/fotboll/osk/forum/437.aspx/fotboll/osk/forum/437.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sawadee
2016-11-12 23:03
@I can resist everything/anything except temptation:

Och därtill hatar, hotar och hånar vi med allra största säkerhet när vi inte förstår det
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-12 22:57
"Jag har sett många träningar, U19- och U21-matcher fram till denna sommar då ÖSK totalslaktade mitt ÖSK-intresse. "

Tråkigt BoP, men det du skriver känns så rätt, så riktigt, så verkligt, som alltid.

Tyvärr känner jag flera som känner som du :(

De som styr ÖSK borde läsa dina inlägg och fundera en stund!

Sov gott det är långt kvar till allsvensk premiär ...
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-11-12 22:52
@ÖSK-Saywee:
Så du skall inte till Kuba men vi skall förstå att du skall till Polen utan att träffa Kuba? Och dessutom förstå humorn i det?
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-12 22:50
Ja
2016-11-12 22:48
@ÖSK-Saywee:

Så att detta forum får en paus från dig var en villfarelse från din sida?
Sawadee
2016-11-12 21:52
En tydlig parallell till hur det var med svenska landslaget under många år: Zlatan kunde vara väldigt bra då han var bra, men då han inte var det var han snarast en belastning för laget
Örebro Benny Böckling(obotlig optimist)
2016-11-12 21:43
"Jag ser gärna att det finns substans bakom ryktet och att i så fall affären går igenom. Astrit kan vara väldigt bra då han är bra, men då han inte är det är han snarast en belastning för laget. Hans plats i truppen och det löneutrymme han tar i anspråk borde kunna utnyttjas på ett effektivare sätt."

Instämmer med Eyravallen.se
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-12 20:42
Sawadee

Vad tycker du om ÖSK's talangutveckling de senaste åren?

För att återgå till lite viktigare diskussioner.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-12 20:32
Sawadee

Eftersom du är offentligt nyfiken, så är det som så här.

Först Spanien och sedan en kort visit i Polen.

Nöjd nu eller ?

(PS kanske lite överdrivet att jag träffar Kuba i Polen, men många gånger träffades vi i hissen på Rudbecksgatan, det är sant)

Visste inte att vissa är humorbefriade ...
Sawadee
2016-11-12 20:25
Men isf behöver man ju inte skriva adios/adjö/good bye etc? Om man kommer att ihärdigt befinna sig på forumet var i världen man än befinner sig? Måste bara få fråga: Om man ska från Örebro till Polen, varför åker man då via Madrid? Udda vald resväg kanske?
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-12 20:12
@Sawadee:

Skrev oxå att jag åkte via Madrid, det är spanska ...

... men internet funkar väl över hela planeten eller?
Sawadee
2016-11-12 20:00
Vill minnas att du skrev "ADIOS". Eller? Då trodde vi väl att du skulle vara borta kanske halvannan vecka eller så från det du skrev det. Inget ont ment med det.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-12 19:41
Får man inte ha åsikter här om man lämnat landet , några dagar ?
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-12 19:39
Kuba bor fortfarande i Polen!

Internet fungerar utmärkt i Europa.

Do Widzenia !
2016-11-12 19:31
@ÖSK-Saywee:
För att du skrev att du skulle åka till Kuba. Jag tog det som ett löfte. Ska du inte åka dit förstår jag inte varför du skrev att du ska åka dit. Och då vet jag inte heller vad jag ska tro när du skriver inlägg. Du kanske inte alls menar vad du skriver
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-12 19:05
Präktiga bezzerwissrar,
men BoP vågar stå upp för sina åsikter,
trots att han nästan blev bortskrämd från detta forum ...

... har man åsikter om förbättringar, blir man ibland sågad, av vissa !!!

BoP !!!
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-12 18:59
"Du lovade ju att åka bort?"

Vem fan tolkar in sådant!

Och framförallt VARFÖR???

Vem lovar vem vad ...
2016-11-12 18:32
@Benny Böckling(obotlig optimist):

Om Grekland så är han tillbaka till sommaren. Antingen för att han inte fått lön eller fått sparken
Örebro Benny Böckling(obotlig optimist)
2016-11-12 18:21
Se där ja
2016-11-12 18:12
@ÖSK-Saywee:

Du lovade ju att åka bort?
2016-11-12 18:11
@Sawadee:

Tycker som du om lokalerna bakom glasen, frågan är dock om det är uteslutande kontor "ovanpå" ?
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-12 17:47
Erik W

Du är länken mellan supportrar och klubben, och läser här ibland.

Utöver tipset och önskemålet om hur olika supportergrupperingar tänker och funderar ....

.., vore det mycket intressant att höra lite om hur framtiden och talangutveckling av egna produkter från moderklubben skall fungera.

Jag föreslår att båda tränarna och BoP och han som kan motstå frestelser, debatterar i denna MYCKET viktiga fråga samt kanske kan förklara vad som önskas.

För nu är det dödsäsong eller sillatider, men vi bara väntar på att få se våra giganter in action.

ÖSK in i framtiden,
vi vill ha medaljer och europaspel!
Örebro Jonas r
2016-11-12 16:51
visst var hela laget dåligt men den oerfarna backlinjen var ändå en.stor del i baklänges målen. Första målet går CEH bort sig också, RÅp säger åt honom att markera en spelare vilket han missar att.göra. Janne fick många år på sig då borde Axén också få det. Visst är talang utvecklingen viktigt men för mig är resultaten, den ökade omsättningen och en titel viktigare. Där är jag helt säker på att Axén är rätt.person.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bastard on Parade
2016-11-12 16:42
@Jonas r:

Det finns många tränare som tänker långsiktigt. Janne Andersson gjorde det. Det ledde till SM-guld och att han fick jobbet som förbundskapten.

Vad finns det att säga om CEH:s insats mot Östersund? Jag tycker inte att han var sämre än någon annan. Det fanns betydligt mer etablerade spelare som stod för sämre insatser. Att ge honom skulden för förlusten är bisarrt. Att spela med så lågt försvarsspel utan press på bollhållaren är korkat mot ett ett bollskickligt lag. Samtliga spelare underpresterade och med helt fel taktik så blir det förlust i Allsvenskan.

Nä, nu ska jag gå i ide igen. Jag kanske återkommer någon dag i framtiden om ÖSK mot förmodan skulle skötas någorlunda professionellt.
Örebro Jonas r
2016-11-12 16:27
och bop vilken tränaren tänker långsiktig? jag tror alla vill vinna varje match så de resonemanget köper jag inte.
Örebro Jonas r
2016-11-12 16:25
bop hur ser du på CEH insats motÖFK ska man se det långsiktigt att vi förlorade 3 poäng? Vi kommer nog inte längre vi ser olika på Axén, framtiden får visa vem som har rätt.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-12 16:23
Nordin har äntligen nått den nivå jag länge hoppades på, sedan han återvände från sillastryparna. Tänk att de kunde förstöra honom så mycket, på så kort tid:(

Det ble mest sidled, bakåt och drällande, men nu har han äntligen börjat leverera och gjort några fina insatser i höst.
Örebro Pedretti
2016-11-12 16:08
Nordin är väl ändå bättre än vad han var förra säsongen tycker jag
Örebro DaSa
2016-11-12 15:20
Axen har väl varken utvecklat unga eller gamla spelare!? Däremot är han skicklig på att få ut max potential av spelare, iallafall offensiva spelare. Enda exemplet på spelare som är bättre i år jämfört med förra är Rinne. Övriga är på samma nivå.

Örebro Bastard on Parade
2016-11-12 14:48
Jonas r //
Vad det beror på är svårt att säga. Spelarna som Axén ger förtroende har tidigare under karriären visat att de har en hög nivå i sig. Vi såg vad Astrit presterade hos oss tidigare och att han var bra i Norrköping samtidigt som han hade vissa perioder utomlands där det gick bra. Sobralense var stundtals magisk i Kalmar och Broberg var bra under en period i Djurgården (även om jag var väldigt skeptisk till den värvningen). De yngre spelarna har inte visat den kapaciteten, men de har inte heller fått chansen att visa den.

Axén pratar ofta om att tabellen först är intressant när serien är färdigspelad och det är ju förvisso sant. Däremot så är han väldigt kortsiktig vid uttagningar. Då gäller det att få ut max här och nu. Det kanske är bättre sett över 30 matcher under en säsong att ge talanger chansen? Jag säger inte att de ska gå in i startelvan, men är verkligen en tröttkörd spelare med kramp bättre att ha på planen sista 10-15 min + tillägg jämfört med en pigg och hungrig junior? Matcher ger rutin och är utvecklande. Det tar tid att spela in en junior, men inhopp är en bra start. Jonis har under två säsonger fått 62 minuter (exklusive tillägg) om man får tro Transfermarkt. Av dessa är det ena inhoppet på 16 minuter. Övriga 8 inhopp har totalt gett en speltid på 46 minuter. Vad ska han kunna göra när hans snittinhopp är 5-6 minuter i slutskedet av matcherna? Vilka intryck kan man förvänta sig? Det är ju inga lätta matcher han har fått heller.

2 minuter mot Kalmar kort efter att Antonsson satte 3-2.
4 minuter mot Gefle när vi leder med 4-0.
9 minuter mot Malmö när vi ligger under med 3-0 och är utspelade efter noter.
6 minuter mot Norrköping när vi ligger under med 3-1 och knappt får röra bollen.
6 minuter mot AIK när vi ligger under med 1-0.

Den enda chansen han har fått är när han får hoppa in mot Sundsvall och får drygt 16 minuter. Visst, då gjorde han inte ett bra inhopp, men vem var bra sista 35 efter Brobergs straffmål? Hela laget slutade spela.

Axen tänker kortsiktigt. Kanske beror det på att han bara är kontrakterad över nästa säsong? Vad har han för incitament att tänka långsiktigt om han själv har som målsättning att komma vidare i karriären? Då måste han maximera resultaten kortsiktigt. Om ÖSK någon gång ens ska ha en rimlig chans att bli ett topplag på sikt så måste vi få fram egna spelare till A-laget som vi sedan kan sälja vidare. Det funkar inte att värva mediokra breddsplelare utifrån och ha ett negativt transfernetto majoriteten av säsongerna.
Annons: