/fotboll/osk/forum/4253.aspx/fotboll/osk/forum/4253.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-30 20:40
Kaj// Du uttrycker det på spiken! "Jag tänker sticka ifrån den här klubben så fort kontraktet går ut"-meddelandet gör också att man som medlem och supporter nästan tröttnar. Jag vill stötta ett lag vars spelare vill spela i klubben, konstigare än så är det inte.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2011-01-30 20:08
BBB/I alla organisationer ska man utkräva ansvar annars går det åt pipan.
Liksom Nordin och Kihlberg fick stå vid skampålen i går ska S&S stå där när man inte gjort sitt jobb.
Tycker dock att de unga värvningarna i år varit bra
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-01-30 20:01
Spelar man i CL får man väga in de inkomster det ger att köra med bästa möjliga lag alternativ sälja de med kort återstående kontraktstid. Och den övervägningen är jag fullständigt övertygad om att Köpenhamn gjort.

Örebro gör också den övervägningen, fast i AS och EL och Lennart sa att man tänker köra med de bästa hela vägen in i mål för att "Säkerhetställa resultatet och köpa tid för att hitta ersättare"

Jag har inga problem med att spelare använder ÖSK som språngbräda, Tvärt om. Det är ett argument de säkert använde när Bedoya värvades och kan användas till andra lovande spelare. De flesta svenska klubbar är språngbrädor. Men då gäller det att visa att man kan sälja också.

Jag upplever iaf inte det som en win-win situation när klubben tar in, förädlar och sedan skänker bort. Men jag dissar inte Almebäcks ambitioner. Jag dissar att han sjunger ut i pressen och skickar "Jag tänker sticka ifrån den här klubben så fort kontraktet går ut" meddelanden till omvärlden. DET stör jag mig på. Det ger andra spelare ÖSK vill få hit signaler om att klubben kan komma att rasa ihop sportsligt efter nästa säsong då hela ryggraden sticker. Sådan skall Micke, Bedoya mfl hålla käft om och enbart ha i dialog med Sjögren. Platsannoserna ska hans agent sköta.

Dessutom ser jag inga fel att redan nu börja sonder marknaden efter flera ersättare. Och kan man få in dessa till sommaren ser jag helst att de får företräde till laguppställningen. Men förmodligen har väl inte klubben råd med "dubbla löner" som det skulle kosta att ha två klasspelare för samma position.
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-30 19:59
Aspen// Ja, nu var vi där igen, all världens elände härrör från S&S, hallelujah!
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-30 19:56
linus16666// Visst har Micke gjort "tillräckligt" bra för ÖSK, så när han nu inte längre vill spela för oss så kan han väl avvakta sin framtid på bänken. Precis, säger som Kaj, det kanske är lite skillnad på FCK och ÖSK? Eller har du, Linus några "kulor" i skjortärmen att värva "2-3 spelare av klass"?
2011-01-30 19:54
problemet är inte Almebäck, Bedoya, Nordin UTAN paret S&S
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-01-30 19:48
Dubbel
Örebro linus16666
2011-01-30 19:32
herregud, har inte Michael gjort tillräckligt för ÖSK eller ? Han har vart en bidragande orsak till att ÖSK haft sportsliga framgångar.....varför ska inte han vilja att ÖSK ska ha ett så bra lag som möjligt, och förstår inte varför alla här inte tydligen vill ha ett så bra lag som möjligt. För att spelare som Ale, Nordin och Almebäck och John ska skriva på nya kontrakt så krävs det en satsning från klubben. Om klubben värvar 2-3 spelare av klass så kommer säkerligen kontraktssituationerna med inblandade spelare att ändras. Det gäller att klubben visar vad dom vill, eller har jag fel?

Och två chanser innebär transfer fönstret nu och i somras och även nu kommande sommar.

Ni är så otroliga på att klaga över saker så man nästan blir rädd, bidra till att ÖSK ska nå sportslig framgång istället. Som FC Köpenhamns tränare sa i en intervju nyligen när han fick frågan om varför dom inte vill sälja oscar wendt nu för att få pengar för honom? Då svarade han "varför ska jag sälja en av mina bästa spelare för att få pengar, vi har CL att tänka på och en liga".....

säger väl allt.....
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-30 19:23
Dejmon// Skumt. En massa mänskor här som har en massa åsikter om Spelarinvest, men ingen som kan ge en så enkel upplysning som vad deklarationskursen är på en andel!?! Skumt
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-30 19:19
Jag trodde att Almebäck hyste nåt slags ÖSK-hjärta eftersom klubben trodde på honom när inga andra gjorde det. Men, det är något som tydligen nu är glömt. Nån som vet vilka "två chanser" som ÖSK enligt Almebäck haft att sälja honom handlat om?
2011-01-30 19:12
Klart att Almebäck vill ha så bra lahg som möjligt. Då kommer lagkamraterna att lyfta honom och hans marknadsvärden. Värva en mittback nu och spela inom honom i laget under våren. Om Almebäck inte blir såld i sommar bänkas han under hösten. Ny mittback kan t ex vara Berra.
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-30 19:08
den oumbärlige// Om indiviualismen så fullständigt tar över så kan vi ju lägga ner alltihop. Då har ju laget ingen som helst betydelse mer än som språngbräda för "nästa mål"?
Örebro den oumbärlige
2011-01-30 19:00
Det är klart Micke vill spela i ett så bra lag som möjligt, han vill slåss i toppen och spela i ett framgångsrikt lag. För att:

1. Alltid roligare
2. Lättare hitta klubb som spelare i ett vinnande lag
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-30 18:45
Almebäck verkar ju inte vilja vara kvar eftersom han inte skriver på för förlängning och därför att han "vill vidare", så man kan ju undra varför han öht bryr sig om värvningsläget? Eller är det bara för att han vill spela i ett så bra lag som möjligt för att höja sitt marknadsvärde?
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-30 18:41
Grixx/ Du kan mycket väl ha rätt.
Örebro Grixx
2011-01-30 18:28
Klubben säger samma sak så han säger det klubben säger.

Frågan är om det är så att "skribenten" hakar på det som alla skriver...

Kanske är det Almebäck som är dumdristig...eller så är det som vanligt att den som vill skriva en text söker vatten på sin kvarn och skapar braskande nyheter.
Örebro Skadeh
2011-01-30 18:22
Instämmer till fullo med nedgående skrivare!!!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-30 18:22
Almebäck anser att vi behöver värva...

Själv anser jag att han bör föregå med gott exempel och krita på en förlängning istället för att oroa sig över andras arbetsuppgifter.
2011-01-30 18:19
Känns som det är dags för Allmebäck att atgga ner sitt mediatugg nu!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-30 18:18
Almebäck anser att vi behöver värva...

Själv anser jag att han bör föregå med gott exempel och krita på en förlängning istället för att oroa sig över andras arbetsuppgifter.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-30 17:53
BBB
Det är "bara" 200 st aktieägare (eller tidigare investerare öht?) i Spelarinvest så jag skulle inte ta för givet att du finner svar på din fråga här.. Mötet spelarinvest håller i dagarna är ett hett tips om du är intresserad, men du måste anmäla dig senast imorn isåfall.

Volyes
Vet inte säkert men jag skulle höra med länsstyrelsens kansli. Lär vara offentliga handlingar och tror dessa mål avgörs där. Vet dock inte om sakframställning släpps innan förhandling eller hur det ser ut inom dessa mål..

edid: blev visst lite fel länk.. Bolagsinfo.. Mer info om investmötet på ÖSK's officiella!
Örebro widemarsh
2011-01-30 17:52
Dejmon// Läktarmatchen vann vi nog, även om norrmännen klämde i ibland. Vi var ju i numerärt underläge men kämpade på bra fram till dess att försvaret bjöd på en massa Stabaek-mål.

Det var en videokamera med såg jag, så det dyker nog upp klipp så småningom.

Marta// Okej, tack för svar.
2011-01-30 17:30
Widemarch/ Abdulahi spelade i ungdom tillsammans med Kalle H och ska ha gjort det bra.
Örebro Blå Bergen Blues
2011-01-30 17:26
Ni som investerat i Spelarinvest (det har aldrig blivit av för mig): Så här i årsbeskedstider då man samlar på sig uppgifter inför deklarationen, vad är deklarationskursen per andel?
Örebro Volyes
2011-01-30 16:46
Någon som vet vart man kan få ta del utav sakomständigheterna i tvistemålet mellan Skatteverket och Spelarinvest?
Örebro Rallyfinnen
2011-01-30 15:49
rirobban// Det första är att Peter Larsson är klar för Helsingborg.. Men vi vinner nog med 7-0 i år igen ändå!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-30 14:48
widemarsh
Vann vi läktarmatchen åtminstone? Vet du om det finns nått klipp från resan/läktaren ute på nätet redan nu?
Örebro widemarsh
2011-01-30 14:11
Telenor arena, visst var den modern. Men jäklar vad grå och trist och ocharmig den var. Är kanske något bättre när den är fylld med folk,
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-30 13:59
ÖSK-Karl
Det är ett öppet möte, se länk! Förstår om det tar emot att engagera sig i detta just nu. Jag finner det dock rätt intressant varför de överhuvudtaget kallar till möte nu...

"Vårt mål är att få en bredare ägarbas med fler aktieägare"...

Det står inte rakt ut att syftet med mötet är att värva nya investerare men just det (samt viss information om framtidsvisioner/erbjudanden) verkar ju vara vad det handlar om..

Jag förstår inte riktigt meningen när de pengar som nu finns i princip är frysta, om det inte rör sig om nått synnerligen intressant, tills tvisten är avklarad?

Kanske är en förhandling närmare än vi tror, med det finns väl fortfarande en instans kvar att överklaga till efter det?

Kanske håller man på att arbeta fram ett nytt tillvägagångssätt inom Spelarinvest?

Man kan ju också spekulera i varför de lägger mötet dagen efter fönstret stänger.. Nya tag nästa fönster?

Spänningen stiger...
Örebro widemarsh
2011-01-30 13:57
Är inte alltför orolig efter gårdagens förlust. Visst föll försvaret ihop lite sista 30, men vi bjuder norrmännen på 3 mål efter riktigt korkade misstag som är enkla att rätta till. Korkat misstag av Nordin gav 1-1, korkat misstag av Kihlen gav 2-2 och ett korkat misstag av Alven gav 2-4.

Några intryck.

Fint mål av Haddad och jag tycker att han rör sig bra på planen.
Per Johansson ska inte vara högerback.
Yasin och Ibrahim verkar ha en del boll i sig, fick inte riktigt ut det igår. Väger lite för lätt.
Emil Berger kom in och slog mest bort passningar.
Var är Abdulahi?
Stabaeks forwards var riktigt vassa.

Man får komma ihåg att det bara är januari och det är långt kvar tills dess att formen ska infinna sig. Kongsvinger fick stryk av degen så dom ska vi inte ha några större problem med.
Annons: