/fotboll/osk/forum/4341.aspx/fotboll/osk/forum/4341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2010-12-23 09:50
Pintorp // Var hittade du den intervjun? Länk? Vad är det för en jävla nöt till ordförande som ska hålla på och spela allan sådär som ett pubertalt fjortisfan? Eller är det tvärt om, att han som du säger glömt matchen och uppträder senilt...? Ren utskåpning var det iaf. De hade inte ett enda ordnat anfall på hela matchen, på sin egen plan. Märkligt uttalande.
Örebro svartvitseger!
2010-12-23 09:48
Nån som har mer matcher från i år eller nåt annat år?
Örebro Pintorp
2010-12-23 08:24
Åtvids ordförande angående deras konstgräs: "Efter sista matchen på vårsäsongen, den 22 maj mot Mjällby, bytte »Åtvid« till konstgräs.
–?Vi är först i Sverige med det här norska konstgräset. Sedan vi bytte har vi inte förlorat en enda hemmamatch."

Så fort det går att glömma!
Örebro Fatcit
2010-12-23 01:09
Kaj Spasmér// Jo Sixtens kontrakt går ut efter denna säsong.

Tack för lite klarläggande ang Frempong... Själv hade jag hört något luddigt om att han hade kontraktstid kvar, men var så skadebenägen att ösk lät han gå gratis till gefle ändå.
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2010-12-22 22:45
Fatcit //Gick inte Frempongs kontrakt ut? Jag tror för övrigt inte att Frempong är intresserad av ÖSK så länge Sixten är kvar. Han klagade på stor kommunikationsbrist när han lämnade. Eller om det var Lennart som stod för det. Eller båda. Har lite dåligt minne.

På tal om Sixten. Gör inte Sixten sitt sista kontraktsår 2011 eller har han kontrakt över 2012?
Örebro GT
2010-12-22 22:23
Tack gode gud att vi slapp honom !!!
Örebro bison
2010-12-22 21:52
Spännande att se hur snabbt saker svänger. För 8(?) år sen stod Snuffe i TV och beklagade sig över vår spelstil fotbollsmördare & tråklag var tillmälen som hörde till vardagen. Nu är det vi som efter en tredjeplats och med ett positivt spel sitter på höga hästar. Givetvis föredrar jag positiv fotboll, men alla lag måste spela efter sina förutsättningar, är oerhört imponerad av Gefles säsonger i allsvenskan och skulle inte förvåna mig om de balanserar sig kvar i höst igen.
Örebro bison
2010-12-22 21:44
Dejmon// Med ditt resonemang om Gefles spelstil skulle Gerndt inte vara en bra värvning heller. Har sett för lite av Orlov för att uttala mig.
Örebro Fatcit
2010-12-22 21:16
Hur är det med Frempong? Vad jag förstår var Ösk snälla och släppte honom gratis till Gefle... har vi någon vidareförsäljningsklausul? Kan han komma tillbaka till oss tror ni?
IFK Norrköping peking!
2010-12-22 21:16
Cederqvist o samuelsson håller nog i botten på allsvenskan och jag antar att ni vill stanna där ni är nu elr komma högre upp :)
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-22 21:00
Orlok
Cederqvist har väl varit på tapeten i detta forum än sisådär 500 år nu.. Jag tror det avslutas varje vinter med att han inte håller för AS. Han har ju fått chansen i ett par olika lag men det har inte gått så bra..

Peter Samuelsson är väl ett stort njaa. Han har varit i degen typ 7 säs och kommer nog inte ta sig speciellt mycket högre än så. Inponerande dock att han lyckades panga in så många mål tillslut när både Berger och Bertilsson försvann..
...........................
Ja om man tänker att det är ett rätt målsnålt lag så iofs. Men om man tänker att deras spelsystem går ut på att ha ett försvar med 9 man i straffområdet som sedan skickar upp bollen till två anfallare så är det väl inte så inponerande.. Vi lär dock få se mer av han för i Gefle stannar han nog inte så länge till. Fast väldigt osannolikt att han skulle komma till oss.
Örebro Fatcit
2010-12-22 20:37
Dumma jävlar!
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Per)
2010-12-22 20:14
Bara i AIK!
Örebro Orlok
2010-12-22 19:22
Roade mig med att leta fynd i poängligan för Superettan.
Har nån koll på degens Peter Samuelsson (15 mål i år) är han den spelartyp som vi söker centralt?
Rent siffermässigt kan man även imponeras av en spelare som Pär Cederqvist i Jkp södra, 14 mål och 7 assist i ett bottenlag.
Örebro Orlok
2010-12-22 19:01
Dejmon

Angående Orlov (som jag knappt sett spela och vet väldigt lite om) skulle jag nog snarare resonera att 9 mål i ett så dåligt lag som Gefle inger en viss respekt.

Plus att under våren så var det väl snarare långa bollar på Gerndt som gjorde 8 mål i gefle-tröjan...
Örebro Orlok
2010-12-22 18:52
Dejmon

Absolut, han lär ju inte stå och och tokknacka på dörren till startelvan direkt men en spelare med den gedigna erfarenheten och målnäsan skulle jag, med tanke på bredden i truppen, om jag var Stoke endast gör mig av med under säsongen om:

1) Man behövde lätta på den ekonomiska bördan, tex om har ekonomiska problem eller vill öppna upp en lönepost för ett nyförvärv under januarifönstret.

2)Att spelaren gör sig omöjlig i klubben, är osams med tränaren eller inte accepterar att sitta på bänken

Så låt oss hoppas på något av dessa =)
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-22 18:47
abdel seidou (signa ALLA!)
Tack! Jag läste om den på Ekwalls blogg och blev lite nyfiken men så kunde jag inte hitta listan.

Kul att Nordin uppmärksammas men förstår inte varför Orlov uppmärksammas så mycket. Så jäkla bra är han väl inte? Va gjorde han 9 mål på säsongen tror jag, i ett Gefle som kör "långa bollar på Orlov"-spel. Dessutom hade han två matcher extra på sig. Måhända lite hypad pga tidigare anfallares kurva i Gefle?

Har dock knappt sett han alls..
2010-12-22 18:34
Meddelandet
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-22 18:33
Orlok
Dom förlorade med 1-0 och han får inte ens spela en minut i slutet.. Hmm..

edit: Okej. Missad försäsong och dåligt matchande. Men konstigt att han inte ens blir inbytt tycker jag..

http://www.icenews.is/index.php/2010/11/04/stoke-city-fc-striker-eidur-gudjohnsen-still-not-fit-enough/
2010-12-22 18:33
Kåmark om Gerzic: "Honom håller jag jäkligt högt - jag vill ha in honom i landslaget och det nu! Jag tycker att Nordin har kvaliteter som Svensson, Källström och Wernbloom saknar. Ja, i hans bästa stunder är han Sveriges bästa mittfältare.
Extremt skicklig bollspelare, som kan ta över matcher och styra helt och hållet själv. Minns bara hemmamatchen mot Helsingborg i år - det var ju total förnedring på mittfältet! Och det var Gerzic verk."
2010-12-22 18:31
Förresten så fick jag precis höra att att killen jag tipsa Sjögren om blev klar för Brann i början av December och att även Atletico Madrid var och ryckte i honom. Om någon va intresserad av det?
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-22 18:26
Ståplats är bäst
Jag tänkte att han kanske skulle fungera som komplement till Eidur och passa på att banta lite nått år :P Men tror inte direkt han själv tycker min idé är så bra.. Sen knappast till det priset. Altså köpesumman lär väl tillslut landa runt 500kkr upp till 1mkr, om inte ÖIS har en jäkla tur. Men han har redan nu alldeles för hög lön för vår del och han kommer ju inte prestera efter den lönen än på bra länge..

Bra att Sjögren gick ut och dementerade officiellt, även fast det redan skrivits ut här på forumet att Sjögren dementerade, så vi kan spekulera i lite mer realistiska alternativ!

Eiður! Where art do? Dags att komma hem till nordanlandet nu!
2010-12-22 18:21
Mickee? // Jag vet, det var liksom lite på skoj ;)
Örebro Ståplats är bäst
2010-12-22 18:09
Dejmon//nej,har heller inte gett mycket för Santos-ryktet och varför skulle man vilja signa honom?!Han skulle bli årets floppvärvning 2011...
Örebro Mickee?
2010-12-22 17:48
abdel seidou (signa ALLA!) //

Det beror på nu hur silly season tar sig för både ÖSK och Göteborg. Kommer nog vara en del skillnader i laget nu och sen :)
2010-12-22 17:31
Jag sticker ut hakan och tippar 0-4 till vår favör i premiären redan nu. Vad tror ni andra? Höhö
Örebro Fatcit
2010-12-22 17:24
Dejmon// tack, har redan gjort det... men jag fick fixa lite till för att få igång nedladdningen. Men nu har den satt igång =) Seeda på ni källor och klienter som har denna!!!!!!! Bästa julklappen till mig själv.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-22 17:21
Orlok
Stoke tog tillbaka han på nåder för att han fått problem pga ett skämt om hitler i ett Spurs vars fans och finansierer till stor del består av judar..

Chansen att han skulle komma hit är såklart minimal. Men tror inte direkt en match på bänken i laget som äger han är det som skulle stoppa övergången. Om Stokes inte tänker låta han spela så LÄR dom iaf låna ut han under våren alt sälja han för kaffepengar. Frågan är vilket tempo han själv är sugen på?
2010-12-22 17:16
Dejmon//

Nä inte så otippat. Fotbollskanalen får nog kolla sina källor bättre!
Örebro Orlok
2010-12-22 17:15
Eidur satt på bänken senast Stoke spelade (den 11e Dec) så chansen att de skulle släppa honom innan kontraktet är utspelat känns inte så stor. Ledsen att förstöra alla vackra drömmar som florerar här.
Annons: