/fotboll/osk/forum/4249.aspx/fotboll/osk/forum/4249.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-02-05 21:50
Roffe Z // Yasin , en Astvald alike kille, jäkligt intressant lirare. Jag säger som Dejmon sa, behöver vi köpa en vä ytter? Seriöst: Det finns så klart en del att slipa på och träningsmatch är träningsmatch. Han spred inspelen lite hur som helst. Men det känns inte som om han är mil ifrån att kunna gå in och prestera på den positionen i ÖSK och i AS. Just nu känns han klart hetare än Ibra, om ni frågar mig. Men han gick ju före Ibra i Forward för det mesta också.

Berger gillar jag skarpt. Jag ser verkligen honom som en ny sweeper på bakre delen av mittfältet efter Kilen i framtiden. Han är mer distinkt än vad Erik Nilsson är tycker jag. Men...det är bara läktaråsikter.
Örebro Roffe Z
2011-02-05 21:46
Berger verkar hyfsat bra, elller?

Yasin! Synpunkter?
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2011-02-05 21:38
Bedoyas kroppspråk idag var dåligt. Var väl på dåligt humör, längtade kanske till flickvännen.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-05 21:30
Är det bara jag som inte kan kolla PM? Kommer Svenskafans aldrig mer bli lika bra som det var förut? De verkar ju inte engagera sig ett dugg i att fixa alla buggar som kom sen sidan blev såld.. Finns det nått vi kan göra åt detta? Mail till centralredax verkar ju inte hjälpa alls då i princip samtliga forum försökt med det...
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-05 21:28
Saywee
Jo alltså jag håller med dig om att alla spelare i första hand bör lägga fokus på sitt eget spel. Jag håller även med dig om att en positiv stämning i truppen är att alltid försöka sträva efter med mitt tillägg att även ömsesidig respekt och kamratskap i allmänhet är önskvärt. Även att för mycket av negativa signaler genom en spelares kroppsspråk kan vara av ondo vad gäller vissa spelares inställning under en viss period.

Men det finns även punkter i denna diskussion där jag är av annan åsikt än dig, som jag redan skrivit. Vill inte (och orkar inte heller) spamma forumet genom att skriva samma sak igen men du får gärna gå tillbaka och kolla om det är nått du undrar över.
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-02-05 21:26
Roffe Z //

Här är målet. Se länk !
AIK Saywee
2011-02-05 21:26
Roffe Z, finns på na.se, vet inte hur man länkar ... eller orkar inte

Jag var 35 mil i från målet, så jag såg det inte.
Örebro Roffe Z
2011-02-05 21:19
Hur gick målet till? Någon som såg?
AIK Saywee
2011-02-05 21:12
mustard, undrar om inte Almebäck var bäst, fast Berger gjorde ju det som skulle göras, MÅL!!!

Bedoya gestikulerar för mycket, han måste väl placera sig och prestera själv?

Bra publiksiffra, men medelmåttig match ....
Örebro mustard
2011-02-05 21:00
Bästa spelaren enligt mig, Erik Nilsson. En grymt stabil insats, bästa jag sett av honom!
Tycker också Berger imponerar med sitt spel och sina intentioner (också om han inte gjort mål!). Almebäck var också han stabil, av Bedoya finns mer att begära. Hur ÖSK lyckades med att aldrig fixa boll till Staaf i farliga lägen vet jag ej, tror inte att det bara var Staafs fel iaf!
Annars en hyfsat intetsägande match som många redan påpekat, men sjukt gött med fotboll på Behrn igen!

Heja sport!
AIK Saywee
2011-02-05 20:29
Nej nu skiter jag i detta tjöt, men Dejmon, vad var det du inte skrev (19:45)?

Jag blir bara snurrig, skiter i "debatten", nu blir det Pink Floyd på hög volym, jag är själv i huset och stormen pinar runt knuten och talgoxen är tyst ..

Heja Sport!
AIK Saywee
2011-02-05 20:16
Robben 82, hehe, jaa, det verkar så ???
AIK Saywee
2011-02-05 20:14
Dejmon, ditt 19:20.....
"Nu till saken: I grund och botten håller jag helt med dig,!!

... jag är lite förvirrad ...

misstolkar vi varandra i olika inlägg som hamnar lite "omlott"
Örebro Robben 82
2011-02-05 20:09
Hehe håller ni på än!
AIK Saywee
2011-02-05 19:58
Dejmon 19:45, jag vet att du inte skrev det, men jag skrev inte heller att du skrivit detta ...

Livet är lite för kort för att shabbla bort, jag vill oftast så länge jag orkar, ge mina medmänniskor positiva signaler, så är det bara :)

Vi tycker kanske lite olika, om vissa saker, inget konstigt med det, det är ju ett diskussionsforum och vi önskar väl, alla vi, med svartvit dress, att ÖSK snarast tar ett guld.

Att det under matcherna bör vara fokus på "fokus och ansvarstagande" från varje svartvit elegant är så himla rätt beskrivet!

Ha det bra, smaklig måltid!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-05 19:45
Saywee
Men det skrev jag inte heller :). Jag menade att jag inte tror att spelare låter sig påverkas speciellt negativt av andra spelares kritik eller gester. Detta då jag tror lagandan är god i ÖSK och att de som får sig en känga under match är medvetna om att det inte är elakt menat utan snarare en sporre. Jag kan givetvis ha fel med det är vad jag tror och resultatsmässigt verkar det även vara av godo att spelarna vågar kritisera varandra och påpeka vad de kan försöka göra bättre.

Ja man bör fösöka ha en så positiv stämmning som möjligt och kamratandan och respekten för varandra bör alltid vara att eftersträva men det ena utesluter väl inte det andra? Jag har sett spelare bli helt svarta i ögonen när de påpekar vad som bör has i åtanke under en match, för att sedan dagen efter sitta och skoja och skratta ihop över en kopp kaffe på stan. Under matcherna är det fokus och ansvarstagande som bör komma i första hand enligt mig.

Ska gå ut och äta nu så kommer inte finnas vid datorn på ett tag så hoppas jag vart tydlig nog nu. Ha en fortsatt trevlig kväll!
AIK Saywee
2011-02-05 19:39
Dejmon 19:20, jag är glad att du i grund och botten helt håller med mig :)

Ha en bra kväll, tror att jag gör som Toran, lämnar dator´n en stund :)
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-02-05 19:34
Det bästa med dagens match var enligt mig Wirtanens ytterforwardsspel. När han spelade i backlinjen såg han lite småvinglig och långsam i tanken ut. Men när han fick spela där uppe i anfallet tycker jag han visade att vårat i dagsläget bästa ytterforwardspar är Astvald och just Wirtanen, detta trots att Yasin visade många goda intentioner och Ibrahim visade en jäkla speed och inställning.

Tommys speed kommer verkligen till sin rätt där uppe i det tidiga djupledsspelet och han har faktiskt en riktigt hyfsad blick när han väljer vart åt han skickar in sina inspel. Det var förresten exakt så som målet kom till. En mycket fin tidig djupledsboll från Nordback på insidan av vänsterbacken och så blixtrar Tommy till från backens "döda vinkel" och är först på bollen innan han slår in den till Berger. Bra löpning, speed från Wirtanen som öppnar upp, bra långmacka från Nobbe på ytan och ett mycket bra inlägg. Mera sånt omställningsspel på yttrarna är vad jag önskar mig i år.

Vill att man ska ha en bra avvägning mellan tungt och snabbt. Ett noggrant och metodiskt men ändå snabbt och kreativt passningsspel som bygger upp långa tunga anfall och nöter ner motståndarna i vissa fall och ett exploderande omställningsspel med tidiga blixtsnabba bollar på yta bakom eller innanför ytterbackarna för våra yttrar att springa på och kontra sönder motståndarna i andra fall.

Vill aldrig se något något halvhjärtat mellanting utan jag önskar mig av tomten, tandfen och allt sånt att man tittar upp och letar den snabba omställningen så fort man erövrar bollen och finns inte den möjligheten så visar man istället tålamod och håller i bollen och är allmänt "triangelspelsmaskinella" och kreativa a la España.

Astvald är perfekt för ett sånt snabbt ytterspel fast bara på högersidan och Wirtanen gör sig också riktigt bra i den rollen men också han i princip bara till höger så jag hoppas att klubbens första prioritet på vänsterforwardsplatsen snart skriver på. Han ska visst vara speedig och "rivig".

KOM IGEN NU SPORT! VI VILL HA GULD!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-05 19:33
Kaj Spasmér
Ja Bedoya kan vara väl negativ i sitt kroppsspråk i många situationer. Det var till stora delar han jag syftade till i mitt stycke om "gamnackarna". Ale har en riktig vinnarskalle och jag tror även vi här måste ha i åtanke att han faktiskt kommer från en helt annan världsdel där det är en helt annan mentalitet i många sportsammanhang. Se på Basse och Berra, där var folk direkt mer förstående till vissa skillnader i spelstil, mentalitet, språkproblem och liknande men eftersom Ale kommer från en kultur som är så lik vå i övrigt tror jag inte man tänker på att detta antagligen är något han fått lära sig som det rätta sen födseln. I vissa fall går det helt klart väl långt kan jag hålla med om med dessa gester men i många fall tycker jag det även här är positivt att en person blir förbannad på sig själv över sin dåliga prestation. Bättre det än att vara likgiltig...

Det finns såklart både fördelar och nackdelar med starka ledartyper och dåliga förlorare. En typiskt "svensk" ledartyp som kihlen kan förvisso räcka gott och väl för att hålla laget "alert" men ibland behövs det nog lite mer "jävlarannama" a´la Barsom/Bedoya.. Det verkade fungera hyfsat bra med Ale på planen hela förra säsongen t.ex...
AIK Saywee
2011-02-05 19:32
Men, snälla Dejmon, jag har inte ett dugg svårt för att ta kritik, negativ eller positiv, det får jag ju uppleva dagligen, under alla mina år, det är inget konstigt med det, de gånger jag blir eftertänksam, är när jag blir hotad (av egna) ...

Fast klubbkänsla är något viktigt för mig, spelare, organisation, publik och fans och hur vi stöttar varandra under matcher, på plan, hemma eller borta, före och under match, allla tillsammans, det är viktigt för mig!

... och hur vi uppträder mot varandra som medmänniskor, inte så mycket i ord, utan i HANDLING!

Vill vi ge varandra positiva signaler eller vill vi signalera negativt?
Djurgården Toran
2011-02-05 19:23
Håller med Dejmon till punkt och pricka.

Med detta inlägg lämnar diskussionen och datorn!

Trevlig kväll!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-05 19:20
Saywee
Läs gärna detta inlägg med dessa rader i åtanke: Jag har haft samtal med de allra flesta spelare i laget då jag är bekant med flertalet samt har träffat dessa i princip dagligen då de gillar att fika och samtala i timmar på behagliga ställen efter träning/lunch. Jag vet att även du är en social person som säkert har fört diskussion med flertalet av spelarna. Du bör då vara medveten om att våra spelare har väldigt goda sociala kunskaper överlag och även fast deras humor kan te sig rätt brutal ibland så finns det en väldigt stark "vi" - känsla i vårt lag.

Nu till saken: I grund och botten håller jag helt med dig, i första hand bör man koncentrera sig på sig själv, men fotboll är ju en lagsport och vi har inte råd att ha spelare i laget som inte gör sitt bästa eller blir ofokuserade under längre perioder. Även de är ju bara människor och en tillsägelse i dessa fall behöver absolut inte alltid vara av negativ art, vilket jag är rätt säker på att de flesta i laget är medvetna om.

Du har rätt till din åsikt men jag vidhåller att ledartyper som manar på och ibland t.o.m säger till på skarpen är positivt och stärkande i allmänhet. Under förutsättningen att detta görs med goda intentioner och att relationen dessa spelare emellan är god i övrigt.

Även jag blir förbannad på läktaren och jag kan tänka mig att hela arenan hörde mig skrika "men kom igen nu för faaan ÖSK kämpa!!!" både en och två gånger idag men eftersom detta är nått jag gör av kärlek till klubben så är det inget jag skäms över eller bekymrar mig över ska "sänka" vissa spelare.
Örebro chilie
2011-02-05 19:14
staaf kommer nog försvinna. känns konstigt att spelare från div 2 kan komma och se otroligt mycket bättre ut än staaf som endå har spelat med laget i 2 år.

AIK Saywee
2011-02-05 19:13
Kaj, ditt inlägg 18:56 det är precis det jag försöker förklara!

Negativt kroppsspråk håller inte i längden .....
AIK Saywee
2011-02-05 19:09
Dejmon, japp, segrar är alltid roliga, men träningsmatcher är just något slags pussel inför den kommande säsongen.

Undrar vad Sixten kunde "läsa ut" av dagens sömnpiller ?

Dessutom hoppas jag att klubben inte har/får någon arbetsro i nuläget ;)
2011-02-05 19:08
Blå Bergen Blues // Nej det var inte Ö-K jag spelade med ;)
Örebro Brinkewall
2011-02-05 19:06
Peking spelade 1-1 mot Åtvid idag. Har tyvärr inga stora detaljer kring matchen förutom att Åtvid tydligen var det bättre laget i första halvlek. 1 supporter omhändertagen för att ha kastat knallskott mot Åtvids målvakt. Bra där Pekiing...
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-05 18:59
Saywee
Tja det är väl alltid kul med seger. och stärker säkert spelarnas självförtroende samt ger klubben arbetsro, men för min del känns det viktigaste just nu att vi får alla bitar på plats och att Sixten i lugn och ro får utvärdera vad han har för material att jobba med och vad som behövs utvecklas lite extra. Jag litar på våra tränare. För ovanlighetens skull..

Fast klart det hade tagit på mig om det hade blivit en förlust, nu när jag var på plats, men det hade nog inte varit nån vidare långdragen sorgeprocess..
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2011-02-05 18:57
Min syn på de våras prestationer
Bäst på plan:Michael Almebäck
Stack ut positivt: Emil Berger, Ahmed Yasin, Erik Nilsson,Patrik Haginge, Magnus Wikström,
Under isen:
Robin Staaf
2011-02-05 18:56
Toran //Dejmon// Visst är det så. Mitt exempel var ju lite extremt. Så klart att man som spelare kan gestikulera till och till och med skälla lite som Alvbåge kan göra ibland har jag sett. Jag avsåg väl kanske mer en spelare som ständigt springer omkring med ett negativt kroppsspråk (vilket jag tyckte Bedoya gjorde i första). Jag tror det är viktigt att man skiljer dessa åt.

Annons: