/fotboll/osk/forum/4297.aspx/fotboll/osk/forum/4297.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Magister mundi sum
2011-01-13 21:29
Tycker det är konstigt att man redan vill ändra antalet lag i allsvenskan...
Örebro Karlssson
2011-01-13 21:21
Saywee// Rubriken förvillar något, läser man längs ner står det att om ett bra alternativ dyker upp kan han flytta. ÖSK tycker jag skulle va ett bra alternativ.
AIK Saywee
2011-01-13 21:11
Karlssson, var har du läst detta? NA?
Örebro Karlssson
2011-01-13 20:53
Läste nyligen om Björn Runström. Han sa att kommer det ett bra bud så flyttar han. Det kanske kan va något? Hur skulle han fungera som vänsterytter? Mina minnen av honom från tiden i Hammarby var väldigt positiva.
AIK Saywee
2011-01-13 20:35
Karlssson, jag har svarat ...

... ha en riktigt bra kväll!
Örebro Karlssson
2011-01-13 20:33
Saywee// Du har fått ett PM. Läs förklaringar där.
Örebro DaSa
2011-01-13 20:26
Vad tror ni om att skola om Erik Nilsson till mittback? Vi har ju ett överskott av mittfältare och jag tror han skulle kunna bli bra som mittback. Det som talar emot är hans längd, men tänk er vilka mackor han skulle kunna mata med sin känsliga vänsterfot. Vad tror ni? Kanske värt att prova!
AIK Saywee
2011-01-13 20:26
Engångsgrill, jag bara undrade vilken denna "man" var, som under fyra säsonger bombat fel med osäkra källor.

... och som du skriver kände jag mig lite personligt träffad, även om det inte är sant!

Vi är alla lite olika, men jag håller med dig och undrar om Karlssson kan "stå för det" han har skrivit?
Örebro Engångsgrill
2011-01-13 20:14
Saywee // Det känns som att du alltid tar saker väldigt personligt? Om man säger en sak får man stå för det..
AIK Saywee
2011-01-13 19:43
Nu lägger jag ned detta bombelände, det börjar bli så personligt Karlssson, vi får väl PM´a om det finns något mer att reda ut. Tänker på våra övriga läsare/skrivare, de vill nog diskutera annat denna underbara kväll.
AIK Saywee
2011-01-13 19:37
Karlssson, kan du förklara detta lite tydligare, ditt 18:33-inlägg, vem är den "man" du syftar på och vad menar du egentligen?

"Om man har påstått fyra säsonger i rad att man har en bomb på väg utan att bomben anslutit till klubben en enda gång, då kanske man inte har så bra källor trots allt. "
2011-01-13 19:33
synd
AIK Saywee
2011-01-13 19:31
Karlssson//
Herregud, nu börjar det bli komplicerat, hur anger man hur säker en källa är?

Jag anar ändå, vad du är trött på ...

... jag har färdigbombat, punkt slut!
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-13 19:28
Turkiet Dag 5 - Njure till lunch.
2011-01-13 19:19
Saywee //

Men vem skadar dessa rykten?? ingen!
alltså finns det inget skäl att låta bli att sprida rykten som man har snappat upp, tvärtom så håller det intresset vid liv i detta fotbollens limbo, naturligtvis kan jag inte tala för alla, men personligen så hade jag gått i ide för länge sen om inte forumryktena om underbara värvningar funnits.
Sen är det alltid kul att läsa dina positiva inlägg, och även om de ibland är lite ot så tycker jag inte att det gör någonting...på igen bara :)

Örebro Karlssson
2011-01-13 19:16
Saywee//

Allt jag har bett om är att man ska berätta hur säkra källorna är. Jag sa att det är kul med rykten och att man bör fortsätta att dela med sig av det man hör, men att man ska skriva hur pålitliga källorna är. Det är väl ändå att ge någon form av konstruktiv kritik och inte att bara ge en massa skit, eller hur? Men om du anser att du inte kan uppmuntra folk med rykten utan att skriva hur pålitliga källorna är, så är det väldigt tråkigt. Jag tycker inte det är mycket begärt att få veta hur säkra källor man har.
AIK Saywee
2011-01-13 19:13
Mms//
Jag tar det faktiskt inte så hårt, men när Karlssson antyder att någon fyra säsonger i rad sprider bombrykten, känner jag att jag vill förklara att det inte är sant, ur min "synvinkel" alltså ...

... forumreglerna kanske skall ändras så att all ryktesspridning ,utan att ange hur säkra källor man har, inte är tillåtna?

Tja, inte vet jag?
2011-01-13 19:05
Saywee //

Äh ta inte kritiken så hårt, jag tycker det förgyller den annars så tråkiga mellanperioden då inga matcher finns att glädjas åt, men man måste finna sig i att rykten är just rykten och att man får ta det för vad det är.

Jag tycker att vi kan fortsätta att spekulera och hoppas på heta värvningar, för detta är ju den perioden då vi fortfarande kan tro och hoppas på ett allsvenskt guld i kommande säsong, snart nog kan vi ju ligga och kräla i hopplöshetens sörja...så fram för mer optimism och framtida bomber.
AIK Saywee
2011-01-13 18:56
Karlssson//
För tre år sedan hade ÖSK-Karl en bomb på gång, förra året hade jag Barsom som bomb och skrev att han valde mellan två klubbar.

Även i år har jag deltagit i bombtjötet tilsammans med andra, under sillysäsongen, med X1, men det har varit mågna bomber i år.

Om någon presenterat en bomb fyra år i rad från säkra källor, hoppas jag att du kan minnas dennes nic, fast det är ju många som byter sådana, nic alltså.

Nu är det färdigbombat från mig i alla fall, så slipper ni fundera!!!!

Man får bara skit om man försöker uppmuntra lite ...
Örebro Fatcit
2011-01-13 18:50
Rykten....

I Göteborg pratas det om Santos som är på väg till GAIS. Detta är ju nu officiellt i media! Men det pratas också om att Häcken ska byta namn till Gothia... Detta är dock lite mer hysch hysch över, så säg inte till någon! ;)

I Örebro talar mycket för att Nordin skriver på ett nytt kontrakt med Ösk. Han har bland annat sagt sig vara väldigt nöjd med den "blivande" truppen och har även köpt en ny lägenhet (som jag nämnt förut)!
Örebro Karlssson
2011-01-13 18:33
Grohl//

Rykten är kul, absolut. Men det känns som att folk sprider rykten här utan att egentligen ha någon riktig grund för dem. Om man har påstått fyra säsonger i rad att man har en bomb på väg utan att bomben anslutit till klubben en enda gång, då kanske man inte har så bra källor trots allt. Nu vet jag i och försig inte om någon sagt att de har haft säkra källor, men då kan jag tycka att man bör poängtera lite tydligare att man inte har det. Annars sitter man här med troligen falska förhoppningar. Det är väl min besvikelse över uteblivna bomber som gör att jag skriver detta. Men för att sammanfatta min åsikt; Jag gillar rykten och vill att folk ska fortsätta dela med sig av sin information, men jag tycker man kan poängtera tydligare hur säkra källorna är.
AIK Saywee
2011-01-13 18:09
Förresten, Mathias Ekdahl, mycket bra och trevligt skrivet!

Nyårskaramellerna ger mig mersmak, jag tror att detta kan blir ett fantastiskt spännande år, vi behöver "bara" en bra start ...
AIK Saywee
2011-01-13 18:01
Idag skall julegranen ut, eller bort, den barriga varianten alltså och om det är en plastgran så kan den packas ned till nästa jul.

Däremellan kommer en fantastisk svartvit allsvensk säsong :)
2011-01-13 17:58
Jag undrar vilka ÖSK har som är alternativ till Porokaras ersättare? Enligt Sjögren så ska det ju vara en likvärdig ersättare. Frågan är vilka som är alternativen som Sjögren jobbar med? Daniel Bamberg, Joakim Runnemo eller kanske Viktor Fernando Larsson? Är de likvärdiga? Eller finns det några andra som kan vara intressanta?
Örebro roxxorz
2011-01-13 17:19
Är Markus Jonsson itressant för ÖSK, skulle gentligen inte vara så svårt att sno honom framför ögonen på AIK, han är även en ganska bra lösning på högerbacksplatsen
Örebro rirobban
2011-01-13 17:16
Man kan väl säga att Paulinho var en bomb förra året?
ÖSK jobbar i det tysta med dem som verkligen är aktuella. Inte många trodde väl att Haddad skulle bli klar? Kanske ingen bomb, men i alla fall en spelare som få trodde skulle gå till ÖSK. Både tror och hoppas att ÖSK inom kort presenterar fler "tysta" värvningar...
AIK Saywee
2011-01-13 17:04
Vilken tur, att jag inte hävdat, att jag har säkra källor, under ryktestiden.
Örebro Grohl
2011-01-13 16:57
Det märks att du är Örebroare Karlssson :o)

Rykten är vad det är, rykten. Jag håller inte med om någonting av det du skriver förutom att det är kul med rykten. Dock kan jag ju personligen tycka att allt hemlighetsmakeri är lite överdrivet iom att affärerna skiter sig ändå. Men det är ju helt upp till den som bidrar med ryktet.
Örebro Karlssson
2011-01-13 16:38
Det verkar inte bli några bomber i år heller. Vad förvånad jag är... Nej, faktiskt inte. Det är väl tredje eller fjärde säsongen i rad som någon påstår sig ha en bomb på ingång. Men inte En Enda gång har bomben blivit klar för Sportklubben. Det kanske inte är så säkra källor ändå? Vad vet jag. Än kan man i alla fall fortsätta att hoppas på en bomb och det tänker jag göra, men sannolikheten att man blir besviken är stor. Trots det, så är det ändå kul med alla dessa rykten på forumet men samtidigt lite synd att vissa påstår att de har säkra källor om spelare på ingång som aldrig dyker upp.
2011-01-13 15:57
Jag undrar hur det blir om ÖSK signar nya spelare den närmsta tiden? Flygs de ner till Turkiet eller får de stanna här och vänta tills laget kommer hem?
Annons: