/fotboll/osk/forum/4388.aspx/fotboll/osk/forum/4388.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Per)
2010-12-07 11:26
Saywee//

Det är enkelt ;). Svenska spelare är spelare med svenskt medborgarskap och en utländsk spelare är en spelare med medborgarskap från ett annat land än sverige :).
AIK Saywee
2010-12-07 10:49
Krille 10:32, det där var en svår fråga ...

.. det enda jag kan skriva är ...

... vad är svenska och vad är utländska och vad är utlandssvenska och (vad kan det heta) är "svenskutländska" spelare ;)

Jag menar, att i ett Europa och i världen i övrigt suddas våra gränser ut i en allt snabbare takt och kommunikation och rörelse, dessa begrepp tål att tänka över.
Örebro Sekt. E
2010-12-07 10:33
Mitt inlägg i diskussionen om önskade musikaliska förlagor i klacken måste bli Thin Lizzy.
2010-12-07 10:32
Saywee//
Hoppas det blir klart innan jul. Så jag kan få lite julefrid :). Kan du säga om det är svenska eller utländska spelare?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-12-07 10:19
Saywee/ Oj det låter ju riktigt lovande. :)
AIK Saywee
2010-12-07 10:16
Apropå bomber, Farsen, så upptäckte jag att YounesRahim "lovade" presentation nästa vecka, medan de två jag har hört talas om, förhoppningsvis, om allt stämmer är klara innan årsskiftet ..

GOK!
AIK Saywee
2010-12-07 10:10
Krille, Ojojojojojojojojojojojojojojoj ...

Fast den (Buffalo soldier) är kanske lite uttjtjötad :)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-12-07 10:09
Stoor känns mer som en bomb i jämförelse med Runström. Den sistnämnda känns som ett osäkert kort. Hade ju potential en gång i tiden. Men har det hänt nåt? Kan han blomma ut i Örebro? Han känns väl varken som en target eller ytterforward. Snarare som en typisk 4-4-2 anfallare. Eller?

AIK Saywee
2010-12-07 10:06
KRILLE, detta var väl inte så Off topic, det handlade ju om ÖSK och den klubben svänger det om ;)

Jag vet att musiksmaken här är mycket varierande beroende på ålder och kanske även annat, men förutom att ni förstått att jag gillar reggae, så tycker jag nog hittills, att "Vi är svarta, vi är vita" (Låttitel?), har varit bäst i ÖSK´s historia fram till idag.

I övrigt tycker jag att Danmarks "Vi er röde, vi er hvide" (VM-holdet - Re sepp ten) är fenomenal.

GFG!
2010-12-07 09:52
Saywee//

Har du något förslag på någon skön reggae ramsa ;)?
AIK Saywee
2010-12-07 09:45
KRILLE, ja den är skön, fast jag önskar ju "som oftast" att vi skulle kunna hitta en underbar svartvit ramsa till lite reggae-gung.

RastaFari Svartvitt, gunga för guld!
2010-12-07 08:44
Off topic!

Den här ramsan/sången kanske kubanerna kan göra en version av? Det är refrängen på Twisted Sister, We're Not Gonna Take It. Jag tycker den ramsan/sången är riktigt skön.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-12-07 01:21
Storm_90//

Du blandar ihop begreppen lite. Eget kapital är inte rena pengar. Även om ett resultat visar på 2 miljoner betyder det inte 2 miljoner till kassakistan. Sedan är det skillnad på Rörelseresultat och Årets resultat

Det intressanta och i mångas ögon det viktigaste är kassaflödet i en verksamhet. Där handlar det om rena pengar. Det vill säga tillgångar man kan investera.
Örebro rirobban
2010-12-07 01:16
Björn Runström och Fredrik Stoor?

Björns namn kanske känns som en bomb, men det han presterat på senare år gör knappast att han kan kallas för en bomb. Hoppas i så fall mera på den finska ligans skyttekung, Mäkele.

Men att båda killarna var framgångsrika i Bajens 84:a-gäng kanske gör att det är lättare att ta in båda dessa, än bara en:)
Örebro Storm_90
2010-12-06 23:47
En grej jag har undrar över var någonstans har ÖSK gått ut och sagt att vi endast ska värva spelare utan kontrakt?? Jag har inte sett något sådant däremot flera skribenter som skrievr om det hela tiden men inget officelt från ÖSK iallafall.

Sen en grej vad har vi i eget kapital egentligen? såg på någon blogg att vårat egna kapital ligger på 2,6 mille om jag inte minns fel?
Känns skumt eftersom jag minns med största säkerhet att vi andra året i S1 dvs 2006 hade 1.1 mille i eget kapital. Sen dess har vi gått plus varje år med 2-3 mille. Enligt sjögren i år gick vi pluss med lite drygt 2 mille om jag inte minns fel? Så hur kan då vårt egna kapital ligger på 2.6 då skulle vi ju lagt på ca 0 kr innan säsongen trots att vi gått plus med flera mille 4-5 år i rad nu! Fattar helt ärligt nada!
Örebro pemo
2010-12-06 23:26
Grohl// Förstår inte ditt inlägg? Jag tycker vi skall värva unga lovande spelare eller ev Bosman som beviserligen har spelat den senaste säsongen. Vad jag förstår kan aldrig ÖSK lägga ut några jättesummor på transfers.
Sen är jag inte så säker på att Bangura hade platsat, eller fö´låt, fått samma chans i ÖSK. Kom ihåg att han gick till ett bottenlag i stor desperation.
Att glänsa i AIK år 2010 hade Porokara också gjort. :)
Örebro Skadeh
2010-12-06 23:20
Nu ska jag slagga, känns på något vis meningslöst att spekulera. Tar för mycket energi dessutom.
Örebro Grohl
2010-12-06 23:16
Kan vara så att vi tar Stoor på lån också
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-12-06 23:12
Har jag missat något eller ?
1. Stoor kostar pengar att lösa
2. ÖSK har sagt att de endast skall signa kontraktslösa
Örebro Grohl
2010-12-06 23:10
pemo//

Du tycker vi ska värva spelare från startelvor i Premier League samt 19åringar som är givna i startelvan i Eredivisie istället eller? Bangura glänste i div.1 iaf.
Örebro pemo
2010-12-06 23:06
Vaför skulle Stoor var så bra förvärv? En bänkspekare i England som inte gjort en tävlingsmatch på en hel säsong? Nä, satsa hellre på en ung lovande talang.
Och samma fråga gäller den där Mjällbyspelaren Fejset-nåntinhg ( vet inte hur han stavas ). Sitter ju också på bänken varje match. De gick att glänsa i superettan, men det gjorde Dokorn och Rodevåg också. Samt Hallenius.
Någon som tror att han kommer att spela i Italien?
Örebro Grohl
2010-12-06 23:04
// Maruti

Runström och Stoor som bomberna, jo det känns inte alls omöjligt =)

Dock får vi inte glömma att Runström har ett år kvar på kontraktet med Odense(?) och knappast lär gå gratis.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2010-12-06 22:59
Idag på vallen när jag skulle ta kort på vår arena( lovat att skicka till släktingar) så är jag till 90 % säker att jag såg Björn runström med en utländsk kille. Säger inte att han är på gång till ÖSK men hade inte förvånat mig då hans mor bor i Örebro. Anledningen varför jag inte skrivit förän nu är för jag kommit hem från jobbet först nu. Ser att det stått något om en bomb här. Ska läsa igenom
Allt men kul det hade varit ifall vi fick Björn :)
Örebro Skadeh
2010-12-06 22:58
Meddelandet ändrat.
Örebro Carlsson1908
2010-12-06 22:56
Nordin Gerzic -> Marcus Astvald
burnin alven har lagt upp bild på dina keff boxers hahahah

Oväntat att det var Astvald med leopardkallingar
Örebro Grohl
2010-12-06 22:55
Staaf går bort pga avsaknaden av solariebränna.
Örebro MrCrowly
2010-12-06 22:54
han har uppdaterat sitt arbete till örebro sk fotboll=förlängt? :)
Örebro Grohl
2010-12-06 22:53
Klart som fan det är Astvald. Allt annat faller på sin egen orimlighet. Även om leopardkallingar känns som en Nordin-grej =)
Örebro Steiger
2010-12-06 22:51
ÖSK-nisse//

Sjögren gick faktiskt ut i veckan och markerade att det skulle satsas och att han ansåg att Nordin var ÖSK:s spelare även nästa säsong.

Nog är det mer än en ordentlig indikation.
Örebro Skadeh
2010-12-06 22:44
Jag vet med stor säkerhet om inget nu tills i ikväll dock har hänt, att det varken är Staaf som man med stor sannolikhet vad jag hört, inte kommer förlänga med. Kihlberg vet jag att han inte har förlängt än p.g.a, om han ska fortsätta eller inte. Samtalen med Sjögren kommer säkerligen dröja med Kihlberg ett bra tag framöver gällande förlängning,men Sjögren har ändå viss kontakt ändå kan man säga.
Han kommer inte fortsätta med fotbollen om han inte är helt kvitt sina känningar/skador. Vilket han inte är,ÄN.
Annons: