/fotboll/osk/forum/427.aspx/fotboll/osk/forum/427.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jonas r
2016-11-28 20:14
[QUOTE=Restalundsv]Om vi ska vara ett etablerat topplag är det skamligt att erbjuda sämre kontrakt än bottenlaget Gävle. Öfk är nykomling de ska vi också kunna erbjuda bättre kontrakt än [/QUOTE] Lugna ner er litegrann. Johan är en grym spelare men kanske inte den spelartypen vi behöver. Maic, ayaz, afred och omoh kan spela ytter varför lägga pengar ytterligare en bättre ge en hög lön till en back eller anfallare. Asså det är som att vissa här bara väntar på att få hitta saker att klaga på.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Jonas r
2016-11-28 20:10
[QUOTE=Restalundsv]Om vi ska vara ett etablerat topplag är det skamligt att erbjuda sämre kontrakt än bottenlaget Gävle. Öfk är nykomling de ska vi också kunna erbjuda bättre kontrakt än [/QUOTE]
Örebro Restalundsv
2016-11-28 19:58
Ang Astrit! Skönt att inga andra i AS kniper han iallafall
Är han öppen för att stanna i ÖSK?

– Hundra procent. Örebro är ett jätteduktigt lag med bra tränare, bra sportchef, bra sammanhållning i laget. I Sverige är det förmodligen bara ÖSK han kommer att representera, säger Miro Jaganjac till Fotbolltransfers.com.
Örebro Brandao
2016-11-28 19:21
Verkar helt sjukt...

Vi skulle ju öka spelarbudgeten i år enligt Simon ..

Nu är det fan dags att någon uttalar sig om läget i klubben!

Hur går det med Astrit,RÅP,Moberg,Björnqvist och Ring tex!?
Örebro Restalundsv
2016-11-28 18:58
@Hitta avslut!!:

Om vi ska vara ett etablerat topplag är det skamligt att erbjuda sämre kontrakt än bottenlaget Gävle. Öfk är nykomling de ska vi också kunna erbjuda bättre kontrakt än
Örebro Hitta avslut!!
2016-11-28 18:42
Saxat från fotbollskanalen :

"Johan Bertilsson till Östersund är en spännande värvning. Sjutton poäng (åtta mål och nio assist) i Gefle som åkte ur allsvenskan är väldigt bra gjort.
Konstigt att det inte fanns så många hetare alternativ för honom. Vet att Örebro ville ha honom men att deras kontraktsförslag var sämre än vad han hade i Gefle."

Utan att veta vad Bertilsson tjänade i Gefle så blir jag frustrerad när jag läser sånt här. Är det inte på gränsen till löjligt om ÖSK erbjöd en av seriens poängstarkaste spelare ett SÄMRE kontrakt än det han då hade? Är det så illa alltså?

Jag försöker alltid att vara sansad gällande förslag om nyförvärv. Ligga lågt. Inte tro att t ex Jordan Larsson är en rimlig förstärkning eller att John Chibuike (van med lönecheckar från Häcken, Rosenborg och AIK) kanske är att tänka på. Att vi missade Johan Bertilsson kändes lite surt. Men då tänkte jag att ÖFK nog "öppnade plånkan" rejält. Nu känns det mer bissart. Erbjuda en lägre lön till en spelare som gjort en drömsäsong. I f##king Gefle?!

...allt är förlåtet om det nu är så att Bertilsson satt på 170k eller liknande i Gefle.
...allt är även förlåtet om Sköldpaddan landar Jordan. Eller Chibuike.

Oavsett så är det på tiden att ÖSK släpper lite info om läget! Eller hur?
Örebro Danne Sahlins Skalle
2016-11-28 18:27
@Nicknamn i ribban:
Tack för info. Jag kan vara fel ute men nog har vi fått böter pga. bengalbränning(ar)? Oavsett så känns bedömningen godtycklig. Vem övervakar att arrangören följer regelverket och fattar beslut om arrangören vidtagit nödvändiga åtgärder? Polisen eller matchdelegaten? För att kunna göra den bedömningen bör minst fyra kontrollanter krävas på plats (kanske ytterligare fler på de stora arenorna) ca två timma innan match. Tvivlar på att så sker och då är vi där igen. Ett gäng glada amatörer (läs SVFF) kan i lugn och ro och utan insikt fatta beslut som passar dem. Då är det bättre att det antingen släpps helt fritt eller att varje tänd bengal rendera böter antingen för arrangören eller möjligen bortalaget om det sker på dennes sektion. Kommer bedömning in i bilden finns det som sagt alltid utrymme för godtycke vilket utnyttjas maximal av de glada amatörerna. Rätta mig gärna om jag har fel då ovan text är antaganden från min sida.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-11-28 17:47
Regelverket gällande bengalbränningar fungerar så att om arrangören följer det uppsatta regelverket så finns det ingenting att bötfälla.
2016-11-28 16:44
Fortsätter mina något klagande inlägg. Lovar dock att det skall bli bättre när novembermörkret ersätts av vårsol :)

Att Stockholmsklubbarna helt har klarat sig utan böter trots otaliga bengalbränningar under året är inget annat än en praktskandal. Nu kan jag inte reglementet på mina fem fingrar men detta visar bara hur SVFF gång efter annan gynnar vissa klubbar. Jag förutsätter att Simon & Co gör en skarp skrivelse gällande detta och begär förtydliganden från SVFF.

Jag ser ingen anledning till varför vi skall sitta tyst och tigande och vara den snälla kusin från landet när SVFF är så uppenbart korrupt.

Jag svingar nu vilt men enligt mig borde vi för länge sedan ha stämt SVFF på uteblivna intäkter gällande den felaktiga tvångsdegraderingen. Att styrande inom ÖSK svalt denna skandal och inte i efterhand begärt upprättelse och skadestånd i mångmiljonklassen är för mig mycket irriterande. Att SVFF är både korrupt och inkompetent har ganska klart framkommit de senaste åren och att då bara acceptera deras lagvidriga beslut är inte acceptabelt. Med rätt förarbetet anser jag att det borde gå att stämma SVFF dels för att få upprättelse men också för att få in pengar i kassan.

Inser att jag är ganska ensam om denna åsikt men faktum är inte vad folk i allmänhet anser utan vad lagen säger. Fotboll är inte längre någon fritidsaktivitet som ett gäng amatörer kan sitta och stifta egna lagar kring utan dessa affärer följer samhällets övriga lagar. Vi hade vid beslutet Sveriges ledande skattejurister på vår sida, trots detta dömde SVFF till sin egen fördel. Det är ungefär som att AIK skulle få döma sina egna fotbollsmatcher under nästkommande säsong.

Oavsett så har jag nu fåt ur mig en hel del frustration och nu känns det genast bättre :)
Örebro Restalundsv
2016-11-28 16:04
Dajje och wiktorsson kör ett pass ihop på ökk nu, kan det vara så att dajje är
Påväg till degen eller tvärtom. Ne skämtåsido vore kul att höra lite transfer rykten nu...
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-28 13:28
Undrar om de träffade några hamburgare?
Örebro Nicknamn i ribban
2016-11-28 11:20
"Kontoret" har väl varit i Hamburg under veckan? Simon såg jag på bild, Sköldmark kanske också var med?
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-11-28 08:38
@Danne Sahlins Skalle:
Tror jag läste att man fick eller fick "låna" 11-12 mille av kommunen bara för ett par månader sedan. Alltså in i det sista har man fått pengar. HIF är verkligen en kommundopad-klubb och håller med om allt du skriver. Vet att man klarade sig, till skillnad mot Örebro, när kommunen trixade med låneavtalet för ett antal år sedan.
Örebro BK Fåfängan
2016-11-27 22:12
Har för mig att kontraktförlängningarna på Rinne och Astrit förra året blev klara strax före jul och Almebäck kom ju i början av året, så med tanke på det ligger de säkert i fas. Men känns som att det var tydligare med vilka som inte erbjöds förlängning. Någon som kommer ihåg?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2016-11-27 21:21
Tycker det är oväntat tyst kring vår kära Sportklubb, frånsett Nordmark då. Som supporter är det frustrerande att inget händer, men sett ut klubbens synvinkel är det nog bra, då inga onödiga läckor tycks finnas. Förutsätter att Simon och Sköldmark berättar när det finns något matnyttigt att berätta.

För övrigt är det grymt skönt att HIF äntligen spelar i Superettan. På det sätt de har lyckats "fuska" sig kvar med hjälp av kommunen, och trots detta värvat fina spelare har varit frustrerande med tanke på vår historia. Vi blev nedflyttade på felaktiga grunder medan en klubb med mångmiljonskulder får leka vidare på skattebetalarnas bekostnad och dessutom plocka in en av våra bästa spelare på senare år (Bedoya).

Höjden av verklighetsfrånvaro var när någon på deras forum uttryckte efter nedflyttningen att det kan bli svårt att lokcka hem kulturbärande spelare som Bedoya. Dags att vakna upp gröthalsar!. Superettan kan bli en tufft verklighet för er.

Skönt att ödet ordna en rättvis nedflyttningen av dem när mutkolvarna i SVFF inte hade förmågan/vilja att skipa rättvisa.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-27 17:32
Jonas R, 13:17

Håller med dig till viss del, men det är sådana grejer som Axén måste se och gärna rätta till eller jobba med.

Han kan ju faktiskt jobba med individuella förbättringsgrejer, det är hans styrka.

Vet inte hur han lyckats med detta hittills ...
Örebro # brorzan
2016-11-27 17:11
PEO tar över Helsingborg. Jämfört med Henke så är han en stor solstråle.
Örebro Jonas r
2016-11-27 13:17
[QUOTE=GT]Precis ! Jag skrev här för nå´n vecka sedan att vi borde värva Bertilsson, bra jobbat Sköldmark ! Efter att DG drog har vi ingen löpare som kan förvalta Astrits geniala krossbollar, bara att inse... Alla nyförvärven under hösten är OK, men för att fightas i toppen krävs det några snäpp bättre !! [/QUOTE] Finns potential i både omoh och ayaz att förvalta hans passar. problemet var och är de bara funkade vid omställning eller när försvaren stod högt upp de flesta lagen läste detta. DG gjorde de bra men han hade också svårt mot låga försvar kunde inte dribbla sin gubbe. De kan Omoh så skulle säga att vi har fler egenskaper i offensiven nu.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-11-27 10:31
Jag instämmer i kören och vill tacka Nordmark för sina år och insatser i ÖSK-tröjan. Alltid ett föredöme och, av vad jag uppfattat, en väldigt trevlig person med hjärtat på rätt ställe.

Lycka till i Lidköping!
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-27 10:11
Nordmark önskar jag all lycka i sin hemstad, och vilken "tur" att han byggde sitt hus i Lidköping.

Att detta varit på gång är ingen överraskning precis.

En bra "ålderdom" är denne lojale kille verkligen värd.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-27 10:04
Kul att så många scoutar åt klubben, men det är väl ändå som så att Axén och klubbledningen bestämmer hur det skall bli, så småningom, så jag väntar med spänning:)

Många bra förslag, men inget verkar hända, klubben har semester tror jag?!
Örebro Brandao
2016-11-27 09:11
Så vart ska Tom Pettersson då?

Väldigt tyst i klubben just nu? Är spelare , ledare mm på semester?

Örebro Benny Böckling
2016-11-27 01:56
Ja Nordmark ska ha tack. Ett föredöme på många sätt.
Örebro öörebrooo
2016-11-26 22:45
Tack för allt och lycka till i framtiden Daniel, fler spelare borde ha din lojalitet.
Örebro Pedretti
2016-11-26 22:36
@Karlstruum:

Wow
Kul för honom att representera sin hemstads klubb men han har ju pratat om att han ville representera dem i en högre serie (Gamla träs senaste avsnitt) men det var väl rollen som sportchef och spelare som lockade honom dit.
Bristen på andra anbud kanske också spelade en roll i detta...
Örebro Karlstruum
2016-11-26 21:53
Daniel Nordmark klar som spelande sportchef i Lidköpings FK i div.2.
Örebro T8
2016-11-26 20:50
Djurgårn planerar inte för Ranegie.
Örebro GT
2016-11-26 20:15
@I can resist everything/anything except temptation:

Precis ! Jag skrev här för nå´n vecka sedan att vi borde värva Bertilsson, bra jobbat Sköldmark ! Efter att DG drog har vi ingen löpare som kan förvalta Astrits geniala krossbollar, bara att inse... Alla nyförvärven under hösten är OK, men för att fightas i toppen krävs det några snäpp bättre !!
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-11-26 19:35
Ganska starkt av Johan Bertilsson att bidra med mål eller assist vid 50% av Gefles totala 34 mål. Bara att gratta ÖFK till ett starkt nyförvärv
Örebro Karlstruum
2016-11-26 18:55
Benny Böckling: Han går till en annan klubb. Det jag menar med det. Tyvärr. Hade gärna sett honom hos oss pga bra spelare och en bra vän till mig.
Annons: