/fotboll/osk/forum/4300.aspx/fotboll/osk/forum/4300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-12 13:07
Appropå Europa League.

Hoppas vi inte möter något lag från Schweiz. För det kan bli jobbigt. :D
2011-01-12 12:52
Jag har en bra känsla inför denna säsong. Den här säsongen kan bli riktigt kul för oss ÖSK-supportrar. Jag hoppas och tror att ÖSK kommer som sämst 4:a. Men då är det viktigt att behålla nyckelspelare som Gerzic. Han är hur viktig kugge om vi ska sköda framgångar i allsvenskan och i Europa League. Naturligtvis så förstår jag om ÖSK säljer honom om rätt bud kommer. Gerzic är inte oersättlig, men en ersättare i Gerzic klass är dyr att köpa in.

Angående Näfver så tycker jag inte han är något i dagsläget. Han har alldeles för lite speltid de senaste åren. sedan 2008 har Näfver spelat 19 matcher var av 12 är inhopp. Spelade inte en enda match 2010 när han var i Landskrona. Han kommer få en heldel speltid i Forward tror jag. Min poäng är att jag tycker ÖSK gjorde rätt som inte ville ha honom just nu. Han är absolut ingen startspelare i ÖSK i nuläget. Jag antar att det är en startspelare ÖSK letar efter på vänstyeryttern.
AIK Saywee
2011-01-12 12:44
Jag tycker inte att Näfver alltid fått en massa skit här ......
Örebro Fatcit
2011-01-12 12:39
Matta// Näfver är säkert en jätte schyst kille och var en hyfsad yttermittfältare när Riddez jobbade vänsterback!

Min uppfattning är dock att Näfver bara spelar för sig själv genom att, inte gå in i nickdueller, undvika kampsituationer och egoistiskt söka egna avslutslägen.

Att han sedan går ut i media och "kräver" att få spela öppnar ju bara upp för kritik... SNACKA INTE NÄFVER, VISA PÅ PLAN ISTÄLLET!!!
Örebro Matta
2011-01-12 12:17
Visst är laget viktigare än en enskild spelare, men den spelare som är nöjd med att sitta på bänken bör nog lägga av. När Näfver var som bäst var han given både i ÖSK och i U21-landslaget. Det finns ingenting som sägar att han inte skulle kunna komma tillbaka till den nivån igen, även om han misslyckats i tre klubbar.
Örebro hemvändarn
2011-01-12 12:08
Tråkigt att NA inte är nere i Turkiet och rapporterar. Alvbåges blogg är bra men saknar en útomståendes öga och uppfattning. Det finns många frågetecken bland de spelare som står utanför startelvan och det vore intressant att veta vilka som ser heta ut.

Hur har Erik Nilsson utvecklats i ÖSK. Hur är Staafs fysiska status? Kan Skoglund ta ett steg? Hur ser de nya talangerna ut? Vilka får spela högerback? Vilka kommer konkurrera platsen som inte besätts av Nordin och Bedoya?
Örebro Matta
2011-01-12 11:33
Är man fotbollsspelar, tränar dag ut och dag in men aldrig får spela, vore det mycket konstigt om man inte blev besviken. Det var såklart oklokt att berätta hur man känner när en journalist ber om ett uttalande, men värre än så är det inte. Detta gör inte Näfver till en dålig människa, bara en människa som i detta fall agerade lite osmart. Detta gör det inte okej att behandla honom som hackkyckling. Jag önskar honom uppriktigt lycka till!
Örebro Grohl
2011-01-12 11:06
Jag personligen har inget emot Näfver utan tycker att han en gång i tiden var en större talang än vad Astvald är nu. Däremot har han ju grinat som fan om att han borde få speltid istället för Porokara, men inte visat det på något sätt när han var inne på planen. Verkar verkligen inte kunna hantera press pojken.

För övrigt så verkar Alvbåges blogg ha fått ett jättelyft, senaste inlägget var ju både intressant och riktigt bra skrivet! Kudos Alvis!
Örebro Matta
2011-01-12 10:49
Näfver får alltid en massa skit här. Kan n å g o n förklara för mig vad killen har gjort för ont?
AIK Saywee
2011-01-12 09:37
Krippe Svarre, har du fått på dig fel dress ...

... "vi" är ju klädda i svartvitt ;)
AIK Saywee
2011-01-12 08:28
Det är ju inte fel med självförtroende, för det verkar ju inte Näfver sakna, det har han väl aldrig gjort?

... men, hur kan han veta att han håller allsvensk klass?
Örebro KrippeSvarre
2011-01-12 08:02
Själv tror jag inte Näfver håller igen. Har vi inte testat det några gånger för mkt redan? Jag tycker ÖSK gör rätt att inte ta tillbaka honom.

Tror Haddad kan bli en riktig storspelare för ÖSK. En goalscorer som vi behöver.
Örebro Kaj Spasmér (Signa Chippen)
2011-01-12 07:12
"Ska komma tillbaka
starkare än någonsin”

Näfver börjar om - i Forward

"Jag håller allsvensk klass fortfarande"

Har pratat med ÖSK "utan att få något positivt svar".
Örebro 019 Örebro
2011-01-11 21:02
Ivan Diaz har kanske inte en frälsares meritlista, förutom ett par UEFA-cupmeriter har han bara huserat i b-lag och andradivisionsklubbar med 9 mål 0 assist på 164 matcher i protokollet.

Men han kan säkert höja HBK med sin erfarenhet.
Örebro Brus-Nilsson
2011-01-11 21:00
Idag på lunchen kollade jag till Behrnabeustadion och pågående arbetet där. Gräset är onödigt grönt från Västra Stå och en bit utanför straffområdet. Arbetet flyter på fortare nu när det inte är så j-la kallt längre. Det verkar vara sand som sopas ner mellan strån av plast istället för gummigranulat, men det är kanske bara grunden? Kanske kommer gummikulorna senare? En vild gissning är att hela Behrnabeu är grön om knappt 2 veckor.
Örebro den oumbärlige
2011-01-11 20:16
Dejmon// Jag kan dra iväg en fråga till teknikerna och kolla angående sökfunktionen.

Träningsmatchen du pratar om har nog bara missats, jag gjorde den utifrån en äldre lista.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-11 20:02
HBK har värvat en spelare som heter Ivan Diaz med ett förflutet i bl.a. FCB och Espanyol (där han tydligen fått mycket speltid. Bl.a. i Europacupen). Positiv stämning på HBK-forumet nu. Vet inte alls vem det är men det skrivs bl.a. att han var för bra för allsvenskan när han var och tränade (för att hålla igång) med MFF i somras.

En spelare för alla lag att se upp för eller en skadebenägen chansning tro?
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-11 18:00
den oumbärlige
Vet du om dom kommer fixa sökfunktionen på forumen igen? Har träningsmatchen mot Stabaek i slutet av Jan slopats eller är den bara glömd på listan här?
Örebro Kaj Spasmér (Signa Chippen)
2011-01-11 18:00
ÖSK KRILLE// Kan tänka mig det. Med så duktig pappa
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-11 17:35
Saywee/ Klok tanke. Jag hoppas verkligen att man tänkt den i ÖSK:s ledning med. För antingen så måste vi signa Sixten på något sorts bindnade "träna oss till du bärgat-guldet -kontrakt" eller så borde man nog redan ha börjat fundera över en lämplig ersättare med samma filosofi som Sixten så att inte nästa tränare får börja om från början.
2011-01-11 17:34
Hitta ett klipp när Haddad gör mål när han spela i Al Oruba i Oman.
2011-01-11 17:31
Den oumbäsrlige/ Ja så är det alla gånger och så borde det så klart vara om man tror på sin tränare och ska ge denna en chans att få ut det bästa ur det som truppen har att erbjuda. Då måste man så klart lita på dennes omdöme. Tror många andra klubbar brister just här. Att inte låta tränaren själv välja byggklossar till sitt lag utan att man ger byggklossar (som hypats et.c.) som tränaren sedan ska försöka formera in i det byggnadsverk som den tror på.
AIK Saywee
2011-01-11 17:31
Även jag tror (som ni säkert förstått), att Sixten (+Mosander) har stor del i "inköpsbesluten", om hur det framtida svartvita guldgänget skall formas.

Funderingarna är möjligtvis sådana, att man kan undra över hur länge dessa tränare blir kvar i klubben?

Att nå ett guld är ett långsiktigt arbete i många fall och ibland lite mer slumpartat turbetonat ....
Örebro Rallyfinnen
2011-01-11 17:29
Jag tror att det står mellan Joakim Runnemo och Viktor Larsson om vänsterforwardsplatsen. Den som accepterar den lägsta lönen blir anställd! =)

Mittbacksplats har jag ingen aning om, och det känns som att Sjögren väntar ut Anttonen på högerbacken.. annars har vi ju Boris?

Mina tankar..
Örebro den oumbärlige
2011-01-11 17:21
Alltså självklart väger Sixtens ord vid inköp, vill han inte ha en spelare är det onödigt att värva honom. Men i övrigt, vad gäller kontrakt, försäljningar etc., har han nog inte mycket att säga till om. Han kan bara förtydliga hur t.ex. viktig Nordin är för laget, sedan är det upp till som Saywee säger, organisationen, att ta de verkställande besluten,
2011-01-11 17:13
Är av tron att Sixten och Mossander gjort sig rätt stora i klubben och att denna storhet har växt med framgång och att han därmed är en väldigt viktig kugge när nya beslut om spelare och talanger ska tas. Tror inte man kör över honom i nästan några beslut av denna typ. Sedan är det säkert andra som har sista ordet.
AIK Saywee
2011-01-11 16:32
Orlok, troligtvis är det så, att Boström ( och Mosander?), finns med i besluten och dessutom, är det väl någon/några som har plånboken i bakfickan?

Sjögren gör nog "bara" sitt jobb ...

... men vad gör Sköldmark?
Örebro Orlok
2011-01-11 16:16
Saywee, den oumbärlige//

Låt oss hoppas och anta att herr Boström har en hel del att säga till om när det gäller nya spelare. Kan bli lite jobbigt annars.
AIK Saywee
2011-01-11 16:14
den oumbärlige 16:05, då är vi iallafall två som tänker liknande ...

... jag tycker det är lite underligt att så många "avskriver" eller "tillskriver" Sjögren, än det ena och än det andra, vid kontrakt hit och dit.

För mig är han "bara" en som skall sköta kontakter, papper etc etc.

Besluten tages väl av "ÖSK´s organisation", eller?
2011-01-11 16:06
Appropå Alan Cork.

Alan Corks son Jack Cork spelar i Burnley på lån från Chelsea. Han har även gjort 9 U21 matcher för England.

Annons: