/fotboll/osk/forum/4299.aspx/fotboll/osk/forum/4299.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Volyes
2011-01-08 18:42
Finns ju alltid möjlighet att värva tillbaka Richard Richardsson från Sirius, som i dagarna bröt kontraktet pga ekonomiska skäl. Nu när Nurme är skadad.
Örebro Radion
2011-01-08 17:41
Rosendahl är enligt mig fullt duglig som backup! Av de jag har läst så gjorde han en bra sesong i S1
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-01-08 17:17
rosso // Lallet, nej tack. Nurme är det nog ingen fara med, han ska vara i full träning i slutet på februari eller början på mars.
Örebro rosso
2011-01-08 16:38
är det nödvändigt att hålla ögonen öppna efter en ny målvakt jag menar hur länge blir nurme borta och håller rosen som backup för alven?
Örebro rosso
2011-01-08 16:35
Välkommen Haddad!!! Känns skönt med ännu ett nyförvärv!!! Angående vänsterytter positionen har jag tänkt på christoffer lallet som för tillfället spelar i degerfors, han har gjort en rikitgt bra säsong i SE och det faktum att han känner berger är även positivt, någon som håller med?
Örebro Krontorps
2011-01-08 15:44
Bedoya skulle ha åkt på läger med amerikanska landslaget i januari.

"The US will be led by Alejandro Bedoya who concluded another strong season with Orebro in Sweden."
http://www.yanks-abroad.com/get.php?mode=content&id=7207

men

"A fifth overseas player, Alejandro Bedoya, was called up, but not released by his team Orebro of Sweden."
http://www.yanks-abroad.com/get.php?mode=content&id=7244

Så han åker också till Turkiet. ÖSK tycker alltså att det är viktigt att han är med, betyder det att han inte blir såld i januarifönstret?
Örebro den oumbärlige
2011-01-08 15:14
Alla ska med på lägret. Nordin och Micke ska vidare till Sydafrika fem dagar senare.
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-08 15:09
gurka:
Alla som har kontrakt med ÖSK ska väl med? Förutom Nordin, Iron Mike och Nurme. Dom ska på landslagsläger, och en av dom är skadad. Jag tror du listar ut vem som är skadad? ;-)
Örebro gurka
2011-01-08 14:50
Truppen som åker till turkiet, någon som vet vilka som ska med?En annan fråga kommande säsongs tröjor är det Malmbergs som är huvud sponsor på dom eller är det någon annan på gång?
Örebro joooonis
2011-01-08 14:44
Jag håller med er om KIM helt och hållet... Men samtidigt Haddad är skickligare med fötterna än vad Kim är och lika bra med huvudet. Så jag tror faktist att Haddad kommer lyckas mer än vad Kim gjorde. Även om Kim har gjort det skit bra nu i Velje. men jag tror bara att Haddad kommer lyckas bättre.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-01-08 14:27
Jag är övertygad om att Haddad kommer lyckas bra i Örebro. Ser onekligen intressant ut på youtube, ska bli kul att se honom i träningsmatcher.

Jag önskade J. Ibrahim innan säsongen och en bra central anfallare. Oerhört intressanta talang-värvningar har också gjorts. Nu gäller det bara att ta in en högerback samt ytterforward av klass. Det lovar även sjögren;

" - Nu ska det in spelare som är tänkta till startelvan, vänsterforward och högerback, säger sportchefen till SvartVitt."

En högerback i anttonen-klass, men mindre skadebenägen hade varit bra. En riktigt bra ytterforward måste också värvas, och sedan låta J.Ibrahim blomma ut i allsvenskan om något år.

Jag tror även att bedoyas målskytte kommer igång nästa år. Jag tror han gör minst 6 mål. Gör Nordin en lika bra säsong som föregående och övriga laget också, plus att det värvas klass-spelare i ytterback och ytterforward, samt Haddad stänker in minst 10 mål, så tror jag vi kan utmana om guldet på allvar. Jag ponerar att alla viktigaste spelarna stannar också.
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-08 13:41
Jag har inget bättre för mig, så jag gjorde en tänkt startelva om 3 år! Med den nuvarnade truppen.

----------------------------------Alvbåge?--------------------

-----B. Lumbana------O. Johansson----M. Almebäck?--------P. Johansson-----

-----------------E. Nilsson-------E. Berger-------A. Yasin?--------------------------

-----------------M. Astvald------W. Atashkadeh-----J. Ibrahim--------------------
Örebro 019 Örebro
2011-01-08 12:09
BBB. Skulle tro det. Lite tråkigt då jag gillar den typen av försvarare. Hittade en snart fyrra år gammal artikel om Reed och Frempong från Expressen, det hade varit något om dessa båda haft lite mer flyt. Angående Kumla-killarna, jag kan inte helt släppa att ÖSK inte låg mer på Christian Söderberg förra året, att erbjuda honom ett 6-månaderskontrakt är ju värdelöst, killen hade ju behövt hela den perioden till att komma in i tempot och spelsystemet. Hade de gett honom hela året hade han i lugn och ro kunnat komma tillbaka i gammal fin form.
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-08 11:52
019 Örebro// Tack! Ser det nu. Då har han väl rimligtvis lagt ner sin elitsatsning då. Till div 5 är det ju ett långt steg ner..
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-08 11:45
De nya backarna, vä- och mitt- måste givetvis ha efternamn som börjar på W alternativt A. Något annat kan vi inte acceptera!
Örebro 019 Örebro
2011-01-08 11:43
BBB Nej Moses är inte kvar i ÖSK. Han tillhör numer FC Assyriska.
Örebro Palermo
2011-01-08 11:20
Jag vill gärna se Dalil Benyahia, BP, iÖSKs dress!!!!
Örebro S E
2011-01-08 10:09
Kim var lite för ensam i anfallet tyvärr. Det var ofta som han nickade eller skarvade, men det var få spelare som tog löpningar och/eller så sprang de inte dit bollen kom dvs fel. De fick ofta vända om eller så kunde motståndarna enkelt ta bollen och vända spelet. Om det var Kims eller yttrarnas misstag vill jag inte sia om.

edit + : Ibland sprang inte yttrarna alls, de stog bara och tittade var bollen skulle hamna. Sen började de springa.
Örebro Pozniak
2011-01-08 01:27
verkar som ingen kan Markus Jonssons efternamn flera som sagt fel på forumet nu.
Markus Jonsson heter killen och jag är inte så pepp på att värva den gamle AIK och Öster liraren, tycker hans "bäst för datum" gått ut och det enda han är speciellt bra på är ju att slå straffar. Poro hade lek kalas när dem stötte på varandra
Örebro Pinto
2011-01-08 01:03
Radion // förstår vad du menar men kan ju inte undvika bra spelare på grund av en agent. Får kanske strunta i mellanhanden och ta personlig kontakt med spelaren.
Örebro Radion
2011-01-08 00:57
Marcus Johanssons agent är Oliver Cabrera.... vill vi verkligen ha med honom att göra?
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-08 00:48
Pinto//

Ok, Då förstår jag :). Jo varför inte?
2011-01-08 00:46
NittonHundraÅtta//

Ser bra ut ;) . Nordin gör nog 6 mål om han inte blir såld i sommar :P.
Örebro Pinto
2011-01-08 00:43
Ösk Krille//

Nej, som högerback menar jag, men kan också vara ett alternativ till MB såklart.
2011-01-08 00:41
Pinto//

Jo det ser klart intressant ut. som mittback menar du?
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-08 00:38
ÖSK KRILLE:
Ja, det tror jag med!

Våran interna skytteliga den kommande säsongen:
Haddad, 13
Bedoya, 8
Astvald, 5

Det är våran interna med med den nuvarande truppen. Jag tror Bedoya kommer börja sätta några bollar i mål, även Astvald kommer börja måla! :)
Örebro Pinto
2011-01-08 00:33
Markus Jonsson är det ett namn till högerbacken månntro?
2011-01-08 00:31
NittonHundraÅtta//

Jo, Det är lite kul :). Men jag tror Haddad gör minst 10 mål den här säsongen!
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-08 00:27
ÖSK KRILLE:
I kommentarerna under filmen (din länk) så står det ''Welcome to Feeyenord''.
Ganska komiskt... ;)
2011-01-07 23:17
Haddad har sänkt IFK Göteborg förr! Han kommer göra det igen i premiären ;).
Annons: