/fotboll/osk/forum/430.aspx/fotboll/osk/forum/430.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hahne
2016-12-09 17:55
Fått höra att man missat både:
Tom Pettersson och Johan Bertilsson
Dessa verkar man ha gått ganska hårt in på men missat både... tyväär
Även hört att man är intresserad av killen i AFC United.
OMAR EDDAHRI

Känns lite konstigt för mig att man letar "ytter" förvärv för där har vi väl ganska bra ställt ändå?

Jag tycker man ska kolla med MFF o se vad de vill ha för Konate... sitter på ett kontrakt som går ut efter denna säsong.

Peter larsson i HIF hade väll även varit intressant.

Om RÅP försvinner har juh mårtensson alltid varit en mittfälltare man vill ha.

Anfaller som ja tycker är intressanta så finns juh.Oremo i Gefle som åkte ner, Rexhepi har väll gått hyfsat i superettan?
Shkodran Maholli gjorde 15 mål men där verkar de vara fler intressanter...
Mirkan Aydin i dalkurd gjorde 12 baljor i superettan kanske kan vara ngt intressant?
Örebro Ludwwig
2016-12-09 17:44
Hur många kan vi bli i Eskilstuna? Hoppas på fyrsiffrigt iaf
Örebro Pedretti
2016-12-09 17:35
Här har vi de två första omgångarna!

SPELSCHEMAT
Omgång 1 (med 2 april som huvuddatum):
Halmstad–Östersund
Sundsvall–AFC Eskilstuna
Norrköping–Hammarby
IFK Göteborg–Malmö FF
Kalmar FF–Elfsborg
AIK–Häcken
Djurgården–Sirius
Örebro–Jönköpings Södra

Omgång 2 (9 april):
AFC Eskilstuna–Örebro
Sirius–IFK Göteborg
Östersund–Norrköping
Jönköpings Södra–Halmstad
Hammarby–Kalmar FF
Häcken–Djurgården
Elfsborg–AIK
Malmö FF–Gif Sundsvall
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-12-09 17:27
@Benny Böckling:

Förmodligen billigare att köpa en målvakt man vet inte håller AS-nivå men som kan täcka enstaka matcher. Därmed kan man tryggt utropa Oscar till förste-målvakt. Man kanske också anser att man har något på gång från akademierna som på längre sikt kan komma in. Samtidigt vet vi att det är ytterst sällsynt att någon nerifrån etablerar sig i A-laget. Men kanske kan en målvakt bli ett undantag.

Jag är också i princip emot det, varför skall inte den positionen konkurrensutsättas? Men det blir nog billigast så här. Blir Oscar långtidsskadad handlar man nytt i sommar, är nog tanken.
Örebro BK Fåfängan
2016-12-09 16:41
Ja, jag har inget emot att vi släpper Moberg, av samma anledning som du skriver. Har förut skrivit att jag tycker att vi ska släppa alla med utgående kontrakt, förutom RÅP. Gäller ju bara att vi plockar in några också, hehe. Har inte koll riktigt på vilka av de unga som tränar nu som kan vara aktuella för inhopp nästa säsong. Kevin Johansson pratades detju om redan inför förra säsongen. Walldén har väl varit skadad. Arvid Brorsson var ju med i truppen nu i höst, men det var nog bara för att se och lära. Någon som har koll? Vilka tror ni på?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-09 16:38
Vinter Tack för länken ... 17 sidor landslagsspelare och på vissa sidor över 65 spelare!
Nikola Budalic
2016-12-09 16:18
@BK Fåfängan:
Skönt också. Fagerström är en duktig målvakt som verkat gått bra in i gruppen och även om jag gillar Moberg så har inte han och Almebäck funkat ihop, även en ganska tung lön ( i ÖSK mått) vi blir av med där.
Örebro BK Fåfängan
2016-12-09 15:36
I samma artikel där NA skriver att Fagerström är klar skriver de också att de har uppgifter på att Moberg har flyttat från stan. Intressant och rätt väntat, om det stämmer.
Örebro Vinter
2016-12-09 15:28
@ÖSK-Saywee:

Bara att räkna, Saywee. Almebäck är faktiskt nr 8 uppfrån i alfabetisk ordning. Anttonen återfinns i mitten på sid 2, Pelle Blohm i mitten av sid 3, Hasse Borg ytterligare några rader ner osv. Statistiken går fram t o m 2015, så Rinne har inte kommit med
Örebro Benny Böckling
2016-12-09 14:51
ÖSK förlänger med Fagerström enligt NA.

Lite lustigt att man från ÖSK's sida klart och tydligt har klarlagt att Oscar är nummer 1 nästa år och man sökt efter en backup som man kan komplettera målvaktspositionen med. Men när väl när Rinne fanns i klubben var det alltid den som var bäst för dagen som stod och alla tävlade på samma villkor.

Inte fan tycker jag Oscar ska vara så given i laget men vår allsmäktige fader Axén vet såklart bäst.

Örebro Snö
2016-12-09 14:38
Hoppas Fotbollskanalen har fel ang att Gent söker ny målvakt, heja Rinne friskt humör
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-09 14:02
Ja man kan faktiskt undra hur många ÖSK'are det är, som under de senaste 50 åren har haft landslagsuppdrag?

Vi är inte så bortskämda, men några har vi väl att "följa" ...
Nikola Budalic
2016-12-09 13:49
Väldigt tyst ifrån ÖSK håll. Tycker det har känts också på intervjuerna från ledarehåll att man inte är speciellt nära någon spelare.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-12-09 12:25
Simon Skrabb klar för Peking.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Nicknamn i ribban
2016-12-09 12:00
Rinne har stora möjligheter att bli en landslagsmålvakt. Det är därför intressant för många av oss att höra hur det går för honom. Hur många ÖSK-are har varit givna i en landslagstrupp under de senaste 50 åren? Det är inte speciellt många kan jag lova dig. Rinne borde dock bli en av dem.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-09 08:42
Förresten glömde,

Erik W, även jag längtar efter uppesittarkvällen, den slår Kalle Anka med hästlängder.

Riktigt bra förberett och jobbat.

STORT!!!
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-09 08:39
Mycket Rinne har det varit "snack" (skrivet) om, men han lämnade vår klubb i somras, hann han kanske bli en legend, inte vet jag?

Det finns andra svartvita målvakter, som har större plats i ett gammalt supportehjärta som mitt.

Nej, nu är det dags för hemliga klubben (OBS jag tycker trots hemligheter, att man bör vara lite hemlig), men att försöka släppa lite nyheter om vad som är på gång, inga namn givetvis i förhandlingstider, men kommunikationenborde kanske vara lite mer "intensiv".

Det är så himla "dött".

Kämpa ÖSK !!!

(PS, bara läs eller skrålla, var inte olydiga, det finns ju en örebroare som har bestämt åt er, att jag skall ignoreras).

Det var bara det jag ville skriva, just nu ...
Örebro Hitta avslut!!
2016-12-08 23:01
Rinne höll nollan när Gent vann borta med 0-1 och knep andraplatsen i gruppen. Kul!
Örebro Vinter
2016-12-08 22:50
Precis, I can resist, för det mesta i Sverige är naturgräsplanerna ovänliga mot de som vill idka speluppbyggande passningsspel. Då brukar det mest bli "långa bollar på Bengt" av alltihop.
2016-12-08 21:24
@Pedretti:
Jo men jag håller med Alec. Alltid sagt att konstgräset kommer odla skickligare passningsspelare i landet. Problem brukar uppstå för de lagen dock när de tvingas spela på leråkrar i april/maj och oktober/november. Samtidigt finns det inget som slår en fin jämn nyslagen naturgrässmatta. Men tyvärr är det svårt på våra breddgrader större delen av året. Men mitt i sommaren, då fotbollen brukar vila i Sverige. Kan mattorna vara väldigt fina
Örebro Tokaij Azsu
2016-12-08 21:19
I enlighet med skribenter nedan hoppas även jag på att det blir en uppesittarkväll även i år! Har blivit en av julens höjdpunkter för egen del!

FORZA Wärlegård!
Örebro Pedretti
2016-12-08 21:04
Robert Laul har nu skrivit ännu en plusartikel och denna gång handlar det om spelare i de allsvenska klubbarna födda på 00-talet som kan göra debut i A-laget snart.

Detta är vad Alec hade att säga!

Alexander Axén, tränare
1. Vilken spelare född på 2000-talet kan göra allsvensk debut i din klubb 2017?
– Martin Trinh och Adam Bark kommer att ha lärlingskontrakt, eventuellt någon till men det är inte riktigt klart ännu.
2. Varför just dem?
– Trinh är högerback och Bark är forward/yttermittfältare. Två spännande spelare som kommer att träna mycket med oss i år. Det känns kul att vi får fram unga spelare som vi kan att jobba med i A-laget.
3. Vad kommer att känneteckna den nya millenniegenerationen tror du?
– Det här gör kanske ont för Robert Laul att höra men vi får fram allt fler passningsskickliga spelare, vi kommer att kunna föra matcher i landslagen som vi aldrig kunnat tidigare. Det är underlagets förtjänst, de nya spelarna är uppvuxna på konstgräs, de är uppvuxna med bra planer, de känner sig mer bolltrygga och vågar föra matcherna.

Älskar att han hackar lite på Laul som en gång spelade fotboll på brunkarbollens hemland, västkusten eller rättare sagt, Ljungskile.
2016-12-08 20:32
I Na nu om Rinne.
Örebro Jonas r
2016-12-08 20:04
Stort! Tror att Rinnes erfarenhet av att pendlat mellan bänk och startelvan som han gjorde i början hos oss säkert varit till stor hjälp nu. Fan bästa nyheten på länge tack för den
Örebro Chris P. Bacon
2016-12-08 19:39
Rinne håller nollan borta mot Konyaspor och tar Gent till slutspel i EL! Stort! Finns det måhända en liten klausul som ger en liten slant till ÖSK kanske?
Örebro malge
2016-12-08 16:26
Åter till ståplats// Instämmer. Skön tradition som jag hoppas blir iår med
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2016-12-08 12:54
Är det någon här som vet om det blir uppesittarkväll denna jul? Hoppas det, tycker programmet är en pärla.
Nikola Budalic
2016-12-08 12:15
@Jonas r:

Men är du helt tappad? Har inte ens nämnt ditt namn, utan pratar generellt sett då Rinne diskussionen dras upp ganska ofta.
Örebro Jonas r
2016-12-08 11:54
[QUOTE=Nikola Budalic]Men hur svårt kan det vara.. Till januariturneringen så är det alltid Svenska,norska och danska ligan spelare har joinat. Kan inte minnas att någon spelare ifrån någon annan liga vart med. Just nu är Rinne tvåa i Gent men om deras 1 keeper skadar sig i match och Rinne är iväg på en "betydelselös" landslagssamling står Gent med sin 3 och 4 målvakt, inte helt optimalt. För er som tycker Rinne borde fått chansen i "riktiga" landslaget är de nog små marginaler men Rinne är fortfarande ung vilket han visat med 2 ganska rejäla tavlor. Rinne är en sån pass bra målvakt så jag är övertygad vi kommer se han i landslaget i framtiden Men just nu har Sverige bättre målvakter än Rinne. Exempelvis, Olsen,Hopf,Karl-Johan osv. [/QUOTE] Hur svårt kan de vara att läsa vad jag skriver. Jag syftar på alla samlingar har släppt januari turné för längesen
Örebro T8
2016-12-08 11:29
Tror inte jag. Målvaktsposterna brukar hålla i rätt länge. Men Rinne kanske blir första när han är 34 typ. 2-3 målisar ska nog skadas eller liknande för att han ska komma in som reserv.
Annons: