/fotboll/osk/forum/425.aspx/fotboll/osk/forum/425.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hitta avslut!!
2016-12-01 21:19
Fantastiskt kul Vinnartradition! Väldigt bra jobbat.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Vinnartradition
2016-12-01 21:16
203 sålda årskort till Västra Stå på sex timmar!
Örebro backseat driver
2016-12-01 20:42
Antagligen är det väl så att Björnqvist tidigt under året fick ett kontraktsförslag vilket han inte accepterade. Kan tänka mig att klubben då fann att man stod långt ifrån varandra (bara spekulationer, men ändå) och att man ville säkra upp vilket ledde till värvningen av Lorentzon. På det sättet har klubben agerat i flera fall under den senaste tiden och det tycker jag är bra: Man ger ett rimligt bud till spelaren med utgående kontrakt baserat på vad man tycker att han är värd (dvs hur mkt man är beredd att satsa på honom) och om spelaren drar ut på det hela så är man inte sena med att säkra upp med alternativ på positionen. Då kan det helt enkelt bli som så att tiden rinner ut (för spelaren) så som det synes skett i det här fallet. Det faller inte alltid bara på klubben att vara på hugget, utan även på spelaren.
Örebro Ö.S.K Krille
2016-12-01 20:22
Arvid Brorsson får lärlingskontrakt.
Sawadee
2016-12-01 20:15
@backseat driver:
Alltså, quite odd verkligen ja om man betänker att Broberg skulle "ut i Europa" och så blev det Odd Grenland,Telemark fylkeskommune i Norge ... hmm.. nåja
Örebro Vinnartradition
2016-12-01 20:01
@Asbjörn#10:

Lägg dessutom till att vi (om vi värvar en ny mittback vilket jag är säker på att vi gör) vid behov kan spela Hines-Ike till höger.
Örebro Asbjörn#10
2016-12-01 19:53
Hade vi förlängt med Dajje hade ju ytterbacksplatserna i truppen redan varit fyllda med honom och Lorentz, Hagge samt Logi.

Om detta nu istället ger oss en möjlighet att få in en ny bra etablerad vänsterback så anser jag det klart värt det.

Lorentz med Hagge som reserv kanske inte låter så sexigt på högerbacken men det är tillräckligt stabilt för att klara ett år med.
Örebro T8
2016-12-01 19:43
Broarn Han fick ju förlänga. Redan i vår. Men ville inte. Ska spelarna få göra precis som de vill? Höjer det kvalitetsintrycket på ÖSK som klubb?
Örebro backseat driver
2016-12-01 19:28
@T8:

Quite odd.....
Örebro Broarn
2016-12-01 19:11
Jag var inte med i Sundsvall den där gången, jag har inte tränarutbildning, jag ser inte alla träningar, jag ser inte alla matcher i repris tre-fyra gånger, jag har inte lust att åka till Örebro för att framföra mina åsikter öga-mot-öga - men jag får väl "gapa och skrika" lite trots det.
Håller med vegurra att det är ofattbart att Dajje inte får förlängt. Han har varit så pass bra att han varit ordinarie i tre år, är ambitiös på träningarna och lär ha truppens bästa testvärden, är klart bättre högerback än vår gamle kämpe Hagge och nog lite bättre än Lorentzon och han kommer från vår egen region.
Hörde tidigare under säsongen att det inte föll på läppen att han inte direkt då var beredd att skriva på ett nytt kontrakt - men det var han ju inte ensam om!
Örebro Vinnartradition
2016-12-01 18:59
Ni som är sugna på ett årskort till Västra Stå ska nog slå till ikväll. Det är bra tryck! Edit. Givetvis går det även bra att köpa säsongskort längre fram men det till ett högre pris.
Nikola Budalic
2016-12-01 18:56
@T8:

Bra!
Nikola Budalic
2016-12-01 18:56
Björnqvist väldigt förvånad? Antar han försökte trissa upp lönen och försökte få det till att han var mer eftertraktad än vad han trodde. Förstår inte heller vad vi ska ha 3 högerbackar till, Och som någon sade är Björnqvist inte tillräckligt bra i offensiven, tycker han är dessutom ganska klumpig ibland i sitt egna straffområde (vilket 2 straffar+ 2 gånger han kom undan med stor tur, Jönköping och Bajen visar). Känner inte mig heller stabil med Lorentzon och Hagge men Axen gillar ju "hjälpgummor" så han kanske resonerar som att Hagge ska vara 4 mittback och Brendan och Lorentzon ska kampera ihop på högerbacken eller så tar man helt enkelt in en högerback (och Brendan,Almebäck och Hagge +nyförvärv) sköter mittbackspositionen. Sen om man inte vill förlänga sitt årskort för att klubben inte orkade vänta på Daniel Björqnvist som ville ha bättre anbud någonstans blir man ju smått förvånad. Det är inte bara spelaren som kan köra kortet "men jag är ju från trakten" ansvaret ligger såfall på båda parter. Och om Björnqvist ville så gärna stanna hade det kunnat lösas innan och ändå fått bättre villkor.
Örebro T8
2016-12-01 18:53
Folk gnäller över att ÖSK är för snälla med kontrakt. Nu gnälls det för att man sätter ner foten. De har velat förlänga sen i våras och Dajje velar, helt rätt att släppa. Gillar Dajje men att va lokal och springa fort kanske inte ska ge en vilka friheter som helst. Kul det börjar hända saker.
Örebro Hitta avslut!!
2016-12-01 18:40
Rent fotbollsmässigt duger Björnqvist helt enkelt inte, oavsett hur snabb han är. Katastrofal högerfot.
Örebro Benny Böckling
2016-12-01 18:32
Varför är det ofattbart att släppa Björnquist?

Bedrövlig framåt och mer och mer tveksam bakåt.
Örebro Restalundsv
2016-12-01 18:23
@Vegurra:

Ja det är
Väll på ett sätt konstigt. Men samtidigt att ha 3 högerbackar är inte optimalt. Lorentz och Hagge har ju kontrakt över 2017. Ingen av dessa 3
Passar bra som
Vänsterback, ingen är ju dubbelfotad och dajje har 2 vänsterfötter. Med tanke på att de vill ha en offensiv högerback så tillför dajje inte tillräckligt med poäng eller tillräckligt bra inlägg, 99% av inläggen går till andra kortsidan eller utanför.
Örebro Vegurra
2016-12-01 18:13
Ofattbart att man inte förlänger med Björnkvist.
Blir nu tveksam om jag kommer att förnya mitt abonnemang för2017.
Här har vi en av Sveriges snabbaste spelare, dessutom från närområdet. Det måste finnas en mycket bra förklaring till detta handlande. Det kan ju knappast vara så att Lorentzon och Haginge är de som skall konkurrera om den lediga backplatsen. Bättre måste det vara.
Örebro DaSa
2016-12-01 17:36
@Nicknamn i ribban:

Misstänker att ryktena om att Östersund stämmer att de betalar svarta pengar under bordet. Annars har de nog lagt allt sitt krut på Tom och Bertilsson. Men de har ju en helt ok trupp redan så det borde kunna gå bra för dem i alla fall.
Örebro DaSa
2016-12-01 17:32
@Pedretti:

Förstår han inte varför han inte får förlängt!? Är ju garanterat för att han inte förlängde tidigare. ÖSK kan ju inte sitta och vänta och se om han hittar en ny klubb eller ej oberoende om han är en lokal spelare eller ej.

Sen tycker jag att det är synd att han lämnat då han bättre än Hagge och samma nivå som Lorentzon.
Örebro Pedretti
2016-12-01 17:26
Inget förlängt kontrakt för Björnqvist!
Tack för allt! Kommer inte glömma framspelningen till DGs mål borta mot Malmö förra året eller chippen mot Gefle i år!
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-01 17:22
Vore intressant att veta hur många totala abbonnemang som sålts de senaste åren, så att man har något att jämföra med ...
Örebro Vinnartradition
2016-12-01 16:05
Säsongskortsförsäljningen startade för en timme sedan och det verkar vara bra tryck.

Jag blir inte förvånad om vi passerar 200 sålda säsongskort till Västra Stå under dagen.

Vi är ÖSK, köp säsongskort!
Örebro T8
2016-12-01 15:37
Broberg till norska Odd... Snacka om miljöombyte. Baaah... men bättre stålar såklart.
Örebro Benny Böckling
2016-12-01 15:36
Tippade att Broberg skulle hamna i nån sketen klubb i Danmark. Verkar bli en sketen klubb i Norge istället..

Ha så kul på det stora proffsäventyret då.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-12-01 15:23
@backseat driver:

Det blev officiellt idag. Om du minns så var ju Crespo "klar" för Malmö förra vintern. Inte alltid uppgifter stämmer.
Örebro backseat driver
2016-12-01 13:57
@Nicknamn i ribban:

Idag också??
Örebro Nicknamn i ribban
2016-12-01 13:19
Tom Pettersson klar för... Östersund.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-01 10:32
Ja, så är det nog, men när de väl är upptinade, gäller det att få fart på dem, i rätt riktning, under den speltid som erbjuds, för klubben, för sponsorerna och för fansen.

Vilken kan tänkas vara den bäst upptinade under Axén's tränarskap?
Örebro backseat driver
2016-12-01 10:02
@Hitta avslut!!:

Att tina upp "iskalla" spelare har väl å andra sidan blivit något av Axéns specialitet?
Annons: