/fotboll/osk/forum/4234.aspx/fotboll/osk/forum/4234.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-02-05 19:08
Blå Bergen Blues // Nej det var inte Ö-K jag spelade med ;)
Örebro Brinkewall
2011-02-05 19:06
Peking spelade 1-1 mot Åtvid idag. Har tyvärr inga stora detaljer kring matchen förutom att Åtvid tydligen var det bättre laget i första halvlek. 1 supporter omhändertagen för att ha kastat knallskott mot Åtvids målvakt. Bra där Pekiing...
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-05 18:59
Saywee
Tja det är väl alltid kul med seger. och stärker säkert spelarnas självförtroende samt ger klubben arbetsro, men för min del känns det viktigaste just nu att vi får alla bitar på plats och att Sixten i lugn och ro får utvärdera vad han har för material att jobba med och vad som behövs utvecklas lite extra. Jag litar på våra tränare. För ovanlighetens skull..

Fast klart det hade tagit på mig om det hade blivit en förlust, nu när jag var på plats, men det hade nog inte varit nån vidare långdragen sorgeprocess..
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2011-02-05 18:57
Min syn på de våras prestationer
Bäst på plan:Michael Almebäck
Stack ut positivt: Emil Berger, Ahmed Yasin, Erik Nilsson,Patrik Haginge, Magnus Wikström,
Under isen:
Robin Staaf
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-02-05 18:56
Toran //Dejmon// Visst är det så. Mitt exempel var ju lite extremt. Så klart att man som spelare kan gestikulera till och till och med skälla lite som Alvbåge kan göra ibland har jag sett. Jag avsåg väl kanske mer en spelare som ständigt springer omkring med ett negativt kroppsspråk (vilket jag tyckte Bedoya gjorde i första). Jag tror det är viktigt att man skiljer dessa åt.

AIK Saywee
2011-02-05 18:56
Dejmon, var och en som deltager i spelet, skall koncentera sig på, att själva göra det bästa för laget, helt enkelt.

En spelare som har gjort ett dåligt "pass", försökt passa till en medspelare, som misslyckats, känner nog detta inom sig och blir mer eller mindre förtvivlad, och att detta förstärks inför publik och från den tilltänkta mottagaren, är inte en bra gest vare sig för publik, mot- eller medspelare, eller framförralt för den drabbade!

Kritiken kan man kanske sedan ta vid sidan om, eller, är man usel så blir man bänkad av Sixten, enkelt, det är hans jobb, Sixten´s alltså?
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-05 18:52
Just ja Anttonen verkar ha växt till sig lite under ledigheten.. Han har ju kämpat för att lägga på sig lite så det kanske kan ses som positivt. Även om han såklart ligger lite efter med träningen över lag.. Nordin var också på arenan och kollade (hörde jag från en vän) så han är nog igång snart igen.

Jag undrar om någon vet hur det ser ut med Kihlens träning i dagsläget samt Haddad's (och kanske även William A's)? Kör dessa med övriga laget och vilka övningar kan de delta i? Vet någon om det finns nån officiell "tidsplan" för när de är beräknade att vara i matchdugligt skick?
Djurgården Toran
2011-02-05 18:46
Ett sista tjat ang gester. Jag menar ungefär som Robben 82, jag tror att gestikulerande och kommentarer kan utveckla/förbättra spelet nästan lika mycket som Sixten vid sidan kan göra. Givetvis inte till någon överdrift. Jag tror dessutom inte att något vrede väcks när Alvbåge ryter till eller när Bedoya skriker ut sin bedrövelse. Jag har min åsikt ang. gester och kritik, jag måste erkänna att jag inte ser något negativt med att jag står fast vid den.

Det är möjligt att jag inte förstår dig, Saywee, till 100% men att tro att jag med avsikt försöker missförstå dig och ditt resonemang ger mig en besk eftersmak.

Forza ÖSK!
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-05 18:41
Jag är f.ö. av den åsikten att jag tycker det är skönt att vi har en del vinnarskallar i laget som hatar att förlora och manar på de andra spelarna när det går lite trögt. Givetvis ska de inte "sänka" en spelare men en rejäl tillsägelse tror jag kan behövas ibland.

Under matcher ska de vara så fokuserade att de inte tar åt sig känslomässigt av kritik och om de ändå gör det så har de antagligen inte spelat i lag som BKF iallafall! Jag tror och hoppas att våra spelare har bättre självförtroende i grunden än att låta sig påverkas negativt av kritik i denna form. Sen kan man givetvis vara lite "försiktigare" när det gäller nya spelare eller de som kanske har varit med om någon form av tragedi eller liknande men våra spelare är inga idioter så de vet nog bättre i dessa fall.

Vad jag däremot kan störa mig på är "gamnackesyndromet" som vissa visar upp med jämna mellanrum. Detta lär ju inte vara konstruktivt på nått sätt.. Visst kan man känna sig besviken om man slår bort flera passar i rad eller bränner ett bra läge men då är det bara att ta sig i kragen och sikta bättre nästa gång!
Örebro .-*Mackan*-.
2011-02-05 18:38
Trevligt med seger och skriver under på allt Dejmon redan författat. Yasin, och i viss mån Almebäck, tycker jag var våra bästa spelare denna match. Men överlag kändes det som ett sömnpiller och nog saknades det riktigt spets centralt i dag då Mål-Göran inte riktigt hiitade rätt.

När dessa bägger lag kan ställa upp med sina bästa elvor tror jag det kan bli en ritkigt trevlig match. Haddad, Gerzic, Touma och Barsom saknades i eftermiddags.
AIK Saywee
2011-02-05 18:35
BBB, exakt :)
AIK Saywee
2011-02-05 18:32
Dejmon, tackar för din "matchrapport", jag har hört ungeför detsamma ...

Kul med vinst och bra publiksiffra, men matchen i övrigt, tur att det inte delas ut poäng, eller?
Örebro Blå Bergen Blues
2011-02-05 18:27
Saywee// Bra/dålig ligger väl också i betraktarens ögon, men oops, om detta fick vi ju inte tjöta.. edit: ja, det var väl ungefär så du menade..
AIK Saywee
2011-02-05 18:27
Robben82, en tjöt till, om ditt exempel, sett ur en annan tilltänkt synvinkel,Yasin kanske försöker så gott han kan efter sin förmåga, men kanske är hårt bevakad eller uppvaktad. Att i denna stress slå den exakta serveringen till Nordin är inte alltid så himla lätt, det är ju 20 utespelare som ränner omkring på det gröna gräset, som flåsar och stressar i många situationer.

Det verkar ofta så mycket enklare från läktarplats.
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-02-05 18:26
Nästan så det känns överflödigt att värva en ny vänsterytter? En riktig skitmatch var det och ÖSK spelade inte alls bra men matchen gav ändå lite positiva vibbar.. Yasin är riktigt aktiv i spelet och slipar man lite på den diamanten tror jag nästan han kan överraska alla i år, med reservation för att jag endast sett denna match med han och att Syrianska spelade som ett div2-lag.. Ibland önskade jag att han skulle välja att utmana sin gubbe men vad man hört så är ju inte just det hans starkaste sida.. Det kanske kommer när tryggheten infinner sig mer..?

När alla våra spelare är krya och laget fått spela ihop sig lite mer tror jag mycket väl vi kan vara med och slåss om en fin placering även denna säsong. Bredden och talangen som finns i truppen imponerar! Tyvärr känns det inte vidare bra att jag känner mig något positiv i detta läge för det brukar alltid båda illa..

Härligt Berger för övrigt!
Benny Böckling
2011-02-05 18:20
Saywee// Nej nej! Satt å feta mig i tv soffan, men det räckte gott å väl.
Örebro Blå Bergen Blues
2011-02-05 18:18
Skadeh/ Götene?
AIK Saywee
2011-02-05 18:16
Robben 82, du spekularar bara kring en variant (=exempel), men optimistiskt gestikulerande, ger även den dålige en bättre möjlighet att förbättra sig.

Men nu vill mustard att vi lämnar tjötet.
AIK Saywee
2011-02-05 18:11
Benny Böckling, var du där?
Örebro Skadeh
2011-02-05 18:09
Det blev vinst med 2-0 hemma mot seriekollegan Götene IF under lördagen. Sett till spelet så vinner Örebro helt rättvist, men räknar man antal farliga målchanser var det ganska jämt.
Örebro Robben 82
2011-02-05 18:08
Saywee/ intressant det här,men vad tycker om vi tar ett exempel, Nordin tycker att Yasin tar fel löpningar vid fel tillfällen ett flertal gånger i inledninmgen på en match och kan inte leverera ut bollen som han vill och anfallet blir lidande på den kanten,vad ska han då göra? strunta i det och hoppas på en bättring eller gestikulera med armarna vissa hur han ska springa för att få dom rätta bollarna?
AIK Saywee
2011-02-05 18:08
tack mustard, jag var inne på din linje ... som du kan läsa nedan
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-02-05 18:07
mustard/ Håller med. Tror ni är rätt överens egentligen. Kul att Yasin verkar ha imponerat. Hoppas på synergieffekter mellan ungtupparna i år så att de kan trigga varandra och visa varandra att det går likt ungdomarna gjort i Malmö.
Benny Böckling
2011-02-05 18:07
Newcastle-Arsenal 4-4, vilken match!!!
AIK Saywee
2011-02-05 18:06
Kul med årets första vinst, det dröjde länge, men å andra sidan så är resultaten i träningmatcher, som inte ger några poäng, så viktiga, det är ju bara en möjlighet för tränarparet att testa lite nya och gamla förmågor, men man skall väl inte blanda helt osystematiskt, utan jag hoppas att Sixten har någon slags filosofi inför det gyllene året :)

Men det jag har hört rapporterats, av några åskådare, så var det ett sömnpiller, lite lallande på mitten och varsin måchans för båda lagen, men ÖSK vann till slut :)

Publiksiffran är dagens fina överaskning!!!
Örebro mustard
2011-02-05 18:00
himla tjatande, kan vi inte diskutera matchen?
AIK Saywee
2011-02-05 17:41
Toran 17.22, du verkar överdriva lite, eftersom du redan verkar ha bestämt dig i frågan om kritik och gestikulerande, kontra "klubbkänsla" och optimism.

Jag tror inte att du förstått vad jag menar, eller vill förstå vad jag menar, men jag kan inte vara mer tydlig i en kort text, då får jag förklara mig i mycket längre texter.

På vilket sätt tycker du det är lämpligt att "ställa krav", på sig själv, på medspelare och på vad som händer under en match?

Vilket syfte, har ett negativt gestikulerande, mot en egen lagspelare, inför publik?
Örebro Blå Bergen Blues
2011-02-05 17:29
Kaj/ Den där du spelade ihop med, var det ÖSK-Karl? :-D
Örebro Robben 82
2011-02-05 17:24
Det bästa är om man både kan ge och ta kritik,spelarn är ju vuxna människor och dör inte av lite kritik under pågånde match när folk ser på, det hör till sporten och det förstör inte sammanhållningen i laget för det...

Skönt med vinst då gör det nog inte så mycket att Bedoya gnällde lite;-)
Djurgården Toran
2011-02-05 17:22
Precis, Saywee, vi är bara människor och då anser jag att det är naturligt att man ger utlopp för sina känslor såväl besvikelse som lycka. Att ha spelare som går runt på plan och låtsas som att allt är frid och fröjd tror jag bara har en negativ effekt.
Jag ser det därför inte som ett problem att Bedoya vågar ställa krav, på samma sätt som jag inte ser det som ett problem att Alvbåge vågar ställa krav, även fast det är total fel att handgripligen ge sig på en medspelare.
Jag tror varken Bedoya eller Alvbåge går runt och skriker att medspelarna är så fruktansvärt dåliga, utan snarare att de ska skärpa sig.

Skickar en passning i midjehöjd till Kaj också:

Alvbåge måste ju vara en riktig huvudvärk att ha i laget ;) Presterar enormt men inte alltid den sociala kompetensen på topp. Eller social är han väl men kanske inte så där jätte ödmjuk mot sina kompisar i laget alltid...

;-)

Annons: