/fotboll/osk/forum/4262.aspx/fotboll/osk/forum/4262.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sersant
2011-02-02 10:46
Känns som att om vi får in en förlängning med Almebäck, Nordin eller Bedoya så kommer de andra följa efter.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2011-02-02 10:04
pemo//Tror Anttonen hittar en klubb snart. "Annonsen" i NA borde ge spekulanter. Forward, KIF, Rynninge ?
AIK Saywee
2011-02-02 09:58
Idag tar jag "time out", tänker på en nära vän ....

.. det ordnar sig alltid, det gör det oftast, annars kan du ringa, maila eller PM´ a

GOK!
Örebro pemo
2011-02-02 09:58
Hej igen alla pessimister. Funderade lite på alla negativa tankar på att Nordin och Bedoya osv skulle lämna oss. Har ni tänkt på att spelmarknaden inte är så lätt? Kolla bara på Mjälby.
Tre klara "Stjärnor" som deklarerade att de skulle bort. Ingen av dem fick något anbud.
Då gjorde väl Musse AlKabir ( stavning?) 10 mål förra året? Mollins kvar i MFF. HIF tappar bara till SE osv. Då kanske man skall fundera som mittfältare i ÖSK: Gör jag inte mer än sju-åtta poäng i ett allsvenskt topplag så skall jag kanske krita på ett nytt kontrakt och få lön några år till?
Lex Anttonen, kanman ju kalla det hela.

Visst, vi har fått stryk några tidiga träningsmatcher, men som John skriver på bloggen, man måste ha full focus även då.
Jag hoppas i alla fall att 2011 lyter oss till oanade höjder.
Säsongskortet är betalt sedan länge och bantningskuren är på gång. Så att jag får på mig matchtröjan after all julmat.
Örebro Sekt. E
2011-02-02 09:40
Det känns som om att säsongen drar igång på lördag. Kul att kunna gå ner och spana in laget!
Örebro Nyselius
2011-02-02 09:25
Bedoya förhandlar om nytt kontrakt :)
AIK Saywee
2011-02-02 09:01
Aspen, tack för ditt inlägg, undrar bara vad de övriga 56-57 minuterna av presentationen handlade om?

Var båda sportcheferna med?
AIK Saywee
2011-02-02 08:56
5 "bortatorskar" att rensa, men hemma på BA, blir det annat "drag" ....
2011-02-02 08:52
Besökte spelarinvest möte i går. Spelarinvest består av en skara mogna män med stort ÖSK-hjärt. Att tjäna pengar på insatt kapital kommer i andra hand, först kommer ÖSK och att lyfta fram Örebro som attraktiv ort. Det var dessa män som räddade ÖSK från konkurs efter hästsvansens framfart.
Nu vill man få in ytterligare kapital för att etablera ÖSK som ett topplag i AS. Att detta kapital behövs visar denna mellansäsongs värningar. Där man lyckats med att få in lovande yngre spelare som inte kostar stora övergångspengar. Att spetsa truppen med etablerade spelare har man misslyckats så när som på Haddad.
ÖSK i form av VD och sportchef var inbjudna att presentera ÖSK verksamhet. För detta använde man c a 1 timme varav 3-4 minuter till spelaraffärer. Den minimala tiden man använde till detta, som var dagens fokus, ger ett intryck att ÖSK är mycket svaga inom detta område. Här måste nog VD gripa in och vidta åtgärder. Hoppas ÖSK skärper sig när det gäller spelaraffärer. Det går inte bara att skylla på konjunkturen, se på Syrianska, Mjällby, m.fl.

Kommer att lägga in 5 kkr i spelarinvest. Mer kommer om ÖSK lyckas bättre med spelarförsäljningen. Inte bara bosman in och ut.
AIK Saywee
2011-02-02 08:29
Aspen, även Alven kan missa, det är OK i träningsmatcher, men inte när det gäller poäng i Allsvenskan!

Då är det fokus som gäller i minst 90 minuter och att göra skäl för lönen, även för de etablerade och rutinerade ...
2011-02-02 08:13
DaSa //Angående Boris miss - nog var Nordins och Kihlberg miss i förra matchen också klantiga
AIK Saywee
2011-02-02 07:46
WC på lördag :((
Örebro Bonaventure Maruti
2011-02-02 01:09
Behrn Arena på Lördag, som man har längtat!
AIK Saywee
2011-02-02 00:10
soran, jag vet inte, men kanske SIxten vet ...?
soran
2011-02-01 23:47
Någon som vet varför Haddad inte spelade idagens match??
AIK Saywee
2011-02-01 21:44
DaSa, Berra kanske skulle fungera som mittbacksreserv ;)

... men han är ju av förklarliga skäl inte tillgänglig ....
AIK Saywee
2011-02-01 21:40
Dejmon 20:16, detta måste vara ett av årets "underligaste inlägg", jag kan kommentera varenda rad, men gör det inte.

På vilket sätt hanterar "SF Syrianska" ett sådant inlägg?

Vad är det för en människa som kan skriva så mycket skit?
Örebro Chipset
2011-02-01 21:05
Hugg Bamberg. Det är en duktig spelare för en billig peng. Kan spelar på de flesta offensiva positioner minus nian.
Örebro DaSa
2011-02-01 20:58
Kollade nyss matchbilderna, känns som vi borde koncentrera oss på att hitta en mittbacksreserv snabbt. Boris miss vid målet var ju ingen höjdare.

Undrar om Astvald kommer att ta frisparkar som är lite längre från mål? Känns som han borde kunna ha lite mera krut i dojan än Nordin. Dagens mål såg inte så hård ut men den gick ju in:)

Tycker att det är bra att Sixten går runt mera på spelarna i år, förra försäsongen kändes det som han toppade laget i varje träningsmatch.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-01 20:55
Rojas
Haha nja, men vissa. Tyvärr fel forum för mer ingående förklaring... ;)

AIK's avstängning av Atta höll dock inte så länge.. Spelarfacket hotade med rättsliga åtgärder och spelmässigt gick det från katastrof till outhärdligt...

Håller med om att man i första hand bör satsa på motiverade spelare som har sina tankar kvar i ÖSK men att sätta upp nån form av allmän linje kring detta är nog fel väg att gå...
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-02-01 20:46
Nej då skojade bara, gillade vad jag läste för några dagar sen btw. Om att få in AIK tänket även här. Nu gillar jag inte alls AIK, och det borde inte få kallas AIK tänk. Men åsikterna har i alla fall mina sympatier.
2011-02-01 20:44
Dejmon

Om du menar vad jag tror att du menar har vi alla poäng :)
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-01 20:33
bort
2011-02-01 20:27
Saywee // Ja du har väl rätt , det borde rimligen vara så att alla lag testar. Men vi kanske mixtrar och testar lite mer för att putsa på spelsätt och system som kan ta oss ut i Europa :), (får vi hoppas i alla fall )

Det är en hemlighet ;)
Örebro rirobban
2011-02-01 20:24
Volyes//
Varför tror du det? :)
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-01 20:23
Volyes
Nyförvärv? Kan det röra sig om en kontraktslös spelare med utlandsrutin eller är det Anttonen som kommit på bättre tankar? (om det skulle vara båda så blir det nog en spontanfest ikväll)
AIK Saywee
2011-02-01 20:21
RVP 20:03, vi har kanske samma inställning, men när den realistiske Saywee klurar på framtiden och samtidigt tittar i den "närmaste" backspegeln med fyra torskar och många insläppta, undrar jag främst om det bara är ÖSK som testar lite nya spelare medans våra motståndare kör med sin ordinarie startelva?

Kan det tänkas att våra träningsmatchmotståndare även testar lite hit och dit, eller är jag ute i mörkret igen och funderar ...?

Vad är Los Rojos?
2011-02-01 20:20
Dejmon // Haha instämmer ..
2011-02-01 20:17
Ja vad ska man säga om att Almebäck blev uttagen till Kopparön men inte Nordin !, tycker att det är riktigt synd.

Angående förlängning av kontrakt etc, Om Nordin vill dra utomlands kan jag ändå ha en viss förståelse för det ,eftersom han har bott här i princip hela sitt liv samt det faktum att han inte så är ung längre.

Almebäck beter sig däremot som en bortskämd brat, som ÖSK dessutom räddade ifrån Superettan...
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-01 20:16
Hahaha Syrianska bjuder inte bara på en fin bild på deras startsida utan även årets hittills skönaste inlägg:

"Namn: In Syrianska FC we put our faith
Sänt: 2011-02-01 14:49 Ändrat: 2011-02-01 15:00:29 Ändra
Om ni tror att Syrianska FC kommer leka sig i allsvenskan , vi har bara en bunt gamlingar i laget, d finns inte en chans att vi kommer kriga i topppen. Ja säger bara så här , be till han där uppe att vi klarar kontraktet för att tror ni allsvenskan o superettam är samma . S1 är katastrof nivå jämförelse med . Bli inte besvikna om vi åker ur. Våra backar klarade knappt s1 med rabi och ahmet där bak asså katastrof. Vi skulle behöva ett helt nytt lag, sen glöm 4-5- 1 , kör påå 4-4-2 med 2 ytterdifferentialspelare vassa kantspelare.
Domarna kommer vilja sätta dit oss , vi kommer få straffar frisparkar emot oss. Media kommer inte sluta snacka skit om oss förrän vi har åkt ner till div 1 ,
1 miljon röda kort. djurgårdens supportrar kommer attackera våra spelare precis som dem gjorde mot Assyriska när idioterna deras korkade östermalm barn sprang in på planen o slog ner spelarna. fyfan sn ska vi möta AIK , dem kommer komma till Södertälje och bränna ner alla våra korvkiosker och pizzerior precis som Raggarna gjorde 1981 se dokumentären Klyftan , jag blev chockad katastrof.
I allt kaos , i allt disaster som kommer ske den här säsongen kommer bara ett litet ljus att hålla oss kvar och det är om supportrarna stöttar sitt lag ända in i döden , då menar jag i 30 omgångar.
Sen vill jag ge en stor känga till eran klacksektion, varför i helvete finns det så mkt snorungar i klacken 14 åringar som sitter där och har bonge dygnet runt. Dem sitter o leker balla o sen står några andra töntar där säger ingenting. en annan säger tyst sluta svär d finns barn . om ni kallar er för ultras hela världen garvar, Syrianska FC s k klack är fan bara en bunt snorungar. Jag måste ge Zelge fans cred, asså dem här dårarna vet hur man drar igång ett tifo. ERAN KLACK är fan i mig katastrof , lägg ner hela skiten asså fyfan. varför är man i publiken, jo inte fan är man där för att se ball ut, du e där för att stötta laget och få motståndarlaget ur balans , skrik svär kasta in mynt . Det är mkt mer attrakivt om ni börjar slåss på matcherna oxå , då får andra lag upp ögonen för er. Fjolliga assyriska ff s supporrtar har misslyckats helt att slå ner mostsåtndarlagen , o gäöra upp på matcher mellan supportrarna som man gör i england. där man har firmor som slår skiten ur supportrarna. ni kanske skulle börja med det"
Annons: