/fotboll/osk/forum/4304.aspx/fotboll/osk/forum/4304.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2011-01-07 15:17
abdel seidou// Vet inte om det är så att du till varje pris vill försvara din förra text eller om du insinuerar att ÖSK ville sälja Anttonen vid degraderingen som inte var klar förrän säsongen i princip var igång.

En bra spelare som kritiserades för ett dåligt skott och skadebenägen hade inte kunnat innebära med räddande pengar från Landskrona tex. Då talades det om att klubben inte fick tömmas på nyckelspelare och klubben var glad att han inte drog. Lögn å det grövsta får stå för dig och möjligen den gett dig uppgiften.

Många berättelser finns för det som hände under den perioden och man får gå efter det de flesta inblandade säger och inte sanningar från folk som talar i egen sak eller åsikt.
Örebro Pintorp
2011-01-07 14:49
Nån som vet om NA kommer ha representant på plats i Turkiet?
Örebro Deviation
2011-01-07 13:54
Har sjögren verkligen sagt detta?
Örebro hemvändarn
2011-01-07 12:52
Det är väl att vänta att det lånas ut spelare för att de skall få speltid och Forward är ju en förenings som ligger bra till då de spelar i ettan samt ligger i Örebro.

Annars ligger väl Motala, och Västerås klubbarna ganska lagom till.

Kalle Holmberg, Oskar Johansson och Malic skall väl alla spela i Ungdom. Frågan är om inte ett lån av Skoglund vore ett klipp för forward.
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-01-07 12:26
Krontorps //
Jag undrar också över Skoglund. De matcher jag såg honom på mittfältet i ungdom förra året så såg det verkligen ut som att han var för bra för att utvecklas vidare av div2-spel (som centerforward var han däremot inte alls bra). Han lär väl få ganska tufft att ens knipa en plats på bänken i år skulle jag gissa, så det kanske blir aktuellt med utlåning till nått mitten/bottengäng i superettan? (Eftersom topplag oftast inte brukar vilja låna in oprövade spelare.)
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-07 12:20
Krontorps:
Han är fortfarande med i truppen, men konkurrensen på mittfältet nu är stor.
2011-01-07 12:18
BBB // Det där med bänken mot Elfsborg var jätteknepigt. Jag blev rätt irriterad på att man inte tog med nån junis som fick sitta där och tycka att det var häftigt med allsvensk match. Vi har väl spelare som är registrerade för både a-laget och ungdom som man kunde fyllt på bänken med, kommer jag ihåg att jag frågade mig själv. Men dessa kanske var upptagna med match i ungdom eller nått...
2011-01-07 12:13
Grixx // Då sitter du inte på hela sanningen om Patriks tidigare agerande genom karriären. Dels rör det sig om flertalet tillfällen med kontraktet och dels är det så att i vissa situationer, vid vissa tillfällen, kan det lojala mot en klubb vara att acceptera att bli såld när klubben verkligen behöver det. Klura på den om du vill men uppenbarligen har du ju inte riktigt koll på Patrik som sagt. Jag menar inte att han är dum eller illojal eller nått sånt, bara att han är långt ifrån en sån som man "hänger upp tröjan" för. Jag vill själv gärna se honom stanna och tycker det är både en bra spelare och person, men att påstå att han är nån sorts hjälte med motiveringen att han stannade vid nedflyttningen är lögn å det grövsta. Snarare var det tvärt om. Det höll ju på att ställa till det. Det trodde jag folk hade koll på...?
Örebro Krontorps
2011-01-07 12:08
Ni har inte med Skoglund i startelvorna eller på bänken, han är väl fortfarande med i truppen?
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-07 11:54
Appropå antal avbytare så fick vi väl inte ens ihop en hel bänk i årets bortamatch mot Elfsborg.. se länk
Benny Böckling
2011-01-07 11:53
Då får det här bli laget i dagsläget:
Kung Alven
Wirtanen(?) Wikström Iron Mike Wowoah
Bedoya Kihlberg Nordin
Astvald Haddad Ibrahim(?)
Bänken:Nurme,Nordback, Oskar, Atashkadeh, Johansson, Yasin,Nilsson. Hur blir det med Berger och Abdullahi??? Tar hellre med Nobbe på grund av rutinen...
Örebro storastyggajohan
2011-01-07 11:45
Nuvarande:

-----------------------Alvbåge---------------------------
Wirtanen - Almebäck - Wikström - Wowoah
----------------------M. Kihlberg-----------------------
---------------Bedoya------------Gerzic--------------
--------Astvald-----Haddad-----E. Nilsson-------

Avbytare:
Nurme - Oskar Johansson - Per Johansson
- W. Atashkadeh - A. Yasin - J. Ibrahim

Ev. byte J. Ibrahim <-> E. Nilsson

Berger och Abdullahi får också bänktid...
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-07 11:45
Benny Böckling//

7st får man ha på bänken. Förut var det bara 5 st om jag inte mins fel?
Örebro Grixx
2011-01-07 11:44
abdel seidou// Ständiga tramsande?

1 (En) gång tidigare har det diskuterats. För övrigt har han varit klubben trogen mer än andra tex vid nerflyttningen där Alven tex drog.

Inte ofta den typen av kapacitet blir kvar så länge....kanske därför inga diskuterar förlängningar för de drar istället.

För övrigt är det ju vi som tramsar nu. Han har ju sagt att han VILL röra på sig och det är ju inget trams. Att han tidigare blev kvar var väl inget trams heller vare sig det var övertalning eller flickvän. Vad jag förstår var det nog både Alec och flickvännen som ändrade hans beslut att hitta andra utmaningar.
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-07 11:44
Benny Böckling// Sju st
Örebro Magister mundi sum
2011-01-07 11:43
om Haginge
Benny Böckling
2011-01-07 11:37
Hur mycke folk får man ha på bänken egentligen?
2011-01-07 11:31
Skulle inte Haris Devic vara nått för ÖSK?
Örebro Henke(Old Boys)
2011-01-07 11:23
var kommer Bamberg-ryktet ifrån?har han nämnt Örebro som en tänkbar klubb överhuvudtaget?
2011-01-07 10:46
ÖSK Fans//

Ser bra ut men det får plats en till på bänken så sätt William Atashkadeh där också :). Sedan hade jag nog tagit bort Staaf från bänken och satt Nordback eller Abdulahi där istället.
Örebro ÖSK Fans
2011-01-07 10:28
mitt lag till årets Allsvenska

Alvbåge

Anttonen Almebäck Magnus w wowwen

Khilberg

Nordin Bedoya

Astval Haddad Bamberg

Bänk: Haginge
yasin
ibrahim
staaf
per
NURME

KOMMENTARER??
2011-01-07 09:28
ÖSK Fan // Bra då är vi två! Nu kanske folk kan sluta tjata om Ibra som ordinarie stjärnspelare redan nästa år och blablabla.
Örebro ÖSK Fans
2011-01-07 09:17
Har haft kontakt med Lennart via mejl och dom letar fortfarande efter en ytterforward av klass. Han nämde även på frågan att anttonen var välkommen tillbaka om han själv ville det..
Örebro ostkroken
2011-01-07 04:31
Bara jag som tycker att ÖSK ska hissa upp Patrik Anttonens matchtröja till taket för att hedra Patrik och låsa hans nummer så ingen kan använda det ( så som man gör i hockey )? HAHA fast nu är det ju inte möjligt. Men jag hoppas att dom hedrar han på något sätt och inte låter någon annan spela med hans nummer eller nåt....
Syrianska FC Robertoo
2011-01-07 01:10
vi behöver en vänsterytter helt klart. En mer etablerad spelare. Sen kommer dom unga spelarna vara perfekt som inhoppare då dom är lite mer hungriga än äldre.
Örebro Grohl
2011-01-07 00:46
Precis.. Jag har aldrig sett Ibrahim spela eller träna, men gick han inte rätt in i Forwards startelva 2010 så varför i hela friden skulle han gå rakt in i ÖSK´s 2011?

EDIT: Jag må ha varit den störste Porokara-kritikern av alla förra året, men att förvänta sig att Ibrahim skulle kliva in som rak ersättare till honom känns vågat minst sagt. Men rätt coolt iofs : )
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2011-01-07 00:25
Jag fattar inte riktigt. Ibrahim var inte ens ordinarie i Forward. Nötte alltid på bänken. När väl en offensiv spelare släpptes in så var det för det mesta Ahmed Yasin i första hand, inte Ibra, han byttes in i andra hand - Nu förväntas alltså Ibra gå in och styra och ställa i Allsvenskan på ÖSK vänsterkant av vissa härinne? Det kanske han kan på sikt..Men om 2 månader....? Vad faan vet jag....?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Värva alla)
2011-01-07 00:20
Ska bli intressant att se om det dyker upp någon eller några provspelare under lägret i Turkiet. Det vore ju faktiskt ett bra tillfälle att syna potentiella nyförvärv under anständiga väderförhållanden ;) För man vet ju inte riktigt vad dom kan hitta på där uppe på kansliet. Ledningen har ju överraskat förut.
Örebro Grixx
2011-01-06 23:38
Det är en grupp som arbetar med värvningar...inte Sjögren allena...och vad man tycker och tänker är en sak och vad som sägs i pressen kan vara en helt annan sak.

So far so good förutom att Anttonen vill prova på annat.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-06 23:37
Skoj sökes i Solna
Annons: