/fotboll/osk/forum/4278.aspx/fotboll/osk/forum/4278.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro den oumbärlige
2011-01-18 16:34
Alltså det är jävligt svårt med ÖSK:s lönebudget att förlänga med stjärnor i AS som jämförelsevis tjänar det tredubbla i andra sämre klubbar i Sverige.
Örebro Chipset
2011-01-18 16:25
Esbjerg skulle nog passa Anttonen.
Örebro Grohl
2011-01-18 16:20
Ja faktiskt... Vart finns logiken i att göra sig av med Berra om Almebäck samtidigt klart och tydligt deklarerar att detta blir hans sista säsong i SvartVit dress?

Detta måste vara bland det dummaste jag hört på mycket länge. Man kan även betänka summorna HIF fick för Ekstrand. Nästan så att jag blev lite förbannad nu faktiskt.
Benny Böckling
2011-01-18 16:19
Känslan är att det kan bli topp 3 det här året men åren efter blir det väl mitten som gäller igen.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-18 16:16
ÖSK har ju haft ambitionen att vilja värva spelare som vill vidare och som kan generera. Ge dem cred för att de lyckats. Nu gäller det att lyckas med säljdelen också.

Det jag kan tycka är lite sådär är att Almebäck går ut i media och säger att han inte vill förlänga. Gör det ju inte direkt lättare att få honom såld som kontraktsbunden. Då handlar det mer om att han vill ha cash känns det som.... men jag kan ha fel.
Benny Böckling
2011-01-18 16:16
Inte så konstigt att Sjögren är ute efter en mittback då men det känns ändå jävligt konstigt eftersom Berra nu fick lämna. Jag utgår ifrån att ÖSK fick veta att Almebäck inte ville förlänga först efter att man nobbat Berra. Å då känns det ju jävligt dumt gjort av Almebäck eftersom han ju kunde sagt att han ville lämna strax innan Berra försvann, för då kunde ju ÖSK ha sålt Almebäck och förlängt med Berra.
Örebro Grohl
2011-01-18 16:08
Vi är väl alla oroliga för detta "worst case scenario", men jag tror dessvärre inte att all skuld kan läggas på sportchefen. Spelare som Almebäck, Roni, Bedoya och även Gerzic har högre ambitioner än att spela i Allsvenskan, vi får helt enkelt acceptera att dom tänker på sig själva i första hand och inte skriver på nya kontrakt hipp som happ.

Almebäck själv säger ju även att ÖSK har velat förlänga med honom men att det inte blir något av det. Över ett år i förväg är väl bra framförhållning?

Klart kritiken mot att vi inte klarar av sälja spelarna är i viss mån rättfärdigad, men samtidigt har vi väl egentligen bara misslyckats med att sälja Roni än så länge?
Örebro NittonHundraÅtta
2011-01-18 16:02
Almebäck sjönk ganska mycket i mina ögon nu. Visst jag förstår att han vill ut i Europa, men ska han bara lämna utan att vi får nånting i kassan? Det var ju vi som gjorde han till en bra spelare, om inte ÖSK skulle valt att satsa på han så kanske han inte ens skulle spela fotboll idag?
AIK Saywee
2011-01-18 15:55
Steiger, innan jag får på mig badkläderna till havspromenaden ...

Det är absolut inget nytt, jag har haft ideliga funderingar kring detta och ÖSK-Karl har också haft sina inlägg om samma "fråga" flera år.

Men, många verkar blint tro på framtiden (även den optimistiske Saywee) fast vi kanske ibland glömmer hur andra lag, våra motståndare, C:a 15 st, satsar och planerar för ett guld, år efter år.

Loggar ur, och tittar in tidigast 21.00.
AIK Saywee
2011-01-18 15:47
Jag hoppas oerhört mycket på sommarpraktikanten Sköldmark, men hittills är han ju nästan totalt "osynlig", vad gör han egentligen???

Har vi två sportchefer, så förväntar jag mig, att vi är dubbelt så smarta, som våra motståndare, i sportchefsfrågor alltså, jämfört med de som bara avlönar en sportchef ...

Nej nu, blir det en kustpromenad, det är vår i Halland, det har varit för mycket Saywee idag, jag skall försöka hålla mig härifrån, så att ni kan skriva lite fler inlägg ... jag tar mig ett inläggsförbud till 21:00 :)
Örebro Steiger
2011-01-18 15:44
Kaj, Saywee//

Fast det är väl egentligen inget nytt?

ÖSK-Kalle har ju varnat för detta i ett par års tid nu. Det är nog därför ÖSK rekryterar en mängd talanger som man kan spela in om "worst case scenario" slår in. Några pengar att rekrytera färdiga startspelare finns ju inte och lär inte komma heller om alla spelare sticker när kontrakten löper ut.

Jag tror dock inte att det blir fullt så illa, även om vi säkert kommer tappa ett par nyckelspelare. Talangerna ser dessutom hyfsat bra ut.

Almebäcks uttalande visar däremot hur viktigt det är att vi snabbt får in en riktigt bra mittback.
Örebro Grohl
2011-01-18 15:42
Jadu Almebäck var det väl e.g. ingen som trodde att han skulle förlänga? Dock har vi ju inga mittbackar så det är väl bara att acceptera faktum och släppa honom som Bosman när säsongen är slut.
AIK Saywee
2011-01-18 15:32
Kajan 15:22, jag har också ibland och tyvärr denna olustkänsla, i min svartvita kropp och själ, blir det inte guld i år, så vet jag inte om jag kommer att uppleva detta, vi står efter några års lagbygge inför, ROT 2012 - ....., renovering, ombyggnad, tillägg, eller vad tusan det står för, ROT alltså?

MYCKET intressant inlägg!!!!!!
AIK Saywee
2011-01-18 15:24
Kaj, detta om Noring,innebär kanske en mycket stark KLUBBKÄNSLA, om det är riktigt återgivet i media, eller hur du har hört eller läst detta?

Men ordet "enbart" får mig att fundera, finns det "sådana människor" än idag?
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-01-18 15:22
Så Alvbåge, Almebäck, Bedoya och Gerzic (fler?) kan säga tack och adjö till ÖSK om 10 månader utan ÖSK får ett öre. Om så ske måste det vara allsvenskans största kapitalförlust över en natt för en klubb.

Lägg där till att Sixtens kontrakt går ut och "flyktvarning" på honom också. Kilen lägger av (?) så måste ÖSK i princip bygga ett helt nytt lag med en ny tränare efter denna säsong.

Ett worst case scenario förstås men inte alls osannolikt.

Borde man inte kunna ha bättre "synk" i kontrakten i framtiden så det inte blir massflykt efter en och samma säsong?
AIK Saywee
2011-01-18 15:20
Grohl 14:02, jag vågar inte lämna förslag på kroppsdelar som kan tatueras på denna bloggkropp ...

... men om ÖSK, vilket jag förväntar mig, äntligen tar ett guld, skall jag verkligen trots min ålder, fundera över en liten fin tattoo :)
2011-01-18 15:19
Trelleborgs målvakt Noring är beredd att krita på ett år till enbart för att TFF ska få pengar för honom.
Örebro Skadeh
2011-01-18 15:01
Tycker att Almebäck kan ta och förlänga och spela i Allsvenskan minst ett år till.
Han har för många brister fortfarande som måste arbetas upp om han vill ut i Europa. Samma problem har Bedoya som tror han är bättre än vad han är just nu.
Spelar du tillräckligt bra kommer du ut i Europa, Almebäck!. Man gnäller inte ut i media och bävar att komma ut i Europa, utan man presterar först!
Örebro rirobban
2011-01-18 14:52
Almebäck nobbar ÖSK-förlängning: ”Måste ut i Europa”
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-18 14:43
För övrigt så är Tobias Holm ifrån Nora.
Örebro Sekt. E
2011-01-18 14:35
Grohl// Då tycker vi lite olika tror jag. Även om Sedin gjort en storstilad prestation så känns hela inlägget skapat för att få reaktioner istället för att föra fram seriösa åsikter.
2011-01-18 14:28
Och Santos allt närmare GAIS. Ska bli intressant att se vad han kan leverera tilsammans med Basse. Men Berra vaerkar inte ha hittat något?

Visst är Santos en måltjuv av rang man jag tycker det ärl ite "Emra-varning" på fysiken ;0)
Örebro Grohl
2011-01-18 14:27
Sekt E/

Det andra han skriver om i hans blogginlägg håller jag dock med om.

Hur fan kan Marcus Hellner bli årets manliga idrottare när Henrik Sedin vinner NHL´s skytteliga OCH får Hart trophy i konkurrens med Crosby & Ovetjkin? Dessutom kämpar Söderling upp sig till en fjärdeplats på rankingen i världssporten Tennis... Det är bara löjligt att jämföra det med ett OS-guld i skiathlon. Möjligen om det hade varit femmilen, men ändå inte ens nära.
Örebro Grohl
2011-01-18 14:22
Marta/

Han sa samma sak om Paulinho förra året har jag för mig, och då var det tre mål totalt i ÖSK-tröjan det handlade om. Killen är en pajas som håller på Bajen och hatar ÖSK för att han lider av extrema storstadskomplex.

Även om Haddad är kass så borde han väl ändå klara av att hänga 6 baljor?
Örebro Sekt. E
2011-01-18 14:18
Han Holm verkar vara ute efter sina femton minuter som provokatör.
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-01-18 14:12
Köp årskort – Åk gratis till Stabaek!
2011-01-18 14:12
Grohl/ Inte så där jättepåläst kille vad det verkar om han nu är Örebroare...
2011-01-18 14:07
12 Nordin nlir kvar i ÖSK och tar över bindeln i landslaget från Zlatan!
AIK Saywee
2011-01-18 14:07
baskern, jag gillar dina tillägg :)
AIK Saywee
2011-01-18 14:04
Önskar allra helst att Anttonen av någon anledning åter blir gigant och kommer att deltaga i ÖSK´s första guldfirande någonsin, hösten 2011!

Annars önskar jag honom all lycka, i detta lilla underbara land :)

Hvilelöse hjerte ;)

(.... Kim Larsen)
Annons: