/fotboll/osk/forum/4324.aspx/fotboll/osk/forum/4324.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-01-04 17:49
Lallet kanske ..
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-04 17:39
Pemo/ Enligt vad jag hört så fick Björnkvist kontraktsförslag av DIF, men tackade nej.
Örebro Palermo
2011-01-04 17:19
Inte för att det kanske är dags för wowwen att lägga skorna på hyllan än, men det kommer väl kanske en sådan dag också...
Örebro Palermo
2011-01-04 17:18
Är det någon som vet hur det går för Emil Johansson, i Molde?
Om det inte händer något med Santiago Bedoya (eller någon annan), så kunde det väl vara en arvtagare till Samuel Wowoah!!!!
Örebro Volyes
2011-01-04 17:18
Någon som har koll på Sinan Ayranci?
AIK Saywee
2011-01-04 17:17
RVP, nej knappast på Univ i dessa mellandagar, men kanske någon annanstans? Universitetet har jag besökt nyligen två gånger och det verkar vara off season .....
2011-01-04 17:07
Saywee // Förutsätter att han då föreläser på Univ och det är la semestestertider nu
AIK Saywee
2011-01-04 16:34
019 Örebro, vad märkligt att vi nästan samtidigt funderar över Patrik´s framtid, jag läste nyss ditt inlägg.

Han har helt enkelt drabbats av mycket dålig timing ....
AIK Saywee
2011-01-04 16:31
Nanne föreläser om ledarskap, kan det ha varit något sådant på gång?
AIK Saywee
2011-01-04 16:29
Kan ha varit Nanne´s tvillingbror?
2011-01-04 16:19
TIC-TAC// Är du säker på att det var Nanne B eller kan det ha varit en dubbelgångare ?
Örebro Krontorps
2011-01-04 16:10
//019 Örebro
snygg sjal ;)
AIK Saywee
2011-01-04 16:07
Åter hemma efter en liten stadspromenad och vill bara berätta att jag såg fel tidigare.

Det handlar om Portalen.

Denna gång kom jag från Karrohållet och upptäckte att vid "laxtrappan" eller "faunapassagen" vid Kanslibron, finns en portal.

Detta granitblock hör på något sätt ihop med granitblocken på andra sidan Svartån.

Det jag inte visste var att Slottsparken har en "filial" på denna sidan ån.

Skitsamma och offtopic, men jag ville bara skriva detta, så att ni inte tror att jag hittar på en massa dumheter. Den är inte vacker, men kanske en aning symbolisk, storleken på hålet i portalen är kanske som ett hockeymål.

En mer intressant forumfråga är, hur är "läget" för Anttonen nu, när fönstret är öppet och sillysäsongen närmar sig slutet, träningsmatcher och allsvenska närmar sig i rask takt? Kan han bita i ett surt äpple och ...
Örebro 019 Örebro
2011-01-04 15:33
Pemo Det verkar gå trögt för Bertin. Han är fortfarande kontaktslös enligt Fotballtransfers (länk). Har inte läst någonstans att intresse finns heller. Tror han får tufft att spela i någon högstaliga i europa. Jag är däremot mäkta förvånad att Patrik A inte får något kontrakt trodde mittenlag i Norge och Danmark skulle nappa direkt.

Edit fel länk :) http://www.fotbolltransfers.com/?p=displayPlayers&id=155
Örebro pemo
2011-01-04 14:44
019 örebro// tack för svaret. Vet du hur det ligger till med de övriga som inte är kvar? Har Berra fått något nytt eller är han kvar i Örebro?
Örebro Steiger
2011-01-04 13:23
Äsch, Basse är en bohem som har svårt att anpassa sig. Samtidigt är han en mycket bra fotbollspelare när han är på humör. Det vet vi ju sedan tidigare.

Strulet med passet kan mycket väl vara Basses egen förtjänst och Axén struntar i det just nu. Axén visste naturligtvis exakt vad han köpte.

Jag är övertygad om att GAIS kommer ha större tålamod än ÖSK med Basses egenheter eftersom de känner till dem från början.
AIK Saywee
2011-01-04 12:49
Sanning är det som verkligen har hänt och åsikter/upplevelser kan variera .....
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-04 12:12
Saywee 11:58 //

Det var det jag menade :). Eller att en spelare presenteras uppe på kansliet innan den 9:e Januari. En presskonferens alltså :).
AIK Saywee
2011-01-04 11:58
ÖSK-KRILLE 11:46, instämmer!

Fast jag vill förtydliga lite, jag vill också att ett etablerat namn dyker upp på ett SIGNERAT PAPPER på kansliet, men det var säkert exakt det du menade?

Dessutom för att peta, jag vet inte när "dagens" svartvita trupp drartill Turkiet, träningslägret är 9-26 januari, detta nådens år, resan kanske går innan lägret startar ....?

... den 9 januari är nu på söndag, och då hoppas jag offtopic attt alla besöker hemma-BA ;)

Jag hoppas att Sjögren jobbar bortifrån hemifrån, han har ingen uppgift i Turkiet, eller?

widemarsh, du har en Parus Major!
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-04 11:46
Den här veckan vill jag se minst ett etablerat namn dyka upp på kansliet. Den 9 Januari drar ju ÖSK till Turkiet och det vore ju perfekt för nya spelare att bekanta sig med resten av truppen. Någon som vet om Sjögren ska med till Turkiet? Han borde väl sitta på kansliet och jobba som en galning?
AIK Saywee
2011-01-04 11:22
Jag vill inte försvara Basse, men jag har själv kommit för sent till jobbet, trots att jag bara bodde några kvarter från arbetsplatsen, men media letar som vanligt efter strul och rubriker ...

... men börjar man, som jag gjorde i övre tonåren, klockan 05:00 och om "väglaget" är som nu, kan det vara lite lurigt ibland ...

Men, tid är ju pengar, eller?!
Örebro 019 Örebro
2011-01-04 10:23
Pemo, jag har dålig koll på honom, men som jag förstått det så var Degen nöjda med hans provträning men ansåg att man redan har spelare på hans position. Man fastnade för mer mångsidiga försvarsspelare, och gick vidare med någon av dessa tror jag.
Örebro pemo
2011-01-04 10:13
Gott nytt år alla svartvita fans.
Har mest skummat vad som skrivs under julledigheten och har en liten fundering. Vissa lobbar ju för att Björnqvist skall få ett kontrakt. Vad beror det på?
Om han inte ens får kontrakt med Degen i SE, hur kan man då förklara att ÖSK skall ha honom i allsvenskan?
Örebro Jonte R
2011-01-04 09:40
NittonHundraÅtta// Enligt uppgifter från den lokala blaskan i Motala är han på väg till Elfsborg.
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-04 01:43
Kanske vore Mohammed Abdulrahman nånting för anfallsplatsen?
Vet inte så mycket om honom, men det ända jag vet om han är att han spelar i Motala IF och mäktade med 16 mål förra säsongen. Ung är han också, 21 år.
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-03 23:26
Bara jag som törstar rejält efter nåt nyförvärv?

Den som väntar på något gott...
Örebro Grixx
2011-01-03 22:06
Kaj // För sent, antingen läste han här eller så har Edit skällt på honom och han strök "enda". Han ville tydligen inte hamna i samma fack som Roffe Zetterlund;-)
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2011-01-03 21:45
Grixx // Hehe - Blir ett klassiker citat. Du borde maila honom ;)
Örebro Grixx
2011-01-03 21:30
Sorry lite OT.

Johan Arvidsson på NA slog nyss till med den härliga texten ..."och sköt matchens enda två mål."

Det angående att Örebro Hockey vann.

Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-03 21:21
Jag tror faktiskt nästa säsong blir Per Johanssons säsong! Visst, Anttonen gjorde många poäng men har en känsla av att Per kommer vara ruskigt bra!

Men en sak som kanske är lite tveksamt med Per på högerbacken är ju att han är vänsterfotad, blir ju svårare för han att dra på ett direkt inlägg som Anttonen ofta gjorde...
Annons: