/fotboll/osk/forum/432.aspx/fotboll/osk/forum/432.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-23 16:45
Med så stort intresse för M Buya, så blir han nog inte alltför billig,

Sedan kan man ju undra om det är en sådan lirare, som Axén och ledningen vill ha?
Örebro Nicknamn i ribban
2016-11-23 14:28
@Restalundsv:

Dock 1 år kvar på kontraktet.
Örebro Restalundsv
2016-11-23 13:09
ÖSK kanske är intresserade ?
Örebro Örebroare
2016-11-23 10:24
Är det inte så att Sverige måste tilldelas FairPlay platser utöver att man vinner FairPlayligan!?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Benny Böckling
2016-11-23 10:09
@berra-z:
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-23 09:35
Vem vet, inte du
Vem vet, inte jag
Vi vet ingenting nu
Vi vet inget idag
Örebro Nicknamn i ribban
2016-11-23 09:24
Man kan väl konstatera att vi har varit påväg neråt rätt ordentligt sen i maj. Som det ser ut nu så lutar det helt klart åt en plats på nedre halvan, men det är svårt att spekulera i då vi inte vet vilka spelare vi (och andra klubbar) har att tillgå.
Örebro berra-z
2016-11-23 09:21
F ö vann Sundsvall Fair-Pay-ligan, varför tilldelades dem ingen Europaplats?
Örebro Brandao
2016-11-23 09:07
jollakott

Vad jag har hört har han fått ett sämre kontraktsförslag än det han har nu... Alltså prioriterar dom inte Björnqvist..

Jag tycker inte han har tagit några större steg i sin utveckling..
Örebro T8
2016-11-23 08:47
Jollakott Och då släpper du själv all info? Menar du att Dajje inte fått något förslag alls i år eller att han själv tackat nej och ÖSK då inte vill förhandla mer? Stor skillnad.
Örebro Pedretti
2016-11-23 00:56
Laul tror vi kommer elva nästa år i en av hans många plus-artiklar! Här är motiveringen

"Både truppen och startelvan har försvagats, bättre spelare har ersatts med sämre, andra har utgående kontrakt, klubbledningen har ett ordentligt pussel att lägga, just nu finns det inte så mycket som talar för att ÖSK kommer lyfta till de höjder de nosade på i våras. Står vid något av ett vägskäl: Antingen en trupp av liknande slagstyrka som i år, eller en ordentlig satsning som krävs för att ta nästa steg för att bli ett topplag på riktigt. Jag tvivlar på att styret i Örebro har kontakterna och förmågan som krävs för att sätta ihop en trovärdig guldsatsning men jag kan ha fel."

Bakom oss kommer Hammarby och framför oss på tionde platsen kommer Djurgården.

Vilka vinner enligt Laul? IFK Göteborg med motiveringen att de är väl sammansvetsade redan från början, att de har en bra ålder på truppen, att de inte kommer köpas sönder och att de är ett av de stabilare hemmalagen. Visst att alla dessa saker kanske stämmer även fast jag tror de kan köpas sönder så länge några danska klubbar viftar med pengarna men jag tror inte de tar guldet.
Örebro Jonas r
2016-11-22 23:01
[QUOTE=Benny Böckling]Se där ja.. Bra kille men tyvärr har inte utvecklingen gått framåt. Förstår ÖSK's beslut. Tror på Lorentz och Hagge. [/QUOTE] Jag med men hoppas på något bättre ön dem du nämner.
Örebro Benny Böckling
2016-11-22 22:34
@jollakott:

Se där ja..

Bra kille men tyvärr har inte utvecklingen gått framåt. Förstår ÖSK's beslut.

Tror på Lorentz och Hagge.
Örebro jollakott
2016-11-22 22:25
Dajje blev förr förra lördagen informerad under ett möte att ÖSK EJ ville förlänga, ska vi ta och lägga undan alla spekulationer om att han valt att inte förlänga?! Skriver extremt sällan här, men var trött på dessa spekulationer.
Örebro Benny Böckling
2016-11-22 21:50
@Jonas r:

Kontinuitet á la Janne i Norrköping och 10'a i ekonomitabellen. Den har jag aldrig hört förut.
Örebro Jonas r
2016-11-22 21:50
[QUOTE=Heja på ÖSK ]Du tror Nouri får miljonkontrakt ENDAST av Djurgården? Såg du Widengren? Han kan inte saknat anbud direkt efter denna säsongen men du kanske tror Dajje jagats av fler klubbar. De förlängde även med sin back Bachioru som spelat ligue 1. Sak samma du gör dig dummare än tåget just nu. Örebro har knappt aldrig lyckats förlänga med sina nyckelspelare men det är väl för att vi är en liten klubb så det är väl bara att lägga sig och dö och acceptera det. har och kommer förlägna med fler [/QUOTE] Ja varken du eller jag vet nåt om anbud mer en rykten. Men vara så onyanserad och peka på att alla andra gör det bättre är bara fånigt. ÖFK likt Örebro befinner sig i botten segmentet så är det bara, sådsn är fotbollen vi kan bara försöka öka vår omsättning och locka spelare att stanna av andra skäl.
Örebro Jonas r
2016-11-22 21:44
[QUOTE=Benny Böckling]Jonas r// "Vad exakt är de du förväntar dig av Axen, att han missar målsättningen med några poäng är väl inte så farligt". Nej det här med resultat i fotboll är ju ingen big deal.. Du tycker inte Crona har en poäng när han är frågande till ÖSK som bara gått bakåt sen den där fina sjätteplatsen 2014? Eller är du som Axén nöjd med livet eftersom ÖSK visserligen blev 9.a i år igen men(!!!) tog tre poäng fler än säsongen 2015.. [/QUOTE] Hur kan några poäng från målsättning vara en big deal?? Slutat lyssna på Crona så vet inte vad han sagt. Men de många här verka glömma är att förutsättningarna har/är olika för varje säsong beroende på trupp och skador. Många vill att ÖSK ska ta sm guld varje år och ställer orimliga krav. Ekonomi är den största faktorn för framgång där ligger Örebor tia i Allsvenskan, försök att ta in det!!! Klubben tänker långsiktigt vilken man vet är en faktor för framgång. Ha lite tålamod. Norrköping pendlade upp och ner många år med party Janne innan de lossnade.
Heja på ÖSK
2016-11-22 21:37
Hopplöst och skriva på sin iPhone, texten hoppade massor.
Heja på ÖSK
2016-11-22 21:32
@Jonas r:

Du tror Nouri får miljonkontrakt ENDAST av Djurgården?
Såg du Widengren? Han kan inte saknat anbud direkt efter denna säsongen men du kanske tror Dajje jagats av fler klubbar. De förlängde även med sin back Bachioru som spelat ligue 1. Sak samma du gör dig dummare än tåget just nu. Örebro har knappt aldrig lyckats förlänga med sina nyckelspelare men det är väl för att vi är en liten klubb så det är väl bara att lägga sig och dö och acceptera det.
har och kommer förlägna med fler
Örebro Benny Böckling
2016-11-22 21:26
Jonas r//

"Vad exakt är de du förväntar dig av Axen, att han missar målsättningen med några poäng är väl inte så farligt".

Nej det här med resultat i fotboll är ju ingen big deal..

Du tycker inte Crona har en poäng när han är frågande till ÖSK som bara gått bakåt sen den där fina sjätteplatsen 2014? Eller är du som Axén nöjd med livet eftersom ÖSK visserligen blev 9.a i år igen men(!!!) tog tre poäng fler än säsongen 2015..
Örebro Brandao
2016-11-22 20:58
Jonas r

Jag tycker inte dina resonemang håller över lag..
Örebro Jonas r
2016-11-22 20:54
klart de spelar roll vilken klubb du väljer att jämföra med, kontentan är inte relevant ifall inga av ÖFKs spelare har fått ett bättre bud eller klubb som vill ha dem.
Örebro Jonas r
2016-11-22 20:50
Alltså 1. Nouri fick enligt rykten ett kontrakt av djurgården som sedan ej blev nåt inga andra större har vad jag vet lockat med högre lön och bättre förutsättningar. 2. Widgren har säkerligen gått ifall han fått bättre lön i ett större lag sådan är fotbollen. ÖSK konkurrerar med större klubbar eller pengar som vi i dagsläget ej kan mätas oss med samma gäller ÖFK och svårt att tro de handlar om nåt annat.
Heja på ÖSK
2016-11-22 20:38
@Jonas r:

Vet inte om du gör dig dum men okej jag ska svara.

Du kan säkert dra upp exempel på 1 spelare osv och det är inte det saken handlar om, det handlar om att ÖSK hade över 10 kontrakt utgående och inte lyckats förlänga med någon! Man lyckas inte ens med Dajje.. Det är det jag menar. Sen om det är Real Madrid eller just Öfk så är kontentan att de lyckas förlänga med sina spelare men inte vi. (Du frågar om spelare men okej Nouri och Widengren) är 2 bra exempel.
Örebro Jonas r
2016-11-22 20:28
apropå långsiktig Örebro gav Crespo chansen flera år, de funkar inte bygga upp ett lag så mkt kring någon som ständigt blir skadad.
Örebro Jonas r
2016-11-22 20:15
[QUOTE=Brandao]Jonas r Har man varit borta från fotboll i över 1 år bör man se mer långsiktigt än en vårsäsong... Vi tycker olika helt enkelt.. och är du nöjd med årets placering så är det helt ok.. [/QUOTE] Visst låt oss säga att Crespo stannat. Då hade han gått gratis efter säsongen för de va ganska tydligt att han inte ville förlänga. Crespo gjorde 5 mål på 14 matcher för häcken knappast någotbsom gjort skillnad för ÖSK, hade han fjort fler eller färre om han stannat hos oss vet vi inte. Därför tycker jag de blir lite löjligt att bli så bedrövad över att han lämnade.
Örebro Jonas r
2016-11-22 20:08
[QUOTE=Heja på ÖSK ]Eh konstigt? Konstigt att Östersund som gjort succé och lyckas förlänga med sina nyckelspelare som jagas av andra klubbar. Vi kan inte ens förlänga med Dajje. [/QUOTE] Tror du att Astrit hade inte förlängt om han spelat i ÖFK? Råp inväntar en sista chans till utlands äventyr vad är konstigt med det? Dajje är väl lite samma sak och varför gnälla ifall vi skulle få in en bättre ersättare som faktiskt kan slå inlägg. Dyer lyckades ÖFK inte behålla! Nouri är en nyckelspelare men vilka andra spelare är egentliga på hög nivå så bättre klubbar än ÖFK lockar?
Örebro Brandao
2016-11-22 19:43
Jonas r

Har man varit borta från fotboll i över 1 år bör man se mer långsiktigt än en vårsäsong...

Vi tycker olika helt enkelt.. och är du nöjd med årets placering så är det helt ok..
Heja på ÖSK
2016-11-22 19:25
@Jonas r:

Eh konstigt? Konstigt att Östersund som gjort succé och lyckas förlänga med sina nyckelspelare som jagas av andra klubbar. Vi kan inte ens förlänga med Dajje.
Örebro Jonas r
2016-11-22 18:16
Håller däremot att vi saknar en riktig forward!
Annons: