/fotboll/osk/forum/4281.aspx/fotboll/osk/forum/4281.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2011-01-17 12:41
Dejmon// Jag kanske missförstod ditt inlägg om medgångare därav mitt uttalande om ökenvandring osv. Du fick klä skott för att jag stör mig på att folk har en tendens att dela in supportrar i "riktiga fans" och övriga / medgångare m.m var precis det som hände i bengaldebatten.

Jag tror inte att kvaliteten på allsvenskan kommer öka nämnvärt med färre lag, vill återknyta till Kajs (?) inlägg angående talanger det resonemanget håller ju bara om talangerna idag spreds på de allsvenska klubbarna men faktum är ju att många talanger lämnar Sverige redan innan de spelat i en allsvensk klubb.

Allsvenskan har andra värden än att vara europas bästa liga - i alla fall ser jag andra värden.
Örebro Fatcit
2011-01-17 11:48
Vad säger ni om John Giudetti som vänsteranfallare?
Örebro Fatcit
2011-01-17 11:46
Rallyfinnen// Det var jag som berättade att Nordin köpt en lägenhet! Om det är "Säkra källor" att Nordin vill skriva på ett långtidskontrakt låter bara dumt, och har inte sagts av mig! Har Nordin sagt att han VILL skriva på 4-5 år så är det ju iofs en säker källa!

Däremot kan jag styrka det bl.a. "ÖSK fans" skriver att MFF (men också FCK) är väldigt intresserade av Nordin!
Örebro #7
2011-01-17 11:39
Jag gillar inte det där "Men man vet aldrig vad som händer" på slutet...=)
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-17 11:22
#7/ Låter ju sjukt bra...
Örebro #7
2011-01-17 10:26
"Svensson menar att det är flera utlandsklubbar som följer honom, verkar prioriteringen vara att förlänga med ÖSK.

- Han trivs väldigt bra i klubben. Men man vet aldrig vad som händer."

Sagt av Nordins agent ang. Nordins kontraktsförhandlingar med ÖSK
Örebro Gummianka
2011-01-17 09:00
Inte så säker på att Nordin gör succé i landslagsdressen just nu. Jag såg nåt sent inslag på TV igår där det konstaterades att han hade problem med flåset. Han verkade inte ha ägnat julen åt träning... om inslaget nu stämmer.
Örebro den oumbärlige
2011-01-16 22:02
är kanske min bittra period men fan blir ledsen när jag ser J. Hamad i landslagsdressen efter bara 2 år i allsvenskan där han första året skolades in i laget. Ledsen för att hade kunnat göra samma resa i ÖSK fast med guld -11 istället för -10. Får väl hoppas att en av ÖSK:s talanger kan göra samma sak, skulle vara grymt!.

Örebro Grixx
2011-01-16 21:18
Wernersson brukar historiskt sett alltid hålla fram Örebro och varna för vår farlighet, så om han nu glömde bort oss för en gång skull så är det inget att yvas över.
AIK Saywee
2011-01-16 21:17
Pozniak, jag tänkte iallafall lämna under sensommaren förra året, efter telfonhot, men det är ju inte detsamma som att ta kritik ....
Örebro den oumbärlige
2011-01-16 20:47
bah, Wernersson har alltid varit småaktig och otroligt obegåvad som expert, min åsikt. de rann över bägaren också när han förtydligade landsortens styrka genom att nämna i princip alla förutom laget som tog tredjeplatsen. han är föråldrad och alltid tråkig att lyssna på.
AIK Saywee
2011-01-16 20:00
Pozniak, det var dumt av mig att haka på den oumbärliges synpunkt tidigare, flera hakade på och jag förökte bara vränga lite ord, jag vet inte ens om jag har en annan åsikt än Wernersson, så var det med det.

Mittåt har valt att lämna och Syreatom kanske bara bytt nic, vad vet jag?
Örebro Pozniak
2011-01-16 19:46
för övrigt anser jag att mittåt och syreatom borde komma tillbaka till detta forumet.
Örebro Pozniak
2011-01-16 19:46
mognaden på era inlägg är idioti. såga en människa för han har en annan åsikt.
Jag vet en "känd" person på forumet som ska lämna forumet varje gång någon riktar kritik till han. min brorsdotter är bättre på att ta kritik och hon är 3 år.
AIK Saywee
2011-01-16 19:26
mognat
AIK Saywee
2011-01-16 17:59
Här kommer åter min inställning i "antaletlagdebatten" i repris, som var ganska spontan tidigare, men jag tror att jag känner likadant fortfarande ...

"För mig får man banta till lägst 14 lag, sedan tröttnar nog även jag sakta men säkert. Vem är den ytterst ansvarige bantningsivraren?"

Det viktigaste tycker jag är, att försöka öka publliksiffrorna och svensk fotbolls status i världen, det svenska landlagets och den svenska klubbfotbollens!

Heja Sverige!

Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-16 15:46
Dejmon// Bra inlägg!! Jag får tänka mig för. Och kanske andra med mig...? "Bättre kämpa emot med mannar och här än att lägga sig platt för förbund och misär" - så rätt!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-16 14:47
Rallyfinnen

Fråga till eniro:

"Säkra Källor anger tudelad info ang. Nordin Gerzic's framtid i Örebro SK. Vem är egentligen denna "Säkra Källor" och vad är det som gäller i detta fall?"
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-16 14:33
BBB
Jag givetvis kan man känna så när "hopplösheten" infinner sig. Jag har även förståelse för att många uttrycker sig väldigt kraftfullt när det kommer förslag som dessa, som man själv anser är korkade. Jag tycker dock man bör vara försiktig (speciellt om man varit med länge) med att göra vissa "snabba utlåtanden". Jag tycker det sänder lite fel signaler till de yngre om hur vi ska hantera motgångar i både klubbsammanhang och i allmänhet. Fast detta är du säkert medveten om.

Avd. "Bättre kämpa emot med mannar och här än att lägga sig platt för förbund och misär".. ;)

--------------------------------------------------

Jag kan inte yttra mig om intresset i allmänhet kring fotbollen under den tiden för det minns jag inte. Publiksiffror skulle jag säkert kunna kolla upp och jämföra men det känns ju även det rätt intetsägande då det även under den tiden (även den gången ändrades tydligen upplägget relativt omgående) kan ha varit flera andra faktorer som spelade in.

Vad jag däremot är ganska säker på är att det finns både positiva och negativa effekter av alla de förslag som diskuteras och jag tycker nu det förts fram väldigt bra argument kring det hela på forumet. Både för och nackdelar med diverse förslag.

Om jag ska vara lite seriös nu och kanske delge min egen åsikt kring det hela så tycker jag att man ska köra på med en 16-lagsserie minst ett par år till innan man tar något beslut. Är även rätt säker på att det kommer bli så. Jag tycker dock det är bra att det diskuteras ev. vägar för att utveckla ligan.

------------------------------------------------

Publikgenomsnittet i sig kommer med största sannolikhet höjas denna säsong.

Beslutsfattarna bör även se över andra vägar att öka kvaliteten och slagkraften hos allsvenska lag än en ev. bantning..
Örebro den oumbärlige
2011-01-16 14:18
Bland annat. Irriterar mig på han. Dels sa han i en intervju om slutspel i Allsvenskan också att spridningen av AS inte kommer försämras: "det finns ju lag som Elfsborg, Kalmar, Helsingborg..." Och hör och Häpna "Norrköping".

Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-16 13:53
Eller månne "förspel"? ;-)
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-16 13:50
Är Wernersson en "praktfull idiot" för att han gillar slutspel? Eller trots? Eller vaddå?
Örebro rirobban
2011-01-16 13:40
den oumbärlige//

Håller med :)
Örebro rirobban
2011-01-16 13:40
Dubbelklick...
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-16 13:38
den oumbärlige// Enligt vem? Peter Englund, eller Björn Ranelid? Eller rentav GUD? Praktfulla idioter är vi alla i någons/någras ögon! ;-)
Örebro den oumbärlige
2011-01-16 13:24
Vill bara få ut det ur mig: Tomas Wernersson är ju en praktfull idiot.
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-16 12:28
Dejmon// Jo, du borde ha stöttat som tvååring!! :-D
Sen vet du ju hur det är. I vredesmod känner man att "nä, där går gränsen för mitt engagemang", men sen slår väl antagligen abstinensen till och man tvingas krypa till korset trots alla dumheter som LÅL och hans kamrater hittar på..

Appropå LÅL så har Johan Esk en alldeles utomordentlig krönika om SvFF och LÅL i dagens pappers-DN! Handlar om gubbväldet och den totala bristen på nytänkande och förnyelse..
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-16 12:26
Kaj Spasmér
Trevligt med en lite annan infallsvinkel på den pågående debatten och tänkvärda inlägg!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-16 12:13
BBB
Bojkott är givetvis ett bra sätt att använda sin konsumentmakt och visa på missnöje. Men när du skriver "tacka för mig" låter det som ett avslut utan vidare protest.

Bison
Du får bli hur provocerad du vill.

Jag definierar en medgångare som en som stöttar i medgång och sviker i motgång. I detta fall syftade jag på att flera skrivit att de skulle "tacka för sig" alt. sluta följa både ligan och ÖSK (vilket jag tolkade som att man skulle straffa ÖSK om detta blev verklighet utan att försöka göra nått åt själva problemet). Var väl inte så svårt att förstå?

Jag accepterar att folk har olika åsikter, förstår inte vad du menar riktigt?

Nej lägsta serien jag följt ÖSK i är S1 (och då var jag på majoriteten av alla hemmamatcher och väldigt många bortamatcher). Skulle mina åsikter vara mindre värda då eller för jag inte var kapabel att följa ÖSK i div.2? Jag är 26 år, var lite svårt för mig att stötta på den tiden..
Örebro Rallyfinnen
2011-01-16 11:58
Jag tycker att det skulle vara bra för Anttonen att skriva på ett ett-årskontrakt, då får han prata med klubbar i ett halvår innan kontraktet går ut, och han får också möjlighet att visa upp sig i Europaspel.. Det skulle gynna alla tror jag!

Sen sade "Säkra Källor" att Nordin hade köpt lägenhet i Örebro och ville skriva på för 4-5år.. Jag tycker att Säkra Källor har svår beslutsångest.

Jag har tittat på Eniro och Ratsit efter någon som heter Säkra Källor, så jag kan ställa honom/henne mot väggen och fråga om han/hon kan bestämma sig någon gång. Men fick ingen träff! =)
Annons: