/fotboll/osk/forum/4318.aspx/fotboll/osk/forum/4318.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Öreskå - 66
2010-12-31 15:47
Gott Nytt År mina Svart Vita vänner!!
Fram mot ett 2011 med guld och triumf!
Och en liten stilla nyårsönskan till himlens stjärnor och SS; Snälla ge oss Eidur ; )
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-12-31 15:22
Lite kul att min gissningslek igår slutade med att vi skulle värva Chippen! Bara att hoppas att ÖSK får tag i en riktig högerback innan han hamnar i Mjällby. Tänk er Chippen mot Wirtanen, kan redan se rubrikerna, finne försvunnen på Restalundsvägen, syntes senast på BA!

Gott Nytt År!
Örebro Uhlan
2010-12-31 14:44
Alla snackar om Nordin!!! Jag tycker själv att Bedoya var ÖSK absolut bästa spelare förra säsongen. Han bidrog med mer !! Han växer och växer och han står inte på toppen av sin karriär. "Han har precis hoppat på liften upp mot bergstoppen"

Självklart är Nordin en av våra bästa spelare men med detta inlägg vill jag inte klaga på Nordin utan lyfta fram Bedoya!!! Hoppas ni båda stannar!!

Väntar ivrigt på vem Bomben är!!! Ge oss ÖSKälskare en fin start på 2011 genom att inlandla en Messias till Gulddrömmarna !!!

KÄMPA Sportklubben!
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2010-12-31 14:26
Sen vill jag säga:

GOTT NYTT SVART-VIT ÅR BÖNDER!!!!
2010-12-31 14:23
Dejmon// Håller med på alla matchhändelser! Du speglar känslorna vi upplevde på ett bra sätt som jag tror många av oss känner igen oss i.

Bland spelarna vill jag också pusha för Wikström. Han höll en oerhört hög nivå allsvenskan igenom. Jag har aldrig sett honom så bra som han var gångna säsongen.

En annan spelare jag tyckte gick framåt väldigt i höst i kulisserna var Per Johansson.

Kilen! Trots allt presterade han riktigt riktigt bra med tanke på ålder och krämpor. Oj vad frusterad jag var i våras när Sixten envisades med klassen sämre Nordback på banan. En skada på Nordback återställde balansen på mittfältet.

Och sen tar jag Chippen före Eidur i min drömvärvning ;)
Örebro svartvitthjärta
2010-12-31 14:21
Gott Nytt Svartvitt År!!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-31 13:45
Årets..

..Mål: Sammy snurrar upp spelare efter spelare på läktaren och avslutar med ett fantastiskt skott i krysset mot Ellos hemma villket innebär 3-0 och ridå i en match där ÖSK visar att hösten 2010 tillhör oss.

..Känsla: 1-0 på frispark i 94 minuten mot AIK gav en känsla av välmående som är obeskrivlig!

..Supporterprestation: SvC mot Peking. Kallt och blött. 0-0 i full tid och inget bländande spel som vi blivit bortskämda med denna säsong. På läktaren är det dock kross utan dess like! Sång, pyroteknik, koreografi och passion som Pekingeserna bara kan drömma visas upp! Vid det förlösande 0-1 målet i förlängningen exploderar bortasektionen till den grad att arenan går sönder och Örebroare väller in på plan för att där gruppkramas av Truppen. Detta i en "obetydlig" cupmatch mot ett S1 lag.. Magi..

..Hemmamatch: Serieledarna kommer på besök till "skräckarenan" Behrnabeu. Efter 7-0 i baken och lekstuga utan dess like fick de dock vända hem med en känsla av total förnedring som så många lag får uppleva efter ett besök på "skräckens arena".

..Bortamach: Växlingen mellan lycka, ilska, sorg, lycka i denna match var hysterisk. 3-3 målet av den nya "supersuben" avslutade en fantastisk match mot Ellos och hemresan blev lika stämmningsfull som resan dit, glädjen och den otroliga sammanhållningen på läktaren! En för alla, alla för ÖSK!

..Drömvärvning: Eidur Gudjohnsen.

..Värvning: Emil Berger / William Attack.

..Spelare: Nordin Gerzic. Kommentar överflödig.

Mina nominerade.. Fyll på den som vill!

Gott Nytt Svartvitt År!
Örebro DaSa
2010-12-31 13:43
SS har sagt att vi skall ha en bättre startelva 2011 än i år. Jag är skeptisk men jag tycker redan att vi har en mer lovande trupp med alla nya talanger. Om vi tittat på spelare för spelare som skall ersättas så tycker jag följande:

Vänsterytter: Porokara lämnar och att hitta en bättre spelare lär inte bli ngt problem, jag tror att Runnemo och Ibra kan fylla den platsen. Spela Runnemo i bortamatcherna och matcher där motståndaren har en stark högerkant och Ibra får hoppa in i slutet samt spela matcher mot ängagängen typ Norrköping:)

Target: Paulinho/Olsen har lämnat och även här tror jag att vi kommer att ha en bättre spelare 2011. Här gäller det nog att vara lite kall och avvakta för att få en så pass bra spelare som möjligt till ett rimligt pris. En personlig favorit skulle vara en Santos i gammal god form, han hade en grym förmåga i att suga in bollar och göra mål. Men där gäller det vara grundlig i intervjuerna innan för att se att har motivation att komma tillbaka samt ha med ngn klasul att vi kan bryta kontraktet om han inte uppfyller vissa mål/krav.

Def. mitt: Vet att Kihlen förlängt men jag tror tyvärr att han har peakat, tyckte han var halvbra under hösten. Här har vi många unga lovande som kommer underifrån men tror inte att ngn av dem kommer vara lika bra som en Kihlen i toppform. Så här kommer vi bli svagare.

Högerbacken: Kommer vi inte värva ngt nytt här så kommer det bli en riktigt försvagning. Tycker att Anttonen är en av allsvenskans bästa högerbackar. Vem kommer att göra hans poäng 2011?! Vi har inte råd att skola in Wirtanen under våren och han har redan fått en del chanser och inte visat att han håller AS-klass.

Om vi sedan räknar in att Astvald tar nästa steg i sin utveckling och börjar göra mål, samma sak med Bedoya och sen att Nordin konserverat sin höstform så kanske vi har en bättre startelva i alla fall. Men eftersom vi bytt ut tre startelvaspelare så tappar vi kontinuitet så jag tippar att vi kommer att sluta trea nästa år än jag inte vet vilka nyförvärven blir:)
Örebro Blå Bergen Blues
2010-12-31 13:42
Steiger// Ja, absolut läsvärt! Jag håller med Erik om att det är en nackdel att gå in i januariträningen utan att flera (tre tycker jag, men Sjögren antyder två) positioner inte är tillsatta. Det är ju nu man ska spela ihop laget vettja! Gott Nytt År förresten!
Örebro Brus-Nilsson
2010-12-31 13:41
ÖSK KRILLE//
Namnet på den kommer att bli Nya Gamla Ullevi...eller?
AIK Saywee
2010-12-31 12:23
GOTT NYTT ÅR!
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Eidur)
2010-12-31 12:20
IFK Göteborg vill bygga ny arena.
Örebro Steiger
2010-12-31 12:14
Gott Nytt År alla Svartvita fans!

Nu öppnar äntligen transferfönstret och då kommer det hända grejer. Det är jag rätt övertygad om. 2011 är vårt år.

Följ Grixx:s länk till Eriks sillytankar.

Tänkvärd läsning..
2010-12-31 12:07
Steewe//

Ja och enligt Sjögern så har han goda kontakter med Arnor. Hoppas Sjögren kan locka Eidur till sportklubben :).
Örebro Grixx
2010-12-31 11:59
Lite sillytankar från Erik.
Örebro Steewe
2010-12-31 11:55
Krille // Att Arnor är agent är en klar fördel. :) Håller tummarna!
2010-12-31 11:54
Nu har Sjögren chansen! Ge oss Eidur :).
Örebro Steefen
2010-12-31 11:48
widemarsch// "Tony Pulis Stoke City manager bekräftat i en intervju med brittiska tidningen Mirror i dag att företaget är berett att låta anfallaren Eidur Gudjohnsen är nu när transferfönstret öppnas på nyår om det är lämpligt anbud kommer att få spelaren."

MEN enligt rykte: "Rykten har gått till Eid är arg beredd att betala upp sitt kontrakt i Stoke så att han kan lämna klubben, men varken har uppnåtts i Eid, eller hans far och agent, Arnor Gudjohnsen, för att få sin sida av saken."
Örebro widemarsh
2010-12-31 10:48
Deviation// Det stod det inte för mig när jag läste genom google translate. Det stod snarare att Stoke är villiga att släppa Eidur om det kommer ett lämpligt bud.
Örebro Mickee?
2010-12-31 10:25
Deviation//

Godispåse. Synd dock att Stoor säger att Sverige inte är ett alternativ
Örebro Deviation
2010-12-31 10:20
Eidur löser ut sig själv från kontraktet med Stoke?
Örebro Deviation
2010-12-31 10:17
Ey...Say no more...:-)
Djurgården Toran
2010-12-31 01:44
Kaj
Grönland tillhör väl Danmark så de har säkert mer fotbollskultur än Saudiarabien! :-)

Precis, det är det jag menar, eftersom ÖSK inte kan erbjuda något spela-på-Grönlands-norra-udde-kontrakt utan enbart kan erbjuda ett kontrakt ungefär på Mjällbys nivå. Så lär pengarna vara ganska låg prioriterade när det kommer till Chippens hemflytt.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-31 01:41
"Det spekuleras att hans sista 2-års förlängning ger honom 120 mille." :O

Det var inget..

Godnatt!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-31 01:39
Kaj/Toran
När Elfsborg lockade hem A.Svensson i förtid gjordes det med hjälp av stadens företag som ekonomiska muskler. Den satsningen har återbetalat sig väl får man nog lov att säga. Här har ÖSK och Örebro gigantisk fördel gentemot Mjällby..

I vårt kära hockeylag har man värvat NHL-spelare med månadslöner på flera hundratusen på detta sätt..
2010-12-31 01:37
Toran// Kollade din länk. Det spekuleras att hans sista 2-års förlängning ger honom 120 mille. För de pengarna skulle jag spela i en klubb belägen på Grönlands norra udde.

Men klart att ingen klubb i AS kan konkurrera med de summorna. Utan det skulle ju vara när han väljer att flytta hem.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2010-12-31 01:34
Toran
Han fick smaka bänk i alla de klubbarna, även om han gjorde det mycket bra under sin tid i Roma. Han gjorde det även bra i Spanien men varken de eller Roma verkade uppskatta han så jättemycket som de kunde värvat han billigt och han producerade de matcher han spelade.

När/om han kommer tillbaka känns Mjällby ganska givet men det är långt ifrån omöjligt att han skulle kunna värvas till ÖSK! :)

Chippen till Svartvitt!

Godnatt.
Djurgården Toran
Kaj Spasmér
Nej, men skillnaden på Mjällbys och ÖSKs bud lär ju inte vara så enorm?
Bara för att ta ett helt fiktivt exempel.
Om laget i ditt hjärta, Mjällby, bjuder 75 000 kr/mån och ett annat lag med ungefär samma status, ÖSK, bjuder 95 000 kr/mån. Kom ihåg att du har i runda slänga 300 miljoner på kontot. För mig hade i alla fall valet varit ganska lätt. :)

Edit: Köper helt klart att Chippen får alternera med Ibra istället för Roni! ;)
Toran // Men håll med om att han vore klockren efter Roni? ;)

Många ggr lönar det sig faktiskt att köpa dyra spelare enbart för namnets skull snarare än vilken sportslig framgång det leder till. Det har inte minst Real Madrid visat mer än en gång.
Djurgården Toran
2010-12-31 01:29
Chippen har dessutom kontrakt över 2012, se länken.
Annons: