/fotboll/osk/forum/4261.aspx/fotboll/osk/forum/4261.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-02-01 07:43
Tackar bröderna Yesil för lite klargöranden angående vad Almebäck sagt och hur han citerats, samt lite hur han tänker inför framtiden!
Örebro deportivista
2011-02-01 04:57
En Haginge & Anttonen combo skulle ju också kunna ge en möjlig lösning till vänsterkanten (vid skador, avstängingar, eller att det inte lossar för Ibrahim/Yasin/Leonidsson) - Haginge kan spela vänsterback och Sammy på mittfältet om det skulle behövas alt. att Anttonen kan spela högerforward och Astvald flyttar över till vänster...
Örebro rirobban
2011-02-01 03:56
Igår (måndag) så införskaffade jag årskortet på Örebrokompaniet, eller rättare sagt, jag betalade för det och hämtar det i mars. Men vill uppmana alla svartvita vänner att göra detsamma om man inte redan gjort det. I år ska vi stödja laget än mer...
Örebro rirobban
2011-02-01 03:26
Roligt att det börjar hända saker inom allsvenskan. ÖSK är inte snabba, men nu börjar även jag tro på att Anttonen vänder tillbaka. Även att Haginge ska krita på, och då har vi bättre bredd i försvaret än i fjol. Men fortfarande kommer det saknas en ytterforward. Sjögren har lovat "startelve-spelare" på 2 positioner till. Om Anttonen kommer tillbaka så räcker det med en position till.

Intressant med Halmstads 3 lån. Man ska nog inte haka upp sig på att de är från R.Madrid. Då menar jag inte för att de haft svårt att ta fram lovande talanger om man jämför med en bättre klubb:) De här lånen kan mycket väl vara grymma, får väl dock se hur fort de anpassar sig till konstgräs, leråkrar och klimatet. Om de endast är lånade över våren så kanske de inte hinner anpassa sig. Svårt att säga vart Halmstad står i dagsläget, men det är en klubb som är svår att tippa inför varje år (även om jag placerat dem ganska korrekt de senaste två åren i tippningen).

Norrköping och Wikström. Blir nog ett bra lån för en nykomling, de tror jag absolut på. Som det känns i dagsläget är det väl i princip bara Gefle som känns riktigt svaga på pappret. Kan bli en mycket tuff och tajt Allsvenska denna säsong, och med rätt värvningar för ÖSK (Anttonen, Haginge och en vänsterytter) blir vi i alla fall topp-5.
Örebro Dudleys
2011-02-01 00:30
Herregud vilken galen transfer natt!

Undrar när man får se ÖSK "värva tre spelare från Real M" eller punga ut 550 miljoner för en spanjor men för mkt hår gelé...
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-02-01 00:10
Tänk om SS inte värvade helt värdelösa spelare som inte håller div 1 klass... Även om de försvarar det hela med att kontrakten bara är på 6 mån så hade ju lönerna kunna läggas på Almebäck, Nordin och Bedoya???!
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-01-31 23:40
Jag känner mig lite tveksam till Anttonen givet att vi kan få Haginge. Anttonen är väl 30+ nu och vill egentligen, helt förståeligt, röra på sig. Stannar han i ÖSK skulle det enbart vara för att han inte hittat en klubb,

Haginge då, om jag får spekulera, han är 25 år. Vill till ÖSK (?) och kanske är beredd att skriva på ett 3-4 års kontrakt. Han kan dessutom, till skillnad mot Patrik, spela mittback.

Visst, båda två kanske vore great om inte den ena utesluter den andre. Men frågan är om det inte blir en lite väl dyr bänkspelare?.

Jag känner mig nog lite kluven. Men så klart det är då under villkoret att ÖSK verkligen är på väg att få Haginges namnteckning. Peking lånar Anders Wikström från Elfsborg under ett år blev det klart idag. Så de har fyllt sin vakanta plats i försvarslinjen. Även om det ändå verkade klart att Haginge nobbat dem.

Edit: Men visst, får vi mittbacksproblem och Haginge måste rycka in i mitten så vore det ju strålande att ha Patrik på högerbacken. Men min sensmoral är att jag känner nog inte att jag skulle vilja avbryta värvningen av Haging för att köra Patrik nån säsong till.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-31 23:20
Säger som Sarp...

"Kom hem, skriv på. Vi har gått igenom det ...förr, det är normalt, och du är fortfarande Allsvenskans mest moderna högerback."

Fan Patrik bränn inte chansen att vara med och ta ÖSK till en ny nivå pga "stolthet". Alla förstår väl att du ville ta chansen på lite rikare breddgrader men det gav inte frukt denna gång! Bit i det sura äpplet och KOM HEM NU!!!
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2011-01-31 22:58
Anttonen(-fallet) har spårat ur. Ska vi behöva gå på Trängen för att se honom i år?
Örebro bison
2011-01-31 22:03
Är det nån som hört talas om dessa lirare?

Halmstad kan nog bli farliga.
Örebro Volyes
2011-01-31 21:22
Evigt ÖSK//
Jag tror inte att någon spelare har som avsikt att skada klubben vid eventuell övergång, eller för delen se till att ÖSK inte får någon ekonomisk ersättning, snarare tvärtom. Problemet är att både spelare och agenter är medvetna om att ju längre kontrakt man sitter på desto svårare är det att göra sin karriär. Med tanke på dagens ekonomiska situation, där toppklubbarna i Europa föredrar att låna spelare med köpoptioner, så är både spelare och agenter väldigt medvetna om att ifall du inte gör succé i Allsvenskan så krävs det att du går som bosman.

Ifall ÖSK kunde garantera för de här tre spelarna att samma klubbar som visar intresse för de vid en bosman-övergång även skulle göra det vid en kontraktförlängning så tror jag inte den här frågan skulle vara uppe för diskussion.
2011-01-31 21:18
Evigt ÖSK// det skulle nog behövas! ÖSK verkar stå inför klassiker hönan och ägget eller moment 22 - kalla det vad ni vill! Almebäck skulle överväga att förlänga något år om Nordin och Bedoya också stannat... Kan tänka mig att dessa 2 herrar tänker likadant...?!!?
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-31 21:00
Evigt ÖSK// Samla du ihop grabbarna och berätta för dem så skriver dom nog på!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-01-31 20:54
zxcv/ DU måste skämta? Antar att du inte tittade på fotboll innan 2004? Vet du vad som hände det året? Tycker du det är ok om de höjer inträdet till 220kr för ståplats isåfall?
Örebro Evigt ÖSK
2011-01-31 20:13
Varför samlar inte SS ihop spelarna som är intressanta för utlandsspel och säger "Hej, förläng med oss. Vi säljer er om vi får ett ok bud - direkt. Men vi vill att ni alla tre (Almebäck, Bedoya Nordin) förlänger så att vi får in cash på er." Låt spelarna få tänka lite på klubbkänsla.
Örebro Volyes
2011-01-31 20:13
Dudleys,
Den stora diskussionen handlar inte om att ÖSK ständigt gör förlustaffärer utan att man hela tiden går miste om att suga ut så mycket som möjligt från sina produkter.

zxcv,
Man kan inte bygga en ekonomisk verksamhet kring spekulationer. Som samhällen ser ut idag så skulle allt fall om man resonera på det sättet. Jag tror alla är överens om att vissa spelare behöver bättre kontrakt, men det får aldrig gå till den gräns att klubbens ekonomi inte klarar av det.
Örebro zxcv
2011-01-31 20:10
Det är bara att slanta upp det Bedoya, Alme och Gerzic vill ha.
200.000 i månaden + en fet bonus? Taget, enligt mig.
Det är ingenting emot vad dessa spelare (med deras nuvarande formkurva) kommer vara värda om 2 år.

Jag spyr om jag hör kommentaren "satsa på ungdomar istället" igen,
då kan vi glömma både SM-guld, Europa och vi blir mellanmjölk igen.

Vi måste ha en rejäl satsning, även om det kostar stora pengar.

Tåget börjar rulla ut från perrongen...........

Örebro Dudleys
2011-01-31 19:48
Jag läser lite på detta forum då och då, alltid lika intressant läsning såklart.

Jag har under en tid nu läst en hel del om att gnället på att ÖSK inte kommer få några pengar för Almebäck, Bedoya, Gerzic osv.

Jag tänkte dra upp lite några saker som jag märkt att samtliga missat ÖSKs trupp, har i sig inte kostat ÖSK speciellt mycket, Wikström kom som bosman, Kihlberg kom som bosman, Wowoah kom som bosman, Astvald är en egen talang, Bedoya kom som bosman, Gerzic kom från Rynninge och kan inte ha kostat speciellt mycket även om jag minns att Rynninge var nöjda med ÖSKs sätt att hantera övergången, Haddad kom som bosman, Wirtanen även han bosman. Nordback har varit i ÖSK sen han var 14. Almebäck och Alvbåge kommer jag inte ihåg detaljerna kring.

Så kort och gott, ekonomiskt blir det inga större förluster. Och har vi gjort det förut kan vi göra det igen. Däremot sålde vi ju Riddez, Haginge och PFO. så i det stora hela är vi fortfarande.
Porokara är såklart en missräkning.

Sen så är jag mest rädd för att Alvbåge ska försvinna. Han för mig symboliserar ÖSK och det var inte förens han kom till klubben som det började gå bra, minns ni den där otroliga spurten vi gjorde 2008 efter uppehållet och Alvbåges ankomst?

Örebro Grohl
2011-01-31 19:33
Intressant att Almebäck går ut med att han möjligen kan tänka sig en förlängning med ÖSK i samma veva som det klargörs att han har haft problem med vaden sen i somras. Finns ju fördelar med att ha ett längre kontrakt också =)
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-31 19:20
36310099B// Jo, men han kan ju faktiskt också hamna i Asien, Afrika, Amerika, Australien eller på Antarktis.. ;-) Vad ska vi sätta för odds på det? Skämt åsido så tänker jag att Runström försvann från ÖSK-siktet när vi värvade Haddad. Båda är väl nr 9..
Örebro Grohl
2011-01-31 19:07
Intressant med Runström, som jag har förstått det så har han varit intressant för ÖSK tidigare men att vi backade ur pga pengarna. Min spontana tanke är ju iofs att han är en "nr.9"
Örebro hemvändarn
2011-01-31 19:06
Det blir intressant vem som kommer matchas som mittback i Mikes frånvaro. Boris, Oskar, Nordback eller kanske t.o.m Per.
Örebro 36310099B
2011-01-31 18:46
Björn Runström bryter sitt kontrakt med Odense och är fri att gå vart han vill skriver fotbolltransfers.com

Jag har faktiskt ingen större koll på Runström, skulle han passa som vänsterytter?

Det skönaste i artikeln är dock Runströms agent Patrick Mörk som värkligen kör med säkra kort på en fråga om vart Runström kan hamna: "Det kan bli Sverige eller givetvis någonstans ute i Europa"

Undrar vad oddset blir på den?
Örebro Grohl
2011-01-31 18:41
Matta // Ja säljer vi till Europa så är det helt korrektt, dock stänger t.ex. Norska fönstret 31 mars (precis som Sverige).

Fatcit // Adde J vore trevligt om än i princip omöjligt då han (väl?) är under kontrakt med Odense. Danska fönstret stänger i natt.
2011-01-31 18:20
Grohl// jag öppnar upp för Andreas Johansson igen! :)
Örebro Matta
2011-01-31 18:17
Är det inte så att transferfönstret stänger vid midnatt?
Om ÖSK skall sälja någon spelare utomlands innan sommaren, är det väl nu det måste ske??
Örebro Matta
2011-01-31 18:17
Örebro Grohl
2011-01-31 17:19
Är det bara jag som fått slut på idéer om vilka spelare vi e.g. kan värva? Känns nästan tröstlös att ens hoppas på något etablerat för tillfället. Peter Larsson var ju lite av en våt men självfallet totalt orimlig dröm jag hade. Jag tror att vi i mars kommer landa ungefär såhär:

* Patrik Haginge värvas in för att konkurrera med Wirtanen om högerbacksplatsen samt agera mittbacks back-up. Två värvningar fixas med en.

* Ahmed Yasin/Josef Ibrahim "anses" vara såpass konkurrenskraftiga att endast en på sin höjd högst medelmåttig värvning görs för Porokaraplatsen.Jag tänker en Skandinavisk div.1 spelare med meriter från högstaligan några år tillbaka. Alternativt en räv från finska högstaligan som endast Erik Niva har hört talas om i förbifarten.

Man kan hoppas och önska, men innerst inne vet alla att det kommer sluta såhär, eller?
Örebro DaSa
2011-01-31 17:19
Intervju med Haddad!
Örebro bison
2011-01-31 17:07
Efter att ha sett NA:s bilder från matchen mot Stabaeck så känns det ju som att våra "stjärnor" i högsta grad var inblandad vid ett par tre av målen i baken.
Alla utom 3:e som norrbaggarna gör känns som slarv.
Annons: