/fotboll/osk/forum/4282.aspx/fotboll/osk/forum/4282.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-19 10:58
Vem tar mittbacksplatsen idag?
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-01-19 09:20
Pintorp// Ja, det är väl så. Är väl jag som saknar ett "riktigt" repotage från Turkiet
AIK Saywee
2011-01-19 08:27
SFC fair-play och Kaj//
Tänk att det finns sådana fantastiska människor fortfarande :)

Viktor Noring är en mycket duktig målvakt, med mycket stor klubbkänsla!

Jag känner även till, att IFK Göteborg genom åren jobbar/jobbat en hel del med just klubbkänsla för spelarna och organisationen, det liksom präntas in blåvitt i själen om det är möjligt ....

Undrar hur man bygger klubbkänsla enkelt och framgångsrikt? Det är trots all "ekonomisk" framtid, en relativt viktig ingrediens.

Hur ser det ut i dagens ÖSK?
Örebro Pintorp
2011-01-19 07:53
Kaj: Förmodligen är det väl att de flesta uppskattar att Alvbåge tar sig till att göra saker enbart för fansen. Att Turk-TV är så populärt handlar ju enbart om att det är Alvbåge framför kameran. "Programmet" i sig är ju naturligtvis så undermåligt något kan bli. Precis som hans blogg handlar populariteten om uppskattning av hans arbete för fansen, trots att han skriver som en tolvåring.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-01-19 06:53
Jag har Mats Rubarths sista ÖSK tröja. Men vetefan om jag vill göra mig av med den. :)
marty_333
2011-01-19 04:35
Tänkte kolla om det är någon här som har en äkta matchtröja, dvs en som någon spelare har använt? Skulle vilja få tag i en och hänga upp på kontoret... Hör gärna av er om ni kan hjälpa mig att få tag i en!

marty.lundin@hotmail.com
2011-01-18 23:42
Fattar inte att ni gillar Turk-Tv så mycket. Både kvalitet och innehåll är ju kasst. Orkar inte ens se färdigt.
2011-01-18 23:18
Alla de vars kontrakt går ut efter 2011 och som vägrar skriva på nytt måste ÖSK sätta upp på transferlistan senast i sommar.
Örebro pemo
2011-01-18 22:58
Det är väl klart att almebäck inte vill skriva på. Han är inte tillräckligt bra bollspelare för att bli köpt av någon proffsklubb. Att vara snabb och stark räcker bra i Americans fotboll, men ute i europa måste du kunna ta emot en boll också. Nä, han blir nog kvar eller hamnar i något skitlag i Danmark.
Eller tänk om ÖSK går vidare i gruppspelet i höst. Hur blir det då med förlägning av kontrakt? Har ni inte märkt hur dåligt det är på spelarfronten överlag i Sverige. Att HIF får iväg en mittback ser jag som rena trollerinumret. Det är bara att gratulera deras kassör.
Örebro Grohl
2011-01-18 22:53
Turk TV är ju fantastiskt trevligt även om det är en tydlig produkt av hotelldöden =p sjukt roligt att Alven bjuder till så mycket som han gör.
Örebro Grohl
2011-01-18 22:41
Byte rakt av - Almebäck mot Peter Larsson, hur låter det? =)

Blå Bergen, kolla länktips för vad ni i Bromma röstar på. Dock vill jag tydligt påpeka att jag inte bryr mig ett skit om politik och inte alls tror att det påverkar Almebäcks val att inte förlänga. Fånigt att hävda något sådant öht.

Jag vill bara visa att jag hade rätt i min "fördom" om Bromma =)
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-18 22:14
På Ale Bedoyas Facebook så står det att lillebrodern Santiago Bedoya blivit ''draftad'' av Vancouver... Så vi får väl antagligen inte se ''the Bedoya brothers'' på vallen.
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-18 21:55
Haha, ska Hagine ersätta Almebäck? Då kommer vi få problem...
Örebro Grixx
2011-01-18 21:51
Hagge har aldrig tidigare varit spec bra som mittback. Funkade på den tiden när vi ofta harvade i bottenträsket. Är han så mycket bättre i dag?

...som högerback är jag mer positiv till honom men fortfarande tveksam...
Örebro Conjuration
2011-01-18 21:17
Hagge alternativt Omar Jawo hade varit bra nu.
Örebro Tärna
2011-01-18 20:18
Nu kanske Hagge vore något?
Örebro chlirre
2011-01-18 19:39
Om jag inte missminer mig fick Micke endast ett halvårskontrakt från början, och valde att förlänga med SK trots en minde succé i AS. Nu är det väl ganska givet att han inte förlänger. Man får ju inte vara dum.
Örebro chlirre
2011-01-18 19:39
Om jag inte missminer mig fick Micke endast ett halvårskontrakt från början, och valde att förlänga med SK trots en minde succé i AS. Nu är det väl ganska givet att han inte förlänger. Man får ju inte vara dum.
Örebro Bastard on Parade
2011-01-18 19:27
Hur dyr skulle Peter Larsson vara ifall vi lyckas sälja Almebäck? Han är väl i och för sig mer lik Wikström än Almebäck som jag minns honom, men utbudet på bra mittbackar är ju inte jättestort direkt.
Benny Böckling
2011-01-18 19:16
Någon som vill avsluta karriären i SvartVitt menar jag då...
Benny Böckling
2011-01-18 19:14
Det är väl nästan bäst att sälja Almebäck och istället försöka få in en mittback i liknande klass men något äldre.
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-18 18:52
Vilket parti tillhör vi i Bromma? ;-)
2011-01-18 18:30
Att spelare som Almebäck (och Gerzic mfl) inte vill förlänga för att han vill ut i europa kan jag förvisso förstå och det tror jag inte många förebrår dem för.

Men man kan ju skriva nya kontrakt ändå med proffsklausuler? På så vis är ju klubben i alla fall garanterad en summa mer eller mindre. Men för detta finns föga intresse hos spelarna verkar det som i ÖSK fast jag sett det en hel del i andra klubbar.

Eller då är det ÖSK som inte erbjuder tillräckligt bra i en sådan förlängning.
SFC fair-play
2011-01-18 18:21
Saywee
det stämmer faktiskt killen verkar hur lojal som helst.
det han sa i media var att TFF måste ju också få något för att de trodde på mig.
sälsynt men sant.
men vi har ju några i SFC också men där är det lite skilnad.
2011-01-18 18:16
Saywee // Noring sa det i en intervju jag läste häromdagen
Örebro Djäflun (Rädda Nordin)
2011-01-18 17:40
Innan man bedömer vad som står i Amebäckintervjun så ska man nog tänka på att det är Olof Lundh som ligger bakom den. Om han kan tolka något av vad Almebäck säger såsom något negativt om ÖSK tycker han att det är mumma. Han är och kommer alltid förbli kvällspostjournalist.
Örebro bison
2011-01-18 17:39
Han är med i KPMLr och vill gå till FC Pyongyang i Nordkoreas högsta serie.
Örebro Nikki Sixx
2011-01-18 17:16
Har lite svårt att se vad Almebäcks partitillhörighet skulle ha att göra med om han vill krita på nytt kontrakt eller ej. Utveckla gärna.
Örebro Grohl
2011-01-18 17:04
han är ju från Bromma, borde väl inte va så svårt att lista ut =)
Örebro cellblock
2011-01-18 16:59
@Rojas Veritas Pali
Vilket parti?
Annons: