/fotboll/osk/forum/4332.aspx/fotboll/osk/forum/4332.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 36310099B
2010-12-28 11:51
Vid närmare eftersökning ang Rasmus Lindgren (den yngre) hittade jag nu info om att han gick till Helsingborgs U-21 lag...
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en nyårsbomb)
2010-12-28 11:45
DaSa//
Jag hittade inget heller. Är han bara påhittad? :)
Örebro 36310099B
2010-12-28 11:44
ÖSK-KRILLE:
Blev nyfiken när du skrev och undrade om en Rickard Lindgren, men jag hittar inte mycket som kan stämma in på det namnet, däremot hittar jag en ung (15-16 år) grabb med samma namn som Ajax mittfältaren, Rasmus Lindgren, tydligen ska han varit och provtränat med Helsingborg i mars och tränat inlägg tillsammans med Erik Edman... Han räknas tydligen som en av landets största fotbollstalanger och under förra vintern har han besökt såväl Everton som Man Utd... Kommer från Avesta ursprungligen...

Namnet Rickard Lindgren kommer dock upp under en artikel kring vem som ska lira vänsterback i IFK Gbg: http://www.svenskafans.com/fotboll/Vem-vill-du-se-som-vansterback-i-IFK-Goteborg?-380753.aspx

Lite lurigt är det allt... Kanske är det en framtida erättare till Wowoah?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-12-28 11:44
När det gäller etablerade ersättare på center- o vä-ytterpositionerna så har ju Sjögren tydligt deklarerat att sådana kommer. Det som oroar i det fallet är väl om de kommer efter Turkiet-lägrena då laget rimligtvis ska spelas ihop? Högerbackspositionen oroar också. Kanske blir Anttonen kvar till slut?
Örebro DaSa
2010-12-28 11:36
Letade lite om jag hittade mera om Rickard men det enda jag hittade var följande från IFKs kommentarsfält:

"Götet :
Rickard Lindgren skulle jag nog föredra. Han är precis vad vi behöver, en modern ytterback som behärskar såväl defensiven som offensiven. Har väl sin styrka i offensiven egentligen med mycket god teknik, men är stabil även bakåt.

Aktuell?
2010-11-19 00:33:36 "

Existerar spelaren eller är det bara en drömspelare för oss fans?:)
Örebro 36310099B
2010-12-28 11:20
Farsen fortsätter (igen): Ja, jag tror att det är fler än du som känner likadant...

Alla talanger känns väldigt spännande, men att kräva att spelare som Yasin, Ibrahim, Berger, Abdulahi och Atashkadeh ska gå in och leverera på en toppnivå i Allsvenskan direkt känns lite elakt, de behöver alla olika mycket inskolning och där ligger väl Abdulahi längre fram jämfört med de övriga med tanke på att han redan fått speltid i AS under året som gick...

För att vi ska kunna prestera på samma nivå (eller bättre) jämfört med årets säsong nästa år behöver vi få in en eller två erfarna rävar med erkänd klass. En center som ersätter Olsen/Paulinho står ju högst upp på listan, men jag tycker också att det känns viktigt att vi får in en vänsterytter som kan aggera startman med Ibrahim flåsandes i nacken... Kanske att Runnemo skulle vara som klippt och skuren för den rollen?!

Den ultimata våta drömmen personifierad är ju Eidur, men också en spelartyp som ex. Hannes Sigurdson (som ju var på tapeten här under gårdagen) skulle heller inte sitta helt illa.

Jag känner också viss oro för hur tomrummet efter Anttonen ska fyllas, kan verkligen Wirtanen gör det? Å andra sidan var jag nog lika orolig när Anttonen gick ner och blev ytterback för att par år sedan... Men Wirtanen är mångsidig och väldigt anpassningsbar, det vet vi alla. Jag tror nog att Wirre kommer att få chansen till att börja med, men om det inte funkar blir det nog någon ny spelare på den positionen till sommaren.

Jag ser med spänning fram emot nästa år och det ska bli intressant att se vad herrarna på kontoret lyckas skaka fram, för jag tror absolut inte att truppen skulle vara spikad på något vis ännu... Den som lever får se, så att säga... Men det ser allt väldigt spännande ut, redan nu!
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en nyårsbomb)
2010-12-28 11:17
Våra nyförvärv hittills:

Emil Berger, 19år
Ahmed Yasin, 19år
Josef Ibrahim, 19år
William Atashkadeh, 18år
Kalle Holmberg, 17år
Miralem Malic , 18år(ÖSK U)

Kul med unga talanger. Hoppas någon/några slår igenom redan den kommande säsongen. Nu vill jag se att ÖSK värvar några etablerade namn.

För övrigt läste jag på en kommentar på artikleln "Josef Ibrahim klar för Örebro SK" på fotbolltransfer.com att en ytterback vid namn Rickard Lindgren skulle vara i så gott som klar för ÖSK. Ligger de nå i det?

Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-12-28 11:01
Kanon att ÖSK värvar in talanger utifrån. Känns som man revancherat sig lite efter Touma-Hamad affärerna. MEN om det inte kommer in ett etablerat namn i anfallet så känns det ju lite som en chansning. KAN bli succé med alla ungdomar men kan också bli ett för stort steg. Det behövs en target nu av erkänd klass som väger upp. Enligt mig..
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2010-12-28 10:10
C. Waddle// Nu är väl varken Nordin eller Almebäck egna talanger som skolats in underifrån direkt/alternativt unga spelare som köpts in 17-19 år gamla....Astvald är väl den enda som tagit en bofast plats från egna leden senaste 3 åren och någon annan yngre talang, värvad eller egen, vet jag inte om det finns i laget som kommit in senaste åren.
Jag ser inte heller Bedoya i den kategorin utan mer i Almebäck-kategorin (dock behövde han lära sig den europeiska spelstilen).

Almebäck var ju "klar" och hölls AS klass redan när han kom och är skolad i BP (att ÖSK vågade satsa på honom trots hans besvär är ju en helt annan sak men visar att han höll klass redan när han kom). Nordin kom in under Walker och började göra AS inhopp 2007 24 år gammal (om jag minns rätt). Även om Nordin "nästan" har ÖSK som moderklubb (Eskilstuna anges det. 1994-1997).

Sen om det beror på att det helt enkelt inte funnits bra material nerifrån (jag har fått viss info att Sixten ska ha ansett det) eller om det beror på att Sixten föredrar beprövat och betrott (färdiga spelare) kan jag inte riktigt avgöra. Jag har lång tid trott det senare men kan inte vara säker. Uppsjön av talanger som nu kommit in i klubben lär visa det.

Att ÖSK plötsligt springer runt överallt med talanghåven är knappast en tillfällighet. Naturligtvis har ett strategiskt beslut tagits i organisationen att nu börja jobba så här. Den intressanta frågan är ju om det beslutet är taget i harmoni med tränarparet eller vare sig de vill eller inte.

"2006 var Nordin Gerzic tillbaka i Örebro SK.
– Jag har känt Nordin sedan han var en liten grabb och han har väldigt mycket boll i sig. Dessutom har han mognat de senaste åren och jag vill att han ska känna på oss igen, sa Patrick Walker till Nerikes Allehanda i december."

Källa: Sportklubben.net
Syrianska FC La vecchia signora!
2010-12-28 10:01
DaSa

Du har inte glimten i ögat,,
Örebro DaSa
2010-12-28 09:55
La vecchia signora! // Tycker du skall fråga Norrköpings fansen om hur det gick för dem senaste gången de var uppe i AS. De var ungefär lika ödmjuka som dig....:)

Efter värvningen av Ibra så är jag övertygad om att det blir Runnemo som är nya vänsteryttern. Antar att Ibra kostar en del och Runnemo kan ju inte begära ngn superlön. Vi vet också att Runnemo håller AS klass, han är ingen klasspelare men kommer att göra sitt jobb och säkert minst lika många poäng som Roni. Så planen är nog att Runnemo kommer att vara startmannen men Ibra kommer att få göra en del inhopp och om han utvecklas som vi hoppas så kommer han vara given säsongen 2012. En bra lösning!!
Örebro C. Waddle
2010-12-28 09:54
Snyggt jobbat Sjögren! Att få Ibrahim att skriva på för ÖSK trots att syrianska ville ha honom är bra gjort.

För övrigt tycker jag Sixen gör ett grymt jobb att skola in talanger i laget. Under Sixtens tid har spelare som Astvald, Almebäck och Nordin spelats in. Alla spelare som inte presterat på allsvenska nivå tidigare. Även fast Nordin är för gammal att kallas talang så tror jag inte det är många ÖSK tränare före Sixten som hade gett honom chansen.

Att ställa som krav att alla yngre spelare som kommer till klubben ska slå igenom är orimliga krav. Genom att matcha in någon/några i taget tycker jag att Sixten förtjänar mer än godkänt.

Visst Sixtens startelva är mer än lättippad men jag tror också det är en frmgångsfaktor genom den trygghet det skapar.

Med någon/några etablerade värvningar samt signa de etablerade spelarena i truppen kommer 2011 bli ett roligt år att följa.

Forza svartvitt
Syrianska FC La vecchia signora!
2010-12-28 09:46
Grattis till ibrahim,. ni kommer inte att bli besvikna. Men tyvärr måste jag säga att ni ändå kommer att hamna bakom oss i tabellen ;)
2010-12-28 09:15
Jag har tidigare nämnt min oro över att ge Sixten massa talanger eftersom så få från egna leden har fått chansen under honom/alternativt slagit igenom. Men vi (åtminstone jag) får innerligen hoppas att det berott på att Sixten/Lasse inte ansett att det funnit tillräckligt bra material underifrån och i.o.m att massa kvalitets-talanger nu strömmat till utifrån kanske en annan bedömning sker.

Kanske skulle ÖSK behöva värva något ungt/lovande för försvarslinjen också?

Tack för att du valde ÖSK Ibrahim!
Öreskå - 66
2010-12-28 09:10
Välkommen Ibrahim till världens bästa klubb!! : )
Örebro Gummianka
2010-12-28 08:42
Bra jobbat ÖSK (och Sjögren)? Hoppas det tinar upp relationen med Forward.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-12-28 08:10
Det svartVita forumet regerar !!!
Efter ett antal års lobbande för lokala talanger har ÖSK fattat galoppen.

Ta väl hand om talangerna nu!!
Sixten, dax att får lite rotation i stratelvan nu.
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-12-28 06:20
Välkommen Ibra till ÖSK !
Jodå han är syrian och Örebroare !
Örebro Conjuration
2010-12-28 05:38
Perfekt med Ibra, han var min drömvärvning (tillsammans med Anselmo).

Han är inte syrian, han är ÖREBROARE!
Örebro Kajanus
2010-12-28 03:32
Välkommen Ibra.
Du kommer gå rakt in i start-11:an. Nu när Basse och Poro inte längre finns med i truppen så känns det ganska givet.
Nu saknas en targetspelare.
Syrianska FC marioado
2010-12-28 02:20
: Kaj Spasmér

den åsnan som skrivit det där .... jaa det är en åsna riktig ÅSNA. han har säkert tillhört någon av 08 klubbarna och vill köra samma hatkampanj såsom 08 lagen kör, det skall inte vi acceptera
Syrianska FC marioado
2010-12-28 02:16
Grejen är att vi i syrianska vill visa sverige kärlek även om vissa av våra supportrar kommer att visa fram en annan sida så skall vi försöka visa svensk fotboll kärlek och uppskattning. och det är inte bara svensk fotboll man vill nå jag tror att syrianska är ambassadörer för alla minoriteter som varit förtryckta och kommit till annat land och starta på nytt. att vi finns i högsta serien iår är viktigt för oss då vi kan synas inom idrotten ökar vår chans att även påverka människor i detta land vad vi gått igenom. jag tror att nu efter allsvenskan så finns det många nere i skåne som inte ens visste vad syrian var för något som googlar upp det..KÄRLEK
Syrianska FC marioado
2010-12-28 02:12
ÖSK värvar friskt , se till att hålla koll på ekonomin så ni inte hamnar i en mardröms scenarie som 2005 då ni bjödin in gamarna på buffè som resulterade i slagpåseform.... Grattis till Josef Ibrahim jag hade också valt att spela för örebro om jag nu bodde där och va i hans ålder. stackars killen han har haft svårt att välja klubb.
Örebro jonisorebro
2010-12-28 00:23
Välkommen Ibra :D
Örebro Mickee?
2010-12-27 23:55
Kaj Spasmér (Rädda hajen)//

Väldigt smaklöst beteende. Bra att Syrianskas admin är snabba att markera
2010-12-27 23:44
På Syrianska forumet hittade jag följande inlägg:

"Konstigt att ingen är arg på josef ibrahim, Sitter hemma och ber till gud att han bryter benet och hans fotbollskarriär blir över."

Straffet blev en veckas avstängning i forumet....
2010-12-27 23:40
NittonHundraÅtta//Känns som Wirre kommer bli det offensiva högerbacks-alternativet.
Örebro NittonHundraÅtta
2010-12-27 23:29
Fattas bara Anselmo och en offensiv bra högerback!
Och eventuellt en vänsteranfallare, för Ibra kanske inte är redo för en startplats?
Örebro Fatcit
2010-12-27 23:10
Anselmo till Trelleborg?
Örebro Fatcit
2010-12-27 23:09
Ska bli kul att följa Josef Ibrahim. Välkommen!

DaSa// Jag har alltid velat veta vad Canal + och TV4 grundar sig på... På något sätt förstår jag valet av lag grundat på antal fans! Men utöver det så måste ju ändå "positiv" fotboll vara prio 2?

Jag ser mycket hellre Mjällby, Häcken, Kalmar än Göteborg, AIK, Halmstad!
Annons: