/fotboll/osk/forum/4273.aspx/fotboll/osk/forum/4273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-27 11:06
Varför skulle Per Johansson ta vänsterytter-platsen. Låter ju direkt ologiskt. Extra ologiskt om Bedoyas plats blir ledig.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2011-01-27 10:42
idag fick jag höra att bedoya är såld, eller så gott som klart iaf. Det har också varit svårt att hitta vänsterytter så per Johansson får nog ta den platsen.
Örebro zxcv
2011-01-27 10:39
Jag kan inte tänka mig ett bättre defensivt nyförvärv än Hagge - Som backup.
Han är dock ingen startspelare i dagens ÖSK.
Örebro Henke(Old Boys)
2011-01-27 10:31
platsar han inte i DIF så platsar han inte i ÖSK.
AIK Saywee
2011-01-27 09:20
Japp, att han är allround är en extra merit, det är få duktiga spelare som klarar flera positioner.

Men, var ÖSK, alternativ 2 ...? Knepigt det där.
Örebro Nikki Sixx
2011-01-27 09:14
Nej inte alls oväntat.

Tror Hagge blir en mycket bra värvning som back-up i mittlåset samt en aspirant på högerbacksplatsen.
AIK Saywee
2011-01-27 09:10
Nikki Sixx, inte alls oväntat.

"Enligt Sportbladets uppgifter har försvarsspelaren bestämt sig för att återvända till Örebro."

Det bäddar för att klubben i så fall har ett utmärkt förhandlingsläge ...?

AIK Saywee
2011-01-27 09:07
Har redan löst konstgräsgrejen .....
Örebro Nikki Sixx
2011-01-27 08:50
Sportbladet avslöjar...
AIK Saywee
2011-01-27 08:50
Misstänker att jag är för sent ute, det nya konstgräset är väl på plats, eller heter det "är på plast" ;)

Det är nämligen så att jag hade önskat en bit av det gamla konstgräset till mitt sommarboende, typ 5 till 10 kvadrat. Sommargrannen som är IFKare har en snutt av Valhalla´s konstgräs på sin tomt, det är väldigt grönt och fint så här års och behöver dessutom inte klippas under sommaren ......

.... ska kolla med kommunen, ÖSK, eller vilka det är som idag har det gamla gräset.
Djurgården Tordmule
2011-01-27 00:14
Intresserad av att diskutera svensk fotboll och kan du tänka dig att lämna in motioner till din förening (du måste vara medlem)? PM:a mig.
Örebro MrCrowly
2011-01-26 23:58
de e ju bara bönder i skåne...så hur menar du att det bara blir bönder å 08:or i sverige om skåne blir danskt?
AIK Saywee
2011-01-26 23:11
Storm_90, det har du faktiskt rätt i.
Örebro Storm_90
2011-01-26 23:08
Saywee/ I fotboll när allt går fort och domaren inte har någon repris att kolla på så är det mänskligt helt klart. I hockey dock när det finns en domare som enbart kolllar på repris på sådana situationer så ska det inte kunna hända!
AIK Saywee
2011-01-26 23:01
Storm_90, ja i denna fråga är vi riktigt överens, domartabbar är vidriga, fast kanske ändå mänskliga (?), men fruktansvärt irriterande!

Jag undrar om SvFF, SEF, elller vilka som är ansvariga för domarkvaliteten inom svensk elitfotboll, i år har förbättrat möjligheterna till riktiga beslut i besvärliga situationer, eller om det är/blir likadant som tidigare år.

Undrar helt enkelt om kvalitetskraven på svenska domare har höjts, eller om de är desamma som förra året?

För det kan väl inte bli sämre?
Örebro Storm_90
2011-01-26 22:53
Saywee// Ja finns inget som är så surt att bli bortdömd i en match.

kan inte hjälpa att jag sitter och skrattar när jag läser texten det låter ju bara så sjukt! Ska bli spännande att se hur dommarna i olika sporter ska kunna toppa detta och bli ännu sämre? Ett inte så otroligt nästa steg i det skulle vara att domaren dömer bort målet och efter protester kollar igen och dömer mål problemet är bara att han blandat ihop lagen och ger målet till andra laget istället. När det nästa gång ska toppas så kan domarn ju skicka upp coachen på läktaren får protest osv.
AIK Saywee
2011-01-26 22:48
Funderade tidigare i veckan, på om det finns några nya regler i år beträffande svensk elitfotboll, exempelvis kring domslut, nya regler kring spelet, eller tekniska lösningar av "beslutsproblem", men det verkar inte som någon har koll på detta.

Slänger nog in en fråga till SvFF, de bör veta sådant.
AIK Saywee
2011-01-26 22:43
storm_90, hoppas att domarkvalitetet höjs, i de båda allsvenska lagsporterna, hockey och fotboll!

Det är mycket irriterande när inte domarna kan göra en bra, riktig och rättvis insats!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-26 22:42
Saywee
Utan Skåne är vi enbart bönder och nollåttor men med Skåne har vi piss ;)

ÖSK - De rättmätiga SVENSKA mästarna 2010!

Godnatt!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-26 22:35
Storm_90
Det är ju helt sinnessjukt. Maken till dålig domarinsats. Skåningarna hade tur att Örebro tröttnade ur efter halva matchen. Konstigt det när både regelrätta mål döms bort för domarn blåst för tidigt och de tillåts grisa som de vill utan åtgärd,

*Loggar ut*
AIK Saywee
2011-01-26 22:33
Conjuration, vilket underligt inlägg, om jag tolkar din inledning 21:48 så blir det ju ...

Med Skåne har vi piss här i Sverige ....

Hur menar du egentligen?

Utan Skåne hade vi varit svenska mästare 2010, eller?
Örebro Storm_90
2011-01-26 22:27
"Förklaring till det bortdömda målet i första perioden: Domaren blåste felaktigt mål när Palmebjörk prickade ribban. I sekvensen efter gick den in, men då var det redan avblåst... för mål. Moment 22, domarens tavla."
Från ÖIK:S förlust mot rögle med 2-3. Domarna vissar klass oavsett sport!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-26 22:17
Hmm KFF's prio 1 är Brassen Patric men denne säger själv att en övergång inte är speciellt nära i en intervju idag.. Kan det vara så att Kalmar nu tänkt om och valt att värva en spelare de vet kan leverera i Allsvenskan, alltså Paulinho?
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-26 21:57
Kul match när domarn är polare med Jönsson.. Något glad att jag stannade hemma!

För er som har fejsbok kan jag dock rekommendera att gå in på Paulinhos profil och kolla kommentarerna till hans senaste inlägg. Humor... Har inte D.Mendes flyttat till Göteborg förresten?

Ta inte illa upp Conjuration, stundens infall.. Håller knappast med dig men Ängelholm till Danmark då..
Örebro Conjuration
2011-01-26 21:48
Utan Skåne har vi inte ett piss här i Sverige, bara bönder och stockholmare med inavlad verklighetsuppfattningen, tråkigt men sant.

Blev frälst när jag såg på handboll i Hyllie osv.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-26 21:24
Skåne till Danmark!!!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-26 20:43
den oumbärlige
Japp nått sånt. 200kkr har jag hört.. Vilket som kan man ju konstatera att det hade vart en hyfsad investering...
Örebro den oumbärlige
2011-01-26 20:34
Dejmon// Med exceptionell talang menar du typ - en Bangura? Fan en miljon tror jag han gick på, tänk om han inte skadat sig den veckan...
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-26 20:29
S.M.I².L.E
Även om de inte skrivs in i historieböckerna så fick Paulinho tre mål felaktigt bortdömda för offside också. Han gjorde ett bra jobb och hade en fantastisk attityd. Hans spelstil och fysik var helt annorlunda i jämförelse med Olsen, som vi hade på hans position när han anslöt, men ändå fungerade han snabbt bra i vårt system. Så bra att klubben "skänkte" bort Olsen utan samvetskval då han längtade hem till Danmark..

Skulle vilja ha tillbaka Pålle.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-26 20:14
den oumbärlige
Sist jag hörde nått om det var budet att det kunde dröja lång tid innan det togs upp. Det handlade om år.. Däremot fanns möjligheten att ÖSK kunde få ett (eller flera) fördelaktigt lån om det dök upp en exceptionell talang.

Spelarinvest har möte på slottet i början av nästa månad då de ska ge ut info. Man måste anmäla sig innan månadsskiftet. Då kommer nog detta tas upp. Mer info om mötet finns på ÖSK's officiella för den som är intresserad..
Annons: