/fotboll/osk/forum/4389.aspx/fotboll/osk/forum/4389.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2010-12-02 21:46
Värvar vi Ibrahim så är Basse ersatt i mina ögon. Förmodligen en mycket billigare spelare med högre potential. Dessutom redo i mina ögon redan nu. Den affären verkar dock inte bara handla om ÖSK och Syrianska utom också om Torsten Medin vaknat på höger eller vänster sida.
Örebro S E
2010-12-02 21:43
Man får se det positivt, nu lär ju alla tippa oss i botten igen och vi får slå i underläge. Jag tror det passar ÖSK bättre än att vara favorittippade ^^
Örebro Chipset
2010-12-02 21:43
Dejmon// Ja, som jag förstod det så trodde man inte på honom i AIK. När han lånades ut till siruis gjorde han hyfsat ifrån sig men inte mer. Som jag förstår det släpptes han billigt till Gefle i nästa skede.
AIK Saywee
2010-12-02 21:42
Egentligen är det väl Sköldmark som skall sälja spelare till bra pris, eller?

För han är väl fortfarande försäljningsansvarig?
Örebro Dejmon (pessimist) avgå alla!
2010-12-02 21:38
Chipset
Jo jag läste det. Såg ditt inlägg så sent så struntade i att kommentera det. Funderar dock på om det inte går att genomföra affärer i denna branch utan att andra intressenter får information..? Kanske jobba lite snabbare i vissa fall? Hur det än ligger till med saken skulle jag gärna vilja veta hur det lät när AIK senare släppte han. Tog man för givet att han inte var nått att ha då? Att man haft fel i sin scoutning av honom?

Saywee
Ja där är vi oense. Jag tror inte han kommer göra succe i gais. Tror inte han kommer utvecklas till mer än den mediokra spelare han är i dagsläget men framtiden är såklart oviss..
Örebro widemarsh
2010-12-02 21:36
Ja, ÖSK måste få betalt för spelare om man ska kunna fortsätta vara ett lag för övre delen av tabellen. På den punkten har Sjögren & co misslyckats enormt!
Nu måste det till ett antal förlängningar (Nordin och Bedoya) och 3-4 klassvärvningar. Annars kan det bli en riktigt jobbig säsong 2011.
AIK Saywee
2010-12-02 21:33
OK, jag förstår er som hakar upp er på Basse´s tidigare strul, men jag tycker att han visat att han numera är en spelare man kan lita på, både på och utanför plan.

Han är en mycket duktig forward och håller många år till, tyvärr inte i ÖSK :((
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-12-02 21:33
Men Astvald har ju skrivit på för ett helt år till! Nordback, Wirtanen, Wiken o Sammy inte att förglömma.

Bra jobbat SS.
Örebro DaSa
2010-12-02 21:32
Dejmon/ Det är som med aktieaffärer, men skall inte gräma sig över missade affärer:)

Sen vill jag ge Sjögren cred för förlängningen med Astvald, bra jobbat! Än det bara är ett år så är det kanon, nu kan vi ha nytta av honom i två år och sedan sälja honom för en rejäl summa. Men det väger fortfarande inte upp hans misstag...

Sen kanske det är dumt att gnälla på Sjögren, det är som att bua på Roni för att han fick spela alla matcher än har var klapprutten. Det är ju ledningen som skall ha skit för att de inte sparkar honom!
Örebro rirobban
2010-12-02 21:31
Då var hela succéanfallet från 2008 borta (Porokara-Olsen-Bassombeng).
2010-12-02 21:31
Ni vet väl att det finns en Avgå Sjögrengrupp på facebok?
AIK Saywee
2010-12-02 21:30
Dejmon, jag delar verkligen inte din uppfattning av Basse.

Får han förtroende så är han riktigt bra och numera är strulet historia, hans fru finns i Sverige och han är stabilare än tidigare ur strulsynpunkt, så vitt jag har hört.

Material till plakat kan du kanske hitta på en bygghandel?
Örebro Chipset
2010-12-02 21:29
Surt med bassombeng. I rätt mental balans är han bland de bästa yttrarna i allsvenskan.

Dejmon// Gerndt hade inte valt ÖSK under några omständigheter sedan AIK kom in i bilden. Han och framförallt hans farsa är fanatiska AIK:are

Bangura var en jäkla miss däremot.
2010-12-02 21:28
Skulle inte förvåna mig ett dugg om Axén hugger Anttonen också.
2010-12-02 21:27
DaSa
Tillägg: Missade värvningar 2 spelare som scoutats av ÖSK.

Bangura och Gernt.
Örebro D. McGrain
2010-12-02 21:26
Kan inte direkt sörja att Basse försvinner. Ärligt talat: han har strulat otroligt mycket trots flera chanser...och han har lite för dålig kvalité på inläggen. Och han var lika "bra" som Porokara på att sätta chanserna.... Det räcker inte att bara ha charmig speed och lite bra inhopp sista matcherna. Nej, det är inte en startspelare för ett lag i topp-4. Inget att sörja över.
Örebro DaSa
2010-12-02 21:25
Till sist, hur mycket skall vi uppskatta att Sjögren har kostat oss:

- 8 miljoner för Roni affären p.g.a. av att han är inkompetent och inte kan sköta förhandlingar.
- 5 miljoner för en eventuell försäljning av Astrit då han är inkompetent och inte kan skriva kontrakt.
- 4 miljoner för bortslarvandet av två kamerun-talanger.
- 2 miljoner i extra lönekostnad för att han inte skrev in en löneklasul i Olsens kontrakt.

Totalt: 19 miljoner

Tänkte skriva att vi hållt ned lönerna tack vare specialkontrakten men om man kollar på vad vi fick pröjsa extra för Olsen och Almebäck så är det säkert mer än vad vi skulle ha fått betala för Belle och Flood (vilka jag egentligen aldrig tror var aktuella för ett långtidskontrakt).
2010-12-02 21:25
Jag tror Basse kommer att göra succe hos Axén.
Örebro Conjuration
2010-12-02 21:22
Vi har tappat Berra, Basse, Porokara för vad?

Vi blöder och man måste vara en oresonlig optimist för att inte se det. Jag gillar inte hur Sjögren hanterat våra spelaraffärer, thats it.
2010-12-02 21:17
Jag blir inte alls ledsen över att vi blir av med Basse. Visst han fungerade som inhoppare mot mediokra lag som TFF men i övrigt var jag inte speciellt inponerad alls. Var väl några matcher i början hos oss som han visade upp en möjlig potential men det överskuggades ganska kraftigt av allt strul.. Tack och hej!

Nån som vet var man får tag på material att tillverka plakat av? Liknande dom som används i valrörelser..
Örebro DaSa
2010-12-02 21:17
Jag tycker det är jävligt synd att Basse lämnar, han var grym under hösten 2008 och även bäst på plan i sista matchen mot Trelleborg. Tycker att det är ytterligare ett underbetyg åt Sjögren att han inte lyckades handskas med Basse och Berra.

Tror inte att det är säkert att Basse kommer göra succe i GAIS, med deras åker till plan så kommer han inte komma till sin rätt.
AIK Saywee
2010-12-02 21:14
Jag tror att lite av Basse´s strul, handlade om längtan, som nygift kamerunier, till sin hustru och att kommunikationen med den fransktalande Axén uteblev, när GAIS fick en ny tränare.

Numera är väl Basse´s hustru boende i Sverige och hans längtan till Kamerun har kanske minskat något.

Allt har sin tid, men nu verkar han "stabiliserat sig"

Vem har inte varit ung och kär?

Han är en fantastisk lirare i många stunder!
Örebro DaSa
2010-12-02 21:14
Bosmanmatchen:
0-1 Astrit
1-1 William A
1-2 "Musslan" som inte utalar sig
1-3 Basse

Får se vem av Berra och Anselmo som gör nästa mål....

Berger räknar jag in i förra säsongen match än han ansluter i år.
Örebro Lekiller
2010-12-02 21:10
Trist med Basse.

Men helt ärligt, killen har viss problem med tekniken och inläggen.

Dock så är han ruskigt snabb.

Det har ju även varit en hel del problem med Basse under hans tid i ÖSK och har inte sett ut att riktigt passat in i laget.

Är väll bara önska honom lycka till.
Dock ingen förlust som jag kommer ligga sömnlös över.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-12-02 21:10
Grixx/ Samtidigt så var det ju runt utflyttningen av Basse som det vände i år. Tror han hade rätt dåligt inflytande just då. Sedan gav han ju dock järnet i U-lag och visade att han ville. Ville vi behållt honom skulle vi nog visat det mer. Mest i form av mer speltid på hösten. Han har nog gjort ett bra val med GAIS. Synd för oss. Tror det kan bli svårt att hitta en lika bra ytter till ett lika bra pris. Och återigen gör väl spelarinvets en förlustaffär? Samtidigt kräver han nog en del resurser (både socialt och förtroendemässigt) för att spela på topp. Resurser som vi inte har här nu när Berra flyttat.
Örebro widemarsh
2010-12-02 21:07
Sjukt illa att tappa Bassombeng, tror verkligen att han är på väg tillbaka nu efter alla personliga problem. Han kommer göra mycket nytta för GAIS, och kommer springa sönder Wowoah fullständigt när vi mötsär jag rädd :(

FAN!
Örebro Kronblom
2010-12-02 21:04
Hade helst sett att Basse stannat men många verkar glömma hur han strulade under en längre period,visst blev han en positiv injektion under hösten men tycker nog man kan fylla den platsen!
Örebro MrCrowly
2010-12-02 21:03
En låt vi får spela när IFK GBG kommer på besök
http://www.youtube.com/watch?v=wy0ZoiJVmQk
Örebro S E
2010-12-02 21:01
Grönsvarta makrillen// Han är snabb med bollen. Jag har nog aldrig sett honom dribbla av en snubbe. Han kroppsfintar och springer förbi. Det är nog allt.
GAIS Grönsvarta makrillen
2010-12-02 20:55
Ser att Bassombeng har skrivit på för oss.
Någon som kan beskriva hur han är som spelare både positiva och negativa egenskaper..
Annons: