/fotboll/osk/forum/4306.aspx/fotboll/osk/forum/4306.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-01-10 18:10
NittonHundraÅtta // Larsen jobbar i kumla på Malmbergs, ÖSKs huvudsponsor, han är engagerad i klubben fortfarande, han bor i sörby precis bakom arenan och är på alla hemmamatcher, ofta i sällskap med sin fru. Så nja, vet inte om man kan säga att han är på besök när han är här. Hans liv finns här nu.
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-10 17:55
Pozniak:

Lars Larsen var väl på besök här i Örebro för inte så länge sedan? Än är han inte glömd, iaf inte för mig... :)
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-10 17:19
Pozniak//

Han från kanada heter Nikola Budalic.

På 2000talet fanns det lirare i ÖSK som:

Ian Jeffs
Georgi Kyosev
Angel Carreño
Mirza Jelecák
Robert Mambo Mumba
Leonardo Guerra
Örebro hemvändarn
2011-01-10 17:00
Gjorde bra ifrån sig under provspelen i vår eller var det somras och sitter på utgående kontrakt. Ska vi tippa att vi får ytterligare en finne på plan.
Örebro Pozniak
2011-01-10 16:53
Krille/ Jag minns Costa mycket väl, han var oroligt trevlig och en sympatisk människa. glömmer aldrig han sold dribblingar mot Råttorna då vi vann på Eyra (man blir nästan nostalgisk) har för mig att han skrev ett brev till örebro eller kubanerna att han saknar oss. men faktumet att han lirat i Malta den senaste tiden tyder på att han inte är någon stjärna direkt längre. att han bara är 28 år är lite förvånande trodde han var runt 30+
på tal om sköna gamla lirare
Boniek Maruti
Paul Oyouga
Samuel Mokede(tror han är spelande tränare i Örebro Syrianska)
Walter Gigena
Paul Munster.
sen hade vi en lirare ifrån Usa eller Canada när vi spelade i AS ifall någon minns han?han var anfallare och floppade rejält.

någon som minns gamla lirare nu på 2000 talet? lite sorgligt att vi glömt av Lars Larsen i den här staden.
2011-01-10 16:02
OT

Någon som minns Ricardo Costa? Sedan han lämnade ÖSK har han spelat i:

2006 CD Leganes (Spanien)
2006–2007 FC Winterthur (Schweiz)
2007 Grêmio Barueri (Brasilien)
2008 Veria FC (Grekland)
2009 Daejeon Citizen (Sydkorea)
2010 ABC Futebol Clube (Brasilien)
2010– Tarxien Rainbows (Malta)

Han är "bara" 28 år gammal. Jag trode han var äldre faktiskt.

Kanske helt ointressant? Men jag kom bara på att tänka på gammla spelare och undrade var han spelade nu.
2011-01-10 15:15
BP vill bli av med Stefanidis - stängs av från träning.
Örebro Kaj Spasmér (Signa Chippen)
2011-01-10 15:02
GAIS fiskar efter Santos
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Värva alla)
2011-01-10 14:17
NittonHundraÅtta// Ja, var inte Williams avskriven sedan tidigare så kan vi göra det nu iaf.
Örebro Bastard on Parade
2011-01-10 13:58
Dejmon//

Tog ett tag att hitta informationen, men finns på bifogad länk.
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-10 13:46
Dioh Williams klar för BK Häcken.

Lite OT men, men... ;)
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-10 13:37
rosso:
Enligt Alvens blogg så är det inte med några journalister eller reportrar...
Men håller med dig, det vore kul att få lite mer info om vad dom har för sig där nere ;)
AIK Saywee
2011-01-10 12:38
ÖSK-Karl, japp, det gjorde jag, första skottet från Karro´s främste handbolls-skytt.

Målvakten i Nikolai höll nollan i Idrottshuset, utburen till läktarplats efter kort medvetslöshet ...

... man får ju offra sig för laget!
Örebro ÖSK-Karl (Aldrig guld med SS)
2011-01-10 12:28
Saywee//

Höll du nollan den gången du stod i mål och blev nockad?
AIK Saywee
2011-01-10 12:26
rosso, jag håller iofs med dig ...

... men hoppas att inte grabbarna tillbringar 17 dagar på hotellet ;)
Örebro rosso
2011-01-10 12:20
http://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_Review-g297962-d599140-Reviews-Limak_Lara_De_Luxe_Hotel_Resort-Antalya_Turkish_Mediterranean_Coast.html

Skulle säkert kännas helt okej att tillbringa 17 dagar på detta hotel=)
Örebro rosso
2011-01-10 12:16
är någon reporter från NA med på turkiet resan? Förra året var väl åtminstone 2 st med, vore kul att läsa lite från träningslägret förutom på alvbåges blogg (inget illa menat om den)
AIK Saywee
2011-01-10 12:02
BBB, en målvakt skall oftast hålla nollan ;)
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-10 11:53
Saywee// Förutom det där med det rumsrena så tycks ÖSK:s "interninformation" funka dåligt. Från Alvbåges blogg:
"Historieböckerna skriver om stora och anrika namn men på över 102 år så har ÖSK 'bara' tagit hem en Allsvensk medalj innan årets lilla silver, det var silvret ifrån 1994".
Har klubbkamraterna inte talat om för Alvbåge att vi också har ett antal fjärdeplatser vilket också ger medalj!? Men, jag håller med dig. Det finns viktígare saker!
AIK Saywee
2011-01-10 10:08
Orlok, exakt vad jag delvis tänkte på, därav mina egna "......"
AIK Saywee
2011-01-10 10:06
Nu läste jag Alvens hela blogginlägg och ni får ursäkta, men han är nog inte helt rumsren ännu?

Hans blogginledning, på detta fantastiska nya år är riktigt klen ....

Skitsamma, han kan skriva vad han vill jag bryr mig inte, det viktiga är att han inte släpper in några töntiga och billiga skitmål, han skall hålla tätt bakåt, det är hans jobb, det är det jag hoppas på.

FORZA ALVEN!!!
Örebro Orlok
2011-01-10 10:04
Saywee//

Våra nya Forward-stjärnor trodde jag var Ibrahim och Yasin, William är väl göteborgare? ;-)
AIK Saywee
2011-01-10 09:58
Hmmm, tycker Alven att Haddad är vår nya "forwards stjärna" ?
Hur är det med William och alla de andra svartvita anfallsvapnen?
Nej, det där får väl Sixten lista ut vad det lider .....

Turkiet finns med som ett av "toppfemländer" bland magsjuka, se upp med maten eleganter!
Örebro Kaj Spasmér (Signa Chippen)
2011-01-10 09:20
BBB//Den regelboken finns redan. Utgiven av SF ;)

Men regler har alltid undantag! Gud vad trist det skulle vara med ett humorbefriat forum! Att aldrig få sticka utanför vägen Särskilt när det är stiltje off season...

I Övrigt: Alvbåge börjat blogga dagbok från Turkiet med dag 1 inlagd nu.

"Väl där på Arlanda så mötte han upp oss, våran nya forwards stjärna Andreas Haddad. Han hälsade glatt på oss alla och vi fick även där träffa den sköna Dalapöjken Peter Rosendal igen, ett riktigt kärt återseende.
Nu var truppen intakt och avfärden mot Turkiet kunde inledas."
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-10 09:17
von Matterhorn// Bra om du kan komma med en liten regelbok (att spridas på lämpligt sätt) där du anger vad som är ok resp inte ok för dig att "komma in och läsa"! ;-)
AIK Saywee
2011-01-10 07:59
von Matterhorn, du låter inte som en besservisser, snarare något annat.

Anledningen till, att jag tjötade igång detta med, att jag ytterligare ett år är medlem och försökte skoja till det, var att det var så himla dött på forumet, som jag fortfarande inbillar mig, har det ganska högt till taket.

Jag har en känsla av att X1 inte är aktuell, men det är bara en känsla, jag har inte hört eller läst något på senare tid, om honom som kan ge en fingervisning.

Du behöver inte be om ursäkt för ditt inlägg, det kanske är jag som skall göra, men det var, som skrivet, inget illa ment, vill man inte läsa, så kan man scrolla.

Självklart anger jag X1, när och om han är "körd" för ÖSK´s spelartrupp 2011.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-01-10 03:15
kenya //

Spekulationen var väl snarare att det skulle krävas att antingen Nordin eller Bedoya såldes för att ha råd med Saywees bomb. Men han är anfallare och ej mittfältare(iaf enligt fotbolltransfers:)
Örebro kenya
2011-01-10 01:57
Jag fick för mig att bomben var en innermittfältare som skulle komma om Nordin eller Bedoya lämnade?

Kanske jag missuppfatta eller så fanns det ytterligare en bomb...
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-10 01:31
Kan nån vara snäll och förklara skillnaden mellan guld/silver och ordinarie medlemskap? Eller länka litt info. Kollade oskshoppen men hittade inte vad det var för erbjudanden denna säsong.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-01-10 01:29
von matterhorn //

Saywees Bomb är helt avskriven efter Haddad signat, sas det från insidan, iofs kunde man ju kanske räkna ut det med rö*** eftersom dom var tilltänkta till samma position.

Namnet är Saywees att avslöja eller inte.
Annons: