/fotboll/osk/forum/4369.aspx/fotboll/osk/forum/4369.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Fatcit
2010-12-14 14:14
dubbelpost
Örebro Fatcit
2010-12-14 14:14
Gratulerar till Almebäck och Nordon som får åka med landslaget i januari!!!

Hade gärna fått med några till men men...
Örebro Grohl
2010-12-14 13:54
Det är en rätt bra skillnad på 11 miljoner i näven eller 11 miljoner utspritt över 10 år. Säkerligen en anledning till att Behrn fick det så "billigt" (om det nu ens var billigt för arenanamnet till ett superettalag)
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Per)
2010-12-14 13:42
Glömde länken. Sorry!
2010-12-14 13:40
I och med att spelschemat för allsvenskan nu är släppt har även TV-tiderna spikats för våren.
ÖSK har tre tv-sändingar. Jag antar att det är Canal+ sändningar vi snackar om här?

Omgång 2
Fredag 8 april
19.00 Örebro-Syrianska

Omgång 7
Fredag 6 maj
19.00 Örebro-Kalmar

Omgång 10
Torsdag 26 maj
19.00 Norrköping-Örebro

Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2010-12-14 13:35
Ja, jag tror KIF har runt 200-250 000 per år, Sen var väl Falle sur som satan för att Bandyn fick mer än hockeyn ;) Men nu lär de väl dela lika.
2010-12-14 12:01
Tråkigt att man inte får se William ikväll.
2010-12-14 11:58
Kaj Spasmér, TriZ//

Tack för svaren.
2010-12-14 11:39
ÖSK KRILLE//Jag tror hockeyn, bandyn och fotbollen (Både ösk och kif) tillsammans fick dela på 10 mille från Bern. Fast från början köpte han bara namnet till Eyravallen och sedan till alla tre arenorna. Vad som tillkom då vet jag inte. Jag vet inte heller hur pengarna delades upp (Fast jag tror KIF fick typ 250 000 /år). Sen fick kanske inte hockeyn och bandyn några pengar i första skedet när bara Eyravallen såldes utan först när hela området såldes.

Äger Peking Parken?
Syrianska FC TriZ
2010-12-14 11:38
ÖSK Krille, i jämförelse med Kalmar fick ÖSK betydande mindre pengar. Kalmar fick alltså 20 miljoner för 7 år, vilket ger nära 3 milj/år, ÖSK däremot fick om jag minns rätt 10 miljoner för 10 år, vilket ger ett snitt på 1 milj/år. Det ska dock sägas att det rådde helt andra omständigheter när namnförsäljningen av gamla Eyravallen gjordes.
AIK Saywee
2010-12-14 11:00
Flora är nog uppköpt av ett margarinbolag ;)
2010-12-14 10:42
ÖSK möter estniskt lag

Så spelar ÖSK i Finland:
•Torsdag den 10 februari: HJK Helsingfors–ÖSK.
•Fredag den 11 februari: ÖSK–Flora (Estland).
•Lördag den 12 februari: Matchfritt.
•Söndag den 13 februari: ÖSK–TPS Åbo.

2010-12-14 10:38
Kalmar FF fick i somras 20 miljoner för att sälja namnet på sin nya arena. Nu vill IFK Norrköping göra samma sak och jobbar intensivt på att sälja Parkens namn.

Hur mycket fick ÖSK av Behrn för att han fick sätta sitt namn på arenan?
Örebro 36310099B
2010-12-14 09:36
Jag roar mig med att läsa lite gamla artiklar från SvartVitts tidiga år... Hittade då följande från en talangöversikt anno 2001:

"Nordin Gerzic (1983) - Mittfält
Nordin är alldeles för mycket "stjärna" och rent av divig i sitt uppträdande på planen. Håller i bollen alldeles för länge och är inte tillräckligt fysisk för att kunna ta en plats i truppen inom en överskådlig framtid."

Lite roligt att Nordin faktiskt numera får vara just stjärnan, på riktigt!
Örebro Nyselius
2010-12-14 09:09
är det på gång att en spelare ska skriva på i dagarna eller vad har jag missat??
Örebro Marquis de Sade
2010-12-14 08:44
Oj, oj, oj... jag kommer senare under dagen att bekräfta. Säger inte mer än, då det inte är helt klart än.

(För nyfikna kan jag säga att jag kommer att bekräfta att jag inte vet någonting om ev. spelare på väg in. Jag har inga som helst kontakter med någon som vet nått - allt jag vet är det jag läser här)

INTE ETT KNYST NU!
Örebro pemo
2010-12-14 08:42
ÖSK Karl// Gör en intervju med vilka avbytare/reserver i vilken klubb du vill, så gillar de säkert inte tränaren. Men å andra sidan så sa Sixten att han inte ville ha spelare som var nöjda med att sitta på bänken.
Då jag bara ser A-lagets hemmamatcher samt de som går på TV skall jag inte tjata om "icke-spelare" , men att James var skadad den största tiden i ÖSK bidrog säkert till att maninte vill ge honom nytt kontrakt. Berra är inte en fullgod mittback i ett allsvenskt topplag. Han är OK men jag förstår om man inte vill betala fantasisummor för honom. Och vem vet, han kanske gillar Sixten trots allt, men inser att han inte kommer att ta en ordinarie plats nästa år. Får han ett kontrakt med någon annan klubb så önskar jag honom lycka till. För jag tror att han hellre spelar i SE än att sitta på bänken i allsvennskan.
Örebro Grohl
2010-12-14 08:17
Om den spelare är på väg till klubben som det ryktas väldigt mkt om nu, så skulle jag inte alls vara säker på att han är ersättare till Ale. Killen är väl vad jag vet renodlad anfallare och kommer snarare gå in på mittpositionen alt. en anfallskant.

Trist att William är skadad, ganska precis vad det snackades om i IFK när han gick dock. Men ett uppehåll på 2 veckor är nog inget att oroa sig för.
2010-12-14 07:21
Farside // En ny junis? ;0) Skämt åt sido men hoppas det är en etablerad spelare som går rakt in i startelvan och höjer spetsen. Förhoppningsvis en forward.
Örebro Farside
2010-12-14 07:18
Utan att hinta för mycket nu igen , men jag kan ju trots allt inte hålla mig riktigt , så är något stort på gång. Något väldigt trevligt!
Kan bli en God Jul ;)

Förlåt , jag kunde verkligen inte hålla mig!
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-12-14 01:17
Saywee//

Jag tycker killen ÖSK ligger i slutförhandling med är en bomb. Han är ju heller inte lastgammal. Men det bör innebära att Bedoya är på väg bort?
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-12-14 00:52
pemo//

Gör i första hand en intervju med Frempong. Sedan kan du fortsätta med Berra och Basse.

Kaj/
Du har helt rätt i att Nordin gick ut på facebok och var milt uttryckt arg när han blev oförklarligt petad.

Utan Mosander tror jag aldrig vi klarat en tredjeplats. Det är ju också trist att killar som Anttonen sticker trots att han inte har någon ny arbetsgivare.
2010-12-14 00:13
Saywee // Farsen fortsätter (igen) //

Å andra sidan har ju samtliga "ordinarie" fått nästan lika mycket speltid förutsatt att de varit disponibla.. Enda egentliga förändringen under säsongen har väl varit att Pålle tog Kims plats när han drog och att Kilen tog och behöll platsen på mitten efter Nordback skada.

T.o.m Porokara fick behålla sin plats nästan ända in i slutet.

AIK Saywee
2010-12-14 00:12
1908//

"Din" laguppställning ser riktigt bra ut, men är alla dessa klara för spel 2011?

Hur ser dagens trupp ut, vilka är helt klara för spel nästa säsong?
AIK Saywee
2010-12-14 00:06
Jag är lite inne på Farsen´s kommentar.

Nordin har ju nästan alltid blivit uttagen i samtliga startelvor, utom vid avstängning, dessutom med all rätt!

Men om man frågar, några av truppens bänkade, eller ej uttagna, eller de som fått spela skadade, etc. så kanske hyllningarna är något mer begränsade.

Sådant där är svårt att bilda sig en sanningsenlig uppfattning om, dvs vad hela kollektivet, eller vad spelare var för sig, tycker om sin tränare, eller sina tränare och dessutom hur de vågar eller vill "uttala" sig?
2010-12-13 23:51
Om jag minns rätt blev Nordin petat utan förklaring och först när han gått ut i Facebook och svor (Om jag inte minns fel skrev han "Jag fattar ingenting" eller nåt åt den stilen men jag är väldigt osäker) och ÖSK tog han i örat (eftersom han genom det avslöjat laguppställningen) fick han en förklaring. Så mitt minne säger mig att han helt utan förklaring plötsligt blev petad i den första laguppställningen Sixten släppte till laget (lappen på väggen). Men visst, jag kan ju egentligen inte säkert veta. Bara gissa efter beteendet.

Annars tycker jag han verka hylla Lasse mest. Det har han gjort tidgare också och menat att han betytt mycket för honom och visat på t ex i video hur han ska jobba individuellt osv. Även om Nordin hela tiden har utvecklats har han väl egentligen fått sitt "genombrott" efter Lasse kom. Men det kan ju vara en tillfällighet.

Men det är väl skitsamma. Klart Nordin är nöjd han har ju utvecklats och fått oerhört mycket speltid under Sixten (med all rätt).

Men det viktiga är väl att Lasse & Sixten kompletterar varandra och jag tror det är viktigt att Sixten har en sådan tränare brevid sig. Ja, varje lag behöver en assisterande tränare som är lik Lasse. Jag tror faktiskt Urban Hammar på vissa sätt är ganska lik Lasse och skulle kunna klara samma roll. Risken är väl också att Sixten, den dan han drar, tar Lasse med sig.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-12-13 23:46
Nu är det ju så att Nordin fått spela nästan mest av alla, förutom när han blivit avstängd. Så att han hyllar Sixten är nog inte så konstigt. Någon som tror på samma resultat i en intervju av tex Berra, Bassombeng eller nån annan som inte fått så mycket speltid? Nu säger jag inte att jag sågar Sixten men bara föra att Nordin gillar honom behöver ju inte alla göra det.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-12-13 23:37
Pemo: jag skulle tro att Sixten vet bäst. Skönt att få det bekräftat av lagets store dessutom så de värsta belackarna kanske sansar sig lite grann.
Örebro NittonHundraÅtta
2010-12-13 23:19
Saywee 22.46 //
En startelva från ''idag'', kan nog se ut så här:
Alvbåge
P.Johansson, Almebäck, Wikström, Wowoah
Bedoya, Berger/Kilen, Gerzic
Astvald, Staaf/Atashkadeh, Yasin

Om det är så här du menar? eller? ;)
Örebro pemo
2010-12-13 23:12
Otorligt vad Nordin hissar Sixten. Då kommer ju frågan: vem bedömmer honom bäst? Nordin, som möter honom varje dag ( nästan ) eller div forumskribenter, som bara antar en massa saker? Det finns kanske trots allt en logik i vad som sker i en matchuttagning.
Annons: