/fotboll/osk/forum/4290.aspx/fotboll/osk/forum/4290.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MrCrowly
2011-01-13 11:10
punkten är eyravallen, (snott kordinaterna från en blogg?)
AIK Saywee
2011-01-13 10:57
Den som först hittar den klassiska punkten kan få en liten belöning från mig!

Dessutom, om jag vore ÖSK´s inköpschef så skulle nog en mittback vara högst prioriterad ... i dag!
AIK Saywee
2011-01-13 10:54
Kaj Spasmér 10:45, i dagsläget är det väl en mittback som borde vara främst prioriterad på inköpslistan.

Framåt tror jag att vi klarar oss riktigt bra, men i mitten av "försvarsmuren", innan vår sista utpost Alvbåge, känns det lite klent om det skulle dyka upp (gud förbjude) skador eller avstängningar .....
Örebro Kaj Spasmér (Signa Chippen)
2011-01-13 10:51
Saywee // Systembolaget är väl en klassisk punkt om något ;) Placera butikerna vart som helst i skogen och jag lovar att folk hittar dit ;)
2011-01-13 10:49
Saywee // Nu blev jag förvirrad :0)
AIK Saywee
2011-01-13 10:47
Kajan 10:41, detta blev lustigt, jag gjorde ett inlägg, innan du inlade ett inlägg och därefter tjötade Edit och detta med tidsfrågor aktualiserades återigen (10:40, 10:41, 10:42).

Förlåt, kanske lite OT ... men ibland blir det lite fel, när Edit kommer på saker man tidigare missat.
2011-01-13 10:45
Om ÖSK får in en vänsterforward värt namnet samtidigt som man köper in en mittback som inte enbart är inköpt för bänken utan kan ge Humle & Dumle i mittförsvaret en match om platserna alternativ en riktigt bra framtidsback (Fast det måste nog till en skada/avstängning ändå för att denne ska få en chans)så tycker iaf jag ÖSK klart har satsat sett utifrån klubbens resurser.

Sen kanske det kommer in en högerback också. Men det känns som om klubben prioriterar eller borde sätta mest prio på en mittback i nuläget. För det finns inte ett skit bakom Humle & Dumle. De har absolut nada i konkurrens.
2011-01-13 10:41
Saywee// ;0)
AIK Saywee
2011-01-13 10:40
Fel gissning kajan, klassisk punkt!
2011-01-13 10:38
Dejmon// Sen kan man ju också undra att om Nordin "korrigerat" sitt uttlande att satsningen inte var ett krav för att stanna. För vad om han får ett bra erbjudande samtidigt som ÖSK satsar? Gardering?
2011-01-13 10:36
Saywee // Systembolaget?
AIK Saywee
2011-01-13 10:35
Det finns lite olika varianter på att navigera på denna planet, men om vi navigerar enligt WGS 84 decimal (lat, lon):

59.26626, 15.22334

... var hamnar vi då?

Klassisk plats:)))
AIK Saywee
2011-01-13 10:11
Dejmon 09:27 och 9:44, blev inte snurrigt alls, du, Edit och jag tänker i samma banor ...

Jag önskar en förlängning av Nordin/ÖSK, innan pulsen kan sjunka till normal nivå - och i höst finns chansen, efter en bra start av årets allsvenska, som senare kan ge oss den efterlängtade medaljen ........

GFG!!!!
Örebro Steiger
2011-01-13 09:53
Jag vet inte ett smack, men hoppas innerligt att
Nordin förlänger :-)
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-13 09:44
Saywee
Blev lite snurrigt där men jag hoppas du förstod. Fick editera ett par gånger. :)

Du har förresten strax pm.
AIK Saywee
2011-01-13 09:40
Dejmon, tack för ditt svar, verkar riktigt rimligt !

.... jag tror mig veta saker, som får mig att tro, att han förlänger ;)
AIK Saywee
2011-01-13 09:32
Geografi har betydelse på många olika sätt inom fotboll.

Latitud och longitud, bestämmer serietillhörighet och ibland kan det säkert bara handla om någon kilometer?

Då kan man ju fundera över, vilken GPS-punkt som gäller, kansliet, hemmaarenan eller annan "punkt" ....?
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-13 09:27
Saywee
Ett tredje alternativ är att han inte förlänger och lämnar som bosman efter säsongen. Det vore givetvis tråkigt och bör man försöka undvika tycker jag. Här har klubben att väga in det sportsliga mot det ekonomiska om det skulle komma fram att det inte lär bli en förlägning av kontraktet.

ÖSK har även sagt att man måste få till vissa försäljningar för att säkra framtida investeringar och liknande. Se t.ex. Porokara som klubben värderade väldigt högt sportsligt, där var det ingen tvekan om att det skulle säljas när ett bra bud dök upp.

Man kan ju inte veta om Nordin tycker att klubben satsat tillräckligt men sen är det även så att Nordin själv sagt efteråt att det hela var en feltolkning av media. Han vill att klubben ska satsa och vill vara i ett lag där man har visioner typ men han har inte ställt några sånna krav för att förlänga.

Han har även sagt att han trivs jättebra i Örebro/ÖSK och att han gärna skiver på ett livstidskontrakt. Men eftersom fotboll är det enda han är riktigt bra på vill han också gärna kunna tjäna lite pengar under den korta och osäkra karriär som en fotbollsspelare har, och det kan man ju förstå.

Jag vet dock vissa saker som får mig att tro (även om det såklart inte är säkert) att det verkar luta åt att han förlänger.. Ta dock inte min tro som att jag skulle utge mig för att veta i detta fall för det gör jag inte, det gör inte ens han själv säger han, men finns vissa saker som får mig att tro och hoppas på att det blir en förlägning. :)

edit: Jag personligen tycker absolut inte att det är fel att en spelare av Nordins kaliber lägger fram vissa önskemål för att han ska känna sig tillfreds med att förlänga. Det gör ju alla bra spelare. De flesta vill ha högre lön och liknande. Nordin säger att han önskar att vinna titlar. Ett sådant önskemål tror jag dessutom bara är av godo för oss supportrar, vad som än händer med Nordin.

Det verkar ha varit en helt annan intensitet hittills på kansliet denna silly än vad vi sett tidigare och Nordins "utspel" om titlar hit och satsningar dit är bra PR för klubben när vi ska locka till oss nya spelare...
AIK Saywee
2011-01-13 09:16
Enof, aha, tackar för ditt inlägg.

Ja så bör det ju vara, att geografin spelar in och bestämmer ...

... tänkte inte på det :)
Örebro Enof
2011-01-13 09:11
Saywee// det bör vara SvFF. Jag har för mig att allt ner till div. 3 är så kallade nationella serier och från div.4 och nedåt så är de regionala. Antagligen byter ÖSK U serie för att de är det lag som ligger närmst lagen i Norra Götaland geografiskt.
AIK Saywee
2011-01-13 08:47
När jag ändå håller på med frågor ...

Varför byter ÖSK U serie?

Vem/vilka bestämmer att ÖSK skall byta serie?

Är det någon som kan svaren?
AIK Saywee
2011-01-13 08:29
Ni får ursäkta, men jag förstår inte riktigt helt detta med Nordin´s utspel, eller heter det inspel i fotboll?

Det handlar ur min synvinkel, mest om "tidsfrågor"...?

1. Vad jag förstått, är att han vill, att klubben skall tjäna mycket pengar på honom, om han lämnar - då finns ju alternativet att han går nu snart, eller förlänger, eller finns det fler alternativ?

2.Han vill dessutom se en satsning för att stanna, har inte denna redan skett?
Är satsningen tillräcklig?
Eller hur länge räknar han med, att en satsning skall kunna ske?

Det blev många frågetecken, men å andra sidan handlar det ju om ett nytt kontrakt, med ÖSK (eller någon annan klubb), å då är det ju helt FEL, att en så duktig lirare "kräver" lite mer än tidigare?

Nordin, ta guld med ÖSK!

Edit upptäckte ett fatalt fel, rätt skall vara fel.

Så kan det gå när man ändrar hit och dit ....
Örebro Bastard on Parade
2011-01-13 00:51
Enof//

Stämmer mycket bra. Såg Leonidsson springa ifrån Wirtanen på en träning med bollen under kontroll för ett bra tag sedan. Visserligen bara en löpduell, men ändå.
Örebro Enof
2011-01-13 00:50
Är inte Leonidsson också våldsamt snabb? Har för mig att jag såg han i P17-landslaget för ett par år sedan och att han då var vrålsnabb, någon som vet?
Örebro den oumbärlige
2011-01-13 00:20
deportivista// Vid det läge, eftersom fönstret är öppet till sista augusti även för Sverige, är det ju bara 2 månader kvar tills kontrakten utgår och eftersom en kontraktslös spelare får ansluta till ny klubb när som helst så är det en möjlighet för de som inte vill betala.

Vi kan redan nu glömma astronomiska summor för både Nordin, Bedoya och Alvbåge om ingen förlänger. Ett bud på runt 9-10 för Nordin i detta nu vore mer än bra sett till marknaden och hur långt kontrakt han har kvar.

Bedoya, som för övrigt inte fått något bud på sig, går för mindre. Snacka om att tre av våra bästa kan dra gratis. Sticker en kanske de andra tappar lusten och tron på ÖSK - för även om jag tycker Haddad är spännande är han inte en värvning som ingjuter "storklubb".
Örebro Mickee?
2011-01-12 22:20
Wirtanen tar nog den matchen då Söder får springa på ett knä ;-)
Örebro Roswall
2011-01-12 22:15
Verkar som om wirre ser sig som försvarare, då han skriver där "vi försvarare"... intressant!
Örebro Pintorp
2011-01-12 21:55
Jag sätter en hundring på Wirtanen. Nån som är sugen på att satsa emot? :D
Örebro deportivista
2011-01-12 21:47
I snacket om eventuell försäljning av Nordin och/eller Bedoya så vill jag påminna om vilken fördel det är för ÖSK att SFF gick med på att ändra svenska sommar-transferfönstret från juli till augusti.

Det innebär att de kan stanna i klubben, göra en succévår och visa upp sig i EL-kvalet och sedan eventuellt bli mer attraktiva för utländska klubbar eller sugna på att spela hem guldet under hösten...
Örebro Grohl
2011-01-12 21:44
Almebäck vs. Söder
http://www.youtube.com/watch?v=dTPtpqIgZnI

Wirtanen vs. nr.2
http://www.youtube.com/watch?v=sIGHlLXv9H8

Tommy imponerar onekligen, men motståndet är tveksamt. Söder däremot är ju riktigt snabb
Annons: