/fotboll/osk/forum/4352.aspx/fotboll/osk/forum/4352.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2010-12-15 22:53
Dejmon//Det är ju så det är. Det ör ju bara att inse med media. Är du chockad?
Klart tidningar skriver om spelarskandaler. Om du tror NA skall hålla käft pga lojalitet till stadens fotbollslag är du rätt naiv.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-15 22:52
Kaj Spasmér (Rädda hajen)
Önödigt att skriva när du inte vet. Na hade tryckt upp en stor artikel redan i måndagstidningen om de fått tips om det samma natt. Det gick inte alls till så som du beskriver.
AIK Saywee
2010-12-15 22:52
Storm_90, du kanske vill ha lite förtydligande, så att du inte fortfarande skrattar.

Strulet hemma inför MFF-matchen upplevde jag på Stortorget, blev själv verbalt attackerad när jag hade den snygga röda ÖSK-t-shirten på mig.

Strulet efter HIF-matchen tog jag främst del av genom att några nic här på forum beskrev vad som hände och icke hände.

Inga av dessa händelser läste jag faktiskt något om i NA, hade helt enkelt inte tid eller lust med det.

Vet du om det varit fler slagsmål?
AIK Saywee
2010-12-15 22:37
Dejmon, Grixx, ÖSK-Karl och den oumbärlige, kan bara samtycka ...
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-12-15 22:34
Dejmon//

Helt ense med dig, speciellt som jag vet att en som ibland jobbar som vakt stängts av från sin kraftsport p.g.a doping.
Örebro Dejmon (pessimist) avgå alla!
2010-12-15 22:32
Kaj Spasmér (Rädda hajen)
Vilken tidning jobbar du för?
AIK Saywee
2010-12-15 22:30
Storm_90, jag dömer inte något efter media, utan vad jag har sett i verkligheten eller hört av nära personer som upplevt sådant som du nu tar upp!

Sedan märker man ju vad olika nic skriver här och vilka som kanske t.o.m. varit inblandade (?) om man skall tolka deras egna berättelser.

Det liksom står mellan raderna.

Handlar det om slagsmål, har jag alltid nolltolerans!
2010-12-15 22:30
Marquis de Sade
Du måste vara ironisk med det där rasistsnacket va? Fattar du väl att NA här såg chansen att vinna massa massa mark i medipölen. Det är ju sån här sorts skräpjournalistik som ger uppmärksamhet.

Rojas
Ja nu förstår du ju varför det var så hackigt på forumet häromdagen. Det var en ganska hetsk debatt om ifall detta verkligen var något vi ville hjälpa media att få nys om. Här på Svartvitt verkade de flesta överens om att det inte var något media hade med att göra. Annat var det på andra forum.

Saywee
Det var faktiskt tre vakter inblandade i situationen. Finner ingen vits med att "hänga ut" nån, bara hoppas att det löser sig. Vilket jag var säker på att det skulle göra innan all uppståndelse. Nu kanske det blir krångligare för alla parter.

Det är precis såhär det fungerar i krogbrachen. Som jag skrev tidigare finns det mer info att hämta om, åtminstonde, den ena av de vakterna som var inblandade på tingsrätten. Förvånande hur vissa kan jobba kvar som vakter efter vissa händelser, men dom blir väl titulerade som "värdar" då istället..
Örebro Grixx
2010-12-15 22:28
För övrigt blir jag lite ledsen att Kronblom försvinner. Kronblom som Orvar kämpade för.

Kronblom som röstades fram för något år sedan som den häftigaste maskoten i Sverige.
Inte 17 gick jag och tänkte på att coolingen Kronblom var en slapp soffliggare som påverkade laget negativt. Han var bara kronblom....

Istället har man en dum jäkla utdöende panda som hoppar omkring på plan. Lika väl fungerade Kronblom för barnen och familjerna...en kul pryl.

...men att arenan får heta Behrn Arena trots att Behrn är snål och vägrar pröja julpyntet är ok....och så blir han purken när han inte får julpyntet framför sin fastighet som han tyckte var för fult för att betala för. Han får ju för tusan bestämma sig. En snål vel-pelle ger oss alltså namnet på arenan;-)
Örebro Grixx
2010-12-15 22:27
Om Nordin är så allmänintressant i en "sparkafotbollförening" så borde journalisterna på regionens största dagstidning vara av ännu större allmänintresse. Dagstidningen som ska vara så seriösa, ansvarsfulla och förse och med vår dagliga dos av samhällsinformation som gör att vi blir insiktfulla medborgare.

Därför får vi nu alla vara på tårna och berätta om vi ser någon NA-journalist som gör något snedsteg för det är verkligenav allmänintresse ;-)
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-12-15 22:24
cellblock//

Jag vill inte uttrycka mig riktigt lika kraftigt som dig, men ett steroidtest på vakterna skulle vara på sin plats, då menar jag inte bara i Örebro.
Örebro Storm_90
2010-12-15 22:19
Saywee//
Hahah:D Är ledesen men kan faktsikt inte låta bli att skratta när du säger att man inte ska döma någon efter vad som står i media, men vad brukar du göra när ÖSKare varit i slagsmål?:)
Inget illa menat tyckte bara det var lite småkul!
Örebro Fatcit
2010-12-15 22:17
All publicitet är bra publicitet, ni vet! =)

Jag väljer istället att se det som att Ösk lever, spelarna backar inte för någon, Nordins likheter med Arnor är många och till å med Zlatan får stå åt sidan i media!

Nästa helg tycker jag att Almebäck ska åka till Gävle och bränna bocken!

Slogan 2011 "Vakna media, det är ett nytt ÖSK!"
Örebro Grohl
2010-12-15 22:17
Nordin blev utkastad från frimis, jag har blivit utkastad från frimis. 80% av mina vänner har blivit utkastade från frimis. Det går inte att ha något annat än en nochig attityd till detta.

sen att det blir uppförstorat är ju trist, men jag tror faktiskt helt ärligt att risken för att någon bryr sig är liten. Alla vet hur vakter är och Nordin är ju extremt tydlig med vad som hände i artikeln, dessutom går han ut med det själv. Dagens hjälte!
2010-12-15 22:11
zxcv
1. På vilket sett skulle Nordin gått över gränsen? Vad för gräns?

2. Alkohol bör i största möjliga mån undvikas för en elitidrottare såklart och det är nog de allra flesta medvetna om, även Nordin. Det finns inget vi ska ha överseénde för enligt min mening. Nordin ansvarar över sitt eget liv och han tar hand om sig själv väl.

3. Efterdyningarna av detta kan skada ÖSK på många olika vis. Det första har redan skett. Folk (inte alla men en är för många i detta fall) som inte vet exakt vad som hänt tar för givet att myndighetspersoner alltid har rätt och således är Nordin att ses som en suput och en bråkmakare hädanefter. Nordin som person är starkt sammankopplad med ÖSK som klubb. Hur bilden av han som förebild för tusentals ungdomar runt om påverkas är väl oklart, men påverkas kommer den göra.

Vad som kanske är mest intressant/nervöst för mig som inbiten supporter är hur Nordins inställning till staden, fansen och även klubben (beroende på hur man nu agerar) påverkas. Det är 10milj-kr's frågan..
AIK Saywee
2010-12-15 22:10
MrCrowly, jag tog inte åt mig, jag bara skrev så, för att det kändes som att andra kunde tro att detta var riktat mot mig ....

Krontorps, just exakt, jag har själv åsikter utan att ha varit på plats ...
... men att döma människor efter vad man läst i vinklade media, nej, nej.

Grixx, ja, NA har taskig timing, som ofta!
Örebro den oumbärlige
2010-12-15 22:04
NA slår på med stora trumman. Denna händelse är något många hört eller känt till men det är klart att NA gör allt för att skapa en riksnyhet. Uppmanar alla här till att bojkotta lokaltidningen.
Örebro Grixx
2010-12-15 22:00
Tycker att det var helt onödigt att ta upp detta NU av NA. Är det så att någon örebrokändis BLIR dömd kan man kanske ta och skriva om det men inte förrän då.

Skulle allt rinna ut i sanden som rasistattacken gjorde, så är man på NA ytterligare en gång FÖR TIDIGT ute och har inget på fötterna. Det är ju inget allmänintresse om någon är oskyldig. NU måste man kanske ut och dementera och göra en pudel.

Jag säger inte att Nordin är oskyldig utan att NA bara är ute efter att GÖRA nyheter och gömmer sig bakom dravel om allmänintresse.

I morse försökte de med att "bombmannen" var ute efter NA och slog på stort...men riksmedia hakade inte på, nu blev det Nordin istället och jackpott!!!
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Per)
2010-12-15 21:57
Laul ger sin åsikt om Nordin.
Örebro MrCrowly
2010-12-15 21:48
Saywee 19:47 // Nej du har inte sagt cyniskt, varför tog du åt dig?

ÖSK-Karl 19:53// så jag kan säga att nån e dum i huvudet om han inte har samma åsikt som mig och åberopa åsiktsfrihet?

Nu skriver jag nog inte mer här iår...

God Jul och Gott Nytt år.
Örebro cellblock
2010-12-15 21:40
Frimis vakterna är dryga fittor som går på steroider :) Inte oväntat.
Örebro Krontorps
2010-12-15 21:39
Nog måste man kunna få ha en åsikt utan att ha varit på plats. Man väljer vad man tror på.
Det finns ju dom som har åsikter om lagledningens behandling av olika spelare utan att vara på plats i laget.
AIK Saywee
2010-12-15 21:19
Efter ett telefonsamtal vill jag nog påstå att det kan ha varit så, att vakterna gick över gränsen?

Själv vet jag inte, eftersom jag inte var där!

Men vad NA skriver, det kan jag ha synpunkter på och funderingar över ....
AIK Saywee
2010-12-15 21:08
Eftersom jag inte var på Frimis under den aktulla natten och detaljerat såg vad som hände och dessutom inte hört alla parters egna uppleveelser, så kan jag helt enkelt inte döma vad som faktiskt hänt.

Däremot kan jag ha synpunkter på media och funderingar kring vad de har för djupliggande syfte med sådana här "nyheter".

Men inte säljer de lösnummer, nej nej .... det hände väl kanske under det gamla 1900-talet ;)
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-12-15 21:08
SvartVitt fortsätter att övertyga !, Nyss vann PAOK borta mot Dinamo Zagreb :)
Örebro Nikki Sixx
2010-12-15 21:02
Bra där zxcv. Skriver under på rubbet!
AIK Saywee
2010-12-15 21:00
zxcv, var du också där?
Örebro zxcv
2010-12-15 20:52
Vi kan konstatera följande:

Gick Nordin över gränsen - Ja
Kan vi ha överseende? - ja, så länge det inte sker under säsong
Är Nordin fortfarande en bra förebild - Ja
Skadar detta ÖSK? - Nej
Ska Nordin ha böter av klubben? - Nej
Gjorde NA rätt - Ja, bättre än att skapa spekulationer

Case closed för min del :-)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Värva alla)
2010-12-15 20:47
Dasa// där ser man. Jag som trodde "Chris" var kontraktslös. Men det kanske inte kostar några miljoner att köpa loss honom från han klubb?
AIK Saywee
2010-12-15 20:45
Vad vi än läser, vet vi inte vad som har hänt, om vi inte var där ...

... vad har vi för rätt att döma?
Annons: