/fotboll/osk/forum/435.aspx/fotboll/osk/forum/435.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Nikola Budalic
2016-12-05 15:39
Lite jobbigt ändå svaren som både moberg och RÅP lämnat, "bestämmer mig om några veckor" det innebär väl att ÖSK inte heller kommer göra klart med någon innan. Alla fall inte på Råp positionen.
Örebro BK Fåfängan
2016-12-05 15:29
Blev väl samtidigt helt klart även från ÖSK:s håll att de inte ser någon framtid för Dajje eller Broberg i ÖSK. Angående Dajje sa Simon att de i Hagge och Lorentzon redan har två högerbackar och att det är en ekonomisk prioritering att inte förlänga för att kunna satsa på andra lagdelar. Angående Broberg var beskedet att han tidigare har fått ett slutbud som han har tackat nej till. Lät som att dörren är stängd där från ÖSK:s sida nu.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro BK Fåfängan
2016-12-05 15:21
Astrit hade fått några extra dagars semester då han inte står under kontrakt. Oklart om han träffar andra klubbar under semestern eller inte. Generellt sett fortsatt många anbud på honom men inget som är klart åt något håll. Nordin trodde att Astrit skulle bestämma sig närmsta dagarna (?).
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro backseat driver
2016-12-05 15:00
"This election is being rigged" - Har vi hört det förut? Appropå att Astrit inte var på plats, jag har inte hunnit se reportaget, sägs det varför han inte var på plats?
Nikola Budalic
2016-12-05 12:42
Jag är oskyldig till tummarna. Totalt oväsentligt och man måste ha ett mycket tråkig liv om man orkar rigga det, eller så stämmer det vem
Vet, vem bryr sig.

Knappt inga rykten alls. Det måste man väl ändå tolka som positivt?
Örebro Rasberg
2016-12-05 11:29
Provspelare på plats idag!
Örebro BK Fåfängan
2016-12-05 11:06
@Chris P. Bacon:
Men väl RÅP.
Örebro Chris P. Bacon
2016-12-05 11:03
NA sänder live från första ÖSK-träningen. Ingen Astrit på plats.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-05 09:47
Kämpa på Benny, alla till träningen.

Själv kan jag tyvärr inte, för mycket jobb:(

Sedan ser nog många fram emot en rapport, för hur det än är, så ger det kanske en vink om vilka som kan vara på väg in i en kommande startelva eller kanske ut ur klubben.

(PS klart att det är riggade tummar, du får några ifrån mig dock, jag har ju iallafall två)
Örebro Benny Böckling
2016-12-05 08:37
...16 tummar måste ju vara riggat..

..alla gillar väl böckling...?
Örebro Sunnanlid (2013)
2016-12-04 18:42
Har de skickat ut info angående förnyande av årskort än?
Örebro Benny Böckling
2016-12-04 18:09
@Nikola Budalic:

Jag kämpar på
Nikola Budalic
2016-12-04 14:57
@Benny Böckling:

Du har ju blivit värre än Övertorneå-Kalle på sistone. Så väldigt oskönt negativ.
Örebro Benny Böckling
2016-12-04 14:22
För att ha någon vidare rätt tycka runt laget bör man alltså besöka morgondagens träning och resterande träningar också kommande 11 månader, typ.
Örebro Benny Böckling
2016-12-04 11:04
Decemberträningen drar igång imorgon alltså. Intressant att se vilka som är på plats. Säkert läge för nån provspelare också.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-04 08:59
Adios amigos ...
Örebro backseat driver
2016-12-03 23:54
@I can resist everything/anything except temptation:

nada de acuerdo totalmente de acuerdo
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-12-03 23:36
@T8:
Förstår inte vad Broberg har sagt i en artikel har att göra med vad ÖSK sagt till en annan spelare? Edit: Eller då förstår jag det ;0)
Örebro backseat driver
2016-12-03 22:37
nån som satt foten i dörren?
Örebro T8
2016-12-03 22:28
Broberg säger alltså att dörren till ÖSK är öppen. Typ dagen efter att man satt ner foten för Dajje. Intressant...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Jonas r
2016-12-03 17:11
Om vi nu skulle ta tillbaka dajje eller Broberg så skulle valet vara lätt. Broberg kan bli en riktigt bra högerback m sin fart och inläggsfot,vårt spel skulle få en ytterligare dimension
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-03 17:04
DaSa, Benny och Broarn

Tack för era inlägg.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-03 16:21
Instämmer med flera tankar i några av dagens intressanta inlägg, ibland känns det som att ÖSK kan vara en nödlösning för spelare om inte något bättre dyker upp?

Vet att det är ett "vanskligt och svårt spel" mellan klubb och spelare, hoppas att Sköldmark vet vad han pysslar med.

Klubben vet förhoppningsvis vad den gör, det förutsätter jag, men det är banne mig inte helt lätt.

Man riskerar ibland att få det som blir "över".

Crazy Season!
Örebro Broarn
2016-12-03 15:46
Vill komma tillbaka EN gång till om Dajje. Vill samtidigt betona att jag inte känner honom eller aldrig ens pratat med honom. Idag kan man läsa i NA att Broberg inte har stängt alla dörrar till ÖSK. Han liksom RÅP och Astrit vill med utgående kontrakt undersöka om det finns något mer lockande - ekonomiskt eller fotbollsmässigt någon annanstans. Är alla dom välkomna "tillbaka" om dom så vill och om man kommer överens om villkoren? Men inte den fjärde som sitter i samma situation! Jag vågar påstå att vi står bättre rustade framförallt på mittfältet, och nog även i anfallet, än i försvaret. Och jag hävdar fortfarande att Dajje är vår bäste back f.n. och dessutom lojal mot laget då han spelade med smärta en stor det av förra säsongen. Om alla visat samma tåga (inklusive ovan nämnda med utgående kontrakt) hade vi inte behövt bli förnedrade av en allsvensk nykomling i sista hemmamatchen. Eller är det statuerande av exempel á la Lagrell?
Örebro DaSa
2016-12-03 13:21
@frrreddo:

Hoppas att ÖSK-dörren är reglad och låst, vill inte ha tillbaka honom efter hur han har agerat.
Örebro Benny Böckling
2016-12-03 13:20
Ett dystert tema bland nästan alla med utgående kontrakt är verkligen att förlänga med ÖSK det gör man bara i yttersta jävla nödfall i brist på annat.

Vår charmiga tränare brukar ju vara det som tippar över i positiv bemärkelse för att spelare ska vilja komma till ÖSK. Men dem med utgående kanske är trötta på hawaii-fotbollen som spelas i klubben?
Örebro DaSa
2016-12-03 13:19
Är lite surt att Norrköping var på vår nivå för några år sedan och nu så är de ljusår före. De gör bra värvningar (med ett fåtal undantag) och fina försäljningar och har en stabilitet som gör att de även klarar relativt stor omsättning i trupp och startelva. Bara hoppas att vi kommer att komma ifatt, helst då att vi kommer upp på deras nivå än att de trillar ner till oss:) Men anledningen till min inledning är att vi kan inte ha samma värvningsstrategi som t.ex. Norrköping som kan plocka/köpa dyra säkra kort som Skrabb, Bärkroth, Smith m.fl. Vi har låg status och för liten plånbok, vi kan inte heller tro att vi kan värva alla spelare från lokalområdet. Då kommer vi spela derbyn mot Forward och Degerfors inom en snart framtid. Så här kommer mitt förslag på ny värvningsstrategi:
- Fortsätt att värva spelare från närområdet för trupplatserna, dvs de positioner som vi anser att de inte är lika viktiga och bänken.
- Alltid ha en försvarsgeneral. Han skall vara en ledare, från norden och kommer förmodligen vara dyr. Men senaste säsongen fick vi betala priset att inte ha någon. Han man en general så kommer även han höja de andra backarna vilket gör att vi kanske t.o.m. har råd att spela en talang.
- Ha en central mittfältare från Europa. Lyssnade på Tutto Balotto (podcast om fotboll) när de intervjuade Disco. Han sa att anledningen till att Ofori och Lewicki fortfarande spelade i AS är att det finns ett överskott av trequartista spelare. Vet att lönenivån i Italien är skyhögt över AS men kanske går att övertala en spelare från de lägre divisionerna att komma till ÖSK och spela i högsta divisionen ett par år för att sedan gå vidare ut i Europa. Min poäng här är i alla fall att skall vi värva inom Sverige då kommer det att bli dyrt och förmodligen ett säkert mellanmjölk val, typ Tom Pettersson eller Haglund.
- En anfallare från Afrika. Känns som AIK och DIF plockar fynd efter fynd från de afrikanska klubbarna. Vet inte vad Olunga lyfter för lön, men känns som ÖSK skulle kunna matchat den?! Viktiga här är ju att bygga upp ett samarbete med en klubb eller en agent så att vi kan få de bästa talangerna och inte de som andra allsvenska klubbarna tackat nej till.

Sammanfattningsvis så tror jag att vi får acceptera att vi inte kommer att få våra förstaval så länge som det är svenska spelare. Är ju knappt så att våra nyckelspelare vill stanna kvar i klubben, hur skall vi då kunna sälja in klubben till andra etablerade svenska spelare?! Jag tror att vi måste vända blicken mot utlandet och ha minst 1-2 utländska "chansningar", bättre det än att värva Sköld och t.ex. Haglund.

En annan strategi är ju att fortsätta att värva bänkspelare som kört fast, den tror jag också på så länge som spelaren har en bevisad hög potential. T.ex. inte Sköld som aldrig har bevisat något på allsvensknivå eller högre.
Örebro frrreddo
2016-12-03 13:08
Broberg har inte stängt dörren... Dåligt med anbud från Europa tro..?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2016-12-03 13:05
Tycker ÖSK gör rätt som inte förlänger med Björnquist. Man har liksom väntat på den där fullständiga utblomningen men tyvärr. Habil och kompetent ytter som stundtals glänser med sin snabbhet men lite för sällan. Nu tycker jag vi övertalar Chris Pozniak att snöra på sig dojorna igen! Han gillade man när det begav sig.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-12-03 11:31
Får man in mer än 100 miljoner för Isak så är det ju bra att man har kompetent folk som kan ta hand om de pengarna.
Annons: