/fotboll/osk/forum/4280.aspx/fotboll/osk/forum/4280.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-01-22 18:46
Hoppas att Iron-Mike läker snabbt, "för egen skull", främst (!) och för att han även detta år tillhör ÖSK.

Det är alltid roligt när våra klubbspelare får chans till att spela i landslaget, men samtidigt alltid lika oroligt, ur skadesynpunkt.
Örebro den oumbärlige
2011-01-22 18:18
Var det någon som tyckte Hysen var bra förutom målet? Emil till vänster var också väldigt ojämn och Marcus Nilsson känns inte alls att hålla på den här nivån.

I övrigt är jag föga imponerad av Molins, känns som att han gräver ner huvudet och kör tills han fastnar.

Nordin var tämligen anonym och det är ju lite svårt att styra spelet när Anders Svensson med 114 landskamper spelar bredvid. Syntes ju att Nordin inte alls fick lika mycket boll även om han kanske borde sökt mer själv. Aktionen inför målet visade dock hans klass.

Almebäck är säkerheten själv i denna upplagan av landslagets försvar. Salomonsson en outsider - vill se han i ÖSK - men ack så omöjligt.

Hamad visar upp en del men får inte till det, dock kör han hårt 90 minuter och känns väldigt vältränad. Professionell.
Örebro widemarsh
2011-01-22 18:08
Förstår inte varför man ger en spelare chansen i landslaget, och sen låter honom spela på fel position? Tror Gerzic gjort det betydligt bättre i en mer offensiv roll på mittfältet, där han är van att spela. Han såg vilsen och osäker ut. Men en riktigt fin aktion som ledde fram till målet.

ALmebäck verkar Hamrén ha förtroende för så han får nog vara med nästa gång landslaget samlas med...
AIK Saywee
2011-01-22 18:01
slut 1-1, Nordin ut typ sista tio, men han gjorde sitt jobb :)

Tror att Vuvuzelorna kanske störde de blågule ....
AIK Saywee
2011-01-22 17:28
55 minuter, Almebäck borta efter spräckt ögonbryn (?) vid nickduell
Örebro Mickee?
2011-01-22 16:43
Almebäck spelförande i Sveriges backlinje. Jättebrachans det här att visa upp sig!
AIK Saywee
2011-01-22 16:39
Gerzic bjöd på en "lysande öppning", efter dryga halvtimmen vilket så småningom resulterade i en kvittering!!!

Andre assistent?
AIK Saywee
2011-01-22 16:32
Efter drygt 20 minuters spel i Sydafrika ligger Sverige under med 1-0, Nordin har dock haft några bollkänningar ....
AIK Saywee
2011-01-22 16:11
MrCrowley, sorry, det var bara en sådan där dum ironisk "årtals-pik", du vet, jag med mina årtal :)

Jag kanske själv är ganska otydlig ibland, men det är jag ju inte själv om, här på detta eleganta forum.

Eftersom det verkar vara lite dött här, letar vi ju "alla" efter lite samtal, diskussion, debatt eller annat ....

Men du, så nära ett guld för ÖSK det blev, sista kvarten gjorde väl fuskgänget ett godkänt mål mot MFF och hela hemresan till Närkes pärla gick i moll ...?

Men i år blir det dur!!!
Örebro MrCrowly
2011-01-22 16:00
jag var där -94 ja, eller vad menar du?
AIK Saywee
2011-01-22 15:48
den oumbärlige, kolla om du har fått ett PM ....

Mr Crowly, Landskrona 1994 ...

I övrigt, i år går vi för GULD, nu eller sällan, "man skall aldrig skriva aldrig"?

FORZA ÖSK!
AIK Saywee
2011-01-22 15:04
Om en organisation, vilken som helst, eller en enskild individ är otydlig eller luddig i sin kommunikation, uppstår ofta frågor, kanske inte alltid 23 stycken, men ändå.

Jag menar inte, att man skall lämna ut "hemliga" eller strategiska grejer, men det är sällan fel att vara tillräckligt tydlig (!), över sådant som kan "väcka" frågor, det sparar ofta tid (=pengar) och "möda" för en organisation.
Örebro den oumbärlige
2011-01-22 15:04
Ytterliggare en sak.

Nu skrivs det om utländskt intresse för Grahn och nu vet vi inte hur mycket sanning det ligger i det men visst är det så att klubbar söderut har större möjligheter till att locka till sig scouter.
Örebro den oumbärlige
2011-01-22 15:01
Grixx// Då bör folk också förstå att Sjögren är en promille delaktig i att den och den inte säljs. Sedan är det alltid svårt att driva den här delen när så många ska vara delaktiga, alla - långt ifrån alla, är insatta nog för att dessa beslut.

Öppen diskussion vore bra men jag tror att för många viljor stjälper arbetet, vill hellre se en stark ordförande som har pondus nog att driva klubben i utvecklingen eller på annan position. Det finns bara plats för en sån och idag vet jag inte om vi har den personen redan i organisationen.
Örebro Grixx
2011-01-22 14:52
den oumbärlige// Jag tror inte att det är något som ÖSK strävar efter utan man vill istället ha en öppen diskussion/arbete mellan ett antal utvalda personer...och ser en styrka i detta.
AIK Saywee
2011-01-22 14:50
Även jag vill följa polaren Nordin, när börjar matchen?
Örebro den oumbärlige
2011-01-22 13:59
Sjögren har inte närheten av slutordet i någon försäljning om inte han ges mandat till det. Vi har inte "den" starke sportchef som kan kräva det, när och om han någonsin får den status i klubben kanske det kommer ske.
Assyriska 4-Life
2011-01-22 13:20
vet någon om man kan strema sverige matchen idag då ja är i thailand, måste ju följa polaren Nordin
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-01-22 11:59
Dejmon//Jag vet att det förekommit och förekommer att folk fått uppgraderat sin ståplats till sittplats för typ en hundring. Men det verkar inte vara officiellt s.a.s och inte med på prislistan utanför. Men det går göra som du skriver emellanåt.

Jag har sittplats själv men brukar föredra att stå när det är så där jävla kallt ;) För då kan man stå och stampa ;)
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-22 11:55
Kaj Spasmér
Tack för förtydligandet, nu förstår jag.

Är du helt säker på detta? Tycker det borde ligga i klubbens intresse att jag som återkommande "säsongare" på Västra Stå ska kunna lägga ex. en hundring extra för en sittplats vid önskemål. Entrén har jag ju redan betalat för i förväg iom mitt säsongsabb. så lite rabatt borde man ju kunna få. Hundringen jag lägger till utöver blir ju en ren vinst för klubben..

Jag gillar Västra Stå men vissa dagar kan det ju vara skönt att sitta. Känns konstigt att jag då ska behöva betala 200(?)kr för en tom stol när jag redan betalat inträde en gång s.a.s..

Kanske skulle bli för krångligt med ett liknande system?
Örebro MrCrowly
2011-01-22 11:34
Nordin Gerzic chansen från start
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-01-22 11:10
Dejmon //Vad jag menade var att på mötesplats ÖSK, där du inhandlar biljetter, kan du inte enbart köpa sittplats. Alla sittplatser säljes med entre inbakad.

Självklart kan du köpa ståplats abb och sedan gå och köpa en sittplats med entre varje match. Men då betalar du ju för entren 2 ggr. Då faller liksom poängen med att ha ståplats abb.
AIK Saywee
2011-01-22 11:01
Ursäkta, mera Sayweetjöt, men jag vill ju bara redan nu, innan säsongstart varna för dumma tilltag, som kanske "andra" får betala, än de som utför "kostnaden".

Pappers-GT´s sportdel.

"SKANDALEN KAN KOSTA BLÅVITT"

Verkar som att det kan bli en mycket dyr räkning, men det är ju inte säkert att allt som står i tidningarna är rätt och riktigt, men det verkar trots allt, att något hände i Elmiahallen häromkvällen, typ dyr och tråkig support.

Så dumt kan väl ändå inte ÖSK´s fans bete sig, i år på väg mot höstens guld hoppas jag på en fantastisk support, till de svartvita giganterna och att inte en enda krona drabbar klubben i onödan.

ÖSK GFG!
AIK Saywee
2011-01-22 10:34
Marta, jag vet att jag kan vara envis och omöjlig, men jag är också mycket tålig och tålmodig.

Jag tog mig ytterligare tid att ladda ner MrCrowleys länk på min slöa laptop, det tog 28 minuter, men jag ville bara kolla om jag var totalt fel ute.

Efter tips, så startade jag lyssnandet, vid 5:36 och "hör ungefär liknande", det blir inte exakt ordagrant återgivet, det Sjögren säger, men ändå ...

"vi skall vidareutveckla klubben ... bygga upp ett kontaktnät ... även för att sälja spelare (omsätta spelare)"

"han har fått mer fokus på att bygga relationer med internationella klubbar, skapa kontaktnät
- dels för att vi skall få bättre koll
- dels intressant för att få ut spelare internationellt"

Eftersom MrCrowley ställde en fråga så vill jag med detta försöka svara varför jag hela tiden sedan Sköldmark kom till ÖSK, trott och tror att han jobbar med spelarförsäljningar.

Tur att det inte är fel på min hörsel iallafall.

Nu kan ni tjöta vidare om detta om ni vill, jag har fått svar på min fråga!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-22 10:20
För att förtydliga ang. rollerna (som jag tolkat det) i Sport nu:
Sportchefen (Sjögren) bör fortfarande vara den som har huvudansvaret vid spelarförsäljningar. Om Sköldmark tog hand om Olsen's flytt lär det nog varit ett undantag då det inte rörde sig om någon vidare övergångssumma.

Sköldmark är nog mest "städgumma" och hjälper till på marknadsavdelningen då det behövs samt tar kontakt med klubbar som kan tänkas intressanta i framtiden då det skall säljas spelare alt. värvas spelare.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-22 10:08
Kaj Spasmér - Auri sacra fames
Jag fattar ingenting av ditt inlägg igår 21:25.. Klart man kan köpa säsongsabb som både reserverad sittplats och enbart ståplats.. Även i ståplatsabbet ingår ju entrén i kostnaden?

Chipset
Bra fråga. Har haft ståplatsabb senaste åren men har aldrig tänkt på att försöka "uppgradera" detta när jag känt för att sitta nån match..

Vet inte om jag borde funnit svaret i Kaj's inlägg men totalt missat poängen men det vore kul att få veta om detta är möjligt och om priset för detta isf är fastslaget för denna säsong..

Sköldmarks huvuduppgift är f.ö. att stärka relationerna/samarbetet med andra klubbar ute i vida världen, för framtida affärsmöjligheter. Som jag tolkat det..
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-22 09:58
Har inte hängt med riktigt senaste veckan. Men, är det så att Bedoya, Almebäck och Nordin "vägrar" att förlänga för att efter säsongen kunna dra som Bosman??? Nordin har ju t ex förut sagt att han vill att ÖSK ska "tjäna pengar" på honom...
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-22 09:43
Ibland är du rätt omöjlig Saywee.

Dock är Sköldmarks titel rätt intetsägande och känns lika mycket som lull-lull som något man skulle kunna ha nytta av.
AIK Saywee
2011-01-22 09:39
Det trodde faktiskt jag med ....
Örebro Grixx
2011-01-22 09:19
Trodde vi för länge sedan hade rett ut detta med arbetsuppgifterna när vi tidigare hänvisat till informationen från ÖSK....
Annons: