/fotboll/osk/forum/4307.aspx/fotboll/osk/forum/4307.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Artwork
2011-01-10 21:41
Saywee - Du har så rätt!
Sen gick han väl till AIK och va med i tränarstaben under många år!
AIK Saywee
2011-01-10 21:39
019 Örebro, en annan Dragan var Dragan Djukanovic (?) och han var väl "sisådär", vet att han är nämnd här nedan denna "nostalgiska kväll".

Däremot "vill" jag minnas att han målade (för) svartvitt på Stora Valla?
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-10 21:38
Saywee// Är det månne så man "stöttar" sitt lag och sina spelare? ;-)
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-10 21:36
Villl bara inflika med att ibland kan steget mellan "klapprutten" och "världsklass" vara hårfint. Säger bara Thomas Brolin. Många av oss som minns honom från VM-94 tvingas nog, hur smärtsamt det kanske än kan vara i vissa fall att böja oss inför epitetet "en av världens bästa genom tiderna" (utan Brolin -94 hade Sverige ALDRIG gått i närheten av så långt som vi gjorde). Några år senare blev han utnämnd till Leeds sämsta värvning alla kategorier, alla tider. Så kan det gå. Tänk på det alla ni som utnämner floppar till höger och vänster, det svänger snabbt. Eller: Gå in och spela själva! ;-)
AIK Saywee
2011-01-10 21:34
Jag "vill" minnas att det en gång i tiden fanns en banderoll bland publik eller supportrar, med texten ...

"Sälj Millqvist"

... eller har jag drömt detta?
Örebro 019 Örebro
2011-01-10 21:33
Kul att söka efter gamla ÖSK-profiler Ser att Dragan Okuka som spelade hos oss 85-87 haft en mycket spännande tränarkarriär, med Serbiens U-21-landslag , Wisla Krakow och Lokomotiv Sofia som främsta meriter. Den dagen Sixten försvinner (hoppas det är långt kvar tills dess) är det vara ett spännande namn...
Örebro TIC-TAC
2011-01-10 21:33
På tal om floppande engelsmän har jag västa minnet av en spelare ÖSK tog in på hösten då vi var i botten på ettan. Han fick knappt spela men i sista matchen där ÖSK skulle hänga kvar vid oavgjort springer han hem 40-50 m och slår ett stenhårt bakåtpass till självmål. Nästan hela publiken stod kvar efter slutsignal och vi blev räddade av gurkorna av alla lag att hänga kvar med mål på övertid.Tror han hette Clayton eller Sugrue.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-10 21:24
BoP
Tack så jättemycket för hjälpen!
Örebro Artwork
2011-01-10 21:18
Jag vill lägga till två spelare som jag minns som klappruttna.
Först Zetterlunds biltvättare Per Millqvist. Sen Axel Kjell. Han gjorde inte många rätt som högerback!
Örebro Ösk-groda
2011-01-10 21:12
019 Örebro
Du har rätt..........han är född i Luton.....och gjort 2 U-matcher å 1 mål
Bla. spelade han i Everton, 155 (38 mål) det är ju inte så illa ..
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-10 21:06
Peggen gjorde fö 2 mål om jag inte missminner mig... Kandock mycket väl missminna mig och att det var två mål i a-lagssammanhang
Örebro 019 Örebro
2011-01-10 21:00
Andy King va nog inte walsare, har för mig han gjorde lite landskamper för england iaf.
Örebro svartvitseger!
2011-01-10 20:59
kristoffer näfver är en med .
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-01-10 20:56
Många andra som ni nämner fick ju aldrig chansen att floppa ens. Budalic var en spelare som jag gillade. Stark,snabb och ett sjukt hårt skott. Kom som anfallare men användes de få gånger han fick speltid på helt fel positioner. ex. som yttermittfältare i ett 4-4-2 där han inte alls trivdes.

Belle fick vi ju heller aldrig se.

Så många av namnen är orättvist behandlade. Men Asbjörn skulle ju fungera som nåt slags spelgeni typ Larsen men misslyckades totalt trots mycket speltid. Gigena en annan.
Örebro 019 Örebro
2011-01-10 20:54
Kaj, menar du Andy King? spelade 1985
2011-01-10 20:52
Vad hette Costas poolare nu igen? Var det Pincelli?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-01-10 20:51
Tycker det är lite tråkigt att ta fram en massa floppar och hoppas det kommer lite roligare ämnen, MEN här är mitt bidrag. ASBJÖRN HELGELAND!
Örebro Ösk-groda
2011-01-10 20:49
Kaj Spasmér (Signa Chippen)
Tror du menar Andy King ...han spelade 11 matcher å gjorde 4 mål.......han är walesare ........kan det vara den personen du söker??
2011-01-10 20:44
Har svårt att förstå de som ser Mirza som en flopp. Han var absolut inte sämre än någon annan under de säsonger han spelade. Även Peggen var bra på det han skulle va bra på, då det begav sig. Tommy Ståhl, där har ni en kille med år av floppande bakom sig.
Örebro Brus-Nilsson
2011-01-10 20:31
ÖSK KRILLE//
Kyosev håller jag som den största floppen, jag minns att han spelade en träningsmatch på Grenadjärvallen (tror det var mot Rynninge). Magnus Samuelsson och Lars Larsen satt bredvid mig i serveringen och bara skakade på huvudet så fort bulgaren rörde bollen. Det var meningen att han skulle vara Larsens ersättare under hans skadeperiod, men av detta bidde inte ens en tumme....det bidde just ingenting...
I övrigt på din lista: Ian Jeffs...hade nog lite talang men inte tillräckligt, Guerra och Pinicelli kan jag inte skilja på, men en av dom var världens långsammaste brasse, Budalic har jag helt glömt, Gigena...lite bättre, ett snyggt mål gjorde han ju, Munster... för valpig, Johnsen...fotbollsinvalid, Flood... kunde ta löpningar men inte behandla boll. Då återstår Belle och han kunde nog blivit något, men hade attitydproblem. Slut i rutan!
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Täpp till hörnen på BEHRN ARENA)
2011-01-10 20:26
//Ösk Krille,

Du glömmer väl inte Mirza Jelecak och Herish Kuhi
Örebro baskern
2011-01-10 20:24
Jag minns två vänsterbackar, Micke Danielsson och Joel Riddez.
Örebro Steiger
2011-01-10 20:12
Sen har vi ju namnen till vår forum kollega: Abdel Seidou

Ett hopplöst fall som bytte till Amerikansk fotboll i Märsta istället..

Kan man inte sparka så kan man väl tacklas..
Örebro Kaj Spasmér (Signa Chippen)
2011-01-10 19:59
Vad hette Britten på 80 talet som tillbringade mesta tiden på krogen?
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-10 19:31
Eller Dragan Djukanovic.....
Örebro mustard
2011-01-10 19:26
Ni har väl inte glömt Anton Dedaj? :)
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-10 19:17
ÖSK har haft otroligt många floppar genom åren.

Floppar jag minns...

Ian Jeffs
Georgi Kyosev
Leonardo Guerra
Walter Gigena
Eduardo Pincelli
Nikola Budalic
Paul Munster
Christian Johnsen
Anthony Flood
Henry Belle

Har säkert glömt några också? Fyll gärna på med floppar :).
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-10 18:44
Åh, herregud, jag var alltså helt ute o cyklade... Jag trodde han hade flyttat hem till Danmark...
Örebro Chipset
2011-01-10 18:44
Pincelli yrde runt överallt på plan och avslutade sin karriär i ÖSK genom att springa rakt in i södra läktaren. Ryktet sade att alla hästar inte var hemma.

Ricardo Costa gjorde en av de bästa prestationerna i ÖSK som mittfältare (!). Minns ni hemmamatchen mot Mjällby då han lekte i första halvlek? Tyvärr var han inte intresserad av att spela mittfältare trots att hans enda svaghet (snabbheten) kunde döljas på den positionen. Synd att han inte spelade som offensiv mittfältare fler gånger. En riktig lirare.
Örebro Steiger
2011-01-10 18:41
På 90-talet fanns det en skön lirare som hette Miroslav Kubizal..

Någon som kommer ihåg honom? ;-)
Annons: