/fotboll/osk/forum/4383.aspx/fotboll/osk/forum/4383.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Värva alla)
2010-12-09 16:02
Pemo// Nej det finns ingen fullstor fotbollshall i Örebro. Finns nog ingen halvstor hall för fotboll heller. Jag har funderat lite på om man inte skulle kunna göra om gamla friidrottshallen i/på Aspholmen till en träningshall för fotboll. Visserligen dålig takhöjd men man tycker ju att det kunde duga för träning iaf. Tror att det även är Örebro Porten som äger friidrottshallen.
Örebro pemo
2010-12-09 15:34
Finns det någon fullstor inomhushall i Örebro och i så fall, tränar ÖSK där?
Bara en undran eftersom Alvbåge klagade lite på kylan.
Örebro Bonaventure Maruti
2010-12-09 15:25
Säg att Allsvenskan slutade som ifjol. AIK 1.a GBG 2.a. Men att det hade varit AIK-ÖSK i en svenskacupen final som AIK vann.

Då hade det varit AIK-ÖSK i supercup finalen.
Örebro Steiger
2010-12-09 15:04
Ok, har jag fattat rätt nu..

Så om samma lag vinner Allsvenskan och Svenska cupen så får man automatisk möta tvåan i Allsvenskan..eller Svenska cupen..när man skall spela Supercupen.

Lite märkligt blir det när samma lag möts gång på gång..

Jag håller med Saywee. Det är lite förvirrande.
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Per)
2010-12-09 15:02
Nu har vårens försäsongsschema spikats.
Precis som i fjol reser ÖSK till Finland.

Men redan nästa vecka spelar ÖSK två träningsmatcher - hemma i Örebro:
Tisdag 14 december, kl.17.00, Karlslunds IF HFK-ÖSK, Karlslund arena
Torsdag 16 december, kl.20.15, ÖSK-BK Forward, Karlslund arena

Försäsongsmatcher ÖSK A:
Lördag 22 januari, 15.00, ÖSK-IK Brage
Tisdag 1 februari, 17.00, Kongsvinger IL-ÖSK
Lördag 5 februari, 15.00, ÖSK-Syrianska FC
10-13 februari (to-sö), matchläger i Seinäjokki, Finland
Fredag 18 februari, 18.00, ÖSK-BK Häcken
Lördag 26 februari, 15.00, ÖSK-Hammarby IF
Lördag 5 mars, speltid ej klar, AIK-ÖSK
9-16 mars, preliminärt. träningsläger A-truppen utomlands
Söndag 20 mars, 15.00, ÖSK-IF Elfsborg
Onsdag 23 mars, 18.00, ÖSK-FC Honka, Finland

Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-12-09 14:30
Saywee//

Menar du att AIK:s A-lag skulle ha mött sitt B-lag? ;)
AIK Saywee
2010-12-09 13:18
Steiger, jo det tror jag med, men varför fick de möta IFK i supercupen?
Örebro Steiger
2010-12-09 13:13
Saywee//

Nja, jag tror att AIK fick Supercupen på köpet efter att ha tagit dubbeln eftersom de inte kan spela mot sig själva.
AIK Saywee
2010-12-09 12:55
Aha, Pintorp, då blir det en skånsk supercup till våren?

Men då borde ju AIK ha spelat mot AIK ;)

... jaja, jag förstår, om ett lag vinner både cupen och Allsvenskan så måste något annat motstånd letas upp ....
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-12-09 12:54
Nu är Mårtensson klar för FFF. Hmm undrar om vi missade något där. Men med datnke på William m.fl känns det som vi snart har tillräckligt gott om talanger att förädla.
Örebro Pintorp
2010-12-09 12:49
Supercupen är väl helt enkelt föregående års allsvenska vinnare mot föregående års cupvinnare?
AIK Saywee
2010-12-09 12:38
Steiger, men vad är supercupen?

Hur kvalificerar man sig dit, har för mig att AIK vann båda cuperna mot sura sillstrypare i en tidigare säsong?

När spelas kommande supercup och vilka deltager och varför, samt när startade detta "fenomen"?

GFG!
Örebro Steiger
2010-12-09 12:25
Saywee//

Föresten..

Varför nöja oss med trippeln? Ett Euroleague guld skulle väl sitta fint på toppen av de övriga tre?

Man får väl drömma?

ÖSK: Going for Gold!
Örebro Steiger
2010-12-09 12:22
Saywee//

Trippeln innehåller väl supercupen utöver Svenska cupen och Allsvenskan.

Klart vi skall ha den också ;-)

I förrgår hade jag nog förordat Alven som kapten, men i inlägget igår försvann hans omdöme med några simmande hajar så jag tycker snarare att Wiken borde bära armbindeln nästa år.
AIK Saywee
2010-12-09 12:15
pemo, är han klar för ÖSK´s guldgäng 2011?
Örebro pemo
2010-12-09 12:11
Saywee// det är väl givet.
NORDIN GERZIC förståss.
AIK Saywee
2010-12-09 11:59
En av bomberna (B1) kanske vi får återse på Behrn Arena den åttonde april nästa år, vid hemmapremiären, Abgar Barsom.

Han hjälpte ju upp Syrianska till Allsvenskan, vilket var något som jag själv tippade, ursäkta, "vad var det jag trodde"?

Hans inlägg, frisparkar och spelförtåelse, samt pondus i den svartvita dressen hade faktiskt viss betydelse, tack för den korta tiden Abgar!

Undrar vem som blir härförare, eller kapten bland 2011 års fantastiska svartvita giganter?
2010-12-09 11:39
Vem minns inte B1 och B2 och även B3 och B4 om jag inte missminner mig... Ett legendariskt begrepp :) Tycker absolut du skötte det försnacket på ett fantastiskt sätt och det var också det som fick mig att hålla min abstinens i skick under samma period.
AIK Saywee
2010-12-09 11:35
Marta, det är helt OK, men förra SS-säsongen körde jag med B1 och B2 innan allt var klart till 100%, jag tycker att det är vanskligt att "presentera" nyvärvärv med namn, innan de skrivit på för vår klubb.

Men spekulationer och gissningar förgyller bara vår vardag i denna mörkrets tid, det är ju det som är Silly Season :))
Örebro rosso
2010-12-09 11:24
ÖSK-SUPPORTERN /// Tack för svaret! Längtar redan till träningsmatcherna!
2010-12-09 11:02
Saywee/ Sorry såg inte att ni resonerat efter det... Och absolut vi sitter inte direkt på en hemlig hotline här. Att släppa teasers gör perioden roligare och skapar mer uppmärksamhet runt laget, men att gå ut med sådant som kan skada och göra det svårare för klubben för att boosta sitt eget ego är bara egocentri... (är det ett ord?)

Tror vi är överens, egentligen.
AIK Saywee
2010-12-09 10:58
Vad jag vet i nuläget, har inga kritat på, ryktena lever vidare och namnteckningarna bör ha stelnat innan vi vågar nämna namn!
AIK Saywee
2010-12-09 10:49
Marta, jag har bett Ösk_hjärtat om förlåtelse och jag tror dessutom att YounesRahim vet en hel del, men när det är hemliga tider, blir det mycket konstigt bakom inläggen, bakom kullisserna och i en massa PM och telefonsamtal.

Det fins dock en risk, när man nämner namn, någon "internetscout" kan faktiskt enkelt sno någon framför näsan på vem som helst?

Bomba på bara :)))
Örebro pemo
2010-12-09 10:41
Det är så skönt att du finns Saywee.
När det är stiltje på fronten piggar du alltid upp med de mest positiva inlägg.
"Keep up the good work" som vi numera säger i Sverige.
Själv njuter ja av Spotify och hittar alltid några gamla 70-talsgodingar som jag trodde försvann med milleniumskiftet.

Sätt in Per i backlinjen, Emil på mitten och Erik och Staaf där fram, så får du ett spännande lag, där alla ungdomar är ett år äldre än förra säsongen. :=)
2010-12-09 10:40
ÖSK_hjärtat m fl/

(Ösk-hjrtat som jag fö tyckte blev lite felaktigt uppmärksammad tidigare. Jag gillar rykten som släpps, bara man inte avslöjar för mycket, och tycker det kan vara helt ok att tycka det är kul att vara först med en nyhet. Vad var det jag sa-mentalitet, i för hög grad, tillhör 80-talet (eller dylikt). Men att tycka det är kul att komma med något nytt först är väl inga fel? Är väl dessutom lika kul för oss andra?)

Över till frågan/
Är det dessa herrar som ni har talat om? Eller kan det vara fler på gång.
AIK Saywee
2010-12-09 10:29
De jag räknar med i startelvan mot Göteborg är (redan nu) ...

Alven i mål

Almebäck, Wikström, Wowoah och X som backar.

I mitten Gerzic, Bedoya och X.

I anfallet blir det nog Astvald i leopardkallingar och två X.

Men om Gerzic och Bedoya försvinner, blir det ett helt nytt mittfält eller orkar Kihlen eller Nordback ytterligare ett år, eller skall "våra talanger" ta över, eller en mix av gammalt och nytt eller något förvärv som spelat till sig en plats under träningsmatcherna?
AIK Saywee
2010-12-09 10:06
2011 års svartvita allsvenska blir nog riktigt spännande :)

Jag tror att vi till vissa delar får se ett nytt lag =(startelva) och att vi kommer att ha en av allsvenskans bästa bänkar (=tryggt).

I mål, det finns bara en!

Försvaret, där blir det troligtvis en ny?

Mitten, där blir det troligtvis en ny?

Anfallet, där blir det nog två nya, kanske?

Sedan, gud bevare, inga skador, dumma försäljningar, klantiga köp, onödiga avstängningar eller annat sabb.

Vi rustar för GULD!
AIK Saywee
2010-12-09 09:52
Steiger, kanske till och med "trippeln"?

Apropå trippel, som Gnaget gjorde 2009, Svenska Mästare känner jag till och Cupmästare är oxå bekant, men den tredje matchen vad är det för något?
Örebro Steiger
2010-12-09 09:47
Saywee//

Twittrande Talgoxar måste vara ett gott tecken ;-)

Är du säker på att William är inhoppare när det drar igång?

Jag har en känsla av att vi gjort en "Almebäck" värvning i honom d.v.s att han går in i startelvan på en gång och sedan blir en av Allsvenskans bästa anfallare (försvarare i Almebäcks fall).

Så vi kanske redan har hittat en fullgod ersättare till Paulinho utan att veta om det..

Forza Svartvitt!

Nästa år blir det dubbeln!
AIK Saywee
2010-12-09 09:41
Jag tror faktiskt på femsiffrigt åskådarantal den 8 april, talgoxen har börjat twittra, solen värmer och lyser allt längre och ÖSK har 3 poäng med sig från premiären i Göteborg, resultatet (0-1) och målskytt är förstås inhopparen William :)
Annons: