/fotboll/osk/forum/4314.aspx/fotboll/osk/forum/4314.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK Fans
2011-01-07 09:17
Har haft kontakt med Lennart via mejl och dom letar fortfarande efter en ytterforward av klass. Han nämde även på frågan att anttonen var välkommen tillbaka om han själv ville det..
Örebro ostkroken
2011-01-07 04:31
Bara jag som tycker att ÖSK ska hissa upp Patrik Anttonens matchtröja till taket för att hedra Patrik och låsa hans nummer så ingen kan använda det ( så som man gör i hockey )? HAHA fast nu är det ju inte möjligt. Men jag hoppas att dom hedrar han på något sätt och inte låter någon annan spela med hans nummer eller nåt....
Syrianska FC Robertoo
2011-01-07 01:10
vi behöver en vänsterytter helt klart. En mer etablerad spelare. Sen kommer dom unga spelarna vara perfekt som inhoppare då dom är lite mer hungriga än äldre.
Örebro Grohl
2011-01-07 00:46
Precis.. Jag har aldrig sett Ibrahim spela eller träna, men gick han inte rätt in i Forwards startelva 2010 så varför i hela friden skulle han gå rakt in i ÖSK´s 2011?

EDIT: Jag må ha varit den störste Porokara-kritikern av alla förra året, men att förvänta sig att Ibrahim skulle kliva in som rak ersättare till honom känns vågat minst sagt. Men rätt coolt iofs : )
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2011-01-07 00:25
Jag fattar inte riktigt. Ibrahim var inte ens ordinarie i Forward. Nötte alltid på bänken. När väl en offensiv spelare släpptes in så var det för det mesta Ahmed Yasin i första hand, inte Ibra, han byttes in i andra hand - Nu förväntas alltså Ibra gå in och styra och ställa i Allsvenskan på ÖSK vänsterkant av vissa härinne? Det kanske han kan på sikt..Men om 2 månader....? Vad faan vet jag....?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Värva alla)
2011-01-07 00:20
Ska bli intressant att se om det dyker upp någon eller några provspelare under lägret i Turkiet. Det vore ju faktiskt ett bra tillfälle att syna potentiella nyförvärv under anständiga väderförhållanden ;) För man vet ju inte riktigt vad dom kan hitta på där uppe på kansliet. Ledningen har ju överraskat förut.
Örebro Grixx
2011-01-06 23:38
Det är en grupp som arbetar med värvningar...inte Sjögren allena...och vad man tycker och tänker är en sak och vad som sägs i pressen kan vara en helt annan sak.

So far so good förutom att Anttonen vill prova på annat.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-06 23:37
Skoj sökes i Solna
Örebro astby
2011-01-06 22:35
Tror även att Frempong inte kommer tillbaka till ÖSK så länge som Sixten är kvar. Tror varken Sixten eller Frempong vill det.
Örebro astby
2011-01-06 22:34
Nubbli//
Tror att om han ska gå rakt in någonstans så är det nog på vänsteryttern, då jag tror att Astvald tar högern före Ibrahim. I nuläget iaf.
Örebro Nubbli
2011-01-06 22:12
Förstår inte att folk inte kan fatta ibras talang. Han kommer gå rakt in på högeryttern och leverera!

Det är bara ge killen stöd så kommer allt tillslut denna säsongen!

Vi behöver ingen ersättare till porokara. Men vi måste ha en ny högerback!
Örebro Brus-Nilsson
2011-01-06 21:55
Chipset//
På vänsterkanten ser jag ingen försvagning alls.
Högerkanten, Basses få inhopp sänker inte förhoppningarna i år heller.
Mitten....lite mer ovisst, men Haddad är nog den centertank som kan vara Olsens ersättare, lång och stabil kroppsbyggnad, gjorde några snygga nickmål i fjol. Jag är den förste Örebroare som INTE säger: Dé går allrí!
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-01-06 20:57
Chipset, som sagt, klubbens ambition är att ta in en etablerad vänsterytter som talangerna kan växa bakom. Finner man en sådan lär han starta premiären, inte Ibra eller Yasin.

Sen är det tveksamt om Staaf blir kvar. Han har förtroende hos de övriga spelarna i truppen och ganska halvhyfsat hos tränarstaben men inte hos "ledningen" d.v.s. det sportsliga utskottet, vilka gärna släpper iväg honom gratis för att istället satsa på talanger om Sixten tillåter.
Örebro Chipset
2011-01-06 20:06
Min första tanke utifrån vad vi värvat är att detta kan bli ett kämpigt år anfallsmässigt. Vid närmare eftertanke var anfallet vår akilleshäl under hela förra säsongen. Paulinho och Astvald kan kvittera ut godkänt/bra men Roni, Olsen och Staaf (det lilla han var med) var ju inte att känna igen.

Högerkanten
2010 Astvald/Bassomberg
2011 Astvald/Yasin

Centerforward
2010 Olsen/Paulinho/Staaf
2011 Haddad/Atashkadeh/Staaf

Vänster
2010 Roni/Belle/Staaf
2011 Ibrahim/Yasin

Frågan blir således hur anfallet kommer stå sig mot föregående år. Högerkanten är i stort sett oförändrad eftersom Bassombeng av olika anledningar ej var tillgänglig.

På centerpositionen gjorde Paulinho en bra laginsats men producerade lite för målmässigt. Kim var godkänd men inte mer. William och Andreas har defintivt bra läge att överträffa företrädarnas skrala målskörd men osäkerhet finns kring andra spelmässiga faktorer. Kan bli succé eller fiasko.

På vänsterkanten kommer det bli bättring. Roni årsmodell 2010 var tyvärr bedrövlig. Var det verkligen samma finne som under sommaren/hösten 2008?Ibrahim är ju en stor talang. En av de bästa jag sett på trängen genom åren. Rätt man att utmana och komma runt på kanten. Bäst teknik i truppen. Yasin är inte lika vass man mot man men har å andra sidan större allroundförmåga.

Anfallsbesättningen har otroligt potiential och därmed också stor chans att bräcka 2010 års skiftande upplaga. Rutin och vana av spelsystemet är två osäkerhetsfaktorer. I premiären mot Göteborg tror jag på följande anfallare Astvald-Haddad-Ibrahim. Skulle dock lika gärna kunna bli Astvald-William-Yasin. Spännande!
2011-01-06 20:00
NittonHundraÅtta// Varför frågar du samma sak igen om Ibra? Som sagt, ambitionen är att värva en etablerad vänsterytter, det VET jag. Och om du inte tror mig, vilket du inte har nån anledning att göra iofs, så kan du maila Sjögren själv och fråga så kommer du få det svaret ändå. Han är bra på att svara artigt på mail från undrande supportrar.
soran
2011-01-06 19:49
Titta vilka mål Haddad gör
Från youtube

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=SE#/watch?xl=xl_blazer&v=Qafag0K6InQ&bmb=1
Örebro Steiger
2011-01-06 19:29
Jag tar inte Sjögrens uttalande så hårt.

Han sade något liknande förra året också. Sen dök plötsligt Paulinho upp som gubben i lådan, så det finns nog fler kaniner i värvarhatten.

Sjögren kör sitt vanliga Silly season snack. Det blir fler nya värvningar i anfallet. Tro mig.

Saywee, har X1 försvunnit från kartan eller är han fortfarande med i bilden?
AIK Saywee
2011-01-06 19:28
Kaj Spasmér, varför undrar du om Nordin är nöjd ...???
Örebro KrippeSvarre
2011-01-06 18:34
Det jag sett av Haddad på youtube tycker jag ser riktigt bra ut! Kan blomma ut till en riktig allsvensk målskytt, med några goda yttrar och Nordin som levererar bollarna...

Kan bli en rolig säsong!
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-06 18:26
Jag hade fel i mitt förra inlägg, Sjögren lovade att ersätta Porokara och Paulinho med likvärdiga ersättare. Han sa inget om Anttonen.
Alltså, så borde vi får en vänsterytter till, för Ibra är väl inte en likvärdig ersättare till Porokara?
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-06 18:23
Det jag kan tänka mig är att det kommer bli en vänstermittfältare som ska ersätta Porokara. Sjögren säger att man inte tänker värva fler anfallare. Men han säger ju inte att det är färdigvärvat på andra positioner. så jag har ett lite hopp om att vi får se både en vänsterforward och en högerback.
2011-01-06 18:20
Haha skärp er nu. Lennart menar inte att vi inte letar ersättare till vänsterkanten. Han menar bara att vi inte letar fler anfallare. Han är en svensk gammal 4-4-2 gubbe som tror att bara centern i vårat system benämns som anfallare eller forward. Men han vill fortfarande värva en "vänsterytter". Ni kan vara lugna, det är fortfarande ambitionen. Sen om man verkligen hittar nått riktigt bra är en annan sak så det kan mycket väl sluta med att ingen kommer, men man letar. Det vet jag. Tror ni det inte så testa själva att maila och fråga så får ni se :)
2011-01-06 18:17
Ultras-77 // Hoppas ni är många som kommer hit till träningsmatchen. Lycka till i serien i år, ni blir nog en frisk fläkt. Ska bli intressant att se er här i snön :)
Örebro Grohl
2011-01-06 18:17
Det känns ju onekligen som att NA bör rota lite i detta, är det verkligen så att Lennart anser oss färdigvärvade för säsongen? Skandal isf...
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-06 18:13
Alltså har Sjögren ljugit för oss. Efter man värvade ''talanggänget'', så sa han att dom skulle värva ersättare till Porokara, Paulinho och Anttonen.
Vi har fått Paulinhos ersättare, Haddad. Nu verkar det som vi varken kommer värva nån högerback eller vänsterforward.
Örebro 019 Örebro
2011-01-06 18:09
Jag instämmer med våra kamrater från Assyriska, ju mer jag läser och tittar på Haddad i olika medier ju mer övertygad blir jag över att det blir en lyckad värvning. Att sedan ha William som back-up till honom om det behövs mer fart i anfallet ger oss bra alternativ i anfallet. Vänstersidan oroar lite om man inte tänkt förstärka, jag har svårt att tro att Ibra är tänkt att kastas in som startspelare en hel säsong redan nu, eller rättare sagt, jag är övertygad om att så inte är fallet. William har en för dålig vänsterfot för den rollen och Staaf är tyvärr ingen 4-3-3-anfallare.

Det enda tänkbara startalternativet som VF just nu som jag ser det är Wowoah, och man sätter då Per som VB. Jag förmodar därför att det just nu är prioritet att plocka in en etablerad ytter som kan ta vänsterplatsen.
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2011-01-06 18:04
Det var faan. Trodde nog man skulle leta en etablerad anfallare till. Då blir det ungtupparna + Staaf som får slåss om vä f platsen.

Fast jag tror inte ÖSK värvat klart, En mittback?

Är Nordin nöjd? ;0)
Örebro Grohl
2011-01-06 17:55
Obehagligt att vi enligt Sjögren inte längre letar efter anfallare. Yashin, Leonidson och Ibra kommer få göra upp om Roniplatsen då alltså?
Assyriska Assyriska BK Göteborg
2011-01-06 17:45
Grattis till en av AFF bästa spelare genom tiderna håller utan tvekan minst Allsvensk klass, tränade med Feyenoord och de vart nöjda med honom.. Paulinho anses som en bra Allsvensk spelare och han gjorde 5 mål? är Haddad frisk under hela säsongen så gör han minst det trippla.. passar perfekt in i erat 4-3-3 system som central forward

Haddad är grym i luftrummet gör många mål på huvudet, grym avslutare både med fötterna och huvudet, bra på att hålla i bollen och riktigt stark i kroppen få kan ta bollen från honom sedan är hans teknik riktigt bra.. Har de senaste åren utvecklats ännu mer förra säsongen märkte jag främst av att han kämpar betydligt mer och springer mer än vad han gjorde för 5 år sedan, en kämpe! Kommer han in i laget på ett bra sätt så är detta ett kanon nyförvärv!
Ultras-77
2011-01-06 17:42
http://img825.imageshack.us/img825/1249/rebrosfctraningfacebook.png
Annons: