/fotboll/osk/forum/4386.aspx/fotboll/osk/forum/4386.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-12-07 15:54
Farside 15:15, jag hade hoppats en sista gång på Anttonen, men det är nog kört och Rory Delap känns nog inte så nära de svartvita eleganterna för tillfället, sorry :(
AIK Saywee
2010-12-07 15:43
Det är ganska enkelt att skriva vad som helst i en silly season angående nyförvärv, alla läsare är oerhört "lyhörda", eller vad kan det heta när man läser?

Vill bara skriva att jag själv inte är intresserad för egen del av några löjliga fenomen som "var vad det jag sa (=skrev)" eller att "jag var först".

Sådant trams är för mig totalt ointressant.
Örebro E-o
2010-12-07 15:36
Om man får spekulera om spekulatonerna så känns det bra att både Farside och Saywee sitter inne med info om att grejer är på g. Ni är ju stabila killar. Bara att hålla tummarna för att Sjögren lyckas knyta ihop säcken den här gången...

Örebro Farside
2010-12-07 15:28
Ja jag skrev det , och sitter på lite information som jag dock inte under några som helst omständigheter kommer att knysta om , mer än att något är på g , väldigt snart! Jag har för övrigt hängt på detta forum sen svenska fans startades i stort sett , har vart reggad länge men är absolut itne aktiv i något forum , utan mest kollat runt! Men nu har spöket börjat leva ;)
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-12-07 15:25
Samtidigt var de ju tre som skrev det. Vore kul att veta vilka IP-nummer det handlar om. Du, Farside var väl en av dem och du har en ÖSK-tröja i din garderob.
AIK Saywee
2010-12-07 15:10
Farside, menar du han från Stoke City, en irländare, nej den enda svartvita irländare som jobbat hårt och som hjälpte ÖSK åter till AS, efter Lagrells degradering, heter väl Patrick Walker?
Örebro Farside
2010-12-07 14:54
Saywee : Rory Delap? :)
AIK Saywee
2010-12-07 14:38
Marta 14:14, jo det är nog sant, jag hoppas på en offensivt intresserad ytterback som kan kasta boll mycket långt ....
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Per)
2010-12-07 14:33
Saywee//

Jo, Det är nog ljus i nyhetsflödet för ÖSK:s del jag letar efter :).
AIK Saywee
2010-12-07 14:26
Krille, all heder till dig, en bra mellanjobbssysselsättning ...

... även jag "lider" av dötid och i denna mörkra årstid letar man ju efter ljus i framtiden.

Förresten, talgoxen hälsar att han laddar för en fantastisk vår och han kommer att kvittra i stället för att twittra, inför den allsvenska premiären.

Parus Major!
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-12-07 14:14
Saywee/ och för ointresserad... och för mittbackig...
2010-12-07 14:10
Saywee//

Hehe! Jag försöker vara först med lägga upp nyheter här på svsrtvitt:s forum på SF :). När man är mellan två jobb så får man mycket dötid. Så jag försöker hitta allt om ÖSK som är av intresse här på nätet :). Det är min sysselsättning just nu i alla fall :).
AIK Saywee
2010-12-07 14:10
Deviation, förresten, jag tror att han Max von .. är för dyr för att bli svartvit elegant?
AIK Saywee
2010-12-07 14:04
Krille, är du med i länkarna ;)

Nej ursäkta, men du är en av svartvitts snabbaste länkexperter, oftast intressanta länknyheter.

Uddling verkar ha snappat upp att ÖSK inte är speciellt skapliga på att sälja spelare, men detta får väl Sköldmark förändra?

Eller vad pysslar han med?
2010-12-07 13:50
Utan försäljningar kan ÖSK inte lyfta.
Örebro Deviation
2010-12-07 13:13
Kanske?
Örebro Deviation
2010-12-07 13:12
http://www.fotbollskanalen.se/1.1935985/2010/12/06/von_schleebrugge_pa_vag_fran_brondby_det_har_ringt_fran_sverige_hela_tiden
AIK Saywee
2010-12-07 13:03
Tackar, Krille !!!

Länken är utskriven och inlagd i min filofax .....
.... man måste ju prioritera framtidens agenda :)

Sablar vilket oljud som kommer ur vuvuzelan.

Heja SPORT!
Örebro rirobban
2010-12-07 12:48
Hehe kul med peking. När de värvade Astrit så trodde de att guldet var nära:):)

Nu ser de att spelare inte väljer peking i första hand, då ska det krävas något speciellt (typ 10 miljoner skäl). Och vad tränare bekräftat så fick de endast sitt 7:e alternativ typ. Bamberg väljer hellre ingen klubb och Arneng väljer hellre den andra nykomlingen.

Frågan är hur optimistiska pekingfansen kommer att vara när allsvenskan väl börjar. Men det är klart, de har ju Astrit!
2010-12-07 12:48
Saywee//

22 januari Brage (h). Se länk så får du ett litet schema.
AIK Saywee
2010-12-07 12:44
Om jag läst rätt någonstans (Krilleinlägg tror jag) inleder vi träningsmatchadet mot Brage den 22 januari, kommer inte ihåg om det är hemma eller borta, men det är nog på BA ...?

Saywee köpte en vuvuzela i helgen i Falun, den kan nog kanske trimmas in i 2011 års marsch mot guldet.

Eftersom jag är själv i "huset" under lunchen har jag faktiskt tränat lite grann :)
AIK Saywee
2010-12-07 12:35
Jag är mycket osäker på om bombnedsläppet sker redan nästa vecka, men det har jag ingen aning om ...

YonesRahim, vart har du tagit vägen, var det "lovat" till dig att det skulle ske nästa vecka, eller?
Benny Böckling
2010-12-07 12:27
Snart kommer bomberna...
Örebro Karlssson
2010-12-07 12:07
Vad har man missat nu? Är det några "Bomber" på väg i år igen?
Örebro jonisorebro
2010-12-07 12:03
Jag tror att det är Nordin på Alvbåges blogg, ingen har sådär stora lår som han har i Örebro (vältränad inte fet :P) . Så jag tror att dom släpper 3 bomber nästa vecka ^^ 2 nyförvärv och att nordin har förlängt ^^
AIK Saywee
2010-12-07 11:51
Aha Krille (11:26), men då kan jag ändå inte svara, för bombernas medborgarskap har jag inte koll på ....

Bara ett exempel, nu handlar det inte om Pailunho vad jag erfar, men om en brasilianare som spelar i Sydkorea lånas ut till ett svenskt lag, hur blir det då?

Dessutom funderar jag över nyförvärv, eller bomber, vad innebär sådant "avtalsmässigt", det kan väl vara både långa eller korta kontrakt med olika klausuler eller lån, eller något annat?
2010-12-07 11:26
Saywee//

Det är enkelt ;). Svenska spelare är spelare med svenskt medborgarskap och en utländsk spelare är en spelare med medborgarskap från ett annat land än sverige :).
AIK Saywee
2010-12-07 10:49
Krille 10:32, det där var en svår fråga ...

.. det enda jag kan skriva är ...

... vad är svenska och vad är utländska och vad är utlandssvenska och (vad kan det heta) är "svenskutländska" spelare ;)

Jag menar, att i ett Europa och i världen i övrigt suddas våra gränser ut i en allt snabbare takt och kommunikation och rörelse, dessa begrepp tål att tänka över.
Örebro Sekt. E
2010-12-07 10:33
Mitt inlägg i diskussionen om önskade musikaliska förlagor i klacken måste bli Thin Lizzy.
2010-12-07 10:32
Saywee//
Hoppas det blir klart innan jul. Så jag kan få lite julefrid :). Kan du säga om det är svenska eller utländska spelare?
Annons: