/fotboll/osk/forum/4287.aspx/fotboll/osk/forum/4287.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-20 21:07
Hoppsan!
AIK Saywee
2011-01-20 20:59
Angående detta evigt tjötande om pyro, jag är heller inte emot detta, men tycker det är så töntigt sommartid, men under en mörk höstmatch OK, om det är tillåtet och sker utan risk för skada på människor och inte åsamkar klubben böter... skall det vara så förbannat svårt att förstå!

Det IFK-fansen gjorde i Jönköping är ju så löjligt, så dumt och så kostsamt för den klubb de gillar, dessutom missade de ju matchen och kunde inte ge sitt lag sitt stöd..

Ibland blir jag så trött, det är som att skriva för blinda ..........
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-01-20 20:53
Pozniak/ Håller med ang. pyroteknik. Tycker inte det är fel bara det inte stör matchen eller används på ett farligt sätt.

Angående Ale/Mike så tycker inte jag det är lojalt (oavsett varifrån man kommer) att säga i tidningar att man INTE kommer förlänga fast man fortfarande har ett år kvar. Vad ger det för signaler? Då kan man väl lika gärna dra direkt? Att man förlänger betyder ju inte att man INTE kan säljas.

AIK Saywee
2011-01-20 20:53
Pozniak, jag repeterar min tidigare spontant skrivna text om läktarkultur

"Jag vill ha en fan-tastisk läktarkultur där hyllandet till det egna laget, sånger och ramsor bara flödar i minst 90 minuter, klapp klapp och halsdukar och flaggor, ett svartvitt inferno !

Inte några böter för klubben på grund av töntiga tilltag!"

Men snälla du, att tända på rökbomber inomhus, då brister det verkligen någonstans, du får ursäkta, men då behöver man proffisionell läkarbehandling.

Skriver du för storm_90, eller för egen del?

De få gånger jag övervägt att lämna forumet, är efter telefonhot och efter hot på bortastå, av egna så kallade "fans"

Jag blir kvar så länge jag kan bidraga till en positiv läktarkultur som gynnar ÖSK :)))

Örebro MrCrowly
2011-01-20 20:52
Gjergj Buashaj provtränar med ÖSK i Turkiet
Örebro Pozniak
2011-01-20 20:47
Farsen. Motivation slår klass? Tror Ale o iron har motivation då dem
Har klubbar på sig och de vill säkert få en så fet lön som möjligt. Hur kan man kräva lojalitet av Ale? Han är ifrån USA inte ifrån Örebro klart hans hjärta inte direkt klappar för Örebro. Det är väldigt få utländska spelare som gör på grund av att deras hjärta hör kanske hemma i deras hemlands förening eller moderklubb.
AIK Saywee
2011-01-20 20:45
Jag hoppas verkligen att Sixten låter de unga hungriga få konkurrera på allvar och bidraga till årets, eller nästa års guld, de är ju trots allt ÖSK´s framtid, eller?

Men att bänka, "gamla" giganter känns inte helt rätt heller, mest pga att det ger dåliga signaler inom klubben och ev framtida nyförvärv.

BYGG KLUBBKÄNSLA!!!
Örebro Pozniak
2011-01-20 20:43
Saywee du har redan svarat på det han skrev och skickar igen. Pma! Du behöver inte brista ut här. Alla har rätt till sin åsikt och jag förstår vad han menar. Jag är för pyroteknik i en viss grad(precis som alvbåge o Nordin är) däremot är inte våld ok! Aldrig okej! Men man måste få gapa o sjunga. Vet inte ifall du ska lämna forumet igen efter detta men alla kan inte dela dina åsikter. Igår skrev en bajare att vi var intresserade av Lasse Nilsson och då gav du han ett tydligt ironiskt svar utan någon alls anledning. Förstår inte
Meningen med det. Är det kanske för att du håller på AIK med?
Örebro linus16666
2011-01-20 20:37
fatcit/

Ja ale och Micke har sagt att dom vill vidare och att dom just nu inte vill förlänga sina kontrakt? Ska dom istället smyga och inte säga ngt att dom vill spela kvar i sverige hela sina liv och att dom inte vill vidare.

Att almebäck och bedoya har sagt att dom vill gå som bosman har jag inte sett ngnstans? Eller har jag fel?

Almebäck har tom sagt att han vill att ösk ska få betalt.
Sen vem vet, säg att nordin förlänger, kanske bedoya förlänger, kanske almebäck förlänger, kanske john förlänger, allt är en kedja. Alla dessa spelare vill spela i en klubb som vill framåt och uppåt för att själv kunna utvecklas.

I år har vi värvat en spelare av klass hittils. Haddad. Medan tre givna startspelare är borta. roni, paulinho och antonnen?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-01-20 20:33
Hur skulle det se ut om Sjögren gick ut i NA och sa att man inte tänker förlänga med en spelare om ett år när kontraktet går ut? Tycker de ska ta ett allvarligt snack med både Almebäck och Bedoya. Eller bänka dessa och låta en ungdom få chansen. Motivation slår klass.
AIK Saywee
2011-01-20 20:30
storm_90, innan jag lägger ner detta med fansens uppförande inför 2011 ...

Jag är livstidskuban och ställer verkligen upp på Kubanernas stadgar och regler, de är ganska enkla, och gynnar klubben på väg framåt i tiden och uppåt i tabellen och oss alla svartvita fans tillsammans!

Är du själv medlem och vad anser du i så fall om Kubanerna´s regler?

Att PM´a dig känns helt meningslöst, så jag vill bara att du på detta forum öppet redovisar vilken slags läktarkultur du förespråkar ......
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-20 19:49
Widemarsh/ Du hann före... :)
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-01-20 19:49
den oumbärlige //Rynninge har ingen andel kvar i Nordin. ÖSK köpte ut dem. Idioter tänkte jag om Rynninge. Smart kanske med facit i hand.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-20 19:48
D/ Grejen är ju att de går ut i media och berättar att man inte ska köpa dem nu utan vänta ett år så att de är gratis. Fult och egoistiskt enligt mig. Främst då av Almebäck. Äle vet jag inte exakt vad han sagt och om han tänkt på att det skulle ge genomslag även i här.
Örebro widemarsh
2011-01-20 19:47
Inget konstigt med att varken Järn-Micke eller Ale vill förlänga, dom är i den fasen i sin karriär där det är dags att ta nästa steg. Det jag inte gillar är att dom går ut i media och deklarerar att dom blir gratis om ett år. Det kommer sänka storleken på anbuden tror jag. Bättre att dom gör klart för ÖSK att dom inte vill förlänga, men att man utåt säger att man förhandlar om nytt kontrakt.

Skönt att både Mike och Nordin sagt att dom vill att ÖSK ska få betalt för dom iaf, så det inte blir några Roni-affärer.
AIK Saywee
2011-01-20 19:47
storm_90, de så kallade fansen åkte ett antal mil och missade matchen eftersom de resolut beordrades och handgripligen lyftes ut ur Tipshallen i Jönköping, smart jobbat ....

Jag vill ha en fan-tastisk läktarkultur där hyllandet till det egna laget, sånger och ramsor bara flödar i minst 90 minuter, klapp klapp och halsdukar och flaggor, ett svartvitt inferno !

Inte några böter för klubben på grund av töntiga tilltag!

(Det blir nog dyrt för IFK, redan vid första träningsmatchen)
Örebro D. McGrain
2011-01-20 19:39
Visst är det tråkigt att Iron-Mike och Ale inte förlänger. Men, ärligt talat...de tillhör de bästa i Allsvenskan så det är väl självklart de vill ut i Europa. Varför skulle de då skriva nytt kontrakt med ÖSK och därmed skänka bort miljoner i sign-on bonus...? Tycker även det är schysst av dem att ge ÖSK tid att hitta nya alternativ i o m att vara ärliga och tala om att de ska lämna klubben. Visst kan man önska att ÖSK skrev längre kontrakt men Almebäck var en chansning och SÅ bra var han inte första året, inte heller Bedoya. Nej, bara säga tack för den här tiden och välkomna tillbaka!
Örebro den oumbärlige
2011-01-20 19:33
Fatta hur frustrerade ledningen måste vara, skenet de ger av att allt är lugnt är rent skitsnack.

Man har ännu inte lyckats - varken blidka fansen eller lösa problemen med kontrakten(förläng/sälj)

Jag menar, det ser absolut inte bra ut i detta läge. Det känns som att man får rikta in sig på sommarfönstret och då ska vi vara glada med 10 miljoner för samtliga tre i Alé, Micke och Nordin.

Det verkar som att Micke tycker att ÖSK får skylla sig själva då de inte kan sälja (intervjun där han kommenterade Porokara). Vi får väl se hur det blir men det ser inte bra ut - en spelare som Nordin som spelar med känslor kan en oviss framtid innebära sämre form. Jag ser hellre att man säljer Bedoya och Micke idag.
Örebro Storm_90
2011-01-20 19:30
saywee//
Ja fyfan vad illa! Dessa as ska givetviss hamna i finkan en oerhört lång tid minst lila länge som en våldtäcktsman. Att dessa "så kallade fans" har åkt massor av mil för att se en träningsmatch med sitt lag och för en serie som annars skulle vara stendöd att leva är givetviss inget vi ska ta hänsyn till! För alla vill ju ha en stendöd läktarkultur där det nästan är ett övertramp att klappa händerna och sången ska ju vara totalt förbjudet det stör ju spelet!
( ironin flödar minst sagt)
AIK Saywee
2011-01-20 18:39
Jag undrar hur Sixten tänker matcha de unga hungriga i år, kontra de med utgående kontrakt, där flera verkar vilja bort från en svensk toppklubb som spelar ute i Europa?

Hur planerar man, eller han,för framtiden, för laget, för sig själv?
Örebro Grohl
2011-01-20 18:28
Är det färdigvärvat nu hoppas jag verkligen att vi snarast säljer av Almebäck och Bedoya också. Antingen rejäl satsning eller casha ut, vi kan inte checka oss igenom denna säsong. Då tappar vi garanterat allt vi satsat. för att tala pokerspråk =)

EDIT: Å säljer vi dessa gossar kan vi lika gärna lasta iväg Nordin också. Han lär knappast signa upp för nytt kontrakt med nuvarande trupp, baserat på hans tidigare uttalanden.
AIK Saywee
2011-01-20 18:04
Lekiller, ja det beror på, för det är väl inte färdigvärvat inför starten eller?

Vi kan väl hopppas lite till :)
Örebro Lekiller
2011-01-20 17:51
Tja kanske det.

Beror ju lite på vad de kan lyckas få in i laget nu innan säsongen drar igång snart.

Men jag kan nog tycka att Bedoya är det lättaste att ersätta. Visst, han är bra, men på mitten har ÖSK det ganska så bra beställt med spelare.
AIK Saywee
2011-01-20 17:50
Jag hoppas fortfarande på att det kommer in en bomb, som kan röra omkring lite i den svartvita grytan och konkurrera med dessa som väljer den mediala vägen och kanske saknar den riktiga klubbkänslan.

Jag har skivit det så många gånger tidigare, att det är ganska rörigt i "organisationen", och undrat om alla drar åt samma håll, eller vad händer, finns det en tanke bakom målet senast 2015 och HUR skall det nås?

Spelare "pratar" via media, tränare bestämmer hit och dit, sportchefer utför köp och sälj, ordförande håller i plånboken, trotjänare jobbar häcken av sig och fansen har den riktiga klubbkänslan .......

YNK

Örebro Grohl
2011-01-20 17:37
Lekiller/

Jag skulle iaf helt klart acceptera försäljning av Almebäck och Bedoya nu. Även om det blir på bekostnad av 5 placeringar i tabellen. Det funkar liksom inte att släppa ALLA nyckelspelare på Bosman. Jag tror dock att Sixten är av helt annan åsikt.
Örebro Lekiller
2011-01-20 17:28
Man kan ju undra hur uttalanden som Almebäcks tas emot av resten av ÖSK truppen.

Kanske så måste ÖSK som någon tidigare skrev sätta en försäljning av Bedoya och Almebäck före en topp placering i år. De måste ju börja visa att de kan sälja spelare och få betalt för det. Framför allt börja få in lite mer pengar i kassan. Allt för att ha en bättre sits inför framtiden.

Tappar vi Bedoya och Almebäck och även Nordin utan skaplig ersättning i form av pengar så kan vi nog fan hälsa hem snart.

På tal om annat?

Borde det inte dyka upp lite fler nyförvärv snart??

Spelare som går rakt in i starelvan!
AIK Saywee
2011-01-20 17:13
En helt annan grej, i Allsvenskans premiäromgång möter vi IFK Göteborg.

Laget, vars fans, uppfann huliganismen i Sverige, hösten 1970.

Ränderna verkar inte ha gått ur deras så kallade fans ...

... dagens sport-GT ägnar mycket text åt deras första match för året i Jönköping.

"Här skämmer IFK-fans ut sig

- Hoppar sönder läktare
- Tänder rökbomb(er)
- Blir utkastade"

Vilken jädra röra att läsa om och så mycket skit, vad är det för fel på dessa människor, de behöver ju hjälp från någonstans. Bara en sådan grej att tända på rökbomber inomhus, hur begåvat är detta? Har de totalt tappad förmågan att tänka ......

Jag hoppas på och förväntar mig en mycket bra support av alla svartvita fans i år!!!
AIK Saywee
2011-01-20 17:02
Vi är faktiskt rätt så många, som en längre tid funderat över just tajmingen av laget, typ köp/sälj och inspelning av nya på väg mot det "utlovade" guldet, jag har länge undrat över om man inte går i otakt mot målet. Dessutom är den så kallade "klubbkänslan" mer eller mindre frånvarande, bland alltför många spelare. Men hos fansen, där är klubbkänslan total!
Örebro Hertig_Karl
2011-01-20 16:54
Har för mig att Gerzic tillhör ÖSK och inte Spelarinvest. Har dessutom för mig att ÖSK köpte loss honom helt ifrån Rynninge då dom behövde pengar. Men jag kan ha fel.
Örebro Fatcit
2011-01-20 16:43
den oumbärlige//

Nu är vi på samma linje! Jag vill lägga till två saker...

1.a Spelare som går direkt in i startelvan är ett kontrakt på minst 3 år helt ok. Är det en yngre spelare som Almebäck så kan inte klubben räkna med att han spelar kvar längre utan vill iväg utomlands.

1:a året startar spelaren de flesta matcherna.
2:a året fortsätter spelaren att bevisa sin kvalité för större klubbar
för att sedan bli såld eller förlänga.

1.b Om spelaren inte är tänkt att ta en startplats första året (som Bedoya, Nordin etc), så är 3 år för kort tid. Sixten är ju inte känd för att ge nya spelare chansen.

1:a året sitter spelaren på bänken och ser & lär.
2:a året slår spelaren igenom.
3:e året har spelaren uttalat att han inte kommer att förlänga med klubben.

2. För att kunna erbjuda mer pengar i lön så måste intäkterna öka för klubben... Men klubben tar inte mer i betalt för sponsring inför 2011 än för 2010, fast klubben ökat sitt marknadsvärde! ILLA ILLA
Annons: