela spelartruppen. Lågt räknat så har de fyra kostat Spelarinvest minst 5 miljoner. Kvar i laget för Spelarinvest att få några pengar för är Bedoya och Alvbåge.
2010-12-03 16:05
Kan inte NA eller svartvitt göra ett långt reportage med Sjögren där han lägger korten på borden så alla slipper tissla och tassla om hur han jobbar och tänker? Borde ju gynna honom också.
2010-12-03 16:01
Gnälligt eller inte. GIlla Sixten/Sjögren/Sköldmark eller ej. Men samtliga här inne kan väl vara överens om att det är USELT att inte få en enda krona för Basse,Berra,Porokara,Anttonen eller i viss mån Astrit. De första 3 måste ha kostat Spelarinvest åtminstone några miljoner? Med lite taktik känns det som att man borde ha kunnat få tillbaka i alla fall 10(minst) för de tillsammans. Eller?
Admin
2010-12-03 16:00
Nu är det hög tid att alla läser reglerna innan ni postar inlägg. Stöldanklagerser utan några som helst bevis hör inte hemma här.
Los_ches!
2010-12-03 15:35
Gnällbältet visar sitt rätta ansikte härinne på forumet... Jag älskart! :D

Jag är med och gnäller då Nordin,Almebäck eller Alvbåge lämnar, men innan det så bör man väl ha lite is i magen O de dära ;).. vi har endast haft en stor förlust i Anttonen.

Kan vi inte spekulera i lite fina värvningar till sportklubben istället? :)
Örebro Fatcit (feta-citat)
2010-12-03 14:58
Att vi har gjort det jätte bra i år och att jag är JÄTTE NÖJD GLAD OCH ALLT DE DÄRA som Sixten skulle ha sagt, råder det ingen tvekan om. Skillnaden är att jag nöjer mig inte med en topplacering vart tionde år. Är ni verkligen så naiva att ni tror att Nordin, Bedoya etc går att ersättas av William, Berger, Nilsson? Jag tror absolut att de kan bli tongivande spelare, men överskatta inte dem! Jag tycker att vi som är kritiska är sakliga i kritiken och har även varit de som berömt ÖSK för allt bra som har skett. Vi anser dock att ÖSK bör ta ett steg til
Örebro Dejmon (pessimist) avgå alla!
2010-12-03 14:40
Kaamph
Goda nyheter! Tråkigt bara för våra lag om vi skulle behöva värva nytt till kvalmatcherna..
Malmö FF Kaamph
2010-12-03 14:37
Transferfönstret flyttat från Juli till Augusti!
Örebro Dejmon (pessimist) avgå alla!
2010-12-03 14:35
Rojas 14.15
Nej det finns säkert många faktorer som spelar in i det fallet. Vi verkar uppenbarligen ha vissa brister i marknadssektionen men det är ju också beroende av de företag och företagare med lokal anknytning. Många verkar vilja ställa upp och ser detta som ett positivt sammanhang att synas i men man kan ändå önska mer i en stad av vår storlek och med det intresse som finns kring klubben.

Flera pekar också på att styrelsen har blivit mycket mer professionell i sitt agerande de senaste åren och jag håller med om det. Däremot förstår jag inte hur det skulle kunna vara ett argument mot att det inte går att utveckla alla bitar än mer. Förutsättningarna tror jag, som skrivet, finns här.

Det är inte så att jag, med flera, kritiserar bara för nöjets skull eller för att sprida negativitet utan anledning. Jag tar upp tydliga brister, och försöker göra det så konstruktivt som möjligt, för jag älskar ÖSK och vill klubben väl samt se den utvecklas.
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-12-03 14:17
*Dubbelpost*
2010-12-03 14:17
Här inne anklagar vi inte några för stöld utan vidare. Nu får du vila dig i två dygn.

Admin
2010-12-03 14:15
Att ÖSK är kassa på att dra in sponsorpengar råder det väl ingen tvekan om ?, felet bör väl då inte vara Sjögrens eller ?
Örebro Matta
2010-12-03 13:44
Godzilla/
Tack för de orden. Klubben har gjort sitt nästa bästa år någonsin, ekonomin i balans, vi spelar attraktiv fotboll och har gjort flera sällsynt smarta värvningar. Hurra vad kul det är att vara ÖSK:are... eller?

Kanske några av er borde gå ur Svenska Skeptikerförbundet och ansluta helt och fullt till positiva ÖSK, istället.
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Per)
2010-12-03 13:38
Höstmöte för ÖSK:s medlemmar. För er som inte sätt detta klipp.
AIK Saywee
2010-12-03 13:38
Jag tror att spelatruppen formas av den svartvita organisationen med flera aktörer i en demokratisk anda, men kan även tänka mig att en del är mer "tongivande" än andra.

Det skulle faktiskt vara intressant att veta verkligheten och kommunikationerna bakom affärerna. Men jag har respekt för att förhandlingar kan vara lite hemliga.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-12-03 13:22
forts... att omsättningen måste öka tror jag alla i klubben är överens om... eller motsätter S/S sig det?
Örebro Fatcit (feta-citat)
2010-12-03 13:14
Godzilla h// kan inte du berätta hur ÖSK ska att fortsätta hålla sig i toppen av allsvenskan? Hur ser framtiden ut för sjögren och Co? Vilka kommer stanna och vilka kommer försvinna till nästa år? Vill inget hellre än att du ska lugna min oro över kommande spelarförluster...
AIK Saywee
2010-12-03 13:13
Det är faktisk riktigt sjukt (avundssjukt) skrivet av skribenten, att IFK "gjort sig av" med William, skitlågt alltså!

William kommer ensam att sänka f.d. blåvitt i två allsvenska matcher.

Härligt med 6 poäng redan nu :)))
Örebro Blå Bergen Blues
2010-12-03 13:13
Godzilla Hårddisksson// Tidigast vi kan nå en sådan är väl 2013, men Europa league-titeln ju ta 2012. Du kan vara säker på att S/S-belackarna kommer att skrika på avgång även under sådana omständigheter.. Vari grundar sig detta hat egentligen?
AIK Saywee
2010-12-03 13:04
Rallyfinnen, de är bara avundsjuka, vilket är en vanlig svensk grön sjukdom ;)

apropå färger .....
"Blåvitt "verkar vara över som fenomen, numera blir det rosasvart, eller kanske skärsvart, eller svartskär ....?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-12-03 13:04
BBB: allt är som vanligt :) En champions leauge-titel kanske skulle förändra tonläget men jag vette fanken egentligen.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-12-03 13:01
Godzilla Hårddisksson// Mycket bra inlägg! Drevet här mot S/S är i det närmaste konstant oavsett resultat, och jag har faktiskt och ärligt aldrig förstått vad detta beror på. Det är, som du skriver ordning i ekonomin och de sportsliga framgångarna talar för sig själva, men belackarna fortsätter likväl. Har inte läst här så mycket på några veckor nu, men allt verkar vara som vanligt...
Örebro Rallyfinnen
2010-12-03 12:53
Vilken pajas som har skrivit att IFK Göteborg har "gjort sig av med" William Atashkadeh!
AIK Saywee
2010-12-03 12:42
Skadeh 12.25, jag gillar din optimism, men räcker det för att klättra i den allsvenska tabellen, dvs stort silver eller helst ett guld?

Troligtvis är inte ÖSK ensamma om att rusta för en spelartrupp som blir bättre än 2010 års ...

GFG
Annons: